SEO - Google Ads
YENİ! Youtube ayrıcalıklı üye olarak Google Ads ve SEO eğitim ve gerçek hesap analiz - örneklerine ulaşabilirsiniz. Şimdi Ayrıcalıklı Üye Ol

Google Ads E-ticaret Eğitimi & Uygulama

11/03/2025

Google Ads E-ticaret Eğitimi & Uygulama

Youtube üyelere özel benzersiz bir Google reklamcılık eğitim ve uygulama videosu hazırladım. 1 saatlik bu videoda e-ticaret sitesi için Google Ads (Adwords) platformunda kurulabilecek tüm kampanya türlerinin kurulumunu gerçek hesap üzerinden gerçekleştirdim. Üstelik bu kurulan reklamların sonuçları da kısa bir süre sonra yayınlanacak. Hem kurulum hem de 10 günlük gerçek verilerin incelenmesi adına e-ticaret ile ilgilenenler için eşsiz bir kaynak olduğunu düşünmekteyim.

Google E-ticaret Reklam Videosunda Neler Var

  • Arama Ağı Kampanya Kurulumu (Altında 4 reklam grubu)
  • Maksimum Performans Kampanyası Kurulumu
  • Görüntülü Kampanya Kurulumu (Yeniden pazarlama - kitle hedefli)
  • Video Kampanya Kurulumu

Arama Ağı Kampanya Kurulumu

Google reklamlarının klasiği olan arama ağı kampanyasının e-ticaretler için nasıl kurulduğu, nelere dikkat edilmesi gerekli gibi konuları kapsayan bölüm. Kampanya altına 4 farklı reklam grubu örnek kurulumu videoda anlatılmıştır. Bu gruplar siteye ait 2 kategori, marka araması ve dinamik arama reklamları olarak örneklendirilmiştir. Arama ağı reklamlarının başlık, açıklama, öğeler vb. oluşturulması ile ilgili tüm detay ve örnekler videoda yer almaktadır. Ek olarak anahtar kelime seçimi, teklif verme, teklif stratejisi belirleme gibi konularda bu bölümde izleyicilere sunulmuştur.

Maksimum Performans Kampanyası Kurulumu

Son yıllarda özellikle e-ticaret sitelerinde oldukça başarılı sonuçlar çıkaran Maksimum Performans kampanyasına ait örneklerle kurulumu, detaylandırma videonun 2. bölümünde aktarılmıştır. Doğru başlık, açıklama ve görsel kullanımı, teklif stratejisi, bütçe belirleme gibi konular video içeriğinde bulunmaktadır.

Google Ads Maksimum Performans Kampanyası Çalışma Şekli başlıklı içerik ilginizi çekebilir.

Bugüne kadar yönettiğim ya da eğitimlerimde gözlemlediğim 100 e-ticaret sitesinin çok büyük çoğunluğunda Maksimum Performans kampanyasının diğer kampanya türlerine göre ciddi başarı sağladığıdır. Bu yüzden e-ticaret reklam danışmanları ya da yöneticileri bu kampanya türüne ayrı önem vermelidirler.

Görüntülü Kampanya Kurulumu

Bu bölümde ise 2 ayrı görüntülü kampanya kurulumuna yer verilmiştir. Birisi yeniden pazarlama diğeri ise kitle hedefleme olarak kurgulanmıştır. Yeniden pazarlama olan kampanyanın altında 2 reklam grubuna yer verilmiştir. Bu reklam gruplarından birisi "ödeme sayfasına geçen", diğeri ise "tüm siteyi ziyaret eden" kişileri hedeflemektedir. İki kitle arasında fark ve potansiyel sipariş verme ihtimalleri konusunda da bilgilere videoda değinilmiştir. Yeniden pazarlama reklamları e-ticaretlerde ziyaretçilerin satın alması konusunda oldukça etkilidirler. Bu yüzden e-ticaret sitelerinin doğru hazırlanmış yeniden pazarlama listelerine kampanya oluşturmaları kritik önem taşır.

Diğer görüntülü kampanyada ise belirli bir hedef kitle seçimi yaptık. Pazarda bulunan "oyuncak" kategorisindeki ve sitedeki ürün kategori, markalarını arayan kişileri hedefleyerek bu kampanyayı da oluşturduk. Hedef kitle seçimli görüntülü kampanyaların (yeniden pazarlama haricinde) satış kısmında ya da sipariş alma konusunda çok başarılı olduğunu düşünmüyorum. Ancak yine de denemek isteyenler için örnek kurulumu videoda sizlerle paylaşmış oldum. Bu tür hedeflemelerin satıştan ziyade marka bilinirliğini güçlendirmek adına etkili olduğu söylenmektedir.

Video Kampanya Kurulumu

Video kampanyasında da yeniden pazarlama listesi kullanılarak örnek hazırlanmıştır. Bu liste kalabalık olması bakımından "tüm site ziyaretçileri" olarak belirlenmiştir. (Video kampanyalarının yayınlanabilmesi için hedeflenen liste içerisinde minimum 1000 kişi bulunmalıdır.)

Bu videoda hem görüntülü hem de video kampanyası ile yeniden pazarlama kampanyalarını karşılaştırma imkanı bulabilirsiniz. Genel olarak gördüğüm ve tecrübelediğim 2 kampanya türünün de yeniden pazarlama konusunda etkili olduğudur. Ancak genel sonuçlar görüntülü yeniden pazarlama kampanyalarının video kampanyalarına göre bir tık daha etkili olduğunu göstermekte.

Sonuçları Değerlendirme ve Analizler

Bu videoda kurulum yaptığım kampanyaları 10 gün süre ile gerçek ortamda çalıştıracak ve sonuçlarını ayrı bir videoda sizlerle paylaşıyor olacağım. Bu sonuç videosunda tüm kampanya ve reklam gruplarının sonuçlarını, roas değerlerini ayrı ayrı hep birlikte incelemiş, analiz yapmış olacağız.

Teorik bilgiden ziyade gerçek kurulumlar ve reklam sonuçlarını içeren bu seriyi kaçırmamanızı öneririm. Bu video ile birlikte bir e-ticaret sitesi için kampanya oluşturma, gerekli kurulumları yapma ve bütçe belirleme gibi konuları gerçek örnek üzerinden öğrenmiş - tecrübe edinmiş olacaksınız.

Her hafta 2-4 yeni video eklenen eğitimlerimizi inceleyin: Google Ads Eğitimleri

Google Ads E-ticaret Eğitimi Kimler için Uygun?

  • E-ticaret İşletme Sahipleri - Yöneticileri
  • E-ticaret İşletmesinde Çalışanlar
  • Reklam ve Dijital Pazarlama Ajansları
  • Freelancerlar
  • E-ticaret Başlamak İsteyenler
  • Google Reklamları Konusunda Kendisini Geliştirmek İsteyenler
  • Dijital Pazarlamacılar

Google Ads E-ticaret Siteleri için Çok Önemli Bir Dijital Pazarlama Aracıdır

Günümüzde eski klasik reklamlar yerini dijital pazarlama - reklam çalışmalarına bıraktı. Bu bağlamda bu kategorideki en önemli platform olan Google Ads'in e-ticaret sitelerinin başarısı için ne kadar önemli olduğu ortadadır. Bu yüzden e-ticaret siteleri, online satış yapan platformlar için Google reklamlarının doğru kurulması, bütçelendirilmesi ve yönetilmesi son derece önemlidir. Paranızı çöpe atmadan, verimli Google reklamları kullanmak istiyorsanız bu video tam size göre.

Shopify - Ticimax Maliyet Hesaplaması başlıklı içeriğim e-ticarete başlamak isteyen ya da altyapısını değiştirmek isteyenlere faydalı olabilir.

E-ticaret işletme sahipleri, ajans ve freelancerlar için eşsiz nitelikte olduğunu düşündüğüm videolara erişmek için hemen Youtube kanalıma üye olabilirsiniz. Tüm Youtube kanal üyeleri üyelere özel yayınlanan videolara istediği zaman erişebilir, yorumlarda sorularını, fikirlerini ve tecrübelerini belirtebilirler. Ben ve ekibim üyelerin sorularına hızlıca cevap vermeye çalışmaktayız. Ayrıca kanal içerisinde üyelere özel bölümde birçok Google Ads e-ticaret gerçek hesap örnekleri, rapor, analiz ve dönüşüm kurulumu (Shopify - Ticimax) videoları da bulunmaktadır.

Konuyla alakalı içerikler:

Desteğe mi ihtiyacınız Var?

Google Ads, SEO ve Eticaret konularında profesyonel hizmeti bizden alabilirsiniz.

Eğitime mi ihtiyacınız Var?

Mert Şener Hakkında?

Google Ads, SEO ve E-ticaret alanında 20 yıllık bir tecrübe ile yüzlerce firmaya hizmet vermiş, profesyonel bir geliştiricidir...