Google ADS Neler Dönüşüm Olarak İzlenebilir?

14/11/2021

Google ADS Neler Dönüşüm Olarak İzlenebilir?

Google ADS Reklamları'nda dönüşüm kullanmak reklamların verim ve performans ölçümlemesi için oldukça önemlidir. Klasik olarak bir e-ticaret sitesinde başarılı siparişleri dönüşüm olarak belirleyebiliriz. Ancak ister kurumsal ister bir satış sitesine sahip olun başka eylemleri de dönüşüm olarak ayarlayabilirsiniz. Örneğin: Whatsapp tıklamaları...

Bir kampanyada birden fazla dönüşüm kurmanız mümkündür. Bu dönüşümleri ayrı ayrı izleme ve raporlama imkanınızda bulunur. Bu içeriğimde bir web sitesinde neleri dönüşüm olarak izleyebiliriz ve bunlarla ne gibi analizler yapabiliriz anlatmaya çalıştım. Umarım faydalı olur :)

Siparişler, Ödemeler ve Sepet

Online satış yapan bir e-ticaret sitesine sahipseniz başarılı sonuçları, siparişleri dönüşüm olarak kayıt altına alabilirsiniz. Bu web üzerinde en sık kullanılan dönüşümlerden birisidir. Özellikle kredi kartı ile tamamlanan online siparişler size kesin değer sağlayan bir dönüş türüdür. Ayrıca online tahsilat yapan bir sisteme sahipseniz her bir başarılı online ödeme sonucunu da dönüşüm olarak kayıt altına alabilirsiniz. Ek olarak Sepet eklemeleri de e-ticaret siteleri tarafından tercih edilen bir dönüşümdür.

Form Doldurmaları

Sipariş, kayıt, beni arayın gibi web sitenizde yer alan formlara dönüşümler oluşturabilirsiniz. Genellikle kurumsal siteler tarafından çokça tercih edilen bir dönüşüm türüdür. Form doldurma işlemleri reklamların size dönüşüm sağladığını görüntülemek için oldukça doğru veri sunar.

İletişim Uygulama Tıklamaları

Whatsapp, Telegram gibi uygulamalara tıklayan ziyaretçileri dönüşüm olarak kayıt edebilirsiniz. Son dönemde ziyaretçiler, web sitelerinde iletişime geçmek için bu uygulamaları kullanmakta. Hem kurumsal hem de e-ticaret siteleri özellikle Whatsapp üzerinden ciddi geri dönüşler alınmakta. Bu yüzden web sitenize Whatsapp bağlantısı eklemeli ve dönüşümlerini takip etmelisiniz.

Telefon Tıklamaları

Web sitenizde yer alan (Header - footer ya da iletişim sayfanızdaki) telefon numaralarına yapılan tıklamaları dönüşüm olarak izlemeniz mümkün. Bu yöntemle Google Ads üzerinden gelen ziyaretçilerden kaç tane telefon araması aldığınızı tespit edebilirsiniz.

Sayfa Görüntülemeleri

Web sitenizdeki bazı sayfaların görüntülenmesi sizin için değerli olabilir. Bu sayfaların görüntülenmesini dönüşüm olarak ayarlayabilirsiniz. Örnek olarak kurumsal bir web sitesi sahibi iseniz iletişim sayfanızın görüntülenmesi sizin için dönüşüm olabilir. Ya da kampanyalar sayfanızın görüntülenmesi de sizin için değerli bir işlem olabilir. Hatta hem kampanyalar sayfanızı hem de iletişim sayfanızı ziyaret etmiş bir ziyareti özelleştirerek dönüşüm eklemeniz de mümkündür.

Sosyal Medya Tıklamaları

Facebook, Instagram, Twitter, Pinterest vb. gibi sosyal medya ikonlarının tıklanması sizin için önemli ise - size ticari anlamda bir satış ya benzeri bir getiri sağlıyorsa - bu işlemleri de dönüşüm olarak kayıt edebilirsiniz.

Bu Dönüşümleri İzlemek Ne İşe Yarar?

Kurduğunuz her bir dönüşümü ayrı veriler olarak reklamlarınızda görüntülersiniz. Bir kampanya, anahtar kelime, şehir, zaman aralığı vb. dönüşümün kaç kez sağlandığını ayrı ayrı görebilir ve bunlara bağlı optimizasyon çalışmaları yapabilirsiniz. Bu veriler size reklamlarınızı iyileştirmeniz için harika çıkarımlar yaptırabilir. Bu verileri çok iyi okuyarak ya da analiz ederek reklam harcamalarınızı optimize edebilirsiniz. Örnek olarak bir e-ticaret sitesi hem tamamlanan siparişlerine, hem sepete eklemelerine, hem de Whatsapp tıklamalarına dönüşüm kurmuş olsun. Reklamları incelerken sepet sayısının ve Whatsapp tıklamalarının çok fazla, ancak sipariş sayısının az olduğunu görüntülerse, satışa giden süreçlerini gözden geçirebilir. Bu reklam veren sepet sayısı çok olmasına rağmen siparişlerinin az olmasına önlem almak ve bunu yükseltmek için sepet kısmında belirli pazarlama modelleri geliştirebilir. Sepette anında indirim vermek ya da o an geçerli bir teklif sunmak gibi. (10 dakika geçerli ücretsiz kargo, şu ürün %40 indirimli vb.)

Bu tip analizleri yapabilmek için satışa giden her adımda bir dönüşüm ayarlamak oldukça önemlidir. Üye kaydı, sepet ekleme, sipariş başlama ve başarıyla bitirme gibi tüm gerçekleşen adımlara bir dönüşüm kurmak ve bunları ayrı ayrı incelemek mümkündür. Bu analizler Google reklamlarınızı optimize etmeyi sağlayacağı gibi e-ticaret sitenizdeki satışları arttırmak için de oldukça önemlidir.

Kurumsal siteler için de iletişim, Whatsapp tıklaması, form doldurma gibi değerleri dönüşüm olarak izlemek oldukça önemlidir. Buradan alınan veriler ile reklamları iyileştirebilir ve daha çok geri dönüş alabilirsiniz. Dönüşümler ile hangi anahtar kelimelerin daha fazla fayda sağladığını, hangi reklamlarınızın daha verimli olduğunu, hangi saat aralıklarında daha çok dönüşüm aldığınızı, hangi şehirlerde daha etkili olduğunuzu vb. görüntülemeniz mümkündür.

Kurumsal Web Siteleri için Dönüşüm Örnekleri

Örnek olarak bir tercüme firması Google ADS reklamları için çeviri dosya yükleme formuna bir dönüşüm kurabilir. Ya da Whatsapp - online mesajlaşma uygulamasına dönüşüm kurabilir. Benzer şekilde iletişim sayfası görüntülemesi de bu işletme için değerli bir dönüşüm olabilir. Bu dönüşümlerin ayrı ayrı kurulup ayrı ayrı izlenmesi ve analiz edilmesi mümkündür. Örneğin online tercüme arama terimi ile Google ADS üzerinden gelen tıklamaların kaçı form doldurmuş, kaçı Whatsapp tıklaması yapmış, kaçı iletişim sayfasını görüntülemiş ayrı ayrı görmek mümkündür.

Dönüşüm Değerlerine Kulak Verin - Kelimeler ile Duygusal Bağ Kurmayın

Örneklerde verdiğim işlemlere dönüşüm kurup izlediğiniz zaman 30 günlük bir sürecin sonunda bir kelime reklamlarınıza 0 dönüşüm sağladıysa, size ciddi bir veriyi anlatmış olur. Bu veri de bu kelimeyi reklamlarınızda kullanmamak ya da teklifini düşürmektir. Çünkü 30 gün boyunca bir kelime size form doldurma, Whatsapp tıklaması ya da iletişim sayfası görüntüleme gibi bir dönüşüm sağlamadıysa bundan sonra da çok ciddi bir fayda sağlamayacaktır. Bunu gerçek ortamda test edip görüntüledikten sonra ilgili kelime ile ilgili kullanmama ya da teklif düşürme gibi bir strateji çizebilirsiniz. Benzer analizi şehir, saat aralığı gibi değerler için de yapabilir ve reklamlarınızı daha performanslı hale getirebilirsiniz.

Anahtar Kelime - Dönüşüm Değeri Analizi Örneği

Dönüşümlerinizi doğru kurup, doğru çalıştığından emin olduktan sonra reklamlarınızı bir müddet izleyin. Belirli bir zaman sonunda (örneğin 30 gün sonra) kelime - dönüşüm arasındaki analizleri yapabilir hale gelmiş olursunuz.

Anahtar kelimeler altından arama anahtar kelimeler linkine tıklayın, karşınızda reklam için tanımladığınız tüm kelimeleri göreceksiniz. Filtre ikonuna basarak dönüşümler değerini (küçüktür) 1 olarak tanımlayın. Yani hiç dönüşüm almamış kelimeler. Bir filtre de tıklamalar için uygulayın ve (büyüktür) 10 girin. Bu filtreleme sonucunda size en az 11 tıklama getiren ancak hiç dönüşüm sağlamamış kelimeleri görme imkanına sahip olursunuz.

Tıklama getiren yani size para harcatan kelimeleri reklamınızdan kaldırabilir veya tekliflerini düşürebilirsiniz. Böylece bütçeniz daha çok dönüşüm getiren kelimeleriniz için kullanılacaktır. Benzer analizi arama terimlerine uygulayıp verimsiz terimleri negatife ekleyerek de yapabilirsiniz.

Google ADS Dönüşümlerini Doğru İzlemek Çok Önemlidir

İşinize yarayan her bir dönüşümü kurmanın ve sağlıklı çalıştığından emin olmanız reklamlarınızın verimli olması için oldukça önemlidir. Size değer sağlayan her bir işlemi dönüşüm olarak ayarlayın ve reklamlarınızı bir süre inceleyin. Bunun sonucunda dönüşümlerinize bağlı olarak reklamlarınızı kolayca optimize edebileceğiniz fikirleri edinebilecekseniz.

Google ADS Dönüşümleri Nasıl Kurulur?

Web sitenize etiketler ekleyerek ya da daha yeni bir yöntem olan Google Tag Manager kullanarak bu dönüşümleri kurmanız mümkün. Google Tag Manager'ı daha kolay kullanım ve tanımlama sağlaması açısından kullanmanızı öneririm. Bu araç sadece Google ADS dönüşümlerini değil, yeniden pazarlama, Analytcis ya da farklı uygulamaları da web sitenizin dahili kodlarına erişmeden yönetmenizi sağlayan faydalı bir araçtır.

Bu bağlamda klasik yöntemlerle (web sitesine etiket ekleme) Google ADS Whatsapp Dönüşüm Kurulumu içeriği bu konuyla paralel ilginizi çekebilir.

Google Tag Manager ile dönüşüm kurma ile ilgili detaylı bir içerik ve hatta video hazırlamayı düşünüyorum. Ancak bu konuda merakları olanlar için Instagram hesabımda detaylı bilgileri paylaştığımı belirtmek isterim:

Ücretsiz Google ADS Temel Eğitimleri

Instagram üzerinden paylaştığım gönderileri beğenen ve yorum yapan, kısaca gönderilerimin daha fazla kişiye ulaşmasına yardımcı olan kişilere her ay (100 kişi limitli olarak) Zoom üzerinden, 1 saat Temel Google ADS eğitimleri düzenliyorum. Güncel eğitim tarih ve saati ile ilgili bilgiye Instagram hesabım üzerinden ulaşabilirsiniz. Ay içerisinde zaman zaman, başka konular ile ilgili de ücretsiz eğitimler düzenlemeyi düşünüyorum. Bunlarla ilgili güncel bilgiye sahip olmak için Instagram üzerinden beni takip etmenizi öneririm.

Küçük işletme, bireysel işletme ya da firmaların IT departmanları için 1:1, gerçek hesap üzerinden düzenlediğim Google ADS eğitimlerim mevcut. Detaylar için Google ADS Eğitimi sayfasını ziyaret edebilirsiniz.

Yorumlar
Henüz yorum yapılmamış.
Yorum Yazın
Yorumunuz
Eposta (Yayınlanmayacaktır)
İsim
Web Sitesi

Konuyla alakalı ilginizi çekebilicek içerikler:

Desteğe mi ihtiyacınız Var?

Eticaret ve SEO konularında profesyonel hizmeti bizden alabilirsiniz.

Eğitime mi ihtiyacınız Var?

Online SEO Eğitimi
Kendi siteniz üzerinden örnek anlatımlı 1:1 SEO eğitimi... Detaylar
Online Google ADS Eğitimi
Google ADS hesabınız üzerinden örnek anlatımlı 1:1 Google ADS eğitimi... Detaylar

Mert Şener Kimdir?

Eticaret ve SEO alanında 16 yıllık bir tecrübe ile yüzlerce firmaya hizmet vermiş, profesyonel bir geliştiricidir...