Google Ads: E-ticaret İngiltere'de Maksimum Performans Kampanyası

27/12/2022

Google Ads: E-ticaret İngiltere'de Maksimum Performans Kampanyası

Yurtdışı e-ticaret Google Ads reklamları ile ilgili çok talep ve soru alıyorum. Bir önceki blog içeriğimde de özellikle Avrupa ve Amerika'da e-ticaret siteleri için arama ağı yerine maksimum performans kampanyası kullandığımı tercih ettiğimi sizlere anlatmaya çalışmıştım. Bu bölgelerde arama ağında TBM'lerin (Tıklama başı maliyetlerin) ve rekabet düzeyinin yüksek olduğunu, Google'ın bize sunduğu maksimum performans kampanyasının ise bir fırsat olduğundan sizlere bahsettim.

Gerçek Örnek: İngiltere E-ticaret

Bugünkü içeriğimde de İngiltere'de danışmanlığını yaptığım bir ev dekor ürünleri satışı yapan e-ticaret sitesinin maksimum performans kampanya sonuçlarını sizlerle paylaşmak istedim. İngiltere gibi zor bir pazarda, e-ticarette başarılı olmanın zor olduğunu hepiniz tahmin edebilirsiniz... İngiltere'de satışı yapılan bu ürünlerin, dekoratif kategorisinde ev - duvar ürünleri olduğunu da belirteyim. Ürünlerin dekoratif, sanatsal kategoride ilgi çektiğini ve buna göre bir hedefleme çalıştığımı da sizlere söyleyebilirim. Siz sormadan ben söyleyeyim, bu e-ticaret sitesinin altyapısı ise Shopify...

İngiltere Reklam Raporu

Aşağıda paylaştığım reklam sonuçları reklamların 30.gününden sonraki ilk 30 gününü kapsamaktadır. Yani reklamlara başlangıç verdikten ve 30 gün geçtikten sonraki sonuçlarıdır. İlk ay doğru sinyaller, başlıklar ve bazı denemeler yaptığımız için ideal sonucu ilk 30 günden sonra aldığımızı söyleyebilirim.

Roas: 6.28

Bahsettiğim 30 günlük raporda 1.595GBP harcama ile 10.023GBP sipariş değerini (toplam sipariş cirosu) maksimum performans kampanyası ile elde ettik. Kampanyanın roası ise: 6.28 olarak karşımıza çıktı.

ROAS Nedir?

Bilmeyenler için ROAS, reklam harcamaları karşılığında elde ettiğiniz toplam satış tutarıdır. Örneğin 1000TL'lik bir reklam harcaması ile 4000TL sipariş değeri yani toplam satış cirosu elde ederseniz ROAS değeri 4 olur. Kısaca Roas reklam harcamasından elde ettiğiniz tutarın reklam harcamasına bölümünü ifade eder. Yukarıdaki örnekte İngiltere pazarında 1 reklam harcamasına 6.28'lik bir ROAS değeri elde ettiğimizi anlatmaya çalıştım. E-ticaret reklamlarında dönüşüm sayısının değil, ROAS değerinin reklam ölçümlemelerinde kullanılan ana değer olduğunu da belirteyim.

Maksimum Performans Kampanyası Hazırlanırken Neler Yapıldı?

Öncellikle bu e-ticaret hesabının bir Google Merchant hesabı olduğunu ve alışveriş reklamlarına uygun ürünler sunduğunu söylemeliyim. Yani Google Ads hesabı ile Google Merchant bağlantısı kusursuz bir şekilde sağlanmış vaziyette. Buna ek olarak reklam başlıkları, açıklamaları oluşturulurken titizlikle çalışıldı. Ayrıca anlık sunulan kampanya ve olanakları reklamlarda sürekli güncel olarak belirttik. Ayrıca reklam görsellerini de ilgi çekici ve net olarak hedef kitlemize sunmaya çalıştık.

Google Merchant Center Ürün Yükleme ile ilgili içeriğimi de incelemek ister misiniz?

Reklamlarda Kullandığımız Promosyonlar

Web sitesinde anlık olarak sunulan tüm promosyonları reklamlara tanımlamak oldukça önemlidir. Bunu başlık ya da açıklamara veya görsellere tanımlatarak yapabilirsiniz. "1 alana 2.si bedava", "2. üründe %50 indirim", "3 al 2 öde" gibi promosyonların kullanıcıların ilgisini çektiğini bilmenizi isterim. Ya da "Sepette anında %10 indirim", "İlk alışverişte %20 indirim" gibi mesajlar ziyaretçiler için ilgi çekici ve satışlarınızı arttırmada doğrudan etkili mesajlardır. Burada şunu unutmamalısınız, reklamlarınızda verdiğiniz metinler, e-ticaret sitenizde geçerli olmalıdır. Örneğin %40 gibi bir indirim belirttiğiniz reklamın karşılığında sayfanız tıklandığında kullanıcı bu indirimi doğrudan web siteniz üzerinde görmelidir. Bahsettiğim bu gerçek hesapta da, web sitesinin sunduğu gerçek promosyonları reklam öğelerinde kullandık. Zamansal olarak değişiklik gösteren promosyonlarda da eş zamanlı olarak reklamları güncelledik.

Reklamlarda Kullandığımız Olanaklar

E-ticaret sitenizin sunduğu aynı gün kargolama, ücretsiz kargo ya da 14 gün koşulsuz iade gibi imkanları sunduğunuz olanaklar ya da avantajlar olarak değerlendirebiliriz. Bu olanaklardan sunduklarınız var ise bunları Google Ads reklamlarında kullanmanız oldukça önemlidir. Özellikle "Hızlı kargo", "Hızlı teslimat", "Ücretsiz kargo" gibi tanımlamalar reklamlarınızın performansını arttıracaktır. Elbette ki bu tanımlamaları, bu özellikleri koşulsuz olarak sağladığınız zaman kullanmanızı öneririm. Örnek olarak 200TL üzeri ücretsiz kargo imkanı sağlıyorsanız bunu "Ücretsiz kargo" yerine "200TL üzeri ücretsiz kargo" gibi bir ifade ile belirtmenizi öneririm. Ne kadar şeffaf olursanız o kadar güvenilir bir hale gelirsiniz; bu da e-ticaret sitenizdeki güveni arttırır ve buna paralel satışlarınızda pozitif bir artış görünür.

Bütçe Ne Olmalı?

İngiltere düzeyinde reklam veriyorsanız Google Ads için en yüksek bütçe harcayacağınız ülkelerden biri olduğunu bilmenizi isterim. Ancak arama ağı yerine maksimum performans kampanyası kullandığınızda İngiltere için 50GBP ile günlük bütçe oluşturup reklam başlatabilirsiniz; en azından bu içeriğimde bahsettiğim örnekte ben bu şekilde yaptım. Maksimum performans kampanyası kullanırken yüksek bütçeleriniz olsa dahi günlük bütçenizi yavaş yavaş yükseltmenizi kesinlikle öneririm. Örnek olarak 50GBP ile başlattığınız bir kampanyayı, bir hafta sonra 75GBP, sonraki hafta 100GBP şekline yükseltebilirsiniz. İyi giden kampanyalarda birden bire ciddi bütçe arttırmayı kesinlikle önermiyorum. Bütçenizi kontrollü olarak, gelen ROAS değerlerine göre adım adım arttırmanızı öneririm.

Bölge - Şehir Optimizasyonu

Kurmuş olduğunuz maksimum performans kampanyasını belirli bir süre inceledikten ve işletmenin geçmiş performansına göre bölgesel bir analiz yaptıktan sonra optimizasyon işlemine geçebilirsiniz. Yani size harcama yaptıran ama dönüş getirmeyen bölgeleri kampanyadan hariç tutabilirsiniz. Bu size harcama yaptıran ancak satış yapmayan bölgeleri reklamlarınızdan hariç tutmanızı ve bu etkisiz bütçeyi etkili bütçe alanında kullanmanızı sağlar. Bu örnekte de reklamlar başladıktan sonra 45. günde benzer bir çalışma yapıldı ve sonrasında işletmede gözle görülür bir satış artışı gözlemlendi. Bu işlemi reklam verdiğiniz ülkeye göre eyalet - bölge ya da şehir düzeyinde yapabilirsiniz. Size dönüşüm yani satış getirmeyen yerleri reklamlarınızdan hariç tutmanın size ciddi bir artı sağlayacağını şimdiden söyleyebilirim.

Reklam Çalışma Özeti

Google Ads çalışmalarımızın 2. ayının sonunda güzel bir çalışma ile İngiltere'de bu işletmenin reklamlarını başarı ile devam ettiriyoruz. Söylediğim gibi arama ağı ile Avrupa'da e-ticaret için macera aramak, yersiz yere çaba göstermek bence gereksiz. Maksimum performans kampanyası ile doğru kurulum ve optimizasyon yaptığınızda en iyi sonucu alacağınızdan emin olabilirsiniz.

Google Ads Amerika ve Avrupa E-ticaret Reklamları başlıklı içeriğim ilginizi çekebilir.

E-ticaret Altyapısı: Shopify

Yukarıda da bahsettiğim gibi bu e-ticaret sitesinin altyapısı Shopify... Bana göre bu altyapı sunduğu olanaklar, sağladığı tasarımsal özellikler ve kullanıcı deneyimi ile Avrupa'da başarılı bir e-ticaret çalışması yapabilmeniz için oldukça yeterli; belki de en iyisi. Dolayısı ile e-ticaret sisteminize yatırım yaparken Shopify alternatifini mutlaka değerlendirmenizi öneririm. Özellikle ürün sunuşu, sepete ekleme ve sepet - ödeme sayfası bağlantılarında oldukça faydalı bir kullanıcı deneyimini sunduğunu sizlere söyleyebilirim.

Yorumlar
Henüz yorum yapılmamış.
Yorum Yazın
Yorumunuz
Eposta (Yayınlanmayacaktır)
İsim
Web Sitesi

Konuyla alakalı içerikler:

Desteğe mi ihtiyacınız Var?

Google Ads, SEO ve Eticaret konularında profesyonel hizmeti bizden alabilirsiniz.

Eğitime mi ihtiyacınız Var?

Mert Şener Hakkında?

Google Ads, SEO ve E-ticaret alanında 18 yıllık bir tecrübe ile yüzlerce firmaya hizmet vermiş, profesyonel bir geliştiricidir...