Google ADS Reklam Zaman Planlaması

27/05/2022

Google ADS Reklam Zaman Planlaması

Reklam zaman planlayıcı ile Google reklamlarını kullanırken reklamlarınızın belirli bir gün(ler) - saat aralıkları içerisinde çalışmasını - gösterilmesini sağlayabilirsiniz. Ya da bir günü 2-3 farklı dilimlere bölerek bu dilimler arasında teklif arttırımı ya da azaltması yapabilirsiniz. Bu içeriğimde reklam zamanlamasına ait bu örnekleri detayları ile sizlere anlatmaya çalıştım, umarım faydalı olur :)

Reklam Zaman Planlaması Nedir?

Google Ads içerisinde bulunan reklam zaman planlaması ile reklamlarınızın belirli gün ve saatler arasında çalışmasını sağlayabilirsiniz. Örneğin reklamlarını sadece mesai saatlerinde göstermek isteyen bir işletme reklamlarını Pazartesi - Cuma günleri saat 09:00-18:00, Cumartesi günleri de 10:00-14:00 arası gösterilecek şekilde ayarlayabilir. Bu işlem sol menüde bulunan reklam zaman planlaması menüsünden kolayca kampanyalara uygulanabilir. Özetle bu araç ile işletmenizin türüne ve satış stratejisine göre reklamlarınızı belirli gün ve saatler arasında gösterebilir böylece gereksiz tıklamaların önüne geçebilirsiniz. Ek olarak reklamlarını 24 saat yayınlayan bir işletme her bir günü üçe bölebilir ve bu dilimler için teklif ayarlamaları yapabilir.*

Günü Belirli Dilimlere Bölmek

Günleri 00:00-09:00, 09:00-18:00, 18:00-00:00 saat dilimlerini kapsayacak bir şekilde 3'e bölmek mümkün ve bu dilimler içerisinde teklif arttırımları ya da azaltmaları yapmak mümkündür. Örneğin reklamlar 18:00-00:00 saat diliminde normal teklifi ile çalışırken, mesai saatleri olan 09:00-18:00 dilimlerinde %50 teklif arttırma ile, 00:00-09:00 saat diliminde ise %50 teklif düşürme şeklinde çalışabilir. Bu reklamları gece ya da geç saatlerde kapatmak yerine daha tasarruflu bir çalışma ile reklamların denenmesini sağlar.

Teklif Stratejileri ve Reklam Zaman Planlaması

* Teklif oranı arttırma ya da azaltmanın sadece tıklamaları arttırma ya da manuel TBM (tıklama başı maliyet) stratejilerinde çalıştığını da belirtmeliyim. Yani bu oransal arttırma ya da azaltma dönüşümleri arttırma ya da hedef gösterim payı stratejilerinde çalışmayacaktır. Bu detay önemli çünkü otomatik ya da hedef gösterim payı stratejisi kullanırken de bu işlemi tanımlayabiliyorsunuz; ancak çalışmayacağını bilmelisiniz... Konuyla ilgili Google'ın resmi kaynağını inceleyebilirsiniz: Teklif ayarlamaları hakkında. Dönüşümleri arttırma ya da hedef gösterim payı stratejileri belirli amaçlar ve sinyaller doğrultusunda çalışmaktadır. Dolayısı ile teklif verme ayarları tamamen Google'ın makina öğrenimi tarafından yapılmaktadır. İşte bu yüzden bu stratejilerde sizin manuel olarak teklif arttırma ya da düşürme gibi bir imkanınız bulunmamaktadır. Otomatik stratejileri kullanırken sadece belirlediğiniz saat dilimlerini ya da günleri reklamlarınızın gösterilmesi adına bir planlama yapabilirsiniz. Google'ın otomatik stratejilerinde zaman kavramının önemli bir sinyal olması bu işlemlere doğrudan müdahele edememenizin başlıca bir sebebidir.

İşletme Türlerine Göre Örnekler

Her işletmenin hedefine göre reklam zaman planlayıcısını doğru kullanması reklamlarının verimliliği için oldukça önemli. Bugüne kadar yönettiğim ya da eğitim verdiğim çokça hesap üzerinde bu konuda yapılan yanlışlara şahit oldum. Daha doğrusu bazı işletmelerin potansiyel müşterilerine ulaşamadığını gözlemledim. Bu alanda işletme türlerine göre genel anlamda fikirlerimi sizlere aktarayım:

Sıcak Satış Yapan ya da Resmi Kurumları Hedefleyen İşletmeler

Gelen telefon çağrılarına ya da mesajlara anında dönüş sağlayarak sıcak satış yapmak isteyen ya da buna benzer şekilde ihale, resmi kurumları hedefleyen işletmeler reklam zaman planlamasını sadece mesai saatleri içerisinde ayarlayabilirler. Bu örnekte doğru zaman planlaması hafta içi tüm günler yani Pazartesi - Cuma günleri arasında reklamları 09:00-18:00 arasında olacaktır. Bu işletmeler diğer saat dilimlerini teklif düşürme dahilinde olsa bile kullanmayabilirler.

Danışmanlık ve Hizmet Veren İşletmeler

Danışmanlık ya da hizmet veren firmalar da genellikle reklamlarını çalışma saatleri arasında çalıştırmayı düşünürler. Aslında burada yukarıda bahsettiğim günü belirli dilimlere bölme ve teklif ayarlama işlemi bu tip işletmeler için daha verimli olabilir. Örneğin bir mimarlık firması reklamlarını sadece 09:00-18:00 arasında göstermek yerine diğer kalan zamanlarda teklif azaltma yolu ile denemeler yapabilir. Reklamlarını belirli bir dönem izledikten sonra bu saatler arasında dönüşümlerin olmadığını görerek bu dilimi kaldırmak daha doğru bir işlem olacaktır. Teklif oranı azaltma yolu ile mesai saatleri haricinde de reklamları izlemek belki de potansiyel olabilecek müşterileri kaçırmanın önüne geçebilir. Burada bahsettiğim stratejiyi uygulaması gereken diğer sektörler:

  • Eğitim kurum - işletmeleri
  • Sağlık sektörü - doktorlar
  • Ürün tanıtımı ve satışı yapan işletmeler
  • Pazarlama firmaları

Fiziki İşletmeler

Bir restoran ya da fiziki dükkana sahip olan diğer işletmelerin reklam zaman planlamasında çalışma saatlerini kullanması gerektiğini düşünüyorum. Özellikle yol tarifi al, telefon tıklaması gibi eylemlere yönelik reklam veren işletmelerin sadece çalışma saatlerinde reklamlarını göstermesi oldukça önemlidir. Bu tip işletmeler marka bilinirliğini arttırmak ya da uzun vadede müşteri edinmek adına çalışma saatleri haricinde başka strateji - tür ile reklam çalışması yapmalıdır.

E-ticaret

Eticaret siteleri 7/24 ziyaret edilebilen ve günün her saatinde sipariş alabilen işletmelerdir. Dolayısı ile e-ticaret sitelerinin Google ADS kullanırken planlamalarını 7/24 gösterim yapmak amacıyla yapmaları oldukça önemlidir. E-ticaret siteleri için reklam zaman planlamasındaki en kritik değer optimizasyondur. Yani 7/24 yayınlanan reklamların dönüşümleri izlenerek reklam zaman planlamasında gerekli ayarlamalar bu dönüşümlerin verisine göre yapılmalıdır.

Google Ads Kampanya Oluştururken Bunlara Dikkat başlıklı içeriğim ilginizi çekebilir.

Reklam Zaman Planlaması Optimizasyonu

Reklam zaman planlayıcısı ile reklamlarınızı doğru şekilde optimize edebilirsiniz. Dönüşümlerinizin doğru kurulduğunu varsayarsak şu şekilde bir optimizasyon reklamlarınızın verimini arttıracaktır: Dönüşümlere göre saat dilimleri incelenerek gerekli teklif ayarlamalarının yapılması, dönüşümü az olan dilimlerin tekliflerinin düşürülmesi, hiç dönüşümü olmayan dilimlerin hariç tutulması gibi... Benzer işlem dönüşümleri olumlu olan dilimler dahilinde tam ters olarak uygulanabilir. Reklamlarını 24 saat yayınlamak isteyen işletmeler için önerim, her günü 3 parçaya bölmeleridir. Gece yarısı (00:00-09:00), çalışma saatleri (09:00-18:00) ve akşam saatleri (18:00-00:00) gibi... Bu şekilde 3'e bölünmüş günden reklamlarınızı izleyebilir ve belirli bir veriyi topladıktan sonra ilgili dilimler için teklif arttırma - azaltma ya da kaldırma gibi işlemler yapabilirsiniz. Bu bahsettiğim optimizasyon reklamlarınızın verimini arttırmak için son derece önemlidir. Tekrar belirtmemde fayda var, teklifleri oransal olarak arttırma - azaltma opsiyonu sadece tıklamalar ve manuel TBM stratejilerinde geçerlidir...

Google ADS reklamlarında verimli bir optimizasyon yapabilmek için dönüşümlerinizin doğru ve eksiksiz kurulmuş olmasının ayrı bir öneminin olduğunu da belirtmeliyim. İster tıklama ister otomatik teklif stratejisi kullanın dönüşümlerin doğru kurulması ve izlenmesi reklamlarınızın verimini ortaya çıkaracak en önemli unsurdur!

Konuyla alakalı ilginizi çekebilecek içerikler: Google ADS Dönüşümleri Birincil ve İkincil İşlemler Nedir? - Google Tag Manager ile Google ADS Whatsapp Dönüşümleri Kurulumu

Yorumlar
Henüz yorum yapılmamış.
Yorum Yazın
Yorumunuz
Eposta (Yayınlanmayacaktır)
İsim
Web Sitesi

Konuyla alakalı içerikler:

Desteğe mi ihtiyacınız Var?

Google Ads, SEO ve Eticaret konularında profesyonel hizmeti bizden alabilirsiniz.

Eğitime mi ihtiyacınız Var?

Online SEO Eğitimi
Kendi siteniz üzerinden örnek anlatımlı 1:1 SEO eğitimi...
Online Google ADS Eğitimleri
1:1 gerçek ya da örnek hesap üzerinden Google ADS Eğitimleri...

Mert Şener Kimdir?

Google Ads, SEO ve E-ticaret alanında 16 yıllık bir tecrübe ile yüzlerce firmaya hizmet vermiş, profesyonel bir geliştiricidir...