Google Ads, 5000TL ile 104.000TL Ciro

27/06/2022

Google Ads,  5000TL ile 104.000TL Ciro

Danışmanlığını sürdürdüğüm bir e-ticaret firmasının ilk 30 gündeki sonuçlarını sizlerle paylaşmak istedim. Gerçekten de oldukça verimli geçen bir 30 günün sonucunda güzel sonuçlar elde ettiğimizi sizlere belirtebilirim. E-ticaret kampanyalarında genellikle maksimum performans, arama ağı ve yeniden pazarlama reklamlarını kullanmaktayım. Maksimum performans kampanyaları içerisinde alışveriş reklamlarını da barındırdığından ve doğrudan kampanya olarak alışveriş reklamı kullanımından daha fazla verimli olduğu için artık alışveriş reklamlarını pek kullanmıyorum.

30 Günlük Sonuçlar

Hesap 30 günde 5.026,41TL'lik reklam harcaması ile 104.627,47TL'lik dönüşüm değeri - ciro elde etti. 3 kampanya ile elde ettiği satışlarının roas değeri ise 20.82 oldu...

Google Ads Eticaret

Kampanya Türlerine Göre Sonuçlar

Maksimum Performans Kampanyası

Hesapta en verimli sonucu veren maksimum performans kampanyası 1.834,87TL'lik bir harcama ile 81.475,29TL'lik bir dönüşüm değeri getirdi. Yani roas değeri: 44.40 oldu; bence harika!

Arama Ağı Kampanyası

Arama ağı kampanyası ise 2.061,67TL'lik reklam harcaması ile 13.671,76TL'lik sipariş aldı. Roas değeri ise 6.63... Arama ağı reklamı zamanla optimize edildikçe, negatif kelime tanımı, şehir ve kitle optimizasyonu ile birlikte bu roas değerini gün geçtikçe yükseltecektir. Bu kampanyada duyarlı reklam grubu ve ayrıca dinamik bir reklam grubu da oluşturduğumu belirtmeliyim. Oldukça fazla ürünü bulunan bu örnek - ilgili aramaları kaçırmamak için dinamik arama ağı reklamları oldukça etkili olmakta.

Yeniden Pazarlama Kampanyası

Görüntülü olarak kullandığım yeniden pazarlama kampanyası ile yaptığımız 1.129,66TL'lik harcama karşılığında ise 9.480,42TL dönüşüm değeri elde ettik. Bu kampanyanın roas değeri ise 8.39 oldu...

Maksimum Performans Kampanyası Nedir?

Son dönemde Google'ın kullanıma sunduğu, tamamen otomatik şekilde çalışan bu kampanya türü içerisinde Google'ın reklam platformlarının hepsini birden barındırmakta. Yani bu kampanya türü ile tek bir kampanya üzerinden Google'ın tüm reklam kanallarında yer almak mümkün. Bu kanalları arama ağı, görüntülü reklamlar, Youtube, Gmail gibi sıralayabiliriz. Ek olarak Google Merchant Center'da ürünleri bulunan işletmeler ve bu hesabını Ads hesapları ile bağlamış olanlar maksimum performans kampanyalarında otomatik olarak alışveriş reklamlarını da kullanabilmektedirler.

Maksimum Performans mı? Alışveriş Reklamları mı?

Son dönemde yönettiğim ya da eğitim verdiğim hesaplarda iki kampanya türünü de deneme şansım oldu. Sonuçlar ise genellikle şu şekilde oldu: Ya maksimum kampanyalar çok daha iyi sonuçlar ortaya çıkardı ya da maksimum reklamlar gösterim alırken, alışveriş reklamları çok fazla gösterim alamadı. Bundan çıkan sonuç şu olabilir ki, Google maksimum performans kampanyasına bundan böyle alışveriş reklamlarına göre daha fazla önem verecek. Zaten hali hazırda alışveriş reklamı kurmaya başladığınızda Google size maksimum performans kampanyasını önermekte.

Maksimum Performans ile 241₺ ile 8.195₺ Ciro başlıklı içerik ilginizi çekebilir.

Maksimum Performans Kampanyasında Dikkat Edilmesi Gerekenler

Reklam öğelerinin yani görsel, video, başlık ve açıklamaların titizlikle tanımlanması gerekli. Otomatik olarak çalışan bu kampanya türünde ürünleriniz ile ilgili doğru mesaj ve görseli verdiğinizden emin olarak reklamlarınızı hazırlamalısınız. Ek olarak bu kampanya türünü kullanırken düşük bütçeler ile başlayıp, reklamları ve sonuçlarını izleyerek yavaş yavaş günlük bütçenizi arttırmanızı öneririm. Bütçenizde yapacağınız ani yükseltmelerin size verim sağlamayacağını söyleyebilirim. Ek olarak yukarıdaki örnekte teklif stratejisi olarak dönüşümleri arttırmaya yönelik stratejiyi kullandığımı, hedef ebm tanımlamadığımı ve kitle sinyali sağlamadığımı da belirtmeliyim. Google her ne kadar kitle sinyali tanımlamanın önemli olduğunu belirtsede ben gerçek örneklerde bunun tam tersi olduğunu bir çok hesapta gördüm... Ancak tanımlayacağınız kitlenin doğru bir kitle olduğunu düşünüyorsanız bunu tanımlamayı deneyebilirsiniz.

Arama Ağı Kampanyası ve E-ticaret

Google'ın klasik reklam ağı olan arama ağı reklamları bana göre her zaman kullanılmalı. Elbette bu rkampanya türünün rekabet, fiyat bakımından verimli olması için oldukça ciddi bir çalışma yapılması gerektiği de ortadadır. Negatif kelime takibi, doğru teklif stratejisini belirleme gibi bir çok konuda oldukça titiz çalışma gerektiren bu kampanya türü e-ticaret siteleri için de vazgeçilmezdir. Ürün grupları ve ürün çeşitliliği çok olan e-ticaret siteleri arama ağında dinamik reklam türünü tercih edebilirler. Bu sayede tüm kategorilerindeki ürünlerini arama ağında kendilerini arayan kişilere sunabilirler. Ben bu kampanya türünü kullanırken günlük olarak arama terimlerini kontrol etmekte ve alakasız terimleri negatif anahtar kelime listesine alarak her geçen gün daha alakalı tıklamalar almayı hedeflemekteyim. Ek olarak şehir, bölge ve kitleye görede dönüşümleri izleyerek gerekli optimizasyonu süre içerisinde yapmaktayım.

E-ticaret için Arama Ağı Reklamlarında Hangi Teklif Stratejisi Kullanılmalı?

Ben tıklama arttırma ya da manuel tbm üzerine olan stratejiler ile reklamların başlamasını doğru buluyorum. Ek olarak tıklamaları arttırma stratejisinde maksimum tbm yani tıklama başı maksimum ücret belirleyerek teklifler üzerinde kontrol sahibi olabiliyorum. Reklamlar yayınlandıktan belirli bir zaman sonra kampanyanın roas değerinden memnun isem bu stratejiler ile kampanyaya devam ediyorum. Ola ki roas değeri beklediğimin altında kalır ise bu durumda dönüşüm değeri stratejisine geçerek, beklediğim roas oranını tanımlayarak kampanyaya devam ediyorum. Ancak çoğunlukla tıklama stratejileri ile istediğim sonucu aldığımı belirtmeliyim.

Yeniden Pazarlama ve E-ticaret

Yeniden pazarlama dönüşümleri arttırmak için oldukça etkili bir yöntemdir. Çünkü web sitenizi önceden ziyaret etmiş kişilere reklamlarınızın tekrar gösterilmesini ve eski ziyaretçilerinizin tekrar web sitenize ziyarette bulunmasını sağlar. E-ticaret sitenizi ziyaret etmiş ancak satın almada kararsız olan ziyaretçileri 2. - 3. kez web sitenize getirmesi, sizi onlara hatırlatması bakımından oldukça önemli bir pazarlama türüdür. İlk ziyaretinde kararsız kalıp, siparişini tamamlamayanlar için bu kampanya türü oldukça verimli sonuçlar ortaya çıkaracaktır. Özellikle e-ticaret özelinde sepete ürün eklemesi yapmış ancak ödeme sayfasını başarıyla tamamlamamış - yani sipariş vermekten o an vazgeçmiş kişileri bir yeniden pazarlama listesine dahil etmek ve bu kitleye reklam sunmak oldukça etkilidir.

Ben yeniden pazarlama kampanyasında görüntülü reklam tercih ediyorum ve veri feedi olarak yine Google Merchant Center üzerinde olan ürün listesini tanımlıyorum. Böylece hem görsel hem de ürün anlamında ziyaretçilerin karşısına tekrar çıkabiliyorsunuz. Kendinizi hatırlatmak ve ziyaretçilerinizi tekrar kazanmak için sadece e-ticaret reklamları için değil tüm reklamlarınız için yeniden pazarlama stratejisini kullanmanızı öneririm.

Yorumlar
Henüz yorum yapılmamış.
Yorum Yazın
Yorumunuz
Eposta (Yayınlanmayacaktır)
İsim
Web Sitesi

Konuyla alakalı içerikler:

Desteğe mi ihtiyacınız Var?

Google Ads, SEO ve Eticaret konularında profesyonel hizmeti bizden alabilirsiniz.

Eğitime mi ihtiyacınız Var?

Mert Şener Hakkında?

Google Ads, SEO ve E-ticaret alanında 18 yıllık bir tecrübe ile yüzlerce firmaya hizmet vermiş, profesyonel bir geliştiricidir...