Google Ads Arama Ağı Kontrol Listesi

13/10/2022

Google Ads Arama Ağı Kontrol Listesi

Google Ads arama ağı reklamları işletmeler için en başta gelen dijital reklam türü olmuş vaziyette. Bu reklamları doğru oluşturmak, optimize etmek paranızın boşa gitmemesi ve reklamlarınızın etkili olması için oldukça önemli. Peki reklamlarınızı doğru oluşturduğunuzdan emin misiniz? Ya da merak ettikleriniz, aklınıza takılanlar mı var?

İşte Google Ads için 15 kontrol listesini sizlere sıralıyorum; bakalım kaç tane soruya EVET diyeceksiniz :)

1. Kelimelerinizi ve tekliflerinizi anahtar kelime planlayıcı kullanarak mı oluşturdunuz?

Arama ağında yeni bir kampanya oluşturmadan önce Araçlar ve Ayarlar altındaki Anahtar Kelime Planlayıcıyı kullanarak hedeflediğiniz yerlerdeki anahtar kelimelerin tıklama başı maliyetleri ile ilgili fikir edinmelisiniz. Bu kelimeleriniz ya da stratejileriniz için doğru teklifi belirlemede oldukça önemlidir. Bu araç ile alternatif anahtar kelimeler de edinebilir ve arama hacimlerine bakarak reklamlarınıza kelime eklemek için fikir edinebilirsiniz. Ek olarak arama terimlerinden negatif kelimeler ile ilgili de izlenim elde edebilir ve kampanyanıza başlamadan olası gelecek negatif anahtar kelimeleri anlayabilir ve bunları negatif kelime olarak ekleyebilirsiniz.

2. Doğru teklif stratejisini bilerek ayarladınız mı? (Hedef EBM, Manuel TBM - Tıklama Arttırma gibi)

Dönüşümleri arttırma, tıklamalara yönelik stratejiler veya hedef gösterim payı teklif stratejileri ile arama ağı kampanyasına başlayabilirsiniz. Öncelikle web sitenizde dönüşümleri doğru olarak kurduğunuzdan emin olmalısınız. Kurumsal sitelerde Whatsapp, telefon tıklamaları, form doldurmaları birer dönüşüm olarak izlenebilirken, e-ticaret sitelerinde ise başarılı siparişler dönüşüm olarak ayarlanmalıdır.

Hangi Strateji Tercih Edilmeli?

Ben tıklamaları arttırma ya da manuel TBM ile reklamları başlatmaktan yanayım. Ancak diğer teklif stratejileri de sizler için birer seçenek. Dönüşümleri arttırma stratejisi kullanırken bir hedef EBM belirlemenizi ve buraya tanımladığınız değerin gerçekçi olmasını öneririm. Yine hedef gösterim payı stratejisi kullandığınızda makul değerler tanımlayarak reklamlarınızı başlatmanızın doğru olduğunu söyleyebilirim.

Dönüşümleri Arttırma Teklif Stratejisi Ne Zaman Kullanılmalı? Başlıklı blog içeriğim bu konuda size fayda sağlayabilir.

3. Rakip analizi yaparak doğru ve verimli olacak bütçe oluşturdunuz mu?

Yine Anahtar Kelime Planlayıcı aracını kullanarak arama hacimlerine, tıklama başı maliyetlere göre doğru bütçeyi bulmalısınız. Örneğin ortalamada 5TL tıklama başı maliyeti olan bir kampanya için 20-30 tıklama almak gerektiğini düşünerek minimal olarak 100-150TL günlük bütçe belirleyebilirsiniz.

4. Doğru hedefleme yaptınız mı? (Demografi, Şehir gibi...)

Yerel bir işletmeyseniz sadece kendi şehrinizde ya da merkezinize yakın noktalarda kampanya yayınlamak doğru olacaktır. Bu yüzden yer hedeflemesini doğru yaptığınızdan emin olmalısınız. Benzer şekilde yaş grupları, cinsiyet gibi demografik özelliklerde de doğru tanımlama yapmanızı öneririm. Örnek olarak bazı ürün ya da hizmetler belirli yaş grubu üstüne hitap etmeyebilir. Bu durumda bu yaş grubunu reklamlarınızda hariç tutabilirsiniz.

5. Anahtar kelimelerinizi doğru eşleme türü ile oluşturdunuz mu? (Sıralı eşleme öneririm)

Reklamlarınıza geniş eşleme ya da tam eşleme kelime türü ile başlamak yerine sıralı eşleme ile başlamanızı öneririm. Bu hem gereksiz tıklama almanızın bir miktar önüne geçer hem de potansiyel aramaları kaçırmanıza engel olur. Örnek olarak "google ads eğitimi" şeklinde tanımlanan bir kelime, en iyi google ads eğitimi, profesyonel google ads eğitimi gibi arama terimlerinde de reklamlarınızın gösterilmesini sağlar. Aynı şekilde ücretsiz google ads eğitimi aramasında da reklamlarınız gösterilir. Bu durumda da ücretsiz kelimesini negatif anahtar kelime olarak tanımlamalısınız :)

6. Anahtar kelimeleriniz ile açılış sayfaları alakalı mı?

Tanımladığınız anahtar kelimeler, reklam başlıkları ve reklamın yönlendiği URL'nin içeriğinin birbirleri ile alakalı olması son derece önemli bir konudur. Dolayısı ile reklam vereceğiniz URL'nin içeriğinin anahtar kelimeleriniz ve başlıklarınızla alakalı olmasına dikkat edin. Bu anahtar kelimelerinizin alacağı kalite puanını etkileyen 3 faktörden biri olan açılış sayfası deneyimi için oldukça önemli bir konudur. Açılış sayfası deneyimi için web sitenizin kullanım deneyimi, hızı vb. de ayrı birer etkendir.

7. Açılış Sayfası Deneyimi Düşük Olabilecek Kelimelere Nihai Url Tanımladınız mı?

Reklamınızı yönlendirdiğiniz URL ile reklamlarınıza tanımladığınız bazı anahtar kelimelerinizin uyumu düşük olabilir. Bu durumda reklamda tanımladığınız ana URL dışında kelime bazlı URL tanımlaması yapabilirsiniz. Yani reklamlarınız belirli bir URL'ye yönlendirme yaparken bir anahtar kelimeniz farklı bir URL'ye yönlendirme yapabilir. Bunun için Anahtar Kelimeler altında kelimelerinizi listelediğinizde Nihai Url alanını kullanabilirsiniz.

Nihai URL için Örnek

Örnek olarak ben Google Ads Eğitimi için ilgili URL'ye yönlendirme yapan bir kampanya hazırladım. Kelimelerim google ads eğitimi, google reklamcılık eğitimi vs... olabilir. Ancak kelimelerim arasına google ads danışmanlığı da ekleyebilirim. Ancak reklam URLsi eğitim sayfasına yönlendiği için danışmanlık kelimesinin açılış sayfası deneyimi düşük olabilir. Bu durumda danışmanlık içeren kelimelerimin nihai urlsini danışmanlık içeren sayfalarıma yönlendirmem doğru olacaktır.

8. Negatif Anahtar Kelimeler Tanımladınız mı?

Başta bahsettiğim Anahtar Kelime Planlayıcısı ile başınıza gelebilecek negatif kelimeleri tespit etmeniz mümkün. Bunları kampanyanıza başlamadan negatif anahtar kelime olarak tanımlamanız oldukça önemlidir. Bana göre arama ağı reklamlarında yapılan en büyük hatalar şu an bahsettiğim konu üstünde yapılmakta. Yani anahtar kelime takibi ve tanımlaması yapılmamakta...

Negatif Anahtar Kelime Tanımlaması (Kampanya Öncesi - Sonrası)

Kampanyanız başlamadan önce Anahtar Kelime Planlayıcı üzerinden gördüğünüz ya da sizin aklınızda oluşan negatif kelimeleri tanımlamalısınız. Kampanyanız başladıktan sonra da günlük olarak bir önceki günün arama terimlerini izleyerek size fayda sağlamayan kelimeleri negatif anahtar kelime olarak tanımlamalısınız.

Google Ads Negatif Anahtar Kelimeler ile ilgili bir başka detaylı içeriğim mevcut. Okumak ister misiniz?

9. Reklamları Duyarlı Kategorisinde Oluşturdunuz mu?

Arama ağı reklamlarında en etkili reklam kategorisi duyarlı reklamlardır. Bu reklam türünde 15 başlık ve 4 açıklama tanımlama imkanı size sunulur. Bu da Google'ın bir arama yapıldığında en etkili ve alakalı başlık ve açıklamaları random olarak göstermesini sağlar. Bu reklamlarınızın daha etkili sonuçlar ortaya çıkarması bakımından oldukça önemlidir.

10. Reklamlar için En Az 10 Farklı Başlık Tanımladınız mı?

15 tane başlık tanımlama hakkınız var. Ben hepsini kullanmanızı öneririm. Ancak her hakkınızı kullanmasanız da en az 10 başlıkla bir reklam oluşturmanızı tavsiye ederim. Genelde gördüğüm hatalardan birisi 3-4 başlık oluşturulup yayınlanan reklamlar...

11. Başlıklarınızın Bazılarını Harekete Geçirici Mesaj Olarak Hazırladınız mı?

Şimdi bilgi al, hemen teklif al, alışverişe başla gibi eyleme çağırıcı başlıklar reklamlarınızın verimini arttırır. Anahtar kelimelerinizin kalite puanında 3 faktörden birisi olan beklenen tıklama oranını yükseltmek için de bu tip başlıklar oldukça önemlidir.

12. Başlıklarınızı Tıklamaya Teşvik Edecek Şekilde Etkili Hazırladınız mı?

Yine beklenen tıklanma oranını arttıracak bir etken olan ilgi çekici ve tıklamaya teşvik eden başlıklar üzerinde düşünmeniz oldukça önemlidir. En uygun fiyat, en iyi, 2 yıl garanti, ücretsiz kargo gibi başlıklar tıklamalarınızı arttırmak için önemli kelimelerdir. Özetle anahtar kelimelerinizi ilgi çekici, tıklamaya teşvik edici betimlemelerle süslemelisiniz.

13. Başlıklarınız ile Anahtar Kelimeleriniz Uyumlu mu?

Anahtar kelimelerinizin kalite puanını etkileyen 3. faktör olan alaka düzeyi ise anahtar kelimelerinizi başlıklarınızda geçirmenizdir. Reklama tanımladığınız anahtar kelimeleri, reklam başlıklarında mutlaka kullanmalısınız.

14. En Az 3 Açıklama Girdiniz mi?

Duyarlı reklamlarda 2 tane zorunlu olmak üzere 4 açıklama girme hakkınız var. Benim önerim en az 3 açıklama girerek reklamlarınızı oluşturmanız. Açıklamalarınızda da anahtar kelimelerinizi kullanmak, eyleme geçirici mesajlar vermek ve promosyon - indirim gibi konulardan bahsetmek bence oldukça önemli.

15. Reklamlarınıza Uzantılar Tanımladınız mı?

Reklam uzantıları olarak bildiğimiz değerler son günlerde reklam öğeleri olarak tanımlanmaya başladı. Uzantı ya da reklam öğeleri olarak adlandırılan bu değerler reklamların etkili olması için oldukça önemli işlevler taşımaktalar. En çok öne çıkan ve mutlaka her arama ağı reklamında kullanılması gereken uzantılar: site bağlantısı, açıklama metni ve ek açıklamalı snippetlardır. Telefon uzantısı da bazı işletmelerin kullanması gereken bir diğer uzantı türüdür.

Site Bağlantı Uzantıları

Reklam açıklamalarının altında dizilen ilgili web sitesinin diğer URL'lerine yönlendirme yapmamızı sağlayan uzantı türüdür. Arama ağı reklamlarında en az 4 site bağlantısı uzantısı kullanmanızı öneririm. Uzantıları başlık, link ve 2 açıklama tanımlayarak oluşturabilirsiniz. Site bağlantısı uzantısı için başlık ve link yeterli olmasına rağmen yani açıklama tanımlamanız zorunlu olmamasına rağmen, uzantınıza açıklama eklemenizi de kesinlikle öneririm. Site bağlantısı uzantıları reklamlarınızın kapladığı alanı büyütürken, kullanıcılarınızı ilgilendikleri farklı yerlere yönlendirmesi bakımından önemlidir.

Açıklama Metni Uzantıları

Reklamlarda hemen açıklamaların arkasından gelen metin uzantılarıdır. Reklamlarınıza en az 4 tane açıklama metni uzantısı tanımlamanızı öneririm. Açıklama metni uzantılarında işletmenizin öne çıktığı, farklılaştığı değerleri vurgulayabilirsiniz. Örnek olarak 3 yıl garanti, koşulsuz iade, ücretsiz keşif gibi...

Ek Açıklamalı Snippet Uzantıları

Sunduğunuz olanakları, hizmetleri gösterebileceğiniz bir uzantı türüdür. Reklamlarınızda kullanmanızı öneririm.

Telefon Uzantıları

Hedefinize göre reklamlarınızda telefon uzantısı kullanabilirsiniz. Örnek olarak reklamlarınız tıklanıp web siteniz ziyaret edilmeden doğrudan telefon araması almak istiyorsanız bu uzantıyı kullanabilirsiniz. Eğer reklamlarınız 24 saat yayınlanıyorsa bu uzantıyı ek ayarlarından zaman planlama yönetimi ile sadece mesai saatlerinde gösterebilirsiniz. Yani reklamınız 24 saat çalışırken, telefonlara cevap verebileceğiniz saatler içerisinde bu uzantıyı kullanmanız mümkün.

Yorumlar
Henüz yorum yapılmamış.
Yorum Yazın
Yorumunuz
Eposta (Yayınlanmayacaktır)
İsim
Web Sitesi

Konuyla alakalı içerikler:

Desteğe mi ihtiyacınız Var?

Google Ads, SEO ve Eticaret konularında profesyonel hizmeti bizden alabilirsiniz.

Eğitime mi ihtiyacınız Var?

Mert Şener Hakkında?

Google Ads, SEO ve E-ticaret alanında 18 yıllık bir tecrübe ile yüzlerce firmaya hizmet vermiş, profesyonel bir geliştiricidir...