Google Ads Maksimum Performans Kitle Sinyali

03/02/2023

Google Ads Maksimum Performans Kitle Sinyali

Google Ads Maksimum Performans kampanyalarının kullanıma başlandığı tarihten itibaren ne kadar etkili - olumlu sonuçlar ortaya çıkardığını sizlerle sürekli olarak hem web sitemden, hem Instagram hesabımdan hem de Youtube kanalımdan paylaştım. Özellikle e-ticaret sitelerinde oldukça etkili olan bu kampanya türünde sıkça merak edilen bir soru var. "Kitle sinyali kullanmalı mıyız?" Bugünkü içeriğimde sizlere bu sorunun cevabını detaylıca vermeye çalışacağım. Öncelikle belirtmeliyim ki, maksimum performans kampanyalarında illa ki kitle sinyali kullanmalı ya da kullanmamalısınız diye bir durum kesinlikle yok... Bunun en iyi şeklini siz kendiniz deneme, yanılma yolu ile anlayabilirsiniz.

Kitle Sinyali Nedir?

Google Ads maksimum performans kampanyalarında Google'ın size en iyi dönüşümleri getirebilmesi açısından Google'a ilettiğiniz hedef kitleleri kitle sinyali olarak adlandırabiliriz. Yani Google eklediğiniz bu sinyali dikkate alarak hedef kitle belirleyebilir, ya da bu konuda sağladınız veriye dayalı bir çalışma yapabilir. Elbette Google'ın maksimum performans kampanyalarında bu eklediğiniz kitle sinyaline tamamen bağlı kalmayacağını da bilmelisiniz. Verdiğiniz kitle sinyalinin Google için sadece bir belirteç olduğunu, Google'ın bu hedef kitlenin dışına çıkabileceğini ve bu hedef dışında size dönüşüm getirmek adına reklamlarınızı gösterebileceğini unutmayın. Google'da Ads panelinde bu konuyla ilgili şu şekilde uyarı vermekte: "Maksimum Performans, hedeflerinizi temel alarak yeni dönüşümler bulmak için seçimlerinizin ötesine geçer."

Kitle Sinyali Olarak Neler Kullanılabilir?

  • Cinsiyet - Yaş Aralığı (Demografi)
  • İlgi Alanları ve Ayrıntılı Demografik Veriler
  • Belirli Arama Terimlerini Aratan Kullanıcılar
  • Belirli Web Sitelerini Gezen Kişiler

Demografi

Kitle sinyali oluştururken demografik özellikler tanımlayabilirsiniz; cinsiyet ve yaş aralığı gibi. Örnek olarak kadınlar ve 25-44 yaş aralığı gibi... Eğer belirli bir cinsiyet ve yaş grubuna hitap ediyorsanız bu seçeneklerde bilinmiyor seçeneğini de hariç tutmanızı önerebilirim. Böylece kitle sinyali olarak doğrudan seçtiğiniz cinsiyet ve yaş grubunu Google'a belirtmiş olursunuz.

İlgi Alanları ve Ayrıntılı Demografik Veriler

Bu alanda Google bize pazardaki, yakın ilgi alanları, yaşamdaki önemli olaylar, ayrıntılı demografi gibi kategorilerde seçim yapmamızı sağlar. Özellikle pazardaki kitlelere hedefleme yapmanızı öneririm, çünkü bu alan doğrudan ilgili ürünü satın almak isteyen kişilerden oluşmakta.

Pazardaki Kitle

Pazardaki kitle belirli bir ürün grubunu araştıran ve satın almak üzere pazarda bulunan kullanıcıları kapsar. Örnek olarak iphone telefonu araştıran, telefonların fiyatlarını karşılaştıran ve bu tip telefonları satın almaya niyeti olan kişileri içerisinde bulundurur. Özellikle e-ticaret reklamları için pazardaki kitle seçimini dikkate almanızı öneririm. Bu örnekte "iOS Telefonlar" pazardaki kitleler için doğru bir seçim olabilir. Daha geniş bir hedeflemede ise "Cep Telefonları" pazardaki kitlesi kullanılabilir.

Yakın İlgi Alanı

Yakın ilgi alanı ise seçilen kategoriye olan ilgiye göre kullanıcıları hedefler. Örnek olarak bir kişi sürekli olarak teknoloji haberleri okuyor ve buna benzer sitelerde gezinti yapıyorsa yakın ilgi alanı "teknoloji" ya da "teknoloji düşkünleri" olabilecektir. Daha geniş bir hedefleme yapmak isterseniz yakın ilgi alanı kategorilerinden size uygun olanları seçebilirsiniz.

Pazardaki Kitle ile Yakın İlgi Alanı Arasındaki Farklar

Pazardaki kitle o an ilgili ürünle - hizmetle ilgili bir araştırma yapan, satın almayı düşünen kişilerden oluşmaktadır. Yakın ilgi alanı ise genel anlamda o ürün ya da hizmetle ilgili beğenisi olan, onları takip eden kişilerden oluşan bir gruptur. Örnek olarak iphone fiyatlarını araştıran, e-ticaret sitelerini gezen kişiler pazardaki kitleler olurken, IOS uygulamalarını sürekli inceleyen, bununla ilgili haberleri takip eden kişiler yakın ilgi alanı grubuna dahil olmaktadırlar. Hedef kitle oluştururken daha net bir kitleye ulaşmak istiyorsanız pazardaki kitleler, yakın ilgi alanındakilere göre bence daha iyi bir seçim. Elbette karar sizin :)

Yaşamdaki Önemli Olaylar

Yeni evlenenler, yeni ev sahipleri, yeni evcil hayvan sahipleri gibi kategoriler yaşamdaki önemli olaylar kategorisindedirler. Ürün veya hizmetleriniz için doğru bir hedefleme yapmak isterseniz bu alandan da yararlanabilirsiniz. Örnek olarak bir mobilya mağazası "yeni ev sahipleri" kitlesini sinyal olarak kullanabilir. Ya da bir pet shop işletmesi "yeni evcil hayvan sahiplerini" reklamları için kitle sinyalinde tercih edebilir.

Google Ads konusunda ilginizi çekebilecek bir içerik önerisi: 2022 Google Ads En Çok Yapılan Hatalar

Ayrıntılı Demografi

Büyük ölçekli işverenler ya da kategorisel sektör seçimi için bu alanı kullanabilirsiniz. Yani belirli bir sektör ya da ölçek hedeflediğinizde ayrıntılı demografi seçimlerinden yararlanabilirsiniz.

Belirli Arama Terimlerini Aratan Kullanıcılar

Kitle sinyali oluştururken belirli arama terimlerini aratan kullanıcıları listenize alabilirsiniz. Örnek olarak kadın giyim üzerine bir e-ticaret sitesi için reklam yapacaksanız "kadın giyim", "kadın elbise modelleri" gibi arama yapan kullanıcıları kitle sinyali olarak ekleyebilirsiniz.

Belirli Web Sitelerini Gezen Kişiler

Maksimum performans kampanyalarına belirli web sitelerini gezen kişileri de kitle sinyali olarak eklemeniz mümkün. Yani size benzer ürün satan ya da hizmet veren web site - rakip urllerini tanımlayarak bu siteleri ziyaret eden kişileri kitle sinyali olarak kullanabilirsiniz.

Maksimum Performans Kampanyalarında Kitle Sinyali İçin Öneriler

Eğer her cinsiyet ve hemen hemen her yaş grubuna hitap eden ürünlerin satışını yapıyorsanız ya da hizmet veriyorsanız, kategorinizdeki rekabet düzeyi de düşükse kitle sinyali eklemeden kampanya oluşturmanızı size önerebilirim. Kitle sinyali eklemeden de çok ciddi anlamda başarılı maksimum performans kampanyaları elde ettiğimi sizlere rahatlıkla belirtebilirim.

Ürünleriniz belirli bir cinsiyet - yaş grubuna hitap ediyor ve sektörünüzdeki rekabet düzeyi de yüksek ise kitle sinyali oluşturmanız doğru olabilir. Örnek olarak kadın giyim e-ticarette rekabet oldukça yüksektir. Bu alanda bir kampanya hazırlarken 19-45 yaş arası, kadın ve kadın giyim ürünleri ile alakalı pazardaki kitleler sinyal olarak Google'a sunulabilir. Ya da bu kategoriye ait yakın ilgi alanları reklamlarda kullanılabilir. Örnek olarak pazardaki kitleler için: kadın giysileri, pantolon seçimi doğru bir tercih olabilir. Bu kategoride yakın ilgi alanı içinse moda takipçileri, kadınlara yönelik haberleri okumayı sevenler gibi gruplar kitle sinyaline dahil edilebilir.

Google Ads: E-ticaret İngiltere'de Maksimum Performans Kampanyası başlıklı içeriğim ilginizi çekebilir.

Kitle sinyali Google Ads Maksimum Performans kampanyasında Google'a sadece sinyal veren bir seçenektir. Yani reklamlarınız illa ki bu hedefte bulunan kişilere gösterilmez; bunu unutmayın! Son olarak belirtmeliyim ki, Maksimum Performans kampanyası kullanırken, dönüşümlerinizin doğru ve eksiksiz kurulduğundan emin olun. Çünkü bu kampanyanın amacı size en fazla dönüşümü getirmek. Dönüşümleriniz ne kadar doğru olursa, Google'da size o kadar doğru dönüşüm getirmek için algoritmasını kullanır...

Yorumlar
Henüz yorum yapılmamış.
Yorum Yazın
Yorumunuz
Eposta (Yayınlanmayacaktır)
İsim
Web Sitesi

Konuyla alakalı içerikler:

Desteğe mi ihtiyacınız Var?

Google Ads, SEO ve Eticaret konularında profesyonel hizmeti bizden alabilirsiniz.

Eğitime mi ihtiyacınız Var?

Mert Şener Hakkında?

Google Ads, SEO ve E-ticaret alanında 18 yıllık bir tecrübe ile yüzlerce firmaya hizmet vermiş, profesyonel bir geliştiricidir...