Google Ads: 1 Ayda 15.000TL Çöp

10/11/2022

Google Ads: 1 Ayda 15.000TL Çöp

Google Ads üzerinde çöp hikayeleri maalesef son bulmuyor. Her yeni eğitim ya da danışmanlık hizmeti başlangıcında yeni bir çöp hikayesi görmeye devam ediyorum. Bugün de farklı bir Google Ads hesabının nasıl 1 ayda 15000'TL'yi çöpe attığını sizlerle paylaşmak istedim. Umarım Google Ads kullananlar ya da Google Ads'e yeni başlayanlar için faydalı bir içerik olur :)

İşletme ve Google Ads Amaçları Neydi?

Bu örnek pazara yeni giren bir online eğitim oluşumu, Google Ads için aylık 15.000TL bütçe ayırmış. Buraya kadar her şey tamam... Bir de profesyonel destek almak adına bir ajans ile anlaşma yapılmış. Yani Google Ads çalışmalarını işletme adına baştan sona bir ajans yürütmüş. Peki bu işletme için Google Ads üzerinde neler yanlış yapılmış ve neler yapılmalıydı?

Genel Strateji Yanlışı

İşletmenin amacı hızlı bir şekilde satışlarını arttırmak ve büyümek için yeni kaynaklar yaratmak. Dolayısı ile Google Ads kullanılırken yapılması gereken satış dönüşümlerini arttırmaya yönelik çalışmalar sürdürmek. İşletmenin pazarda yeni olması, işlemlerinin sürdürülebilir olması adına sıcak satış yapması en önemli hedef. Dolayısı ile işletmeye hızlı nakit akışı olmasını sağlayacak stratejiler ile bütçenin büyük bölümünün kullanılması gerekli. Ancak bu örnekte bunun yerine daha çok marka bilinirliği üzerinde durulmuş. Oysaki kısa vadede satışları düşük olan bir yeni işletmenin belirli bir sermayesi yoksa ayakta durması oldukça güçtür.

Video Reklamlarına Ağırlık Verilmiş

15.000TL'lik aylık bütçenin (günlük 500TL) 9.000TL'si (günlük 300TL) video reklamlarına ayrılmış. Yani amaç marka bilinirliğini arttırmak. Video reklamları sıcak satış kategorisinde diğer kampanya türlerine göre zayıftır. Yani anlık olarak satış ya da dönüşüm getiren bir reklam türü değildir. Pazara yeni giren ve bütçesi kısıtlı olan bir işletme için ağırlıklı olarak video reklamı kullanmak bence batışa doğru giden bir adımdır... Evet belki çok profesyonel hazırlanmış video reklamları size kısa vadede bir miktar dönüşüm getirse de bu iyi hazırlanmış bir arama ağı ya da maksimum performans kampanyası kadar olmayacaktır.

Hedeflemeli Görüntülü Reklamlar Kullanılmış

Benzer bir çalışmayı yine görüntülü reklamlar üzerinden görmek mümkün. Bütçenin 2000TL'si de görüntülü reklam ağında hedefleme yaparak (demografi, ilgi alanı seçilerek vb.) kitlelere ulaşmak üzere hazırlanmış. Yine hızlı dönüşüm sağlamayacak olan bu strateji işletme için doğru bir seçim olmamış. İşletmenin bütçesinin çok az bir kısmı arama ağı ve maksimum performans kampanyasına ayrılmış. Maalesef sıcak satışı yapacak olan en etkili kampanyalara en az bütçe ayrılmış...

Video ve Görüntülü Reklamlar

Video ve görüntülü reklam kullanmayın demiyorum ama düşük bütçelerle, kısıtlı imkanlarla işletmenizi geliştirmeye, satış yapmaya çalışıyorsanız, hızlı nakit ile işletmenizi büyütmekten başka çareniz yoksa bu kampanya türleri size kısa vadede fayda sağlamaz. Belirli bir sermayeye sahip işletmeler, marka bilinirliğini yükseltmek isteyen ya da belirli bir geliri olan işletmeler video ve görüntülü reklamları kullanmalıdırlar... Bu kampanya türleri size sıcak satış yerine uzun vadede marka bilinirliği kazandırırlar.

Yeniden Pazarlama Kampanyaları

Yeniden pazarlama kampanyalarında iş biraz farklı. Yeniden pazarlama kampanyalarında görüntülü reklamlar size oldukça fazla katkı sağlayacaktır. Hedefleme yaparak kullanılan görüntülü reklamların aksine yeniden pazarlama ile sürdürülen görüntülü reklamlar işletmelere sıcak dönüşümler sağlayabilmektedirler. Bunu genel tecrübelerime dayanarak size belirtebilirim. Bu bahsettiğim örnekte maalesef yeniden pazarlama adına da herhangi bir çalışma yapılmamıştı.

Ne Yapılmalıydı?

Bence bu örnekteki işletme için kampanyalar şu 3'lü ile hazırlanmalıydı:

  • Arama Ağı Kampanyası
  • Maksimum Performans Kampanyası
  • Görüntülü Yeniden Pazarlama Kampanyası

Arama Ağı Kampanyası

Bütçesi kısıtlı ve rekabetin oldukça yüksek olduğu bir alanda doğru bir şekilde arama ağı reklamları kurulmalıydı. Arama ağı reklamları içerisinde doğru kelime seçimi, negatif anahtar kelime kullanımı, doğru teklif stratejisi, reklam zaman planlaması gibi bir çok detay var. Bu detaylar doğru bir şekilde oluşturulup, kampanya sürdürülseydi işletme satışlarını arttırmak adına daha çok verim elde edebilirdi. İşletmeniz ya da yaptığınız işle ilgili arama terimlerinde reklamlarınızın görüntülenmesi ve buna bağlı tıklama almanız satışa giden yolda oldukça önemli bir unsurdur. Arama ağı reklamlarında negatif anahtar kelime çalışması yapmadan alakasız tıklama almak da apayrı bir felakettir. Yeri gelmişken arama ağı reklamlarındaki kritik optimizasyonun negatif anahtar kelime çalışması yapmak olduğunu da söylemeliyim.

Ağırlık hatası negatif anahtar çalışması yapmayan başka bir işletmenin çöp hikayesini de okumak ister misiniz: Google Ads ile 1 Ayda 20.000TL Nasıl Çöp Edilir

Negatif Anahtar Kelimeler

Geniş ya da sıralı eşleme kelime türü kullandığınızda belirlediğiniz kelimelere ekler yapılarak yapılan aramalarda da reklamlarınız gösterilebilir ve gereksiz tıklama alıp boşa para harcayabilirsiniz. Örneğin: "muhasebe programı" olarak giriş yaptığınız bir kelime "ücretsiz muhasebe programı" olarak arama yapıldığında da gösterilebilir ve tıklama alabilir. Bu yüzden arama terimlerini düzenli kontrol ederek negatif anahtar kelime takibi ve tanımlaması yaparak reklamlarınızı sürdürmelisiniz. Anahtar kelimeler menüsü altındaki arama terimleri bölümünden bunu kontrol edebilir ve alakasız kelimeleri negatif anahtar kelimeler bölümünden ya da bir negatif anahtar kelime listesi (Araçlar ve Ayarlar altından) oluşturarak tanımlayabilirsiniz.

Doğru Teklif Stratejisi

Arama ağı kampanyalarında da doğru teklif stratejisi kullanılması oldukça önemlidir. Ben genellikle tıklama stratejisi ile başlayıp teklifler üzerinde kontrol sahibi olmayı amaçlarım. Reklam istediğim gibi giderse bu strateji ile devam ederim. Ancak 1 dönüşüm için ortaya çıkan maliyet beklediğimden yüksek olursa o durumda dönüşümleri arttırma stratejisine geçerim:

Konuyla ilgili bu içerik ve video size daha net bilgi verebilir: Dönüşümleri Arttırma Teklif Stratejisi Ne Zaman Kullanılmalı?

Maksimum Performans Kampanyası

Google'ın son dönemde ortaya çıkardığı ve tek bir kampanya altında tüm Google reklam kanallarını (arama ağı, görüntülü, video, gmail vb.) kullanan bu kampanya türü ile ilgili bir çok içeriği sizlerle önceden paylaştım. Bu kampanya türünün çoğu işletmede başarılı sonuçlar ortaya koyduğuna da bizzat şahit olduğumu belirtebilirim. Özellikle düşük bütçeler ile çok verimli işler gerçekleştiren bu kampanya türünün mutlaka her işletme tarafından denenmesi gerektiğini düşünüyorum. Maksimum performans kampanyası ile ilgili hem kurulum, hem de gerçek hesaplar üzerinden (kurumsal - e-ticaret) analizleri içeren çok sayıda video içeriğim mevcut. İlgilenenler Youtube kanalımı ziyaret edebilirler.

Maksimum Performans Kampanyaları için Bilmeniz Gerekenler

Bu kampanya türü teklif stratejisi olarak sadece otomatik teklifleri kullanır. Yani tıklama ya da hedef gösterim payı stratejilerini bu kampanya türünde kullanamazsınız. Sadece dönüşüm arttırma ya da dönüşüm değeri stratejileri kullanılabilir. Bu kampanya türünde doğrudan hedef kitle seçemez, ancak bir kitle sinyali oluşturabilirsiniz. Şu an için bu kampanya içerisinde negatif anahtar kelime tanımlama olmadığını da söyleyebilirim. Ek olarak kullanılan görsel, başlık, açıklama ve videoların etkili olması haricinde web sitenizin url yapısının, içeriğinin kuvvetli olması bu kampanya türünün başarılı olması için gördüğüm en önemli değerler.

Yeniden Pazarlama Kampanyası

Yeniden pazarlama genel anlamda etkili bir reklam türüdür. Çünkü web sitenizi önceden ziyaret eden kişileri takibe alır ve onların ziyaret sağladığı diğer sitelerde reklamlarınızı gösterir. Bu da sitenizi önceden ziyaret eden kişilerin web sitenize tekrar girmelerini sağlar. Yeniden pazarlama özellike kararsız ya da satın alımı düşünen tüketiciler üzerinde oldukça etkilidir. Dolayısı ile Google Ads kullanırken yeniden pazarlama kampanyası bana göre olmaz ise olmazdır. Bu yüzden Google Ads üzerinde kullandığınız reklamları yeniden pazarlama ile desteklemelisiniz. Bu diğer kampanyalardan kaçırdığınız potansiyel müşterileri tekrar kazanmanız için büyük bir fırsattır. Yeniden pazarlama reklamlarında yukarıda da bahsettiğim gibi görüntülü reklam kullanmanızı öneririm.

Yeniden Pazarlamada 1. Ziyaretin Önemi

Web sitenize alakasız kişilerden tıklama alıyorsanız yeniden pazarlama listeniz de bundan etkilenecektir. Dolayısı ile kurduğunuz diğer reklamlardan doğru tıklama almak yeniden pazarlama listeniz için de oldukça değerlidir. Alakasız aldığınız her tıklama yeniden pazarlama listenizi olumsuz etkileyecek ve kampanyalanızı verimsiz hale getirecektir. Bu yüzden kurduğunuz arama ağı ve maksimum performans kampanyaları için doğru çalışmaları yapmaya özen gösterin. Siteniz için ne kadar doğru tıklama alırsanız, yeniden pazarlama kampanyanız da o kadar doğru ve size verimli olacak şekilde çalışır.

Yeniden Pazarlama Kullanamayan Sektör ve Kategoriler

Sağlık, medikal ile ilgili hizmetler ve ürünler Google politikaları çerçevesinde yeniden pazarlama listelerini kullanamazlar. Yani doktorlar, psikologlar, hastane - tıp merkezleri ve medikal ürün satışı yapan işletmelerin listeleri Google tarafından onaylanmaz.

Bana sıkça sorulan Google Ads mi, SEO mu? sorusunun cevaplarından ve kendi fikir - tecrübelerimi barındıran içeriğimi de okumak ister misiniz?

Google Ads kullanırken özellikle amaçlarınızı bilmek, buna bağlı doğru reklam stratejisi oluşturmak, doğru reklamları kurmak ve optimize etmek Google Ads üzerinde başarılı olmak için oldukça değerli unsurlardır. Hep söylüyorum, Google Ads üzerinde bütçenizi doğru yönetmek, ilgili kitlelere ulaşmak için yeterli bilgi ve tecrübeye sahip değilseniz profesyonel bir destek ya da eğitim almalısınız. Diğer türlü cebinizdeki parayı çöpe atacağınızı bilmelisiniz.

Yorumlar
Henüz yorum yapılmamış.
Yorum Yazın
Yorumunuz
Eposta (Yayınlanmayacaktır)
İsim
Web Sitesi

Konuyla alakalı içerikler:

Desteğe mi ihtiyacınız Var?

Google Ads, SEO ve Eticaret konularında profesyonel hizmeti bizden alabilirsiniz.

Eğitime mi ihtiyacınız Var?

Mert Şener Hakkında?

Google Ads, SEO ve E-ticaret alanında 18 yıllık bir tecrübe ile yüzlerce firmaya hizmet vermiş, profesyonel bir geliştiricidir...