Google Ads Amerika ve Avrupa E-ticaret Reklamları

19/12/2022

Google Ads Amerika ve Avrupa E-ticaret Reklamları

Türkiye'de bir çok girişim ve işletme ürünlerini Amerika ve Avrupa üzerinde online olarak satışa sunmaya çalışmakta. Bunun için de dijital pazarlama araçlarından Google Ads'i denemeyen işletme yok gibi bir şeydir. Peki Google Ads ile e-ticaret siteniz Amerika ve Avrupa pazarında başarılı olabilir mi? Benim konuyla ilgili tecrübelerim neler? Bunları sizinle bu içeriğimde paylaşmak istedim. Umarım konuyla ilgilenenlere yararlı bir içerik olur :)

Ben Amerika ve Avrupa'da başta giyim olmak üzere, aksesuar ve ev dekorasyonu kategorisinde bulunan toplamda 10'un üzerinde e-ticaret hesabına uzun sürelerdir danışmanlık yapmaktayım. Yani bu bölgelerde bir hayli fazla deneyime sahip olduğumu sizlere söyleyebilirim.

Amerika ve Avrupa E-ticaret için Kolay Bir Pazar Değil

Öncelikle Amerika ve Avrupa pazarının Türkiye kadar kolay olmadığını, çok ciddi anlamda analiz yaparak doğru kararlar vermeniz gerektiğini bilmenizi isterim. Özellikle arama ağında ciddi anlamda tıklama başına ücretlendirmelerle karşı karşıya kalacağınızı bilmelisiniz. Rekabet düzeyinin de bu kıtalarda oldukça yüksek olduğunu bilmelisiniz. Sadece yerel satıcılar değil, dünyanın dört bir yanından bu kıta ve ülkelerde satış yapmayı hedefleyen ve Google Ads reklamlarını kullanan onbinlerce e-ticaret sitesi mevcut. Özellikle giyim, aksesuar, dekorasyon gibi konularda rekabetin ciddi seviyelerde olduğunu bilmenizi ve küçük bütçeler ile bu kategorilerde başarılı olmanızın çok zor olduğunu söylemeliyim.

Amerika ve Avrupa'da Nasıl Bir Strateji İzlemeli?

Ben Amerika ve Avrupa e-ticaret kampanyalarında rekabetteki inanılmaz yükseklik sebebiyle arama ağı üzerinde çok fazla çalışma yapmamaktan yanayım. Daha önce de belirttiğim gibi tıklama başına maliyetler TL bazında bakıldığında oldukça yüksek. Peki Amerika ve Avrupa için Google Ads çalışmalarında hangi kampanya türü ile ilerlenmeli?

Maksimum Performans Kampanyası Kullanın

Maksimum Performans kampanyası ile Amerika ve Avrupa'da çok güzel sonuçlar aldığımı sizlere rahatlıkla söyleyebilirim. Maksimum Performans kampanyaları içerisinde alışveriş reklamlarını da bulundurduğu için fiyat/performans bakımından bana göre en tercih edilmesi gerekli olan kampanya türü. Bildiğiniz gibi Maksimum performans kampanyası tek bir kampanya altından Google'ın tüm reklam mecralarından otomatik yararlanmanızı sağlamakta. Yani e-ticaret siteniz için maksimum performans kampanyası kullandığınızda arama ağı, alışveriş, görüntülü, video, Gmail gibi tüm reklam platformlarında ürünlerinizi hedef kitlelerinize gösterebilirsiniz. Unutmadan belirteyim, maksimum performans kampanyaları Google'ın makina öğrenimi sayesinde size en fazla dönüşümü sağlamak adına çalışan bir kampanya türüdür. Bunun içinde size en doğru kitleyi bulmak için tüm reklam mecralarını kullanır. Burada siz Google'a yardımcı olmak için başlıklar, açıklamalar, görseller, videolar, ürünler ve kitle sinyalleri sunabilirsiniz.

Maksimum Performans ile 241₺ ile 8.195₺ Ciro başlıklı içeriğim ilginizi çekebilir.

Amerika ve Avrupa'da Maksimum Performans Kampanyası Hazırlarken Nelere Dikkat Etmelisiniz?

Maksimum Performans kampanyanızı hazırlarken başlık, açıklama, görsel ve tüm öğeleri titizlikle hazırlamanızı öneririm. Bu reklamlardan elde edeceğiniz performansı doğrudan arttıracaktır. Özellikle ürünlerinizin ne ile ilgili olduğunu iyi bir şekilde ifade etmeli, sunduğunuz avantaj ve promosyonları ilgi çekici bir şekilde hedef kitlenize göstermelisiniz. Reklamlarda kullandığınız görsel ve videoların kaliteli, anlaşılır ve ilgi çektiğinden de emin olmalısınız. Reklam öğelerinde size sunulan tüm başlık, kısa açıklama ve açıklama alanlarını alternatif olarak kullanmanızı da öneririm. Bu Google'ın reklam gösterirken en etkili kombinasyonu bulması ve reklamınızın performansını arttırmak için önemlidir.

Kitle Sinyalleri

Spesifik bir ürün grubuna sahipseniz kitle sinyali ekleyerek reklamlarınızı oluşturabilirsiniz. Örneğin kadın giyim ürünleri satışı yapıyorsanız, kitle sinyalinde demografi kısmında kadınları seçebilirsiniz. Ya da yüksek değerli ürünler satıyorsanız lüks alışveriş tutkunları segmenti sizin için iyi bir sinyal olabilir. Pazardaki kitle ya da yakın ilgi alanları kullanarak Google'a sinyaller verebilirsiniz. Maksimum performans kampanyalarında kitle sinyali doğrudan hedefleme yapmanızı sağlamaz; bunu unutmayın. Bu sinyaller sadece Google için bir işaret olarak kullanılır. Yani kitle sinyali tanımladığınızda reklamlarınız illa ki o kitle ile sınırlı kalmayacaktır. Google dönüşümlerinizi arttırmak üzere sinyalinizin dışına çıkabilecektir. Konuyla bağlantılı Google Ads üzerinde maksimum performans reklamınız için kitle sinyali oluşturduğunuzda şu notu da görebilirsiniz: "Maksimum Performans kampanyalarında, yeni müşteriler bulmak için reklamlarınız seçimleriniz dışındaki kişilere gösterilir".

Amerika ve Avrupa'da Günlük Bütçe Belirlemek

Bu bölgelerde reklam vermeye karar verdiğinizde çok düşük bütçeler ile başarı sağlayamacağınızı bilmelisiniz. Günlük 10-20 USD ile bu bölgelerde Google Ads üzerinden verim almanın gerçekten mümkün olmadığını bilmelisiniz. Bu yüzden sektör ve rekabete göre ideal bir minimum bütçe belirleyerek reklam çalışmalarına başlamanızı öneririm. Bunun için de sektörden sektöre değişmesine rağmen minimum düzeyde günlük 50USD'lik bir bütçeye sahip olmanız gerektiğini belirtebilirim. Daha yüksek bütçeler harcamak istiyorsanızda başlangıçta olup biteni görmek adına 10-15 gün kadar minimum bütçe ile ilerlemenizi ve gerekli analizleri yaparak bütçenizi yavaş yavaş - kontrollü olarak yükseltmenizi öneririm.

Yeniden Pazarlama Kampanyası

Son olarak e-ticaret siteniz için yeniden pazarlama kampanyası kullanmayı da unutmayın. Yeniden pazarlamayı görüntülü kampanya olarak kullanmanızı öneririm. Yeniden pazarlama kampanyaları e-ticaret sitenizi ziyaret eden kişileri takip eder ve onların 2., 3. kez sitenizi ziyaret etmelerini sağlar. Bu da kararsız tüketicileri etkilemeniz için harika bir çözümdür. Yurt dışında da e-ticaret siteniz için bir yeniden pazarlama kampanyası oluşturmanızı kesinlikle öneririm.

1 aylık bir inceleme paylaştığım Google Ads E-ticaret Yeniden Pazarlama Raporları başlıklı içeriğimi de okumak ister misiniz?

Arama Ağı Kampanyası

Amerika ve Avrupa'da arama ağı kampanyalarında tıklama başı maliyetlerinizin çok yüksek olacağını önceden de belirtmiştim. Bu yüzden özellikle rekabeti yüksek olan alanlarda arama ağından verim alamayacağınızı söyleyebilirim. Ancak rekabeti daha düşük olan kategorilerde arama ağı kampanyasını da deneyebilirsiniz. Ancak genel tecrübem maksimum performans kampanyası ile her türlü arama ağına göre çok daha iyi sonuç alacağınızdır.

Bölge Analizi Yapmayı İhmal Etmeyin

Önceki verileriniz ya da kullandığınız mevcut kampanyalarınızın belirli bir süre sonra getirdiği verileri analiz ederek, satış olmayan bölge, şehir ya da eyaletleri kampanyalarınızdan hariç tutabilirsiniz. Bu bütçenizin verimsiz bölgeler yerine çoğunlukla verimli bölgelerde kullanılmasını sağlayacağı için satışlarınızı arttıracaktır.

E-ticaret Sitenizin Genel Durumu da Çok Önemli

Google Ads çalışmalarını doğru yapmanız bu bölgelerde başarılı kampanyalar yönetmeniz için tek başına yeterli değil. E-ticaret siteniz için doğru altyapı kullanmak, doğru tasarımı seçmek, hız konusunda gerekli çalışmaları yapmak ve kullanıcı deneyimini en üst düzeye getirmekte e-ticaret sitenizin başarısı için oldukça önemli konular. Ek olarak müşteri desteği, ziyaretçiler ile hızlı etkileşimde bulunmanız da e-ticaret siteniz için artı değerler olacaktır.

Profesyonel Destek

Özellikle Amerika ve Avrupa'da Google Ads kullanmak ciddi bütçeler gerektirmekte. Bu yüzden Google Ads ile ilgili tecrübeniz yoksa bu bölgelerde kendi kendinize reklam vermenizi önermem. Bu paranızın büyük çoğunluğunu çöpe atacağınız anlamına gelebilir. Bu yüzden bu bölgelerde başarılı reklam çalışmaları sürdürmek için profesyonel destek almanızı öneririm. Bu desteği alırken de ilgili ajans ya da kişinin bu bölgelerde deneyimli olduğunu kontrol etmenizi öneririm.

Diğer Yurtdışı Reklamları

Özellikle Türkiye'den sağlık turizmi alanında Avrupa ve Amerika'ya çok yüksek bütçeli reklamlar verilmekte. Türkiye'de doktorlar ve sağlık kurumları başta plastik (estetik) cerrahi olmak üzere yurtdışından Türkiye'ye hasta çekmek için dijital pazarlamada yoğun olarak Google Ads kullanmakta. Bu konuyla ilgili de yararlı olabileceğini düşündüğüm bir içeriğim mevcut: Sağlık Turizmi ve Google Ads

Yorumlar
Henüz yorum yapılmamış.
Yorum Yazın
Yorumunuz
Eposta (Yayınlanmayacaktır)
İsim
Web Sitesi

Konuyla alakalı içerikler:

Desteğe mi ihtiyacınız Var?

Google Ads, SEO ve Eticaret konularında profesyonel hizmeti bizden alabilirsiniz.

Eğitime mi ihtiyacınız Var?

Mert Şener Hakkında?

Google Ads, SEO ve E-ticaret alanında 18 yıllık bir tecrübe ile yüzlerce firmaya hizmet vermiş, profesyonel bir geliştiricidir...