Google ADS Dönüşümleri Birincil ve İkincil İşlemler Nedir?

05/04/2022

Google ADS Dönüşümleri Birincil ve İkincil İşlemler Nedir?

Google ADS reklamlarında dönüşüm kurmanın verimli bir reklam çalışması için ne kadar önemli olduğundan sık sık bahsederim. Dönüşümler ile ilgili de bir çok içeriği (kurulum - izleme vb.) sizlerle öncesinde çok kez paylaşmıştım. Web sitenizdeki telefon, Whatsapp tıklamalarını - form gönderimlerini birer dönüşüm olarak izleyebilirsiniz. Ya da bir e-ticaret sitesi için başarılı siparişleri dönüşüm olarak tanımlamak mümkündür. Bu dönüşümleri hem reklam verimliliğini ölçmek, raporlamak hem de reklam optimizasyonu dahilinde kullanırız. Burada oldukça önemli olan ancak genellikle gözden kaçırılan çok önemli bir nokta daha vardır.

Google ADS, dönüşümleri arttırmaya yönelik teklif stratejisinde, sizin tanımladığınız dönüşümleri baz alarak çalışma yapar. Dönüşümlerin doğru kurulması kadar, birincil ve ikincil dönüşüm işleminin de doğru anlaşılması bu teklif stratejisi için çok önemli bir konudur. Bu içeriğimde dönüşümler için birincil ve ikincil işlem dönüşümleri arttırmaya yönelik stratejide ne gibi öneme sahip, sizlere örneklerle anlatmaya çalıştım. Umarım size fayda sağlar :)

Google ADS dönüşümleri ile ilgili önceki içeriklerimi merak edenler aşağıdaki bağlantılardan yararlanabilirler:

Google Ads Dönüşüm Kurulumları ile ilgili İçeriklerim:

Dönüşümler Altında Gördüğümüz Birincil ve İkincil İşlemler Nedir? Ne İşe Yarar?

Google ADS üzerinde bir dönüşüm oluşturduğunuzda bu dönüşüm öntanımlı olarak birincil işlem olarak kaydolur. Siz bu dönüşümü ikincil işlem olarak belirtmediğiniz sürece de birincil işlem olarak dönüşümlerinizin altında yer alır. Kısaca birincil işlemler, teklif optimizasyonu ve raporlamasında kullanılır. İkincil işlemler ise yalnızca gözlem amaçlı kullanılır.

Yani teklif stratejisi olarak otomatik teklifleri kullandığınızda - dönüşümleri arttırma - Google birincil işlemlerdeki dönüşümleri sinyal olarak algılar ve tekliflerini bu dönüşümleri arttırmaya göre ayarlar. Dolayısı ile birincil işlem kategorisinde yer alan dönüşüm işlemleri Google'ın dönüşümleri arttırmaya yönelik stratejisinde makina öğreniminin izlediği en önemli değerdir. Bu noktada bu işlem tanımlamalarının doğru tekliflerin verilmesi için ne kadar önemli olduğunu anlayabiliriz.

Google ikincil işlem olarak belirttiğiniz dönüşümlerin sinyallerini teklif verirken kullanmaz. Bu dönüşümleri sadece gözlem olarak okumanızı sağlar. Örnek olarak bir e-ticaret sitesi sipariş dönüşümünü birincil işlem, sepete ekleme ya da telefon tıklamalarını ikincil işlem olarak kullanabilir. Bu durumda Google teklif stratejisinde sadece sipariş dönüşümlerini baz alır. Sepete ekleme ve telefon tıklamalarını ise sadece raporlamanız için size gösterir. Bu örnekte 3 dönüşümü de birincil işlem kategorisinde bırakırsanız otomatik teklif tam olarak verimli çalışmayacaktır. Çünkü Google sipariş dönüşümlerinizin yanı sıra telefon tıklamalarını ve sepete ekleme işlemlerini de gerçek bir dönüşüm olarak algılayacak ve tekliflerini bunlara göre verecektir. Bu da sizin verimsiz bir reklam kampanyası sürdürmenize yol açacaktır.

Kurumsal bir site için Whatsapp, telefon tıklaması ya da bir form gönderimi birincil işlem olabilirken, bir sayfa görüntüleme ikincil işlem olarak tanımlanabilir. Örnek olarak bir hizmet firması için kendisine gelen Whatsapp mesajları ve telefon çağrıları birincil işlem olarak değerlendirilebilir. Ancak bir hizmet ya da iletişim sayfası görüntülemesi bunlar kadar değerli olmayabilir. Bu yüzden dönüşümleri birincil ve ikincil işlem olarak doğru şekilde ayarlamanız reklamlarınızın verimliliği için oldukça önemli bir konudur. Bu bahsettiğim değerleri doğru tanımlamanız halinde, dönüşümleri arttırmaya yönelik teklif verdiğinizde ve hedef EBM kullandığınızda daha verimli dönüşümler için Google'ın doğru teklifleri sizin adınıza vermesini sağlayabilirsiniz.

Ya da isim ve telefon kaydı alan bir internet sitesinde, bunu sağlayan form dönüşümü birincil işlem olabilirken, Whatsapp ya da telefon tıklamaları ikincil işlem olabilir. Burada tamamen web sitesi ve işletmenin hedeflerine göre doğru dönüşüm kurulmalı, bu dönüşümlerin Google Ads'in otomatik stratejisinde kullanılıp kullanılmayacağı kesinleştirilmelidir.

Google ADS Birincil ve İkincil İşlem Açıklamaları

Örnek olarak diğer kategorisine eklediğimiz dönüşümlerin birincil ve ikincil işlem olarak Google ADS paneline yansıyan açıklamaları:

Birincil İşlem

Diğer" bir hesap varsayılan hedefi. Bu işlem varsayılan olarak, ayrıca "Diğer" hedefi kampanyalarınızda her kullanıldığında, "Dönüşümler" için optimize edilir ve "Dönüşümler" sütununda raporlanır.*

İkincil İşlem

"Diğer", hesap için varsayılan bir hedeftir. İkincil şeklinde işaretlenen bu eylem varsayılan olarak optimizasyon için kullanılmaz ve yalnızca "Tüm dönüşümler" sütununda raporlanır.*

Dönüşümleri Arttırmaya Yönelik Teklif Stratejisi Nedir?

Dönüşümleri artırma özelliği, bütçenizi harcarken kampanyanız için en fazla dönüşümü elde etmenize yardımcı olmak amacıyla teklifleri otomatik olarak ayarlar. Teklifleri otomatik olarak optimize etmek için gelişmiş makine öğrenimi kullanan bu strateji, teklifleri her bir açık artırma için uyarlayan açık artırma anında teklif verme olanağı sunar.*

Google Ads ile dönüşümleri arttırmaya yönelik teklif kullandığınızda Google kampanyanızla ilgili geçmişe dönük verileri kullanır. Bu noktada Google sizinle ilgili bir arama yapıldığında öğrendiği sinyallere dayalı reklamlarınız için bir teklif bulur. Burada gelişmiş makina öğrenimi sayesinde bütçenize en uygun şekilde açık arttırma sırasında teklif verme özelliğini sizlere otomatik sağlar.

* Google Ads paneli üzerinden bilgi vermek amaçlı kaynak gösterilmiştir.

Özet

Yukarıda da belirttiğim üzere dönüşümlerin kurulması bir Google ADS kampanyası sürdürdüğünüzde çok önemli bir konudur. Hatta dönüşümleri kurmadığınızda reklamlarınızın doğru çalıştığından kuşku duyanlardanım. Çünkü ölçemediğiniz reklamların size ne getirdiği havada kalan bir konudur. Ek olarak şunu da belirtmeliyim ki, Google Ads dönüşümlerin doğru kurulması ayrı bir öneme sahip iken, dönüşümleri arttırmaya yönelik otomatik teklif stratejisi kullandığınızda dönüşümlerinizin birincil ya da ikincil işlem olarak tanımlanması da ayrı bir öneme sahiptir.

Google ADS Dönüşüm Ayarları Nasıl Yapılır?

Araçlar ve Ayarlar -> Ölçüm -> Dönüşümler bölümünden dönüşüm işlemlerinizi tanımlayabilirsiniz. Dönüşümleri kolayca tanımlamak için Google Tag Manager kullanabilirsiniz. Tekrar belirtmeliyim ki, size fayda sağlayan tüm tıklamaları, form işlemlerini dönüşüm olarak kurmalı ve bunları birincil ya da ikincil işlem olarak ayarlamalısınız. Konuyla ilgili örnek kurulum içerik ve video bağlantılarını yazının başlangıcında sizlerle paylaşmıştım.

Dönüşümlerde Birincil ve İkincil İşlemler Nasıl Tanımlanır?

Araçlar ve Ayarlar -> Ölçüm -> Dönüşümler menüsü altında dönüşümlerinizi listeleyerek işlem kategorisini değiştirmek istediğiniz dönüşüme tıklamalısınız. Ardından açılan sayfa üzerinde bir dönüşümü ikincil işlem ya da birincil işlem olarak tanımlayabilirsiniz. Bu işlemi ilgili sayfada açılan Hedef ve işlem optimizasyonu sekmesinde Teklif optimizasyonu için kullanılan birincil işlem ya da Teklif optimizasyonu için kullanılmayan ikincil işlem olarak iki seçenek arasında seçim yaparak belirleyebilirsiniz.

Google ADS Reklam ve Eğitimleri için kanalıma da abone olabilirsiniz.

Yukarıda bahsettiğim işlemleri doğru şekilde yapar yani dönüşümlerinizi doğru kurup, bu dönüşümlere ait birincil ya da ikincil işlem değerlerini tanımlarsanız Google ADS üzerinde dönüşümleri arttırmaya yönelik stratejide başarı sağlayacağınızı belirtebilirim.

Google ADS Eğitimi Programı (10 Saat) - Birebir hakkında bilgi almak ister misiniz?

Yorumlar
Henüz yorum yapılmamış.
Yorum Yazın
Yorumunuz
Eposta (Yayınlanmayacaktır)
İsim
Web Sitesi

Konuyla alakalı içerikler:

Desteğe mi ihtiyacınız Var?

Google Ads, SEO ve Eticaret konularında profesyonel hizmeti bizden alabilirsiniz.

Eğitime mi ihtiyacınız Var?

Online SEO Eğitimi
Kendi siteniz üzerinden örnek anlatımlı 1:1 SEO eğitimi...
Online Google ADS Eğitimleri
1:1 gerçek ya da örnek hesap üzerinden Google ADS Eğitimleri...

Mert Şener Kimdir?

Google Ads, SEO ve E-ticaret alanında 16 yıllık bir tecrübe ile yüzlerce firmaya hizmet vermiş, profesyonel bir geliştiricidir...