Google ADS Gerçek Hesaplar Üzerinden Deneyimler

13/01/2022

Google ADS Gerçek Hesaplar Üzerinden Deneyimler

Instagram üzerinde zaman zaman yönettiğim ya da eğitim verdiğim hesaplar üzerinden gerçek verileri sizleri paylaşmaktayım. İstedim ki en çok ilgi çekenlerle ilgili kendi web sitemde de bir içerik oluşturayım... Paylaştığım tüm verilerin gerçek bir ticari Google Ads kampanyası olduğunu ve verilerinin harfi harfine doğru olduğunu bilmenizi isterim.

3000₺ Bütçenin 2500₺'si Nasıl Çöp Olmuş

3000₺ Bütçenin 2500₺si Nasıl Çöp Olmuş

3-4 ay kadar önce yönetimini devraldığım bir Google ADS hesabının (Aylık bütçesi 3000₺) bütçesini nasıl çöpe attığını sizlerle paylaşmak istedim. Aslında hep konuştuğumuz, üzerinde durduğumuz konular, ancak ne kadar ciddi bir paranın nasıl boşa harcandığını da bir gönderide toplamak istedim.

Geniş eşleme türü kullanılmış ve hiçbir negatif anahtar kelime tanımlanmamıştı. Hal böyle olunca da reklamlar bir sürü gereksiz tıklama almış, boşa para harcatmıştı. İlk işim arama terimlerini kontrol ederek negatif anahtar kelimeler tanımlamak olmuştu. Sadece bu hamle bile reklamların 1-2 gün içerisinde çok daha verimli olmasını sağlamıştı.

Genellikle Whatsapp ve telefon üzerinden dönüşler alan bu işletme maalesef reklam zaman planlamasını kullanmıyordu. Bu tip işletmeler için mesai saatlerinde reklam göstermek daha önemlidir. Böylece bütçesinin çoğunu bu saatlerde kullanır. Bu hesapta da mesai saatleri haricinde teklifleri % olarak düşük tanımladım.

Anahtar kelimelere gelişi güzel teklifler verilmiş ve bir strateji üzerinde durulmamıştı. Kalite puanı hiç dikkate alınmamış ve tıklama başına gereksiz yüksek ücretler ödenmişti. Kalite puanını yükseltmek için reklamların başlık ve açıklamalarını baştan aşağı değiştirip, reklamın yönlendirdiği sayfada gerekli düzenlemeleri gerçekleştirdim.

Yukarıda bahsettiğim işlemleri günlük olarak, atlamadan kontrol etmekteyim. Böylece kısa bir süre sonunda 3000₺ bütçenin tamamı hedefine ulaşmış oldu ve işletmenin dönüşümleri ciddi oranda arttı...

Hep söylüyorum, eğer Google ADS konusunda bilginiz ve buna ayıracak zamanınız yoksa profesyonellerden destek almalısınız.

276₺ ile 36 Dönüşüm

276₺ ile 36 Dönüşüm

Google ADS reklamlarında önemli olan çok dönüşüm almaktır. Yani harcadığınız tutara değecek bir dönüşüm almanız gerekli. Bunu sağlamak için de günlük optimizasyon yapmanız ve ciddi bir emek harcamanız gereklidir.

Bu örnekte kampanyayı başlatalı yaklaşık 2 ay sonraki bir günün verilerini görmektesiniz. Evet neredeyse tıklama başına olabilecek bir maliyet ile dönüşüm alan bir kampanya ortaya çıktı.

Peki bu kampanyanın stratejileri neler?

MTBM (Dönüşümler için optimize et seçili durumda) ve sıralı eşleme kullanılmakta, Google iş ortakları kampanyaya dahil değil. Kampanya pazarlama hedefi olarak potansiyel müşterileri kullanıyor. Başlıklar ve açıklamalar tamamen optimize edilmiş ve kelimelerin kalite puanlarını yükseltmek için ciddi emek verilmiş durumda. Ek olarak reklamlarda site, açıklama uzantıları tanımlı...

Bir klasik olacak ama günlük olarak negatif kelime tanımlaması yapılmakta :)

Telefon, Whatsapp, form doldurma gibi işlemler için dönüşümler kurulu durumda... Kelime, zaman ve şehirlere göre dönüşüm dengesine bağlı otomatik teklif azaltma ve yükseltmeler tanımlı. Kampanyanın tüm zamanlardaki istatistiği ise 12.000 harcama, 6700 tıklama ve 1245 dönüş... Yani %20 civarında bir dönüş oranı mevcut.

Üzerinde düşünülerek ve günlük emek verilerek yönetilen kampanyalar reklam verene fayda sağlayacaktır. Sadece ilk günlerde çok aceleci olmayın ve reklamları iyi analiz etmeye bakın...

Dönüşümleri doğru kurmanın Google ADS Reklamlarında ne kadar önemli olduğunu hemen hemen her içeriğimde sizlerle paylaşmaya çalışıyorum. Size fayda getiren, artı sağlayan tüm işlemleri dönüşüm olarak kurmalı ve bunları iyi izleyerek bir strateji oluşturmalı ve iyileştirmeler yapmalısınız.

Düşük Bütçe ile Maksimum Dönüşüm

Düşük Bütçe ile Maksimum Dönüşüm

Google ADS arama ağı reklamlarında aylık bütçeniz düşük ise verimli reklamlar kullanmak için biraz çalışma yapmanız gerekir. Örneğin tıklama başı maliyetleri yüksek olan kelimeler ile Google reklamlarında başarılı olma şansınız pek olmayabilir.

Bu durumda Anahtar Kelime Planlayıcı ile sizinle ilgili olan pahalı anahtar kelimelere alternatif, arama hacmi olan ve daha düşük tıklama başı maliyete sahip kelimeleri bulabilir ve reklamlarınızı pahalı kelimeler yerine bu kelimeler ile oluşturabilirsiniz. 5₺ tıklama başına ücrete sahip bir kelime yerine 1.25₺ maliyetli bir kelime bulabilir ve bu anlamda 4 kat tıklama alabilir, dönüşümlerinizi arttırabilirsiniz. (Görselde verdiğim istatistik Aralık 2021 yılına ait yönettiğim bir hesaba aittir.)

Anahtar Kelime Planlayıcı ile belirli kelimeler girerek o kelimeye alternatif ya da benzer kelimelerin aylık arama hacimlerini ve tıklama başı ücretlerini ortalama olarak görebilirsiniz. (Araçlar ve Ayarlar -> Anahtar Kelime Planlayıcı) Reklamlarınızı yönetirken Google ADS'in performansını arttırmak üzere yapmanız gereken kalite puanı arttırımı, negatif kelime takibi gibi işlemleri de önemsemeyi unutmayın!

Önceki günlerde yayınladığım Google ADS Günlük 800₺ Bütçeyi 250₺'ye Nasıl Düşürdüm? içeriğini okumak ister misiniz?

MTBM VS Hedef EBM

MTBM VS Hedef EBM

MTBM ile Hedef EBM teklif stratejisini düşük bütçeli gerçek bir kampanyada test ettim. Öncelikle birisi diğerinden daha iyidir diye bir iddiam yok, baştan söyleyeyim. Kampanyaya, sektöre, hedeflenen kitleye göre ikisinin de birbirlerine üstün yanları olabilir.

Örnekteki kampanyayı Kasım ayında MTBM ile kurdum ve yaklaşık 2 ay kadar izledikten sonra Hedef EBM'ye geçirdim. (Google belirli bir süre sonra MTBM kullanan kampanyalara EBM'ye geçme konusunda öneri verir.)

15-28 Aralık tarihleri arasında MTBM, 29.Aralık - 11.Ocak tarihleri arasında aynı reklamı kullanan kampanyanın sonuçları şu şekilde oldu:

MTBM kullanırken 11 dönüşüm (Maliyeti: 5₺), EBM kullanırken ise 9 dönüşüm aldı (Maliyet: 9₺).

Fikir vermesi açısından şunu söylemeliyim: Bu kampanya İstanbul'da bir ilçeyi hedefleyen, hizmet sektöründe yer alan yerel bir işletmeye ait. Dönüşümlerin de Whatsapp ve telefon tıklamalarını saydığını belirtmeliyim. Özenli bir negatif kelime çalışması ve dönüşümlerin doğru kurulduğunu da not olarak düşebilirim.

Teklif stratejilerinde belirli denemeler, veri analizi ve tecrübe oldukça önemlidir. Tekrar belirtmeliyim bu örnekte MTBM ile daha verimli sonuçlar aldım, ancak sonucun tam tersi olduğu durumlar da olabilmekte. Ya da başka teklif stratejilerinin bunlardan daha verimli olduğu... Bu örnekleri zamanla çoğaltıp, gerçek verileri sizlerle paylaşmaya devam edeceğim.

Manuel Tıklama Başı Maliyet (MTBM) Nedir?

Anahtar kelimeleriniz için tıklama başına maksimum harcamak istediğiniz maliyeti kendinizin tanımladığı bir teklif türüdür. Yani a kelimesi için 2₺, b kelimesi için 3₺ teklifini kendiniz belirlersiniz. İstediğiniz zaman bu teklifleri arttırıp, azaltabilirsiniz.

Hedef EBM (Edinme Başı Maliyet Nedir?)

Otomatik bir teklif verme stratejisi olan Hedef EBM kelimeleriniz aratıldığında dönüşümlerinizi arttırmak için teklifleri otomatik olarak verir. Örneğin 10₺ hedef EBM belirlediğinizde, Google 10₺ harcama ile size 1 dönüşüm getirmeye çalışır. Bunun için size 10 tıklama ya da 2 tıklama aldırabilir ve tıklama başı maliyetleriniz çok değişken olabilir. Burada amaç belirlediğiniz hedef EBM dahilinde size dönüşüm kazandırmaktır.

Yorumlar
Henüz yorum yapılmamış.
Yorum Yazın
Yorumunuz
Eposta (Yayınlanmayacaktır)
İsim
Web Sitesi

Konuyla alakalı içerikler:

Desteğe mi ihtiyacınız Var?

Google Ads, SEO ve Eticaret konularında profesyonel hizmeti bizden alabilirsiniz.

Eğitime mi ihtiyacınız Var?

Mert Şener Hakkında?

Google Ads, SEO ve E-ticaret alanında 18 yıllık bir tecrübe ile yüzlerce firmaya hizmet vermiş, profesyonel bir geliştiricidir...