Google Tag Manager ile Google ADS Dönüşümleri Kurulumu (Eğitim Kaydı - 11.12.2021)

12/12/2021

Google Tag Manager ile Google ADS Dönüşümleri Kurulumu (Eğitim Kaydı - 11.12.2021)

11. Aralık. 2021 tarihinde ücretsiz olarak düzenlediğim çoklu katılımlı eğitimin kaydını sizlerle paylaşıyorum.

Bu Eğitimde Neler Anlatıldı

Canlı eğitimde öncelikli olarak Google Tag Manager'i web sitenize nasıl kurarsınız, hangi değişkenleri aktif etmeniz gerekli gibi temel konular haricinde Google ADS üzerinden alınabilecek dönüşümleri nasıl kurabileceğinizi sizlere örneklerle anlatmaya çalıştım.

Web Sitenizi Google Tag Manager'a Tanımlama

Google Tag Manager üzerinde hesabınızı oluşturduktan ve web sitenizi tanımladıktan sonra, Tag Manager'in size verdiği 2 parça kodu web sitenizin tüm sayfalarına eklemeniz gerektiğini belirteyim. Bu kodlara Sol üst tarafta bulunan Yönetici alanı altından Google Tag Manager Yükleme sekmesinden ulaşabilirsiniz.

Değişkenleri Tanımlama

Yine sol menüde bulunan Değişkenler menüsünden Yapılandır tuşuna basarak Tıklamalar - Formlar altındaki değişkenleri işaretleyerek hesabınıza tanımlamalısınız.

Eğitimin Amacı Nedir?

Google ADS reklamlarında dönüşümlerin kayıt altına doğru bir şekilde alınması, bunların izlenmesi reklamların optimize edilmesi - iyileştirilmesi için oldukça değerlidir. Bu yüzden reklamlarınızdan sitenize giriş yapan kişilerin size müşteri olma ihtimali olan her hareketini dönüş olarak kayıt etmeniz oldukça önemlidir. Bu yüzden ben de bu eğitimi 4 farklı hareketi dönüşüm kabul ederek sizlere örnekler ile anlatmaya çalıştım.

Neleri Dönüşüm Olarak Kurduk?

Eğitim içerisinde 4 tane dönüşüm örneğini sizlerle paylaştım. Bu dönüşümleri hem kurumsal hem eticaret sitelerinde işinize en çok yarayacak dönüşümler olarak seçtiğimi söyleyebilirim. Whatsapp, telefon tıklamaları, iletişim sayfası görüntülemeleri ve bir form doldurmasını dönüşüm olarak Google Tag Manager ile Google ADS'e nasıl tanımlayabilirsiniz, uygulamalı olarak sizlere anlatmaya çalıştım.

1. Whatsapp Tıklamaları

Son dönemde web sitelerinde ziyaretçiler ile etkileşim kurmak adına sıkça kullanılan bir modül olan Whatsapp tıklamaları Google ADS dönüşümlerini ölçmek adına büyük önem taşımaktadır.

Google ADS Üzerinde Yeni Bir Dönüşüm Kurarken Bilmemiz Gerekenler

Öncelikle Google ADS panelinde Araçlar ve Ayarlar altında Ölçüm kategorisindeki Dönüşümler'e basarak yeni bir dönüşüm tanımlamamız gerekli. Burada dönüşümümüze bir isim vererek "Whatsapp Tıklamaları" gibi, işlem sonunda etiket yüklememiz gereken seçenekler içerisinden "Etiket Yöneticisi"ni işaretlememiz gerekli. Burada bize Google Tag Manager üzerinde tanımlamamız gereken dönüşüm kimliği ve dönüşüm etiketi altında 2 değer verilecektir.

Google Tag Manager Etiket Nedir?

Etiketleri asker gibi düşünebilirsiniz. Yani komutanları komut verdiğinde çalışacak işlemin adları gibilerdir.

Google Tag Manager üzerinden Etiketler bölümünden yeni bir etiket oluştumaya başladıktan sonra önümüze bir liste gelecektir. Burada Google ADS dönüşümleri seçeneğini işaretleyerek Google ADS'in bize biraz evvel verdiği dönüşüm kimliği ve dönüşüm etiketi değerlerini bu alana tanımlayarak etiketimizi oluşturabiliriz.

Google Tag Manager Tetikleyici Nedir?

Google Tag Manager üzerinden kurduğumuz etiketlerin hangi şartlar altında çalışacağını belirten ateşleyicilerdir. Aynı komutanlar gibi... Google ADS üzerinde kurduğumuz bir dönüşümün neye istinaden dönüşüm sayılmasını istiyoruz? Ne olduğu zaman bu bir dönüşüm olmalı? Yukarıdaki örnekte Whatsapp tıklamalarını bunun için bir dönüşüm olması gerektiğini tanımlamıştık. O halde tetikleyicimiz bir Whatsapp tıklaması olmalıdır. Bunu da Yeni tetikleyici oluşturma altından bazı bağlantı tıklamaları -> Click URL şunu içerir: whatsapp şeklinde bir tanımlama ile sağlayabiliriz. Yani içerisinde whatsapp geçen URL'ler tıklandığında dönüşüm olarak say gibi...

Evet şu an Google ADS dönüşümleri için bir Whatsapp tıklamasını dönüşüm olarak belirlemiş olduk. Tag Manager'da kurduğunuz bu düzeni web sitenizde yayınlamak için sağ üst köşedeki Yayınla tuşuna da basmayı unutmayın. Bu tuşun yanındaki Önizleme seçeneği ile de kurmuş olduğunuz düzeneğin çalışıp çalışmadığını görebilirsiniz. Google Tag Assistant ateşlenen ya da ateşlenmeyen değerleri anlık olarak izlemenizi sağlar. Böylece doğru yapıyı kurup kurmadığınızı ilgili etkinliği web sitenizde yayınlamadan önce görmenizi sağlar.

2. Telefon Tıklamaları

Web sitenizdeki telefon numaralarına link verip doğrudan ziyaretçilerinizin bunlara tıklayarak sizinle iletişime geçmesini sağlamanız oldukça önemlidir. Bu tıklamaları da Google Tag Manager ile izlemeniz ve Google ADS dönüşümleri olarak tanımlamanız mümkündür. Yukarıdaki Whatsapp örneğine benzer şekilde Click URL -> şunu içerir: tel olarak bunu tanımlayabilirsiniz. Bu hali ile URL içerisinde "tel" geçen her tıklamayı Google ADS dönüşüm olarak kayıt altına alacaktır.

3. İletişim Sayfası Görüntülemeleri

Bir ziyaretçinin web sitenizdeki iletişim sayfanızı ziyaret etmesi dönüşüm olarak adlandırılabilir. Sonuçta ziyaretçiniz bir şekilde iletişim sayfanızı görüntüleme niyetinde ise size ulaşmak istiyordur. Bu durumda tetikleyinicizi oluştururken Sayfa görüntülemeleri -> Bazı sayfa görüntülemeleri -> Page Url şunu içerir: iletisim şeklinde bir yapılandırma kurabilirsiniz. Bu durumda Google Ads reklamlarından gelen ziyaretçileriniz iletişim sayfanızı ziyaret ettiğinde dönüşüm olarak sayılacaklardır.

4. Form Gönderme

Kurumsal siteler içerisinde bilgi formları, rezervasyon formları dönüş olarak sayılabilir. Eticaret sitelerinde ise sepete ekleme, sipariş tamamlama birer dönüşümdür. Bunları formların ID alanı ile Google Tag Manager'a kayıt etmek oldukça kolaydır. Tetikleyiciler bölümünde Form doldurma işlemi seçildikten sonra FORM ID -> siparis gibi değerler belirtilerek form işlemlerinizi dönüş olarak kayıt altına almanız mümkündür.

Farklı Değerler ile de Tanımlama Yapabilirsiniz

Öğenin class değeri, tıklama metni gibi değerleri ile de Google Tag Manager üzerinden tanımlamalar kurabileceğinizi belirtebilirim. Ben örneklerimde genel olarak kullanılan değişkenler üzerinden sizlere bilgi vermeye çalıştım.

Dönüşümler Ne İşime Yarar?

Google ADS üzerinde harcama yaptığınız, tıklama aldığınız kelimeler için ne kadar verimli reklamlar kullandığınız hakkında fikir edinmenizi sağlar. Reklamlarınızı dönüşümleri izleyerek optimize etmeniz için size ciddi fikirler sunar. Bu yüzden Google ADS dönüşümlerini doğru kurmanız devamında izlemeniz hem bütçenizi hem de geri dönüşleri iyileştirmeniz için oldukça önemlidir. Google Tag Manager bize Google ADS dönüşümlerini doğru kurabilmemiz için oldukça kolay bir araç sağlamaktadır. Bu yüzden Google Tag Manager'ı kullanmanızı öneririm.

Google ADS Dönüşümlerini Nasıl Analiz Ederim?

Bu soru bana Instagram hesabım üzerinden oldukça sık sorulan sorulardan birisi. Bu yüzden bugünkü içeriğimde bu soru - konuya kısaca yer vermek istedim. Şu konularda veriyi analiz etmek Google ADS hesabınızı iyileştirmede size fayda sağlayabilir:

Anahtar Kelimeler

Dönüşüm getiren - getirmeyen arama kelimelerini görüntülediğinize göre, size dönüş sağlamayan kelimeleri reklamlarınızdan kaldırabilir ya da tekliflerini düşürebilirsiniz.

Şehirler - Bölgeler

Tüm Türkiye'ye yayınladığınız reklamlarınız şehirlere göre analiz edebilir, az veya hiç dönüşüm getirmeyen şehirleri reklamlarınızdan hariç tutabilirsiniz. Burada bu az dönüşüm getiren şehirleri reklamlarınızdan tamamen hariç tutmak yerine bu şehirlerde tekliflerinizi yüzde oranında düşürmeyi de deneyebilirsiniz. Örneğin: Yalova için tekliflerinizi %50 düşürmek gibi.

Saat Dilimleri - Günler

Şehirlerde yaptığımız örneğe benzer şekilde saat dilimleri içinde hariç tutma ya da teklif düşürme stratejisini uygulayabilirsiniz. Bunun için Reklam zaman planlama menüsünü kullanabilirsiniz.

Google ADS stratejileri, yönetimi oldukça kapsamlı ve tecrübe gerektiren bir konu. Bu konuyla ilgili yeterli bilginiz ve tecrübeniz yok ise profesyonel Google ADS danışmanlığı ya da Google ADS eğitimi almanızı tavsiye ederim. 1:1 Google ADS eğitimi ya da Google ADS Danışmanlığı hizmeti verdiğimi bilmenizi isterim. Bu konularda ihtiyacınız olduğunda bana ulaşabilirsiniz.

Yorumlar
17/Haziran/2023 (04:01:18) tarihinde Bora yazdı:
Selamlar hocam, eğitimleriniz sayesinde e-ticaret dönüşümlerini ekledim. Google Ads dönüşümleri olarak eklediğim için bunlar sadece ADS kısmında görünüyor. Analytics de nasıl görebilirim aynı dönüşümü?
Bu yoruma cevap yaz
Yorum Yazın
Yorumunuz
Eposta (Yayınlanmayacaktır)
İsim
Web Sitesi

Konuyla alakalı içerikler:

Desteğe mi ihtiyacınız Var?

Google Ads, SEO ve Eticaret konularında profesyonel hizmeti bizden alabilirsiniz.

Eğitime mi ihtiyacınız Var?

Mert Şener Hakkında?

Google Ads, SEO ve E-ticaret alanında 18 yıllık bir tecrübe ile yüzlerce firmaya hizmet vermiş, profesyonel bir geliştiricidir...