Google Ads Kampanya Oluştururken Bunlara Dikkat

19/03/2022

Google Ads Kampanya Oluştururken Bunlara Dikkat

Google Ads üzerinden arama ağı kampanyası oluştururken dikkat etmeniz gerekli noktaları sizler için bu içerikte derlemeye çalıştım. Umarım sizlere faydalı bir kaynak ortaya çıkar. Yeni bir arama ağı reklamı oluşturmaya başlamadan önce reklam için kullanacağımız anahtar kelimeleri ve alternatiflerini gözlemlemek, fikirler almak oldukça önemlidir. Bunun için de Araçlar ve Ayarlar altında yer alan Anahtar Kelime Planlayıcısını kullanabiliriz. Kelimelerimize ait tıklama başı maliyetlerini bu bölümde görebileceğimiz gibi, kelimelerimize yakın alternatif kelimeleri de bu araç sayesinde görüntüleyebiliriz. Bu araç sayesinde tüm bu kelimelerin aylık arama hacimlerini, rekabet durumunu ve ortalama tıklama başı maliyetlerini reklam oluşturmadan önce görüntüleyebiliriz. Aynı zamanda bu araç sayesinde reklamlarımız yayınlanmadan önce bize getirebileceği gereksiz arama terimlerini de görüntüleyebiliriz. Bütün bunları ele aldığımızda yeni bir kampanya oluşturmadan önce mutlaka Anahtar Kelime Planlayıcı aracını kullanmanızı öneririm.

Yeni Kampanya Ayarları

Kampanyanıza ait bir çok değişkeni kampanya ayarları altından belirlersiniz. Bu yüzden kampanya ayarları altındaki değerler oldukça önemlidir. Bu noktada kampanya ayarlarında nelere dikkat etmelisiniz, tecrübelerime dayanarak sizlerle paylaşmaya çalışayım:

Hedefler

Kampanyanızın hangi dönüşümleri sayacağını tanımladığınız bölümdür. Ön tanımlı olarak hesap hedefi ayarlarını kullan seçeneği kayıtlı gelmektedir. Bu seçimde Google Ads hesabınızda kurmuş olduğunuz tüm dönüşümler kampanyanızda hedef olarak kullanılır. Örneğin Whatsapp, telefon tıklamaları, bir form gönderme ya da bir sayfa görüntüleme... Hesapta tanımlı bütün dönüşümler hesap hedefi altında yer alır. Bu seçenek altında yer alan kampanyaya özel hedef ayarlarını kullan seçeneğini işaretlediğinizde ise Whatsapp ve telefon gibi belirli dönüşümleri kampanyanıza dönüşümleri takip etmesi açısından tanımlayabilirsiniz. Yani bu seçenekte kampanyanız hesabınızdaki tüm dönüşümleri değil, sizin seçtiğiniz dönüşümleri takip eder...

Bu konuda Google ADS Dönüşüm Kurma ile ilgili içeriğime göz atabilirsiniz.

Pazarlama Hedefi

Bir kampanyanın pazarlama hedefi ne olmalı sorusu bana hem eğitimlerimde hem de sosyal medya üzerinden oldukça fazla sorulan sorulardan birisidir... Bu arada 3 tane temel alan mevcuttur; satış, potansiyel müşteriler ve web sitesi trafiği. Bu seçimlerden herhangi birisini kullanmanızın kampanyanızda kritik bir etkisi olmadığını tecrübelerime dayanarak sizlere söylebilirim. Ancak bir e-ticaret sitesi satış hedefini, bir kurumsal site dönüşümleri arttırmak adına potansiyel müşteriler seçeneğini, web site ziyaret sayısını arttırmak isteyenler ise web sitesi trafiği alanını işaretleyebilirler. Ben kurumsal sitelerde yani özellikle bir form doldurma, çağrı alma ya da Whatsapp yazışması isteyen kampanyalarda potansiyel müşteriler seçeneğini tercih etmekteyim.

Ağlar

Kampanya ayarlarında bir diğer çok sorulan başlık da Ağlar alanında neler seçmemiz gerektiğidir. Google Ads üzerinde yeni bir kampanya oluştururken bu alandaki 2 seçenek ön tanımlı olarak işaretli gelir. Bunlar Google Arama Ağı iş ortaklarını dahil et ve Google Görüntülü Reklam Ağı'nı dahil edin seçenekleridir. Google Arama Ağı iş ortakları için en belirgin örneği Youtube olarak verebiliriz. Eğer reklamlarınız Google arama ağı haricinde benzer bir aramada Youtube üzerinde de görüntülensin isterseniz Google Arama Ağı iş ortaklarını dahil et seçeneğini işaretli olarak bırakabilirsiniz. Ancak burada insanların ücretsiz bir eğitim ya da bir uygulama videosu arayabileceğini ve reklamlarınızı gereksiz olarak tıklayabileceğini de göz önünde bulundurmalısınız. Diğer seçenek olan Görüntülü Reklam Ağı'nı dahil edin seçeneğini kullanmamanızı öneririm. Bu seçenek işaretli kaldığında mevcut bütçenizin kalan kısmı görüntülü reklam ağında kullanılacaktır. Görüntülü reklam kullanmak istiyorsanız bunu ayrı bir kampanya olarak oluşturmanızı öneririm. Benim genel fikrimi merak edenler içinse şunu söyleyebilirim: ben bu iki işaretli gelen alanın da kaldırılmasından, arama ağı reklamlarının sadece Google Arama ağında kullanılmasından yanayım. Bunu genel tecrübem ve izlediğim yüzlerce hesabın analiz sonucu ile sizlerle paylaşmaktayım...

Konumlar

Kampanyanızın yayınlanacağı bölgeleri belirlemek için bu alanı kullanmalısınız. Tüm Türkiye ya da başka bir ülke - ülkeler veya yerel bir işletme iseniz bulunduğunuz şehri seçebilirsiniz. Hatta daha minimal düzeyde yarıçap düzeyinde daha küçük alanları hedefleyebilirsiniz. Bu alanda yer seçenekleri altında bulunan hedef veya ilgili alanı ve varlık seçimleri arasında yapacağınız tercih oldukça önemlidir. Hedef veya ilgi alanı seçtiğinizde, belirttiğiniz yerlerde bulunan ya da o bölgelere ilgili duyan kişileri hedeflersiniz. Ancak varlık seçeneğinde o bölgede fiziken bulunmuş ya da bulunan kişileri hedeflersiniz. Yerel bir işletme iseniz burada varlık seçeneğini işaretlemenizin doğru olacağını sizlere belirtebilirim. Örneğin Ankara'da bulunan ancak hiç İstanbul'a gitmemiş birisi İstanbul Fotoğrafları diye bir arama yaptıktan sonra, başka bir arama yaptığında İstanbul ilgi alanına girmiş olduğu için sizin reklamınızı görebilir ve gereksiz tıklama almanızı sağlayabilir... Bu yüzden varlık seçimi ilgili bölgede fiziken bulunmuş ya da bulunan kişiler hedeflediğinden daha doğru bir tercih olabilir.

Diller

Diller bölümünde hedeflediğiniz kitlenin konuştuğu dil(ler)i seçebilirsiniz. Reklamlarınız Türkiye'de yayınlanacaksa bu seçim Türkçe olarak kalabilir.

Bütçe

Bir diğer önemli konu ise kampanyanız için bütçe belirlemektir. Reklamlarınızın verimli olup olmamasını doğru bütçe belirlemeniz doğrudan etkileyecektir. Burada anahtar kelime tıklama başı maliyeti, almak istediğiniz tıklama sayısını düşünerek ve reklam harcama limitinize göre bir günlük bütçe oluşturabilirsiniz. Kampanyayı yeni yayına alırken düşündüğünüz günlük bütçeden daha az bir tutar belirleyerek kampanyanızı başlatmanızı öneririm. Çünkü kampanyanızın ilk zamanlarında gereksiz kelimelerden tıklama alma ihtimaliniz bir hayli yüksek. O yüzden bu gereksiz kelimeleri eleyerek 10-15 gün sonra tam düşündüğünüz günlük bütçeyi tanımlamanızı öneririm. Örneğin günlük bütçe için düşündüğünüz ideal rakam 200₺ ise bunu 100₺ ile başlatarak sonradan 200₺'ye yükseltmek daha doğru olabilir.

Teklif Verme

Belki de kampanyanızın en önemli ayarı seçeceğiniz teklif stratejisidir. Kampanyanızın temel çalışma mantığı burada belirleyeceğiniz strateji doğrultusunda oluşacaktır. Dönüşümleri arttırmaya yönelik stratejiyi yeni kampanyaya başlarken kullanmanızı önermiyorum. Çünkü henüz dönüşümlere sahip olmadığınız için makina öğrenimi biraz zaman alacaktır. İlk aşamada tıklamaları arttırmaya yönelik stratejiyi, manuel TBM ya da hedef gösterim payı seçeneğini kullanmanızı öneririm. Kampanyanız belirli bir dönüşüm sayısı elde ettikten sonra dönüşümleri arttırmaya yönelik stratejiye geçebileceğinizi de belirtebilirim. Teklif türlerinden aşağıda kısaca bahsetmek istedim:

Dönüşümleri Arttırma - Dönüşüm Değeri

Google Ads dönüşümlerinizi arttırmak üzere tamamıyla otomatik teklif üretir. Burada birincil amaç sizin dönüşümlerinizi arttırmaktır. Google teklif verirken gelişmiş makina öğrenimi kullanır ve belirli sinyaller ile çalışır. Bu stratejide bir hedef EBM belirleyebilir ve 1 dönüşüm başına harcamak istediğiniz tutarı siz tanımlayabilirsiniz. Dönüşüm değeri de dönüşümleri arttırmaya yönelik bir stratejidir ancak burada dönüşüm değerini yani satış tutarını baz alır. Eticaret siteleri tarafından tercih edilmelidir. Dönüşüm değeri arttırma stratejisinde hedef EBM yerine Roas kavramı vardır, yani 1₺ reklam harcaması karşısında elde etmek istediğiniz satış tutarının tanımlanmasıdır. 1₺ reklam harcaması karşılığında 5₺ satış cirosu elde etmek istiyorsanız Roas değerini %500 olarak tanımlamalısınız.

Tıklamaları Arttırma

Bu strateji günlük bütçeniz dahilinde web sitenize en çok tıklamayı getirmek için çalışır. Odaklandığı nokta aldığınız tıklamalardır. Bu stratejiyi kullanırken maksimum tıklama başına maliyet belirtebilirsiniz. Şahsi fikrim olarak bu maksimum TBMyi her şekilde belirlemeniz olacaktır. Bu yüksek TBM almanızın ve kötü süprizlerin önüne geçebilir. Örneğin günlük 100₺ bütçe ile bu stratejiyi maksimum TBM 2₺ olarak kullanırsanız 100₺'lik günlük bütçeniz tıklama başına en fazla 2₺ harcayarak web sitenizin tıklanması için odaklanır...

Manuel TBM

En eski ve bilindik olan teklif türü manuel TBM ile her bir kelimenize tıklama başı teklif vermeniz gereklidir. Örneğin a kelimesine 2₺, b kelimenize 1₺ tıklama başı teklif verebilirsiniz. Anahtar kelime maliyetleri arasında ciddi farklılıklar var ise bu stratejiyi kullanabilirsiniz. Eğer ki kullanmak istediğiniz kelimelerin tıklama başı maliyetleri benzer düzeyde ise tıklamaları arttırma seçeneğini tercih edebilirsiniz. Bu durumda vaktinizi kelime başı teklif vermek ile harcamayabilirsiniz.

Hedef Gösterim Payı

Reklamlarınızın konumları ile ilgili hedefleme yapmak isterseniz bu stratejiyi kullanabilirsiniz. Örneğin reklamlarınızın sonuç sayfasının herhangi bir yerine, en üst sıralarda ya da mutlak en üst sırada gösterilmesini seçebilir ve bunun için bir gösterim oranı ve maksimum TBM belirleyebilirsiniz. Örneğin reklamlar en üst sıralarda, %70 gösterim alarak ve maksimumda 8₺ harcayarak tıklama alsın gibi...

Google ADS Reklam Verme başlıklı içerik ilginizi çekebilir.

Sonuç

Google Ads oldukça verimli olan ve hemen her işletmenin kullandığı bir dijital reklam türüdür. Bu yüzden rekabetin fazla olması ve buna bağlı her geçen gün pahalılaşan bir reklam olması normaldir. Bu yüzden verimli reklamlar oluşturmak, boş yere para harcamamak için kampanyaya başlarken doğru adımların atılması gereklidir. Bu içeriğimde yeni bir kampanya oluştururken nelere dikkat edilmeli konusunda tecrübelerimi sizlerle paylaşmaya çalıştım. Umarım yararlı olmuştur.

Yorumlar
Henüz yorum yapılmamış.
Yorum Yazın
Yorumunuz
Eposta (Yayınlanmayacaktır)
İsim
Web Sitesi

Konuyla alakalı içerikler:

Desteğe mi ihtiyacınız Var?

Google Ads, SEO ve Eticaret konularında profesyonel hizmeti bizden alabilirsiniz.

Eğitime mi ihtiyacınız Var?

Mert Şener Hakkında?

Google Ads, SEO ve E-ticaret alanında 18 yıllık bir tecrübe ile yüzlerce firmaya hizmet vermiş, profesyonel bir geliştiricidir...