Google ADS Günlük 800₺ Bütçeyi 250₺'ye Nasıl Düşürdüm?

18/12/2021

Google ADS Günlük 800₺ Bütçeyi 250₺'ye Nasıl Düşürdüm?

Yaklaşık 2 ay önce devraldığım bir kampanyanın günlük Google ADS arama ağı bütçesini 800₺'den 250₺'ye nasıl düşürdüğümü sizlerle paylaşmak istedim. Bütçeyi düşürmek haricinde kampanyanın dönüşümlerinin de arttığını belirtmek isterim :) Neler yaptığımı anlatmaya başlamadan önce bu işletmenin Türkiye geneline reklam verdiğini ve hizmet sektöründe yer aldığını da belirtmiş olayım. 800₺ bütçenin bahsettiğim 250₺ gibi rakamlara düşmesinin işletme açısından ne kadar önemli bir rakam olduğunu belirtmeme gerek olmaz sanırım :)

Negatif Anahtar Kelime Tanımlamasını Titizlikle Yaptım

İlk iş olarak kampanyanın çalışmaya başladığımız güne kadarki arama terimlerini tek tek inceledik ve gereksiz tıklama getiren kelimelerden başarılı bir negatif kelime listesi oluşturduk. Günlük olarak da negatif takibi yapmaya devam ettik. Yani her yeni günde bir önceki günün arama terimlerini inceleyerek gereksiz olabilecek kelimeleri negatif anahtar kelime olarak tanımladık. Sol menü içerisinde Anahtar Kelimeler - Arama Terimleri menüsünden tıklama aldığınız terimleri görebilir, aynı menü içerisindeki Negatif Anahtar Kelimeler menüsünden negatif kelimleri tanımlayabilirsiniz.

Dönüşümleri Doğru Bir Şekilde Kurdum

Reklamlarıma potansiyel müşteri getirebilecek tüm tıklamalar için dönüşüm kurulumu yaptım. Form gönderme, Whatsapp, iletişim, canlı destek tıklamaları vb... Google ADS dönüşümlerini kolayca kurabilmeniz için Google Tag Manager kullanmanızı öneririm. Konuyla ilgili şu yazım ilginizi çekebilir: Google Tag Manager ile Google ADS Whatsapp Dönüşümleri Kurulumu Dönüşümleri doğru kurup, izleyip iyileştirme yapmanın ne denli önemli ve etkili olduğunu yazımın devamında anlatacağım.

Hangi Teklif Verme Türünü Kullandım?

Reklamları devraldığımda otomatik ve dönüşümleri arttırma üzerine olan teklif türünü MTBM'ye çevirdim ve reklamları halen MTBM ile sürdürmekteyim. Yani her bir anahtar kelime için tıklama başına teklifi manuel olarak vermekteyim. Otomatik, akıllı ya da dönüşümleri arttırmak üzere stratejisi kurulu reklamlar size çok fayda sağlayabilir ancak günlük kontrol ettiğiniz Google Reklamları'nda manuel teklif ile ilerlemenizi öneririm. Bilgisi ya da tecrübesi olmayan kişilenlerin otomatik teklif kullanmasının doğru olduğu bir gerçektir. Ancak yönetilen reklamlarda manuel teklifler ile daha verimli sonuçlar alabileceğinizi de bilmenizi isterim.

Başlık ve Açıklamaları Optimize Ettim

Reklamın başlıklarını, açıklamalarını en ince ayrıntısına kadar düşünerek optimize ettim. Anahtar kelimeleri başlık ve açıklamalarda kullanarak ilgi çekici bir reklam oluşturmaya çalıştım. Ve sonunda reklam gücünü mükemmel seviyesine getirdim. Açılış sayfası ile anahtar kelimelerin alakalı olması için titizce bir çalışma sürdürdüm.

Kalite Puanı Üzerine Çalıştım

Anahtar kelimelerimin kalite puanının artmasını sağladım. Anahtar kelimelerinize ait kalite puanları ne kadar yüksek olursa tıklama başına maliyetleriniz de o kadar düşük olur. Genelde pek üstünde durulmayan kalite puanı aslında reklamlarımız için oldukça önem taşımaktadır. Kalite puanını yüksek tutmak için anahtar kelimeleriniz ile doğrudan alakalı reklamlar oluşturmanız, reklamlarınızı ilgi çekici yapmanız ve reklamların yönlendirildiği URL'lerin yine reklamlarınız ve kelimeleriniz ile ilgili olmasını sağlamalısınız. Ek olarak web sitenizin hızlı ve kullanıcı dostu olması gerektiğini de kalite puanı açısından aklınızdan çıkarmayın.

Dönüşümleri İzleyerek Stratejiler Oluşturdum

Bir önceki paragrafta bahsettiğim dönüşümlerle ilgili ciddi bir şekilde kafa patlattım ve reklamlara dönüş sağlamayan öğeler ile ilgili bazı işlemler yaptım. Bunları kelime, zaman ve yer olarak sizlere aktaracağım. Herşeyden önce dönüşümleri doğru kurduğunuzdan emin olmanızı tekrar öneririm.

Dönüşümlere Göre Kelime Optimizasyonu Yaptım

Arama kelimelerindeki dönüşleri analiz ederek dönüş sağlamayan kelimelerin tekliflerini düşürdüm ya da kampanyadan kaldırdım. Hayret ettiğim, nasıl dönüşüm getirmemiş dediğim kelimeler de bu bahsettiğim yani dönüşüm getirmeyen grupta yer alabildi... İnsanların arama niyeti sizin düşündüğünüz gibi olamayabiliyor, bu yüzden kelimeler ile duygusal bağ kurmamanızı öneririm :) Gördüğünüz verileri doğru okumanızı ve size dönüş getirmeyen anahtar kelimeler ile ilgili işlem yapmanızı öneririm. Yani size dönüşüm getirmeyen kelimeleri reklamlarınızdan kaldırmanız veya tekliflerini düşürmeniz oldukça doğru bir karardır.

Önemli bir notumu da belirtmemde fayda var: Bu işlemleri yaparken reklamlarınızı en az 1 ay izlemenizi öneririm. Daha öncesinde yapacağınız bir işlem reklamlarınızın olumsuz etkilenmesine yol açabilir. Burada yapılan işlemin esasında açık tarifi şudur: reklamlar 30 gündür yayında ve şu şu kelimeler bir tane bile dönüşüm getirecek tıklama yaptırmamış... Bu da sizin kelimeler ile ilgili doğru adım atmanız için bir sinyaldir. Kelimelerinizi incelerken "filtreleme alanında tıklamalar (büyüktür) 0 - dönüşüm (küçüktür)" gibi bir filtreleme ile tıklama alıp dönüşüm almadığınız kelimelerinizi listeleyebilirsiniz.

Dönüşümlere Göre Zaman Planlayıcısını Kullandım

Kampanyanızı oluşturduğunuzda zaman planlayıcı ile reklamların gösterimleri için bir günü 3'e bölerek işlem yapabilirsiniz. Örneğin 09:00-18:00, 18:00-00:00 ve 00:00-09:00... Bu durumda reklamlarınızdan aldığınız dönüşümleri bu hazırladığınız 3 farklı saat dilimi içerisinde izleyebilirsiniz. Ben bu bütçesini düşürdüğüm reklamlarda dönüşümleri az olan zaman dilimlerinde teklif düşürme oranı tanımladığımı sizlere söyleyebilirim. Örnek olarak Salı günleri 00:00-09:00 arası dönüşümlerinden memnun kalmadıysam bu zaman dilimi için teklifleri %70 oranında düşürme stratejisi uyguladım. (Bu zaman dilimlerini reklamlardan hariç tutmak da bir yöntem olsa da, hiç görünmemektense teklif düşürmenin daha iyi bir strateji olduğunu düşünüyorum.) Sol menü altındaki Daha Çok Göster menüsü altından Reklam Zaman Planlayıcısı ile ilgili işlemleri yapabilirsiniz. Teklifini değiştirmek istediğiniz dilimi işaretleyerek, Düzenle seçimine basarak Teklif Ayarlamalarını Değiştirin bölümünden işlem yapabilirsiniz. Dönüşümü az olan öğelerin tekliflerini azaltmak, çok olanların ise yükseltmek iyi bir strateji olabilir.

Şehirlere Göre Dönüşümler ve Optimize İşlemleri

Şehirlere göre dönüşüm oranlarını izledim ve dönüşüm oranı az olan şehirlerin tekliflerini belirli bir oranda düşürürken, dönüşleri iyi olan şehirlerin tekliflerini belirli bir oranda arttırdım. Burada bana "Hocam dönüşümleri az olan yerlere teklif arttırma stratejisi uygulamalı mıydık?" diye soranlar olacaktır, bu size kalmış bir strateji. Ben 1 ay izlediğim bir reklamda dönüşümleri çok düşük olan bir şehrin tekliflerini düşürmekten yanayım. Ancak dönüşümleri az olan şehirler için teklif yükselterek dönüşüm arttırma denemesi de mantıksız bir fikir değil.

Örnek verdiğim reklamların gerçek bir Google ADS hesabı olduğunu belirtmemde fayda var. Bir senaryo veya hikaye üzerinde bunları sizlere anlatmadığımı, verdiğim örneğin ve stratejilerin gerçek bir hesap üzerinde çalıştığını bilmenizi isterim. Yukarıda sizlerle paylaştığım işlemleri gerçekleştirerek %70 oranında tasarruf sağladığımı ve bunun da ay bazlı ciddi bir rakam ortaya çıkardığını sizlere söyleyebilirim.

Her zaman söylediğim gibi Google ADS ciddi bir iştir ve detaylıca analiz edilerek günlük çalışma sağlanmalıdır. En ince ayrıntısına kadar düşünüp optimizasyonlar yaptığınızda başarılı olacağınızı bilmenizi isterim. Herkese kolay gelsin :)

Google ADS Reklam Verme başlıklı içerik ilginizi çekebilir.

Google ADS konusunda en yararlı bilgileri tecrübelerimle birlikte sizlerle paylaşmaya çalışıyorum. Ancak şunu da bilmenizi isterim ki Google ADS profesyonel bir reklam aracıdır ve doğru yönetildiği zaman size fayda sağlar. Bu yüzden Google ADS konusunda yeterli bilgiye sahip değilseniz bu konuda profesyonel destek almanızı öneririm. Google ADS Danışmanlığı konusunda bana ulaşabilirsiniz.

Google ADS 1:1 Eğitim hakkında bilgi almak ister misiniz? Kendi hesabınızı inceleyip, fikirlerimi sunduğum bu eğitim size yararlı olabilir.

Yorumlar
Henüz yorum yapılmamış.
Yorum Yazın
Yorumunuz
Eposta (Yayınlanmayacaktır)
İsim
Web Sitesi

Konuyla alakalı içerikler:

Desteğe mi ihtiyacınız Var?

Google Ads, SEO ve Eticaret konularında profesyonel hizmeti bizden alabilirsiniz.

Eğitime mi ihtiyacınız Var?

Mert Şener Hakkında?

Google Ads, SEO ve E-ticaret alanında 18 yıllık bir tecrübe ile yüzlerce firmaya hizmet vermiş, profesyonel bir geliştiricidir...