SEO Danışmanlığında Takip Ettiğim Adımlar

19/04/2021

SEO Danışmanlığında Takip Ettiğim Adımlar

SEO danışmanlığı büyük bir titizlikle yürütülmesi gerekli ciddi bir çalışmadır. SEO binlerce detaylı analizi ve çalışmayı içerisinde barındıran, her biri oldukça değerli unsurları kapsayan oldukça önemli bir çalışmadır. Bu içeriğimde SEO Danışmanlığı hizmeti verirken üzerinde yoğunlaştığım konuları sizlerle paylaşacağım.

SEO Danışmanlığı konusunda bilgi ve teklif almak için benimle iletişime geçebilirsiniz.

Tam 16 yıldır bu sektörün içerisindeyim ve SEO konusundaki gelişmeleri gün ve gün yakından takip ederek çalışma yönümü buna göre belirlerim. Bu bakımdan SEO konusundaki tecrübelerimin belirli bir gelişim ve takip ile oluştuğunu belirtmek isterim. Yüzlerce kişiye ya da firmaya SEO danışmanlığı hizmeti verirken izlediğim yol haritasını, neleri gözlemlediğimi ve hangi işlemleri yaptığımı bu yazımda sizlerle paylaşmak istedim... SEO çalışmalarımda bilimsel yani yayınlanmış - doğrulanmış veriler ile hareket ettiğimi de belirtmek isterim. SEO danışmanlığı hizmetlerinde her kime ya da firmaya hizmet ettiysem yaptığım tüm işlemleri detayları ile hizmet verdiğim yer ile anlık olarak paylaşırım. Yani Mert Şener ile SEO konusunda yola çıkanlar her daim tüm SEO işlem aşamalarını canlı olarak izleyebilirler. Gizli, saklı bir işlem yapmıyor, Google'ın istedikleri ne ise onu üretmeye çabalıyorum...

SEO Danışmanı mı Araştırıyorsunuz?

Aradığınız kişi web sitenizi sizinle ilgili kelimelerde ilk sayfada çıkarabilecek, sitenize kat ve kat organik trafik sağlayacak bir SEO uzmanı ise benden teklif almanızı öneririm... Kendimle ilgili kısa bir bilgi verdikten sonra SEO konusundaki içeriğime devam ediyorum:

SEO Nedir?

Search engine optimization yani arama motoru optimizasyonu bir web sitesinin arama motorlarında kendisi ile alakalı arama sonuçlarında daha yüksek sıralarda yer alması ve dolayısı ile daha çok organik trafik çekmesi için yapılan çalışmalara verilen isimdir.

SEO Danışmanlığı Nedir

Bir web sitesine SEO için yapılan tüm çalışmaları, geliştirmeleri, yenilikleri kapsayan hizmeti SEO danışmanlığı olarak adlandırabiliriz. SEO danışmanlığı bir işletme için hayati önem taşıyan bir kavramdır. Çünkü bir web sitesi işletme için 7/24 kendisini ortaya koyabilen, işletme ile ilgili verileri ortaya koyabilen bir mecradır. Dolayısı ile 7/24 kendisi ile ilgili aramalarda üst sıralarda yer alabilen bir işletme ticari açıdan daha fazla müşteri elde edecek ve kazançlarını arttırabilecektir... Profesyonel SEO danışmanlığı hizmeti alan bir işletmenin doğru sonuçları yakalaması ile birlikte ciddi bir büyüme yakalayabileceğini de söyleyebilirim. Benzer örnekleri gözümle gördüm, abartı yapmıyorum :) Başarılı bir SEO çalışması ile cirosunu 10'a katlayan, müşteri sayısını 5 kat arttıran nice örnekleri yıllar içerisinde izledim...

SEO Uzmanı Kimdir?

SEO çalışmaları yürüten, SEO detaylarını hem teknik hem içeriksel olarak oldukça iyi bilen, çok disiplinli çalışan, devamlı araştırma yapan ve kendisini sürekli yenileyen kişilerdir.

SEO danışmanlığı ve SEO uzmanı gibi kavramları kısaca açıkladıktan sonra SEO danışmanlığı verdiğim firma ya da kişilerle çalışırken takip ettiğim işlemleri sizlerle paylaşmaya başlayayım.

Çalışma Öncesi Analiz ve Raporlama

SEO anlaşmasını yaptıktan sonra ilk olarak mevcut web sitesinin çalışma öncesi Google üzerindeki durumunu inceler ve bunları kayıt ederim. Yani ilgili web sitesine ait anahtar kelimelerde Google üzerindeki sıralamalarını bulur ve bunları çalışma sürecinde analiz etmek üzere raporlarım. Ek olarak web sitesinin rakiplerini yani onunla ilgili kelimelerde Google'da ilk sayfada çıkan tüm web sitelerini altyapısı, içeriği ve aldığı backlinkler bakımından inceler ve kayıt ederim. Bu işlemleri yaparken ücretli ve ücretsiz kullandığım bazı uygulamalar mevcut. Bu uygulamalara yazının devamında değiniyor olacağım. Ancak temel 2 SEO aracını burada belirtmekte fayda var:

  • Google Search Console
  • Google Analytics

Google'ın ücretsiz sunduğu bu iki uygulama SEO çalışmalarımda her SEO çalışması yapanın olduğu gibi benim de baş yardımcım diyebilirim. Google Search Console bir web sitesine ait anahtar kelime raporunu oldukça kapsamlı bir şekilde size sunar. Ek olarak web sitesine ait backlinkleri gösterir. Aynı zamanda web sitesinde bulunan kritik hataları da size sunar. Bu yüzden SEO çalışmasına başlarken ilk işim Google Search Cosnole'a ilgili siteyi kaydetmektir. Google Analytics ise bir web sitesinin ziyaretçi raporlarını detaylı bir şekilde size gösterir. Google Analytics kurulu olmayan bir web sitesinin bulunduğunu sanmıyorum bile :)

Sıradaki işim Google'ın web sitelerini daha hızlı, daha anlaşılır ve kullanıcı kolaylığı sağlaması adına test ettiği PageSpeed Insights uygulamasında ilgili siteyi test etmek ve mevcut hataları düzeltmek üzere notlar almaktır. Bu konuyla ilgilenenler için PageSpeed Insights ile ilgili kapsamlı yazılarım mevcut, bunlar:

Ana Amaç Ziyaretçi Memnuniyeti

Burada yapılan analiz ve test çalışmalarının temel amacı web sitesini olabildiğince hızlı çalıştırmak, ziyaretçilerin kolay gezintisini sağlamak (Hem sayfa arası geçişleri hızlı yapabilmek hem de site içi navigasyonu doğru oluşturmak) ve ziyaretçilere en alakalı içerikleri doğru bir şekilde sunmayı sağlamaktır. Sitenin SSL sertifikasına, son sürüm ve doğru yapılandırılmış bir site haritasına (sitemap.xml) ve robots.txt dosyasına sahip olması SEO çalışmaları için oldukça önemlidir. Bu yüzden çalışma yaptığım web sitesinde bu 3'lünün olup olmadığını ve doğru yapılandırılıp yapılandırılmadıklarını kontrol eder ve gerekli düzenlemeleri yaparım. Bu arada içerik ekibim çalışma yapılan web sitesinin içeriklerini tek tek kontrol eder, var olan imla hatalarını - anlatım bozukluklarını titizlikle düzenler ve kısa olan içerikleri ya gerekli uzunluğa getirir ya da onları birleştirerek daha anlamlı içerik üretirler. Web sitesinde bir blog bölümü bulunmuyorsa blog kategorisi eklenir ve içerik ekibi bu alana konuyla ilgili özgün - kaliteli içerikler üretmeye başlarlar.

İçerik SEO'nun Temel Taşıdır

Kaliteli, özgün ve ziyaretçilerin ilgisini çeken içerikler SEO çalışmaları için başarının anahtarıdır. Bu yüzden içerik ekibi çalışmanın ilk gününden son gününe kadar içerik üretir ve bunları yayınlar. Üretilen içerikler her zaman özgün, kaliteli ve ilgili çekici özelliklere sahiptirler. Her türlü konuda içerik üretebilen profesyonel çalışma arkadaşlarım olduğunu rahatlıkla söyleyebilirim. Zaman zaman kendim de içerik üretmekteyim. Ek olarak içerik konusunda çalışan arkadaşlarım web site içerisindeki tüm görselleri tek tek elden geçirir ve tekrar yükler. Görsel optimizasyonu olarak adlandırılan bu çalışma web sitesinin hızlı çalışması için oldukça önemli bir detaydır.

URL Yapıları

SEO çalışmalarında URL'lerin yapısı ve oluşturulma şekli oldukça önemlidir. Temiz, çok uzun olmayan ve SEO yapısına uygun URLlerin sağlanması için gerekli çalışmaları yaparım. Sağlıklı bir URL şunun gibi olmalıdır: alanadi.com/seo-danismanligi gibi...

Önemli Teknik İşlemler

Bir web sitesinin hem www ile hem www.siz versiyonların çalışması SEO açısından sakıncalıdır. Çünkü aynı içerik 2 url üzerinden de erişilebildiği için kopya içeriklere sahip olmuş olursunuz. Bu yüzden www. li ya da www.siz kullanıma karar verip bunu web sitesine tanımlamak gereklidir. Ek olarak URL'nin http protokolü ile çağrılması durumunda otomatik olarak httpsli formatına yönlendirmesi de oldukça önemli bir işlemdir. Web site sayfalarının tamamında sayfa urlsini gösteren canonical etiketi bulunmalıdır. Bu tip kontrolleri dikkatlice yapar ve gerekli düzenlemeleri - tanımlamaları sağlarım. Web sitesinde bulunan CSS ve JavaScript dosyalarını tek tek gözden geçirir, kullanılmayanları ortadan kaldırırım. Gerekli olan CSS ve Javascript dosyalarını da en az yer kaplayacak şekilde sıkıştırıp kullanıma sunarım. Bu işlemin web sitesini hızlandırdığını rahatlıkla söyleyebilirim.

Hangi Araçlardan Yararlanırım?

SEO çalışmalarında 3 tane ücretli kaynaktan yararlanmaktayım. Bunlar:

  • SemRush
  • Ahrefs
  • Seranking

Bu 3 uygulamanın da sundukları benzer şeyler olsa da her birine ilgili web sitesini kayıt eder ve raporları ekibim ile birlikte günlük olarak kontrol ederiz. Bu uygulamaları anahtar kelime sıralarını bulmak, anahtar kelimelerin zaman içindeki sıra değişikliklerini gözlemlemek, web sitesindeki hataları tespit etmek, backlinkleri ve rakipleri gözlemlemek için kullanmaktayız. Örneğin 1000 sayfa içeriği olan bir site içerisinde bozuk URLleri bulmak manuel bir yöntem ile pek mümkün olmayabilir, bu uygulamalar bu tip hataları size nokta atışı gösterir. Kırık bağlantılar ya da bulunamayan resim dosyaları SEO için negatif durumlardır. Bu yüzden bunların her birinin tespiti ve düzeltilmesi çok önemlidir. Bu uygulamalar ile bir anahtar kelime için tanımlama yaptığınızda ilgili kelimenin günlük sıra değişimini analiz edebilirsiniz.

Bu uygulamaların en güzel özelliklerinden biri olan on page SEO olarak adlandırılan modülü içeriksel SEO çalışmalarında adeta asistanınız olabilir. Örneğin Google'da bir anahtar kelime öbeğinde 15. sıradasınız. Sıralama olarak üzerinizdeki tüm URLler ile kendinizinkini karşılaştırmanız mümkün. Örneğin şöyle bir sonuç alabilirsiniz: Sizin içeriğiniz 800 kelime ama rakiplerinizinkinin ortalaması 1200 gibi... Bu durumda içeriğinizin kısa olduğunu yorumlayabilir ve bununla ilgili bir çalışma yapabilirsiniz. Ya da rakiplerinizin birçoğu anahtar kelimeyi h1 etiketinde geçirmiş ama siz geçirmemiş olabilirsiniz. Ya da üzerinizdeki rakiplerinizin birçoğunun sayfa içeriğinde video var ancak sizinkinde yok. Bu gibi ince detayları anlık olarak raporlayabilir ve çalışmalarınıza bu doğrultuda yön verebilirsiniz. SemRush'un bu özelliğinin çok çok iyi olduğunu söyleyebilirim. İçerikleri geliştirme ve rakipler ile kıyaslamada SemRush'ı daha sık kullanmaktayız. Sıralama takibi konusunda 3 uygulama da çok başarılı ancak Seranking'in sıralama takip edilen modülünü ben daha çok kullanmaktayım. Çünkü kelime pozisyonlarını gün içerisinde istediğiniz zaman tekrar kontrol ettirme şansına sahipsiniz. Tabi burada kullandığınız pakete göre günlük bir kelime limitinizin olduğunu da belirtmeden geçmeyeyim. Sonuç olarak bu 3 yazılım bir yapay zeka ile bize SEO raporları ve öneriler sunuyor. Her birinin kendilerine ait bir algoritması ve çalışma prensibi var. Dolayısı ile gelen rapor ve öneriler birebir aynı değil ya da farklı kategorilerdeler. 3 ayrı uygulama üzerinden aynı siteyi analiz ettiğimizde gelen tüm verileri toparlayarak uygulamanın bize çok fayda sağladığını söyleyebilirim.

Bu uygulamalar USD cinsinden fiyatlandırılmakta. Ahrefs ve SemRush ücretleri SEO konusuna yeni başlayanlar için biraz pahalı gelebilir. Ancak Seranking diğerlerine göre daha makul ücretlendirmelere sahip. Bu kişiler için Seranking kullanmalarını önerebilirim. Seranking'i hemen deneyin

Backlinkler ile İlgili Çalışmalar

Öncelikli olarak iyi ve kaliteli içerikler bir şekilde sosyal medya ya da forumlarda paylaşılıyor. Bu bakımdan kaliteli ve özgün içeriklerin doğal yollar ile web sitesine backlink kazandırdığına inanıyorum. Yukarıda yazdığım 3 uygulama da hem çalışma yaptığınız hem de rakiplerinize ait web sitelerinin detaylı backlink raporunu size sunar. Bu noktada rakip backlink incelemesi yaparak önemli görünen sitelerden çalışma yaptığımız web sitesine backlink almaya çalışmak da SEO için olumlu bir çalışmadır. Backlink satın almanın kullandığımız bir yöntem olmadığını ve önermediğimizi de belirteyim. Ayrıca tek başına backlink öğesinin pek birşey ifade etmediğini, diğer unsurlar ile birleştiği zaman etkili olduğunu düşünüyorum.

İçerik Her Aşamada Bizimle

Yazımın önceki bölümlerinde içerik ile ilgili bilgilendirme yapmıştım. Fakat içeriğin SEO konusunda o kadar etkili olduğuna inanıyorum ki şimdi bu konu için bir parantez daha açmak istedim. SEO çalışmalarına başladığımız ilk günden son güne kadar abartısız hergün içerik ile ilgili işlemler yaptığımızı söyleyebilirim. Bunlar içerik üretme, içerik geliştirme - düzenleme ve sosyal medya paylaşımları gibi sıralanabilir. Bir içeriğin daha çok kişiye ulaşabilmesi için sosyal medya hesaplarından gerekli paylaşımların yapılmasını önermekteyiz.

Gereksiz İçeriklerin Tespiti

İçerik çalışmalarında Google Analytics yardımı ile bir içeriğin ne kadar ziyaretçi aldığını, ziyaretlerin ortalama oturum sürelerini görüntülemek mümkün. Ekip arkadaşlarım bu konuda az trafik alan ya da oturum ortalaması düşük olan veya hemen çıkma oranı yüksek olan içerikleri elden geçirir. Bu içerikleri tekrar izlerler ve olumlu sonuç alınmadıysa bu içeriği web sitesinden kaldırırlar. Çok sayfaya sahip olmanın önemli olmadığını, önemli olanın iyi içeriklere sahip olmak olduğunu düşünüyoruz. Bu yüzden sırf bir url daha kazanmak adına gereksiz içerikler üretmekten kaçınmaktayız.

Site İçi Bağlantılar

Bir web sitesinin menü ağacının düzgün oluşturulması oldukça önemlidir. Ancak bir içeriğin sadece menü üzerinden link almış olması Google tarafından eksi bir puan almaya yol açabilir. Bu yüzden birbiri ile ilgili bağlantılardan diğerine link verme işlemini oldukça önemser ve bu konuda çalışmalar yaparız.

SEO çalışmalarını 2 ana başlık altında değerlendirmek mümkün. Birisi altyapı ve teknik işlemler, diğeri de içerik. İki kategoriye ait tüm çalışmaları eş zamanlı sürdürdüğümüzü de tekrar belirteyim. Ancak içerik unsuru yok veya zayıf ise diğer SEO çalışmalarının fayda sağlamayacağına inananlardanım. Benim fikrim; doğru, temiz bir altyapı ve kaliteli içerik bulunduran web siteleri SEO konusunda başarılı olurlar. Bunu sağlamak kolay mı? Elbette değil, bu yüzden SEO çalışmalarının başarıya ulaşması için profesyonel destek alınması gerektiğini düşünüyorum. Saydığım işlemlerin tek tek ele alınması, geliştirilmesi, üretilmesi ve uygulanması ancak profesyonel bir ekip ile sağlanır.

Sıkça Sorulan Sorular

Bana ve ekibime sıkça sorulan soruları da yazımın son bölümünde sizlerle soru cevap olarak paylaşmak istedim.

SEO Çalışması En Az Ne Kadar Sürmelidir?

Ben en az 2 aylık bir SEO çalışması önermekteyim. Fakat benim düşüncem bu sürenin 6 ay olması gerektiğidir. Hem içerik, hem altyapı hem de sıralamalar bu süreç içerisinde tam yerli yerine oturacaktır.

SEO Çalışması Bittikten Sonra Sıralamada Düşüş Yaşar mıyım?

Eğer ki içerik üretmez iseniz belirli bir süre sonra kesinlikle düşüş yaşarsınız. Bu yüzden SEO çalışmalarımızı tamamladığımızda web site sahiplerine içerik üretmeleri konusunda ısrarcı olmaktayız. Bu konuda zorlanan kişi ya da firmalarında sürekli olarak içerik üretme hizmetini profesyonel olarak almalarını önermekteyim.

SEO Çalışmalarında Hile Var mı?

Google'ı kandırmanın mümkün olmadığını düşünüyorum. Bu yüzden de SEO çalışmalarımın tamamını doğal ve şeffaf olarak yürütüyorum. Google yönergelerinde bulunan öğeleri dikkate alıyor ve bu titizlikte çalışmalarımı sürdürüyorum. Bazı yöntemler ile belki hızlı sürede Google'da yükselmeniz mümkün olabilir ancak bu tip eski ve hileli yöntemler sonucu düşüşünüz daha hızlı olacaktır. Bu yüzden doğal yöntemler ile yapılan SEO çalışmaları zamanla etkili sonuçlar ortaya koyacaktır.

SEO Danışmanlığı Ücreti Nedir?

Bunu söyleyebilmek için sektör, web sitesi, anahtar kelime, rakipler gibi değerlerin tek tek incelenmesi gerekir. Bu yüzden SEO danışmanlığı fiyatı öğrenmek isteyenler bana ulaşabilirler. İletişim

Ne Kadar Sürede İlk Sayfada Yer Alırım

Bu sorunun cevabı da sektör ve kelimelerinize göre değişiklik gösterir. Ancak hiç bir SEO çalışması içerisinde, 1 hafta gibi kısa bir sürede olumlu sonuçlar beklemeyin. SEO tüm detaylarından ayrı olmak üzere bir sabır çalışmasıdır. Doğru işlemleri yapıp, beklemek gereklidir. Ancak tecrübelerime dayanarak çoğunlukla çok güzel sonuçlar aldığımızı belirtmek isterim.

1. Sıra Garantisi Veriyor musunuz?

Bunun garantisini veren kişilere itibar etmeyin. Lakin hiçbir SEO uzmanı bunu garanti edemez. Profesyonel SEO danışmanlarının amacı sizinle alakalı kelimelerde sizi 1. sayfada konumlandırmaktır. Elbette bazı kelimelerde 1. bazılarında 5. konumda yer alabilirsiniz. Bunu zaten çalışma sürecinde size ilettiğim raporlarda görüntüleyebilirsiniz.

Google Ads mi? SEO mu?

Her ikisi de! Sonuçta iki çalışmanın amacı da web sitenize ziyaretçi çekerek yeni müşteriler elde etmek. Google ADS ile istediğiniz kelimede ve verdiğiniz teklif oranında reklam kısımlarında yer alabilirsiniz. Bunun için beklemeniz gereken bir süre bulunmaz. Gerekli ayarları yapıp hemen Google Ads üzerinden reklam verebilirsiniz. Ancak tabii ki Google Ads kullanmak için ciddi bir bütçeniz olmalı. SEO ile doğal sıralamada yükseldiğinizde sizden bağımsız 7/24 ziyaretçi alabilirsiniz. Bu yüzden tercih sizin. Ben ikisini de kullanmanızı öneririm ancak öncelik olarak SEO çalışmalarına yatırım yapmanın daha önemli olduğunu düşünüyorum.

SEO Danışmanlığı Nedir? SEO Danışmanı Kimdir? başlıklı yazımı da okumak ister misiniz?

Kurucusu ve ortağı olarak çalışmalarımı sürdürdüğüm İnajans Blog'unda konuyla ilgili önermek istediğim başka bir kapsamlı yazı mevcut: SEO için Altın Değerinde 70 Öneri

SEO Danışmanlığı için Bana Ulaşabilirsiniz

Profesyonel, etkili ve verimli bir SEO çalışması için benden bilgi alın: iletişim bilgilerim

Yorumlar
13/Mayıs/2021 (00:58:19) tarihinde Aslı Yücetürk yazdı:
Seo çalışmanız için teşekkür ederim. Gerçekten de kısa sürede güzel yanıtlar alabildik ve bu da beni çok mutlu etti. Bu süreçte yavaş yavaş Google Ads bütçem düşmeye başladı ve geri dönüşler de artmaya başladı.
Cevaplar
14/Mayıs/2021 (23:35:38) tarihinde Mert Şener yazdı:
Rica ederiz, ne mutlu ki işinize yarayan bir SEO çalışması gerçekleştirebilmişiz...
Bu yoruma cevap yaz
Yorum Yazın
Yorumunuz
Eposta (Yayınlanmayacaktır)
İsim
Web Sitesi

Konuyla alakalı ilginizi çekebilicek içerikler:

Google Ads Eğitimi 18 gün önce

Desteğe mi ihtiyacınız Var?

Eticaret ve SEO konularında profesyonel hizmeti bizden alabilirsiniz.

Mert Şener Kimdir?

Eticaret ve SEO alanında 16 yıllık bir tecrübe ile yüzlerce firmaya hizmet vermiş, profesyonel bir geliştiricidir...