Düşük Bütçe ile Verimli Google Ads Stratejisi

22/06/2021

Düşük Bütçe ile Verimli Google Ads Stratejisi

Google Ads reklamlarında özellikle kelime reklamları gün geçtikçe bütçesel olarak daha fazla yatırım yapmayı gerektiren bir reklam alanı haline geldi. Rekabet ve Google Ads kullanımı arttıkça Google Ads harcamaları ya da kelime başına tıklama maliyetleri de doğal olarak yükselmekte. Evet durum böyle ama, karamsarlığa kapılmaya da gerek yok. Düşük bütçeler ile de Google Ads üzerinden arama kelime reklamları ile verim elde etmek mümkün. Sadece iyi bir analiz ve gözlem gerekli! Peki nasıl mı? Cevabı bu içerikte...

Google Ads Yeni Müşteriler Bulmak için Çok Değerli Bir Platformdur

Günümüzde Google üzerinde reklam vererek - belirli bir bütçe ayırarak, yeni müşterilere ulaşmak mümkündür. Bunun için belirli bir çalışma gerçekleştirmek, stratejiler kurmak ve takip - analiz işlemi yapmak gereklidir. Bu yazımda düşük bütçeye sahip olsanız dahi Google Ads üzerinde başarılı reklamlar oluşturmanız için tecrübelerimle sabit önerilerimi bulabileceksiniz.

Yeri gelmişken Google Ads, o zamanki adı Google Adwords ile 2005 yılından beri haşır neşir olduğumu ve bu platform üzerinden yüksek rekabetli kelimelerde dahi ciddi geri dönüşler aldığımı da belirtmek isterim.

Google Ads Anahtar Kelime Planlayıcı

İlk iş olarak Google Ads içerisindeki bu kelime planlayıcısı sekmesini açarak reklam vermek istediğiniz kelime öbeklerini girerek size sunulacak diğer kelime fikirlerini görebilirsiniz. Araçlar ve Ayarlar -> Planlama -> Yeni Anahtar Kelimeler Keşfedin menüsü bu işlemi yapmanızı sağlayacaktır.

Bu alana örnek olarak "kasko teklifi al" kelimesini girerek örneğimizi detaylandırmaya çalışalım... Kasko gibi rekabeti yoğun olan kelimelerin tahmini tıklama fiyatlarının yüksek olduğunu bu alanda göreceksiniz. Bu araç bu kelimelere paralel, benzer olan ve daha ucuz maliyetli kelime öbeklerini bize göstermesi açısından oldukça önemlidir. İşte burada ilk girdiğimiz kelimeler yerine bu kelimelere yakın ama neredeyse yarı fiyatına tıklama kazanma şansına sahip olacağımız kelimeleri görüntüleme ve bunları reklamlarımızda kullanma şansına sahip olacağız...

Günlük bütçenizin 50₺ olduğunu düşünürsek kelime planlayıcı üzerinde "kasko teklifi al" kelime öbeği ile 1 günde sadece 10 tıklama alabileceğinizi öngörüyoruz. Oysa ki bu araç içerisinde diğer kelimeleri kontrol ettiğinizde "kasko fiyat al" kelime öbeği ile 3.00₺ ile tıklama alabileceğinizi ve bahsettiğim iki kelime örneğinden aynı sonuca ulaşabileceğinizi görebilirsiniz.

Verdiğim örnekten de anlaşıldığı üzere 50₺ bütçe ile aynı arama niyeti olan kişilerden tam 2 kat tıklama elde etmeniz mümkün. Bunun için iyi bir analiz yapmanız yeterlidir. Bu işler için vakit ayırmakta sıkıntınız varsa kesinlikle profesyonel destek almanızı öneririm. Kendi başınıza gelişigüzel bir Google Ads hesabına 2000₺ bütçe ayırmak yerine, profesyonel bir destek ile aynı bütçeyi kullarak tam 2 kat tıklama alabilirsiniz. Profesyonel Google Ads desteği aldığınız zaman Google'a ayırdığınız bütçe dahilinde artı olarak profesyonel destek de alırsınız. Bu da reklamlarınızın daha optimize olmasını ve size daha iyi dönüşümler getirmesini sağlar...

Google Ads Kelime Planlayıcı

Bu örneği kendi sektörünüze göre kolayca uygulayabilirsiniz. Rekabeti yüksek olan ana kelimeyi bu alana girerek yeni anahtar kelime fikirleri alabilirsiniz. Burada daha düşük tıklama başı maliyeti olan kelimeleri kullanarak daha az bütçeler ile Google Ads kelime reklamlarını kullanabilirsiniz.

Sayfa Üstü Teklif (Düşük Aralık) Fırsatlarını Gözlemleyin

Burada amaçladığımız sizi arayan kişilerin yaptıkları ancak rekabeti düşük olan kelime öbeklerini tespit ederek onlar üzerine reklam stratejisi kurmaktır. Örnek olarak "çekici hizmeti sağlayan kasko" kelime öbeği çok sık aranan ancak üzerinde çok rekabet bulunmayan bir kelime öbeği olabilir. Bu durumda bu tip kelime öbeklerini analiz ederek onlar üzerinde ilerlemek size Google Ads üzerinde katkı sağlayacaktır.

Bu bahsettiğim analizi - işlemi her gün yapın. Size oldukça faydalı veriler sunacak ve Google Ads çalışmalarınıza çok ciddi olumlu katkılar sunacaktır.

Benzer şekilde arama potansiyeli olan ancak düşük maliyetler içeren ve size uyan kelimeleri reklamlarınızda kullanın. Örnek: "motosiklet kasko fiyatları"... Hiç aklınızda olmayan bir kelime öbeği ile ciddi bir müşteri kitlesine ulaşmanız mümkün. Bu yüzden Google Ads kullanırken ya profesyonel destek almalı ya da bu işi kendi bünyenizde profesyonel olarak sürdürmelisiniz...

Bir örnekte kendi alanımdan vereyim. Örnek olarak "seo uzmanı" kelimesi için tahmini tıklama başı maliyet 2.74TL olarak görünmekte. Alt kısımda ise bu kelimeye benzeyen diğer kelimeleri görüntüleyebilir ve reklamlarınızda kullanmak üzere fikir edinebilirsiniz. Örneğin "profesyonel seo uzmanı" burada diğerine göre daha az maliyetli bir kelime olarak karşımıza çıkmakta. İlk kelime ile 50 karşılığında 20 tıklama alırken, diğer örnek ile 30 tıklama almanız mümkün olabilecektir.

Google Ads Kelime Planlayıcı

Google Ads ve Dönüşler

Örnek olarak bir e-ticaret sitesine sahip olduğunuzu düşünelim. Günlük 100₺ bütçe ile 6-7 sipariş almanız olası olabilir. Burada rakamlara aldanmayın. 100₺ bütçenizin 50₺'sinin boşa harcanmaması gerektiğinin üzerine eğilin. Yani madem 50₺'niz boşa gidecekti o halde 100₺ yerine zaten 50₺ bütçe ile yola çıkardınız. Negatif anahtar kelime ile analiz ve çalışma yapmak Google Ads konusunda size inanılmaz bir optimizasyon sağlar... Hatta çokça duyduğunuz bu optimizasyon lafı bu verdiğim örnek ile birebirdir :) En düşük bütçe ile maksimum geri dönüş almak Google Ads için en önemli başarıdır.

Google Ads Eticaret Dönüşümleri

Google Ads ve e-ticaret siteniz arasında kurulan entegrasyon sayesinde Google Ads üzerinden size ulaşıp verilen siparişleri günlük olarak görüntüleyebilirsiniz. Eticaret sitenizde siparişin başarılı olduğu bölüme eklenen bir takip kodu ile Google Ads bu izlemeyi yapar ve sizin Google Ads panelinize yansıtır. Siparişin hangi kelimeden geldiğini ve hatta siparişin toplam tutarlarını görmenizi de sağlar. Örneğin "store perde" kelimesi ile kaç sipariş aldığınızı ve toplam tutarının ne kadar olduğunu günlük, aylık ya da istediğiniz dönemler arasında görüntüleyebilirsiniz. Ek olarak kelime, sipariş bedeli haricinde şehir, kullanılan cihaz vb. gibi bütün detayları da görüntülemeniz ve analizler yapmanız mümkündür.

Eticaret Olmayan Sitelerde Dönüşüm İzleme

Satış yapmayan ya da kurumsal olarak adlandırdığımız web siteleri içinde Google Ads dönüşümlerini kullanmanız mümkündür. Bunun için hangi işlemin size bir dönüş olduğunu belirlemeniz ve gerekli takip kodunu o alana girmeniz gereklidir. Örneğin bir iletişim formunun doldurulması ya da iletişim sayfanıza tıklanması sizin için bir dönüş değeri olabilir.

İster eticaret, ister kurumsal bir web sitesi olsun, verimli bir Google Ads çalışması için dönüşüm mutlaka ayarlanmalı ve sıklıkla takip edilmelidir.

Google Ads Analiz ve Takip İster

Bütçeleri doğru kullanmak, doğru kişilere ulaşmak ve ana amaç olan geri dönüşümleri sağlamak için Google Ads'e çok iyi hakim olmak gereklidir. Günlük takipler, analizler ve bunun sonucunda yapılan iyileştirmeler ile başarılı bir Google Ads çalışması sağlanmış olur.

Profesyonel Google Ads Danışmanlığı

Eğer Google Ads konusunda tecrübeniz yoksa mutlaka profesyonel bir hizmet almanızı öneririm. Bu konuda benimle çalışmak isterseniz bana ulaşabilirsiniz: İletişim

SEO, Ads ve yeniden pazarlama stratejilerini içeren bu yazım da ilginizi çekebilir: İşletmenizi Büyütecek Strateji: Google Stratejisi

Yorumlar
Henüz yorum yapılmamış.
Yorum Yazın
Yorumunuz
Eposta (Yayınlanmayacaktır)
İsim
Web Sitesi

Konuyla alakalı ilginizi çekebilicek içerikler:

Google Ads Eğitimi 19 gün önce

Desteğe mi ihtiyacınız Var?

Eticaret ve SEO konularında profesyonel hizmeti bizden alabilirsiniz.

Mert Şener Kimdir?

Eticaret ve SEO alanında 16 yıllık bir tecrübe ile yüzlerce firmaya hizmet vermiş, profesyonel bir geliştiricidir...