Google Ads, 15.000TL ile 218.000TL Ciro

15/08/2022

Google Ads,  15.000TL ile 218.000TL Ciro

Bugünkü içeriğimde yine bir Google Ads maksimum performans kampanyasının eticarette neler yaptığını, danışmanlığını yaptığım gerçek bir hesap üzerinden sizlerle paylaşmak istedim. İşletmeye ait eticaret sitesi sektörü cüzdan ve aksesuar üzerine satış yapıyor. Site içerisinde deri cüzdan, kredi kartlığı, kemer, gözlük, telefon kılıfı, aksesuar gibi ürünler satılmakta. Bu hesaba ait 17.Haziran - 27.Temmuz 2022 tarihleri arasındaki 40 günlük reklam verisini sizlere detaylı bir şekilde aktarmaya çalıştım. Yani bu süreçte Google Ads maksimum performans reklamları nasıl bir verim sağlamış, hep birlikte inceleyeceğiz.

Maksimum Performans ve Alışveriş Reklamları

Hepinizin bildiği gibi, maksimum performans reklamları altında arama ağı, görüntülü, video reklam platformları gibi Google'a ait alışveriş reklamları da var. Yani Google Merchant Center'da ürünleriniz kayıtlı ve onaylı ise maksimum performans kampanyası altında otomatik olarak alışveriş reklamlarını da kullanabiliyorsunuz. Maksimum performans reklamları özellikle alışveriş reklamları ile beraber kullanıldığında çok başarılı sonuçlar ortaya çıkarıyor. Bu veriyi yaklaşık 30 hesap üzerinde test etme şansına sahip oldum ve hesaplarda sadece alışveriş reklamları kullanımına göre, maksimum performans kampanyası içerisinde alışveriş reklamlarının da kullanıldığı reklamlarda çok daha iyi sonuçlar gözlemledim.

E-ticarette Maksimum Performans ve Diğer Kampanyalar

Danışmanlığını yaptığım ya da eğitim verdiğim onlarca hesap üzerinde hem maksimum performans hem de diğer kampanya türlerini defalarca test etme imkanına sahip oldum. Her birinde şunu kesinlikle belirtebilirim ki, maksimum performans kampanyaları bize daha iyi sonuçlar getirdi. Deneme yaptığım tüm bu hesaplarda en yüksek roası maksimum performans kampanyaları getirdi... Bu yüzden eticaret sitelerinin maksimum performans reklamının denemelerini tekrar öneririm.

Google Merchant Center Ürün Yükleme başlıklı içeriğim ilginizi çekebilir.

Maksimum Performans Kampanyası Nedir?

Maksimum performans kampanyası, Google'ın bütün reklam mecralarında otomatik olarak size daha fazla dönüşüm getirmek üzerine çalışan bir reklam sistemidir. Yani tek bir kampanya altından Google'ın tüm reklam mecralarını kullanarak reklamlar yayınlayabilirsiniz. Bu kampanya türü ile ilgili bugüne kadar bir çok içerik sizlerle paylaştım, bazılarını aşağıda sizler için listeleyeyim:

Gerçek Hesap Maksimum Performans Sonuçları

Bu içerikte bahsettiğim kampanyamız 17 haziran-27 temmuz arasında ne gibi sonuçlar getirmiş, birlikte inceleyelim. İlgili dönemde kampanya 15.498TL'lik bir harcama yapmış. Bu harcama karşılığında ise bize 874 adet sipariş getirmiş. E-ticaretlerde sipariş sayısından ziyade üzerinde düşünmemiz gerekli olan dönüşüm değeri, yani sipariş toplamı ya da ciromuz ise 218.850TL olmuş. Dönüşüm değerini maliyetimize böldüğümüze elde ettiğimiz roas değer ise 14.12... Bence harika bir roas değeri yakalamışız. Yani aşağı-yukarı 15.000 lira harcayarak 218.000 liralık bir ciro yapmışız. Sektörel olarak farklılıklar gösterse de eticaret siteleri için oldukça güzel bir roas değeri olduğunu söyleyebilirim.

Peki Maksimum Performans Kampanyasında Nelere Dikkat Etmeliyiz?

Bugüne kadar izlediğim ve yönettiğim bu kampanya türünde tecrübe edindiğim bazı önemli noktalar var. Siz de bu kampanya türü ile reklam vermeye başlarken bu söylediklerimden yararlanabilirsiniz.

Günlük Bütçe

Maksimum performans kampanyasına başlarken 50-100TL gibi düşük bir bütçe ile reklamlara başlamanızı öneririm. Direkt yüksek bütçe ile başlatılan kampanyalardan daha az verim alınıyor. Bunu eğitim verdiğim onlarca hesap içerisinde gördüm. Reklamlarınız belirli bir süreçte giderken ve iyi sonuçlar aldığınızda da günlük bütçenizi yavaş yavaş ve sabırlı olarak arttırmanızı öneririm. Örneğin kampanyanıza 100TL günlük bütçe ile başladıysanız ve aradan 10-15 gün geçtikten sonra sonuçlarınız iyi görünüyorsa bütçenizi 150TL yapabilir, aynı şekilde haftalık olarak ufak ufak bütçenizi arttırabilir ve size en uygun noktada gerçek günlük bütçenizi sabitleyebilirsiniz. Başlangıçta veri takip etmeden çok yüsek bütçelerle reklama başlamak gibi bir yanılgıya kapılmamanızı öneririm.

Teklif Stratejisi

Maksimum performans kampanyası tamamen otomatik çalışan bir yapıya sahip olduğu için iki tane strateji haricinde başka bir teklif stratejisi kullanamazsınız. Kullanabileceğiniz stratejiler ise "dönüşümleri arttırma" ve "dönüşüm değerini arttırma"... Ben burada dönüşümleri arttırma stratejisini kullanıyorum ve herhangi bir hedef EBM tanımlamıyorum. Size de önerim bu kampanya türünü bu şekilde test etmeniz.

Kitle Sinyali

Her ne kadar Google bu kampanya türünde bir kitle sinyali tanımlamanızı istese de, ben bir kitle sinyali tanımlanmadan daha iyi sonuçlar getirdiğini gözlemledim. Hatta bu tanımlamayı yapanlardan kitle sinyalini sildiğimizde, sonuçların olumlu şekilde değişkenlik gösterdiğini de sizlere rahatlıkla belirtebilirim. Bu yüzden kampanyanızı oluştururken kitle sinyali tanımlamadan deneme yapmanızı önermekteyim.

Reklam Öğeleri

Maksimum performans kampanyası oluştururken başlık, açıklama, uzun başlık, görsel, logo ve video yüklemeniz gereklidir. Bu alanların tamamını doldurmanız, kampanyanızın başarılı olması için oldukça önemli. Başlık ve açıklamalarınızı oluştururken özgün olmaya, kendinizi en iyi şekilde ifade etmeye dikkat edin. Yine görsellerinizi tanımlarken ürünleriniz ile ilgili en ilgi çekici, kaliteli görselleri kullanmaya özen gösterin. Logo tanımlaması yaparken de en az 1 adet kare ve 1 adet yatay logo tanımlamaya çalışın. Reklam öğenize en azından 1 adet video eklemeniz de reklamlarınızı Youtube üzerinde göstermek için önemli olacaktır.

Dönüşümler

Sadece maksimum performans değil, Google reklamlarını hangi reklam türlerinde kullanırsanız kullanın, dönüşümlerin doğru kurulmuş olduğundan emin olmalısınız. Reklamın size getirileri ve faydalarını tespit edebilmek için dönüşümleri doğru takip etmenizin oldukça önemli bir konu olduğunu söyleyebilirim. Maksimum performans reklamları da otomatik bir teklif türü ile çalışmakta. Yani Google reklamlarınız için gösterimler yaparken, kendi makine öğrenimini kullanmakta ve size daha çok dönüşüm getirmeyi hedeflemekte. Bu sebeple eğer hatalı dönüşümler kullanırsanız, Google da yanlış sinyal alacağından reklamınız verimli ve işlevsel olmayacaktır.

Dönüşüm Değerleri

Web siteniz için pek çok dönüşümü takip etmek isteyebilirsiniz. Özellikle eticaret sitelerinde satın alma, sipariş tamamlama en değerli dönüşüm değeri iken, sitenizi gezen ve sizinle irtibata geçen kişileri ölçmek ve veri toplamak için Whatsapp yazışmaları, telefon aramaları ile ziyaretçilerin sitedeki memnuniyetleri hakkında bilgi edinmek adına sepete ekleme yapan ve ödeme sayfasına geçen ziyaretçilerin dönüşümlerini de izlemek isteyebilirsiniz. Bu durumda sizin için en değerli dönüşüm olan sipariş dönüşümünü birincil değer olarak kaydetmelisiniz. Bunun dışında saydığımız tüm dönüşümleri ise eticaret sitelerinde ikincil değer olarak kaydetmelisiniz. Böylece Google o dönüşüm verilerini de takip etmenizi sağlayacak; ancak değerli dönüşümün sipariş olduğunu bilecektir. Böylece Google için de doğru sinyaller oluşturmuş olursunuz ve reklam çalışmanıza yönelik daha doğru sonuçlar edinirsiniz.

Sonuç

Aylardır gözlemlediğim danışmanlık yaptığım ve eğitim verdiğim hesaplarda bu kampanya türünün oldukça verimli sonuçlar getirdiğini gördüm. Tahminim ilerleyen süreçte bu kampanya türünün özellikle e-ticarette ağırlık kazanacağı yönünde. Bu yüzden e-ticaret sitesi işleten işletmelerin Google Ads üzerinde bu kampanya türünü denemelerini şiddetle önermekteyim.

Özellikle düşük bütçelerde performansının daha verimli olduğunu da göz önünde bulundurursak, reklam bütçeniz içerisinde maksimum performans reklamlarına kolaylıkla yer ayırabilirsiniz.

Yorumlar
Henüz yorum yapılmamış.
Yorum Yazın
Yorumunuz
Eposta (Yayınlanmayacaktır)
İsim
Web Sitesi

Konuyla alakalı içerikler:

Desteğe mi ihtiyacınız Var?

Google Ads, SEO ve Eticaret konularında profesyonel hizmeti bizden alabilirsiniz.

Eğitime mi ihtiyacınız Var?

Mert Şener Hakkında?

Google Ads, SEO ve E-ticaret alanında 18 yıllık bir tecrübe ile yüzlerce firmaya hizmet vermiş, profesyonel bir geliştiricidir...