Google ADS 1 Saatte 3000₺ Nasıl Çöp Olmuş

27/03/2022

Google ADS 1 Saatte 3000₺ Nasıl Çöp Olmuş

Bugünkü içeriğimde incelediğim bir Google ADS hesabında sadece 1 saat içerisinde 3000₺ günlük bütçenin nasıl tükendiğini sizlerle paylaşmak istedim. Avrupa'da yayınlanan bu reklam kritik yapılan hatalar yüzünden günlük bütçesini çok yüksek TBM ile 1 saatte maalesef bitirmiş... Bu tip içerikleri Google ADS üzerinde reklam vermek isteyip, parasını verimli kullanmak isteyenler için gerçek örnekler üzerinden sizlerle paylaşmaya çalışıyorum. Umarım bu içerik sizlere faydalı ve yardımcı olur...

Google ADS ile Avrupa'da Reklam Vermek

Google ADS ile Avrupa üzerinde reklam vermek Türk işletmeleri - doktor vb. tarafından her geçen gün daha popüler olan bir konu haline gelmekte. Amaç yurtdışı pazarına açılarak daha çok kazanmak elbette... Ancak Avrupa'da Google ADS ile başa çıkmak Türkiye'deki kadar kolay değil elbette. Çünkü kelime tıklama ücretleri TL bazında değerlendirildiğinde oldukça pahalı durumda. Bu yüzden Avrupa'da Google reklamları oluştururken Türkiye'dekine göre çok daha fazla dikkat edilmeli ya da profesyonellerden destek alınmalıdır. Yapılacak basit hatalar ile ciddi paraları çöpe atabilirsiniz... Özellikle İngiltere, Fransa ve Almanya gibi başlıca Avrupa ülkelerinde reklam vermeyi düşünenlere mutlaka profesyonel destek almalarını öneririm.

150₺ TBM - 20 Tıklama ve 3000₺

Evet sadece 1 saatte ciddi bir bütçe bitmiş - harcanmış. Peki bu nasıl olmuş, birazdan anlatacağım... 1 saatte 3.000₺ harcanır mı diyenleriniz olabilir, maalesef cevap evet... Konuyla ilgili hazırladığım video içeriği de bu yazımda sizlerle paylaşıyorum:

Teklif Stratejisi Doğru Fakat...

Bu kampanyada teklif stratejisi olarak tıklamaları arttırmaya yönelik seçenek tercih edilmiş. Doğru bir stratejisi olsa da önemli bir detay gözden kaçırılarak bu strateji kullanılmaya başlamış ve öğlen saat 12 olamadan bütçenin tamamı tükenmiş. Burada kullanılması unutulan ya da gözden kaçan değer ise maksimum tıklama başı teklifinin girilmemiş olması. Yani kampanya tıklamalara odaklandırılmış ancak maksimum TBM limiti girilmemiş. Böyle olunca da 150₺ ortalama TBM ile 20 tıklama alarak 3000₺ gibi ciddi bir bütçeyi 1 saat içerisinde tüketmiş... Avrupa'yı hedefleyen bu kampanyada gözden kaçırılan bu detay maalesef reklam verene biraz pahalıya patlamış.

Ben Ne Yaptım?

Anahtar kelime planlayıcısı üzerinden reklam verenin kelimelerinin Avrupa üzerindeki tıklama başına maliyetlerini inceledim. Burada gördüğüm ortalama değerlerden 30₺ gibi bir limit belirledim ve maksimum tıklama başı ücreti olarak bu rakamı kampanyaya tanımladım. Böylece kampanya tıklamaları arttırmaya yönelik strateji ile çalışacak ancak bir tıklama için maksimum 30₺ teklif verecek. Yani tıklama başı maliyet bu ücreti geçmeyecek... Bu tanımlama ile kampanya verimli bir şekilde çalışmaya başladı ve ilk sıralarda gösterim alarak günlük bütçesini 100 civarı tıklama alacak şekilde ayarladı. Böylece beklenen dönüşümleri alacak düzeyde etkili bir kampanyaya sahip olmuş olduk.

Özellikle Avrupa ya da tıklama başı maliyeti yüksek olan kelimelerde kötü sürprizlerle karşılaşmamak için tıklamayı arttırmaya yönelik teklif stratejisi kullanırken maksimum tıklama başı maliyet belirlemeyi unutmayın. Tabii ki bu limiti belirlerken gerçekçi bir rakam tanımlamanız oldukça önemlidir. Kelime tıklama başı maliyetleri incelemeden gerçek dışı bir maksimum TBM belirlediğinizde reklamlarınız gösterim ve tıklama almayacaktır. Bu rakamı belirlemek için de anahtar kelime planlayıcısını kullanabilirsiniz. Araçlar ve ayarlar -> Anahtar kelime planlayıcı -> Yeni anahtar kelimeler keşfet bölümünden kelime ve bölge bazlı TBM tahminlerini kolayca görüntüleyebilirsiniz. Bu aracı kullanmadan kafanıza göre reklamlar oluşturmanızın doğru olmayacağını da belirtmeliyim.

Manuel TBM

Bu kampanyada manuel TBM kullanmak da bir fikirdi ancak kampanyaya ait kelimelerin ortalama tıklama başı ücretleri birbirine çok yakın ya da eşit olduğu için her bir kelimeye ayrı teklif belirlemektense, tıklamaları arttırmaya yönelik stratejiyi kullanmak daha mantıklıydı. Eğer ki kelimelerin tıklama başı maliyetleri arasında farklar bulunsaydı teklif stratejisini manuel TBM olarak belirler ve her bir kelimeye ayrı teklif vererek kampanyayı devam ettirmeyi tercih ederdim. Kampanyanız ile sıkça ilgilenme şansına sahip değilseniz eğer manuel TBM kullanmanızı önermem. Çünkü her bir kelimenin teklifi ile sürekli ilgilenmeniz gerektiğinden reklamlarınız dengesiz bir seyir elde edebilir. Bunun yerine tıklamaları arttırmaya yönelik otomatik strateji kullanmak reklamlarınızı daha verimli hale getirebilir.

Dönüşümleri Arttırmaya Yönelik Strateji

Google ADS üzerinde dönüşümleri arttırmaya yönelik teklif stratejisi kullanırken de mutlaka hedef EBM tanımlamanızı öneririm. Yani edinme başı maliyet... Bu bir dönüşüm için harcamak istediğiniz tutardır ve reklamlarınızı daha kontrollü çalıştırmanızı sağlar. Burada dönüşümlerin doğru kurulmuş olması ve edinme başı maliyeti olarak gerçekçi bir tutar belirlemek oldukça önemlidir. Yani sizin için 1 dönüşüm ne ise, örneğin Whatsapp tıklamaları, 1 Whatsapp tıklaması için harcamak istediğiniz tutar hedef EBM (edinme başı maliyet) olarak değerlendirilir. Dönüşümleriniz doğru kurulmuş ve hedef EBM'niz gerçekçi bir tanımlama ile belirlenmiş ise Google'ın otomatik teklif stratejisi size oldukça yararlı olabilir. Bu stratejiyi kampanyanız yayınlandıktan ve belirli sayıda bir dönüşüm elde ettikten sonra kullanmanızı öneririm. Yani bir kampanyaya tıklama odaklı bir strateji ile başlayarak belirli bir sayıda dönüşüm elde etmenizi ve sonrasında dönüşümleri arttırmaya yönelik stratejiye geçerek devam etmenizi öneririm. Burada hedef EBM belirlerken de kampanyanızın geçmiş verilerini değerlendirerek makul bir değer belirleyebilirsiniz.

Google Ads Kampanya Oluştururken Bunlara Dikkat başlıklı içeriği incelemek ister misiniz?

Tıklamaları Arttırmaya Yönelik Strateji Nedir?

Google Ads arama ağında otomatik teklif sınıfında bulunan bu strateji reklamlarınızın daha fazla tıklama alması üzerine kurulu bir stratejidir. Bir maksimum tıklama başı maliyet belirleyerek reklamlarınızı bu strateji dahilinde kullanabilirsiniz. Google ADS paneli üzerinde bu strateji şu şekilde açıklanmış: "Google Ads, "tıklama sayısını en üst düzeye çıkar" seçeneği sayesinde bütçeniz dahilinde olabildiğince çok sayıda tıklama almanıza yardımcı olmak için teklifleri otomatik olarak belirler. Maksimum TBM teklifi sınırı her bir tıklama başına maliyet teklifini sınırlar. Bu da reklamınıza yapılan tıklamaları sınırlayabilir."

Google ADS Maksimum Performans Kampanyası ile ilgili bilgi almak ister misiniz? Bu kampanya türü ile ilgili tüm bilgilere ve gerçek reklam sonuçlarına ilgili içerikten ulaşabilirsiniz.

Sonuç olarak Avrupa'da Google ADS reklamı vermenin maliyetleri Türkiye'ye göre oldukça yüksek; özellikle de yabancılar hedeflendiğinde... İngiltere, Fransa ve Almanya gibi ülkelerde reklam vermenin, dönüşüm elde etmenin çok kolay olmadığını da tekrar belirteyim. Bu yüzden kurulan reklamların her bir adımından net bir şekilde emin olarak ilerlenmelidir. Reklamların her detayı en ince ayrıntısına kadar kontrol edilmeli ve reklamlar yayında iken de sürekli bir gözlem gerekmektedir. Bu yüzden Google ADS konusunda yeterli tecrübeye sahip değilseniz reklam vermeden önce bir eğitim almalı ya da reklam yönetimini profesyonel uzmanlara bırakmalısınız.

Yorumlar
Henüz yorum yapılmamış.
Yorum Yazın
Yorumunuz
Eposta (Yayınlanmayacaktır)
İsim
Web Sitesi

Konuyla alakalı içerikler:

Desteğe mi ihtiyacınız Var?

Google Ads, SEO ve Eticaret konularında profesyonel hizmeti bizden alabilirsiniz.

Eğitime mi ihtiyacınız Var?

Mert Şener Hakkında?

Google Ads, SEO ve E-ticaret alanında 18 yıllık bir tecrübe ile yüzlerce firmaya hizmet vermiş, profesyonel bir geliştiricidir...