Sağlık Turizmi ve Google Ads

12/09/2022

Sağlık Turizmi ve Google Ads

Türkiye sağlık turizmi alanında oldukça popüler bir ülke durumunda. Başta Avrupa olmak üzere dünyanın hemen her yerinden belirli operasyonlar ya da tedaviler için ülkemiz tercih edilmekte. Türkiye sağlık konusunda ileri derece hastanelere sahip olması, konusunda uzman doktorları barındırması, diğer ülkelere göre bu tip işlemlerin daha uygun fiyatlara yapılması ve konaklama, transfer ücretlerinin yurt dışından gelenler için ekonomik olması bakımından yabancılar tarafından tercih edilmektedir. Plastik cerrahi, mide ve diş konusu bu işlemlerde en yoğun tercih edilen alanlardır. Türkiye'de bu kategoride hizmet ya da tedavi sağlayan kurum veya doktorlar da getirisinin yüksek olması bakımından da doğrudan başta Avrupa ve tüm dünyaya ulaşmaya çalışmaktadır. Elbette bu erişimi sağlamak için de ilk başvurdukları reklam aracı ise Google Ads olmaktadır. Sosyal medya bu alanda kurumlar ya da doktorlar tarafından tercih edilse de genel gözlemlediğim kadarı ile doğru Google Ads kurulumu ve optimizasyonu bu konuda en sağlıklı geri dönüşümleri getirmekte...

Son 2 yılda sağlık turizmi alanında birçok danışmanlık hizmeti ve eğitim verdiğimi, bu konuda çokça örnekle karşılaştığımı belirtebilirim. Bu içeriğimde de bu konuyla ilgili tecrübelerimi ve fikirlerimi sizlerle paylaşmak istedim. Gördüğüm hataları, gereksiz harcamaları ve sitelerde yapılan yanlışları sizlere derlemeye çalıştım. Umarım sağlık turizmi alanında çalışanlar ya da bu alana yönelik danışmanlık hizmeti verenler için yararlı bir içerik olur. Bu konuda çalışma yapan arkadaşların yorumlarda tecrübelerini paylaşması da konunun daha fazla anlaşılması için oldukça yararlı olacaktır.

Kategoriler

Sağlık turizminde en başta plastik cerrahi, mide - obezite ve diş kategorileri öne çıkmakta. Yani yüz, karın, meme vb. ile ilgili estetik işlemler, yağ aldırma, mide küçültme gibi operasyonlar ön planda. Aynı zamanda diş klinikleri de başta Avrupa olmak üzere yurt dışından hasta getirmek için Google Ads'e ciddi bütçeler ayırmakta. Bu bağlamda öne çıkan anahtar kelimelerden bazılarını da şöyle örnekleyebilirim: breast implant, tummy tuck, mommy makeover, nose job, boob job, bbl, brazilian butt lift, gastric sleeve, gastric band, dental, hollywood smile vb... Bu örnek verdiğim kelimeler arama hacmi oldukça yüksek ve çok sık tercih gören operasyon ya da işlemlerdir. Kelimelerin rekabet düzeyi de oldukça yüksek ve buna bağlı pahalı olarak adlandırabileceğimiz kelime öbekleridir.

Hedeflenen Ülkeler

Başta İngiltere, Fransa olmak üzere Avrupa'nın önemli ülkeleri; Amerika, Kanada ve İsrail bu konularda hedefe ulaşmak için en çok tercih edilen ülkeler. Elbette diş klinikleri Avrupa ile reklamlarını sınırlandırırken, estetik cerrahide Amerika ve Kanada da devreye girmekte. Burada en önemli husus bu bahsettiğim ülkelerde tıklama başı ücretlerin gerçekten oldukça yüksek olması. İşte bu yüzden yurt dışı sağlık reklamlarında ince eleyip sık dokumalısınız. Yurt dışı reklamlarında yapacağınız en ufak hata size binlerce lirayı anlık olarak kaybettirebilir. Peki yurt dışı reklamlarında nasıl bir yol izlenmeli, nelere dikkat edilmeli?

Seçilmesi Gerekli Ülkeler

Bu konu yapılacak olan operasyonun türüne göre değişmekte. Benim gözlemlediğim İngiltere özellikle plastik cerrahi konusunda en çok geri dönüşüm getiren ülke. Ancak diş konusunda İngiltere ve Fransa benzer oranda dönüşüm sağlamakta. Bu alanda yapılan işleme göre Avrupa'nın diğer ülkelerini de kampanyanıza ekleyebilirsiniz. Örneğin Belçika, Avusturya, Hollanda... Karın ya da vücudun önemli bölgelerinde yapılan operasyonlar için de ek olarak Amerika ve Kanada için de ayrı kampanya oluşturabilirsiniz. Elbette bu harcamak istediğiniz bütçe ile doğru orantılı. Sağlık turizminde küçük bütçeler ile başarılı olma imkanınızın olmadığını da belirtmeliyim.

Anahtar Kelime Seçimi

Yurt dışına Türkiye'ye hasta çekme amaçlı reklam hazırlarken arama kelimelerinde mutlaka "Turkey" ve "Istanbul" kelimelerinin bulunması gerektiğini düşünmekteyim. Yani örneğin "tummy tuck" terimi yerine "tummy tuck turkey" ve "tummy tuck istanbul" - şehir adı - terimlerinin kullanılması gerektiğine inanmaktayım. Çünkü bu operasyon konusunda Türkiye'yi tercih edebilen birisini sitenize çekmenizle, Türkiye'ye gelme fikri olmayan birisini sitenize çekmeniz bence çok fark etmekte. Tummy tuck terimi ile tıklama aldığınızda kendi ülkesinde ya da daha yakın bir yerde bu işlemi yaptırmak isteyenleri de sitenize çekip gereksiz harcama yapma ihtimaliniz çok yüksek. Oysa ki Turkey ve Istanbul gibi terimleri operasyon adlarının yanına eklediğinizde direkt olarak ilgili operasyonu Türkiye'de yaptırmayı düşünenlere ulaşır ve doğru dönüşümler elde edersiniz. Diğer türlü bir çok alakasız tıklama almanız yanında dönüşüm alsanız bile bunlar doğru dönüşümler olmayacaktır. Yani Türkiye'de olduğunuzu bilmeden size mesaj atan birisi, Türkiye'de olduğunuzu öğrendiğinde teşekkür ederek konuşmadan ayrılabilir... Bu yüzden yurt dışına reklam verirken Turkey ve Istanbul ya da şehir adı belirterek anahtar kelimelerinizi oluşturmalısınız. Anahtar kelimelerinizde Turkey geçirmediğinizde tıklama başı maliyetleriniz daha düşük olabilir ancak bu durumda aldığınız çoğu tıklamanın boşa gittiğini bilmelisiniz. Ek olarak Turkey - Istanbul gibi kelimeleri arama ağı kelimelerinizde kullandığınız zaman negatif anahtar kelime ile karşılaşma olasılığınız da bir hayli düşmekte.

Teklif Stratejisi

Hedeflediğiniz ülkelerdeki anahtar kelimelerin ortalama tıklama başı maliyetlerini öğrenin. Bunun için Google Ads anahtar kelime planlayıcısını kullanabilirsiniz. Örnek olarak İngiltere için "tummy tuck turkey" kelimesi ortalamada 30TL bir tıklama başı maliyete sahipse, şöyle bir hesap yapabilirsiniz. İngiltere için açacağınız kampanyaya en az 1000TL günlük bir bütçe ayırmalı, alacağınız 30-35 tıklama ile hedeflediğiniz dönüşüme (Whatsapp tıklamaları - form doldurmaları gibi) ulaşmayı hedeflemelisiniz. Ben kampanyaya başlarken teklif stratejisi olarak tıklamaları arttırmaya yönelik ya da manuel TMB stratejisini seçer ve mutlaka bir maksimum tıklama başı maliyet tanımlardım. Maksimum tıklama başı maliyet belirlemez iseniz günlük verdiğiniz 1000TL bütçe 1 saat içerisinde 10 tıklama ile bitebilir... Bu ayarlamaları doğru yapmak ve makul bir teklif verebilmek için mutlaka anahtar kelime planlayıcısından yararlanmanızı öneririm.

Reklam Düzeni

Arama ağında reklamları mükemmel seviyeye getirmek reklamların verimli olması bakımından oldukça önemlidir. Bu yüzden bu alanda da reklam hazırlarken başlıklarınızın ve açıklamalarınızın özenli olmasına çok dikkat etmelisiniz. Anahtar kelimelerinizi başlık ve açıklamalarda geçirmek oldukça önemlidir. Bunun yanı sıra özgün, ilgi çekici başlıklara reklamlarınızda yer vermelisiniz. Örneğin %30 Off - Get Best Offer gibi ilgi çekici ve harekete geçirici terimlere başlıklarınızda yer vermelisiniz. Bu anahtar kelimelerinizin kalite puanının yükselmesi için oldukça önemlidir. Bu bahsettiklerim reklam alaka düzeyi ve beklenen tıklama oranı skorlarınıza oldukça yarar sağlayacaktır. Reklamlarınızda site bağlantısı uzantıları, açıklama metni uzantıları ve ek açıklamalı snippet kullanmayı da ihmal etmeyin. Bunlar da reklamlarınızın daha verimli olması açısından önemli unsurlardır.

Web Sitesi

Google Ads reklamlarını tamamıyla doğru kurgulasanız bile web sitenizin bazı özellikleri dönüşümleriniz üzerinde oldukça etkili sonuçlar meydana getirebilir. Bu yüzden öncelikli olarak hızlı, kolay kullanım sağlayan, mobil uyumlu bir web siteniz olduğundan emin olmalısınız. Bu özelliklerden sonra da içeriğinize hem kullanıcı açısından hem de sağlık sektöründe yer aldığınızdan Google politikalarını göz önüne alarak dikkat etmelisiniz.

Site Hızı ve Kullanım Kolaylığı

Google ile ilgili tüm konularda hızın ne kadar önemli olduğu tartışmasız bir gerçek. Bu kadar yüksek bütçeli reklamlar çıkarken web sitenizin hız bakımından kusursuz olduğuna emin olmalısınız. Benzer şekilde web sitenizi ziyaret eden kullanıcıların aradıkları içeriklere kolayca ulaşması, web siteniz içerisinde hızlıca gezinti yapabilmeleri oldukça önemlidir. Google reklamlarına ayda binlerce lira harcamadan önce web sitenizi iyileştirmeyi unutmayın. Burada çoğunluğun aceleci davranarak öncelikli olarak reklam verdiklerini, web sitelerini önemsemediklerini ve buna bağlı dönüşüm başı maliyetlerinin çok yüksek rakamlara ulaştığını defalarca gözlemledim. 1-2 ay sabrederek önce web sitenize gerekli yatırımı yapıp, sonrasında Google Ads reklamlarını kullanmanızı öneririm.

Google ADS Eğitimi 1:1 size özel Google Ads eğitimi ve danışmanlığı için bilgi alın.

Web Site İçeriği ve Görseller

Web sitenizin içeriği ziyaretçiler için yeterli doygunlukta olmalıdır. Örneğin bir kişi "tummy tuck turkey price" gibi bir arama yaptığında yönlendirdiğiniz url içerisinde konuyla ilgili bir fiyat bilgisi bulması oldukça önemlidir. Bu yüzden hastaların gelmesini istediğiniz operasyon ve işlemlerle ilgili tüm ayrıntılara web sitenizde yer vermelisiniz. Yine benzer şekilde ilgili operasyon ya da işlemlere ait öncesi ve sonrasını içeren resimlere yer vermeniz hastaların sizi seçmesi için oldukça önemli bir unsurdur. Ek olarak hastalara ait videolara web sitenizde yer vermeniz de tercih edilmeniz için oldukça önemlidir. İçerik ve görsellerinizi eklerken Google politikalarını da göz önünde bulundurmayı unutmayın. Eğer bu politikaları ihlal ederseniz reklamlarınız gösterilmez veya daha kötüsü hesabınız askıya alınabilir. Bu konuda Google temsilcileri ile iletişime geçerek detaylı bilgi almaya çalışabilirsiniz.

Dönüşümleri Arttırmaya Yönelik İşlemler

Web sitenizde özellikle Whatsapp tıklamalarını arttırmak için işlemler yapabilirsiniz. Bu Whatsapp ikonunu sabit bir şekilde göstermek, Şimdi Bilgi Alın - Hemen %30 İndirimden Yararlanın gibi ibareleri web sitenizde geçirerek uygulayabilirsiniz. Benzer işlemi Get Best Offer başlığı altında formlarınız için de uygulayabilirsiniz. Hızlı, kaliteli içerik ve görsele sahip bir web sitesi, eylem çağrısını da doğru yaparsa, doğru kelime ile gelen bir ziyaretçi mutlaka size ulaşacaktır. Bu yüzden hız, içerik - görsel kalitesi, eyleme çağırma ve doğru anahtar kelime seçimi eylemlerini doğru sağladığınızdan emin olun. Bu parçalardan birisi eksik olduğunda Google Ads ile yurt dışında başarı sağlama olasılığınızın çok düşük olacağını da bilin.

Google ADS Danışmanlığı hakkında bilgi almak ister misiniz?

Sonuç

Yurt dışı Google Ads reklamlarını yönetmek gerçekten kolay bir iş değildir. Euro ve Usd bazlı tıklama başı maliyetlere sahip olan reklamlar Türkiye'de alışık olduğumuz şekilde ücretlendirilmemektedir. Bunda rekabet koşulları yüksek gibi görünse de ilgili ülkenin potansiyeli, kur farkı (TL'nin USD ve EURO karşısındaki değer kaybı) gibi sebepler de önümüze çıkmaktadır. Tıklama başı maliyetlerin oldukça yüksek olduğu bölgelerde, Google Ads konusunda uzman değilseniz kendi kendinize reklam vermenizi kesinlikle önermem. Bu örnekle çokça karşılaştım ve çöp edilen tutarın basit bir tutar olmadığını maalesef söylemek isterim. Google Ads yurt dışı reklamları için bilginiz ya da tecrübeniz yoksa profesyonel bir danışmanlık hizmeti ya da eğitim almanızı öneririm. Bu yatırımı yapmanız, reklamları hatalı yöneterek çöp edeceğiniz tutarın yanından bile geçemeyecektir :)

Yorumlar
Henüz yorum yapılmamış.
Yorum Yazın
Yorumunuz
Eposta (Yayınlanmayacaktır)
İsim
Web Sitesi

Konuyla alakalı içerikler:

Desteğe mi ihtiyacınız Var?

Google Ads, SEO ve Eticaret konularında profesyonel hizmeti bizden alabilirsiniz.

Eğitime mi ihtiyacınız Var?

Mert Şener Hakkında?

Google Ads, SEO ve E-ticaret alanında 18 yıllık bir tecrübe ile yüzlerce firmaya hizmet vermiş, profesyonel bir geliştiricidir...