Google Ads Reklamları Optimize Rehberi

06/07/2021

Google Ads Reklamları Optimize Rehberi

Google Ads Kelime Reklamları hemen her işletme tarafından kullanılan, günümüzde rekabeti ve maliyetleri giderek artan bir reklam türüdür. Doğru kullanım ya da kurulum ve takip yapıldığında oldukça iyi sonuçlar ortaya koyan Google Ads fazlaca detaya sahip, üzerinde ciddi bir çalışma ve analiz gerektiren bir dijital reklamdır. Eski adı Google Adwords şimdiki adı Google Ads ile yaklaşık 16 yıldır profesyonel olarak ilgilenmekteyim. Bu içeriğimde bütçeniz dahilinde Google Ads reklamlarından daha fazla verim almak, aynı bütçe ile daha çok tıklama ve dönüş almanız için önerilerimi sizler için paylaştım.

Evet, Google Ads reklamlarınızı optimize etmeye başlıyoruz :)

Reklam İçeriği

Reklam başlıklarını ve açıklamalarını daha özgün ve ilgi çekici hale getirin. Aynı zamanda anahtar kelimelerinize uygun başlıklar üretmeniz kalite puanınızı yükselteceğinden daha düşük tıklama maliyetlerine ulaşmanızı sağlar. Örneğin göz çevresi kırışıklığına iyi gelen bir krem satıyorsanız reklam başlıklarında "göz çevresi kırışıklıklarına artık son", "göz çevresi kırışıklıkları için mucizevi çözüm" gibi başlıklar üretmeniz iyi bir fikir olabilir... Ya da harekete geçirici mesajları reklam başlıklarında kullanmak etkili olabilir. "%50 İndirim Hemen Satın Al" veya "Hemen Sipariş Ver 20₺ Puan Kazan" gibi. Bu tip mesajlar reklam tıklanma oranlarınızı arttıracağından hem satışlarınızın artmasına hem de kalite puanınıza olumlu etki sağlar. Konuyla ilgili olarak reklamlarınızın tıklandığında yönlendirdiği sayfalarınızın da ilgili anahtar kelime ile alakalı olması kalite puanı için oldukça önemlidir. Örneğin "göz kremi" arama kelimesini e-ticaret sitenizin ana sayfasına yönlendirmek yerine e-ticaret sitenizin göz kremi ürünlerini listeleyen kategorisine yönlendirmeniz daha iyi bir strateji olabilir. Göz kremi kategorisi sayfanızın reklamlarda tanımladığınız bu kelime ile daha çok ilintili olması, bu kelime için kalite puanınızı yükseltecektir.

Birden fazla reklam oluşturun ve bir süre sonra dönüşümlere göz atarak gerekli başlık ve açıklamalarda iyileştirmeler yapın. Size daha çok dönüşüm sağlayan başlıkları kullanın ve dönüşüm getirmeyen başlıklarınızı reklamlarınızdan kaldırın.

Anahtar Kelime Optimizasyonu

Negatif anahtar kelimeleri kullanarak gereksiz tıklamalara engel olabilirsiniz. Bunun için Anahtar Kelimeler -> Arama Terimleri menüsünü kullanarak hangi kelime öbeği ile tıklama aldığınızı görebilir ve tespit ettiğiniz gereksiz kelimeleri Anahtar Kelimeler -> Negatif Anahtar Kelimeler menüsünden tanımlayabilirsiniz.

Örnek olarak "muhasebe yazılımı" anahtar kelime öbeği siz bir muhasebe programı satıcısı iseniz sizin için önemli olabilir. Ancak "ücretsiz muhasebe yazılımı" sizin amacınızdan ya da hedeflediğiniz kitleden bambaşka bir konuyu ortaya koymaktadır. Arama terimleri bölümünü kullanarak bu örnekteki "ücretsiz" deyimini tespit etmeniz ve bunu negatif anahtar kelimelerinize tanımlamanız reklamlarınızın sonraki performansı için oldukça önemlidir.

Burada amaçladığımız gereksiz tıklama aldığımız kelimeleri tespit ederek bunları negatif kelime olarak tanımlamak ve böylece gereksiz tıklama sayısını en aza indirmektir. Bu işlemi günlük olarak yapmanızı ve izlemenizi öneririm. Negatif anahtar kelime takibi ve tanımlaması reklamlarınızın geri dönüşünü oldukça arttıracaktır.

Dönüşümler

Eticaret sitesindeki satışlar ya da kurumsal bir sitede form doldurma işlemi geri dönüş olarak kabul edilebilir. Araçlar ve Ayarlar -> Dönüşümler bölümünden dönüşüm oluşturmanız ve gerekli adımları takip ederek kampanyalarınıza tanımlamanız reklamlarınızın başarısını gözlemlemek ve optimize etmek için oldukça önemlidir.

Örneğin bir reklam 30 günde hangi kelimeden kaç tane dönüş sağlamış bunu görüntülemek oldukça önemlidir. Bu örneğe göre hiç dönüşüm sağlamamış olan kelimeleri kaldırmak, dönüşüm alan kelimelerin daha da etkili olmasını sağlayacaktır. Bu da size aynı bütçe ile daha fazla dönüşüm anlamına gelir.

Örnek olarak "muhasebe yazılımı" ve "muhasebe programı" kelimeleri size 1 ay içerisinde 30 dönüşüm sağlamış, ancak "online muhasebe programları" kelimesi size hiç dönüş sağlamadıysa dönüş sağlamayan kelimeyi reklamlarınızdan kaldırmanız sizin için iyi olacaktır. Bu durumda kaldırdığınız kelimeye harcanan tutar otomatik olarak dönüş sağlayan kelimelere yansıyacağı için dönüş sayılarınızda da artış meydana gelecektir.

Buradaki amaç dönüş sağlayan ve sağlamayan kelimeleri izleyerek dönüş sağlamayanlara harcanan bütçeyi dönüş sağlayanlara aktarmak olarak özetlenebilir.

Diğer Fikirler

Konum

Fiziki bir dükkanınız varsa reklamlarınızın gösterimi için bulunduğunuz ili seçmek yerine sizin konumunuza yarıçap olarak daha yakın kişileri hedefleyebilirsiniz. Örneğin: 3km çap... Bu işlemi Ayarlar -> Konumlar menüsünden yapabilirsiniz. Örneğin Ankara şehrinde Atakule civarında bir restoranınız var. Bu restorana ait reklamları tüm Ankara genelinde yayınlamak iyi bir fikir gibi gelebilir ancak harcama yapacağı ya da gereksiz kişilere erişeceğini ve size çok yakın olan kişilere daha az ulaşacağınızı da bilmelisiniz. Bu yüzden aynı bütçe ile size yakın olan 2km çap içerisinde reklam yayınlamak dönüşlerinizde ciddi bir yükseliş sağlayacaktır. Eryaman'da 100 kişiye ulaşıp ayda 1 dönüş almak yerine Atakule yakınında 100 kişiye ulaşıp 30 dönüş almak daha mantıklı değil mi?

Demografi - Yaş ve Cinsiyet

Yaş aralıklarına göre belirli bir süre dönüşümleri takip edip, dönüş sağlamayan yaş aralıklarını reklamlarınız için hariç tutabilirsiniz. Bunu Diğer -> Demografi -> Yaş menüsü altından yapmanız mümkün. Örneğin 30 günlük bir dönüş izlemesinin ardından 18-24 yaş aralığındaki kişilerden hiç dönüş almadıysanız bu yaş grubunu reklamlarınızdan hariç tutabilirsiniz. Bu işlem ilgili yaş grubuna harcadığınız bütçeyi dönüş yapan yaş gruplarına aktaracağından reklam dönüşlerinizi arttıracaktır. Benzer işlemi cinsiyet için de deneyebilirsiniz.

Zaman Planlaması

Saat aralıklarına göre reklamlarınızın dönüşümlerini inceleyebilir ve daha çok dönüş sağlayan saat aralıklarını reklamlarınız için planlayabilirsiniz. Saat aralıklarına göre zamanlama yapmak için Diğer -> Reklam Zaman Planlaması menüsünü kullanabilirsiniz. Bir önceki paragrafta yer verdiğim örnektekine benzer şekilde dönüş sağlamayan saat aralıklarını reklamlarınızdan hariç tutabilirsiniz.

Cihaz Türü

Cihazlara göre tekliflerinizi ayarlayabilirsiniz. Bu alanda tanımlama yapabileceğiniz ve hepimizin tahmin edeceği 3 cihaz tipi mevcuttur. Masaüstü, cep telefonu ve tablet. Reklamlarınızdan cep telefonları üzerinden yapılan reklamlardan daha fazla dönüş alıyorsanız cep telefonu için teklifinizi %50 arttırabilir, tablet cihazlarından dönüşleriniz az ise bunun teklifini %50 düşürebilirsiniz. Bu durumda anahtar kelimeleriniz arandığında arama yapılan cihazın türüne göre verdiğiniz tıklama başı maliyeti tanımlama yaptığınız yüzdelik oranda artacak ya da düşecektir. Cihazlara göre teklif ayarları tanımlaması için Diğer -> Cihazlar menüsünü kullanabilirsiniz.

Google Ads reklamlarını bahsettiğim şekillerde optimize edip, bütçenizi daha verimli kullanmak ya da daha az bütçe ile aynı sonuçları almak mümkündür. Önemli olan gelen verileri iyi okumanız, bunları analiz edip buna bağlı doğru stratejileri kurmanızdır. Google Ads karmaşık gibi görünse de üzerinde ciddi bir çalışma, veri okuma ve analiz yapıldığında sizlere oldukça katkı sağlayacak belki de en önemli dijital reklam aracıdır. Bu yüzden Google Ads konusunda kendinizi geliştirmenizi, bu konuya ayıracak vaktiniz yok ise de profesyonel Google Ads danışmanlığı almanızı öneririm. Kendi kendinize 3.000₺ bütçe harcayarak 10 dönüş alırken, profesyonel bir Ads Danışmanlığı ile 1500₺ bütçe ve 1000₺ danışmanlık ücreti ile yine 10 dönüş sağlayabilir ve tasarruf edebilirsiniz. Profesyonel Google Ads danışmanlığının temel amacı aynı dönüşümleri daha düşük bütçeler ile kazanmanızdır. Yani Google Ads reklamlarınızı profesyonel bir takip ile optimize etmektir.

Düşük Bütçe ile Verimli Google Ads Stratejisi yazımı da okumak ister misiniz?

Google Ads danışmanlığı ya da eğitimi almak isterseniz bana ulaşabilirsiniz: İletişim Bilgilerim

Şimdiden hepinize başarılar :)

Yorumlar
Henüz yorum yapılmamış.
Yorum Yazın
Yorumunuz
Eposta (Yayınlanmayacaktır)
İsim
Web Sitesi

Konuyla alakalı ilginizi çekebilicek içerikler:

Desteğe mi ihtiyacınız Var?

Eticaret ve SEO konularında profesyonel hizmeti bizden alabilirsiniz.

Eğitime mi ihtiyacınız Var?

Online SEO Eğitimi
Kendi siteniz üzerinden örnek anlatımlı 1:1 SEO eğitimi... Detaylar
Online Google ADS Eğitimi
Google ADS hesabınız üzerinden örnek anlatımlı 1:1 Google ADS eğitimi... Detaylar

Mert Şener Kimdir?

Eticaret ve SEO alanında 16 yıllık bir tecrübe ile yüzlerce firmaya hizmet vermiş, profesyonel bir geliştiricidir...