Maksimum Performans Kampanyası: 40 Hesapta Deneme Sonuçları
Bir kaç ay önce Google ADS Maksimum Performans Kampanyaları ile ilgili önceki dönemlerde içerik paylaşmıştım. Bu içerikte hem maksimum performans kampanyaları nedir, nasıl kurulur sorularını cevaplamış hem de gerçek ortamda test ettiğim kendime ait reklam sonuçlarını sizlerle paylaşmıştım.
İncelemek isterseniz Google ADS Maksimum Performans Kampanyası başlıklı içeriğime göz atabilirsiniz. Bu içeriğimde bu kampanya türü ile ilgili tüm detayları size aktarmaya çalıştım.
40'a Yakın Hesapta Maksimum Performans Kampanyası Denemesi
Bugünkü içeriğimde de sizlerle bugüne kadar 40'a yakın hesapta test etme şansı bulduğum bu kampanya türü ile ilgili denemelerin genel sonuçları paylaşmak istedim. Gerek danışmanlığını yaptığım gerekse de eğitim verdiğim hesaplarda küçük bütçeler dahilinde bu kampanya türünü deneme ve izleme şansına sahip oldum.
Maksimum Performans Kampanyası Nedir?
Google ADS'in kısa bir süre önce kullanıma sunduğu bu kampanya türü ile Google'ın reklam platformlarında otomatik bir şekilde reklam verme imkanına sahipsiniz. Yani arama ağı, görüntülü, video ve Gmail gibi Ads'in sunduğu platformlarda tek kampanya altından reklam verilebilmekte. Reklama eklenen başlıklar, açıklamalar, görsel ve videolar ile Google size en fazla dönüşümü getirmek için size tüm platformlarında reklam verme imkanı sağlıyor... Kampanya teklif stratejisi olarak sadece dönüşümleri - dönüşüm değerini arttırmaya yönelik strateji kullanmamıza izin vermekte; isterseniz hedef EBM tanımlamanız mümkün. Yani 1 dönüşüm başına harcamak istediğiniz tutarı Google'a bildirebilir ve onun bu tutara göre teklif vermesini, çalışmasını sağlayabilirsiniz.
Öncelikle belirtmek isterim ki Google Ads Maksimum Performans reklamlarından %80 oranında beklediğimden iyi sonuçlar geldi... Şunu da söylemeden geçmeyeyim; deneme amaçlı kurduğumuz bu 40 hesabın bir çoğu halen Maksimum Performans Kampanyalarını kullanmaya devam ediyorlar.
Özellikle turizm, eğitim ve danışmanlık sektörlerinde çok verimli sonuçlar gördüğümü söyleyebilirim. Benzer şekilde e-ticaret sitelerinde ve ürün tanıtımı yapan sitelerde de düşük bütçeler ile dönüşümler getirdiğini test etme imkanına sahip oldum. Dipnot olarak sadece gıda ve sağlık sektöründen biraz daha verimsiz sonuçlar geldiğini de belirtmeliyim. Yerel restoran, psikolog ve doktorlar için gelen sonuçlardan diğer kategoriler kadar verim alamadığımı söylemeliyim. Ancak bunlar benim gözlem ve istatistiklerim. Dolayısı ile kendiniz de bu kampanya türünü deneyerek sonuçları incelemelisiniz.
Maksimum Performans Reklamlarından Verim Aldığım Sektörler (Sırasıyla)
- Turizm
- Eğitim - Kurs
- Danışmanlık Hizmetleri
- Ürün Satışı - Tanıtımı (Kurumsal ve e-ticaret siteleri)
Turizm
Turizm sektöründe kampanya türünü hem Avrupa'da hem de Türkiye'de deneme şansına sahip oldum. İkisinin de sonuçları gerçekten tatmin ediciydi. Ek olarak yerel bir seyahat acentası için kurduğum bu türün de oldukça verimli sonuçlar getirdiğini sizlere söyleyebilirim.
Eğitim - Kurs
Sınav hazırlık ve sertifika programları düzenleyen sektör ve hesaplarda da bu kampanya türünün oldukça uygun fiyatlarla dönüşüm getirdiğini gözlemledim. Özellikle lise - üniversite hazırlık ve mesleki eğitim veren işletmelerin bu kampanya türünü denemelerini öneririm.
Danışmanlık Hizmetleri
Öncelikle kendim için kurduğum ve denediğim Google Ads Danışmanlığı üzerine olan reklamların bana oldukça verimli sonuçlar getirdiğini önceden sizlerle paylaşmıştım. Kendim haricinde hizmet sektöründe denediğim hemen her hesapta bu reklam türünün etkili sonuçlar getirdiğini sizlerle paylaşabilirim.
Ürün - Eticaret
Online satışı olmayan ancak telefon ya da Whatsapp üzerinden sipariş alan bir hesapta bu kampanya türü oldukça verimli oldu. Görünen o ki, doğru kitleye reklamları göstererek satışlar üzerinde etkili oldu. Diğer yandan deneme yaptığım 3 e-ticaret sitesinde de düşük bütçeler dahilinde siparişler getirdi. Bu yüzden e-ticaret sitelerinin de bu kampanya türünü denemelerini önermekteyim.
Bu Kampanyayı Kullanmak İsteyenlere Önerilerim
Google Ads kullananlara önerim, bu kampanya türünü düşük bütçeler ile denemeleri... Günlük 20-40TL ile bu kampanyayı bir hafta izleyebilir ve aldığınız dönüşümlere göre devam edip etmeme kararı verebilirsiniz. Çok yüksek bütçelerle bu kampanyayı kullanmamanızı, bütçeyi düşük düzeyde tutmanızı öneririm. Lakin iyi giden düşük bütçeli kampanyaların bütçelerini ciddi anlamda yükselttiğimizde, reklamlardan gelen verimin azaldığını da sizlere söyleyebilirim. Örneğin günlük 50TL bütçe ile çok verimli ilerleyen bu kampanya türünde 1-2 kez bu bütçeyi ciddi oranda arttırmayı denedim. 200-300TL gibi bütçelerle dönüşüm başı maliyetlerin bir hayli yükseldiğine şahit oldum. Bu yüzden düşük günlük bir bütçe ile bu kampanyayı denemenizi ve bütçe arttıracak iseniz de yavaş yavaş arttırmanızı öneririm.
Hangi Ayarlar Sizin Kontrolünüzde?
Reklamlarınızı oluştururken elbette url, başlık, açıklama, görsel, logo ve videolar ekleyebilmeniz mümkün. Bunlar haricinde bu kampanya türü ile birlikte reklam zaman planlamasını kullanabilir ve bölgesel hedefleme yapabilirsiniz. Bu konularda herhangi bir kısıtlama yok. Ancak tıklamalara yönelik bir teklif stratejisi bu kampanya ile birlikte kullanılamıyor. Strateji olarak tek seçenek dönüşümleri - dönüşüm değerini arttırmaya yönelik strateji kullanmak zorundasınız. Çünkü bu kampanya türünün temel amacı size daha fazla dönüşüm getirmek. Bu bağlamda bu kampanya türünü kullanırken dönüşümlerinizi doğru kurduğunuzdan ve amacınıza yönelik olduğundan emin olmalısınız. Bu sayede Google doğru sinyalleri kullanarak size daha fazla dönüşüm sağlayabilecektir.
İlginizi çekebilir: Google ADS Dönüşümleri Birincil ve İkincil İşlemler Nedir?
Reklam Öğelerini Oluştururken Dikkat Etmeniz Gerekenler
Maksimum Performans reklamı oluştururken diğer reklamlarda olduğu gibi reklam gücünü en az "iyi" olacak şekilde ayarlamanızı öneririm. Elbette reklam gücünü mükemmel hale getirirseniz çok daha iyi olacaktır. Bunun için olabildiğince farklı görsel, video eklemeye özen gösterin. Başlık ve açıklamalarınızı olabildiğinde çeşitli, benzersiz ve ilgi çekici halde tanımlayın. Reklamlarınıza özellikle arama ağında gösterim yaparken etkili olması bakımından reklam uzantıları eklemeyi unutmayın... Site bağlantısı, açıklama metni, telefon uzantıları gibi.
Kampanya Türünün Bana Göre Olumsuz Tarafları
İlk olarak negatif anahtar kelime ekleme imkanı olmaması bence bu kampanya türünün en kötü tarafı... Yani gereksiz tıklamalarının ve bazen alakasız dönüşümlerin önüne maalesef geçilemiyor. Bunun haricinde yeterli bir analiz ve raporlama bizlere sunulmamakta. Yani dönüşümler tam olarak hangi kaynaktan, nasıl gelmiş pek analiz etme şansı sağlamıyor. Anlaşılan Google burada "üzümü ye, bağını sorma" demek istiyor :) Ancak gelen dönüşümlerin bölge, zaman, kelime gibi analizlerin yapılabildiğini de belirteyim. Ancak kampanya türünün çok yeni olduğunu ve ilerleyen günlerde Google'ın bize yeni özellikler, analiz araçları sunabileceğini de ön görmek mümkün olabilir. Bu kampanya türü ile gelen dönüşümlerin 3/10'ünün alakasız ancak diğer kalan kısmının alakalı dönüşümler olduğunu gözlemledim. Bu yüzden zaman zaman gelen alakasız ya da saçma dönüşümleri de görmezden gelin :) Getirisi götürüsünden fazla ise kampanya size fayda sağlıyor demektir...
Özetle Google Ads kullanan herkesin bu yeni kampanya türünü denemesini öneririm. Şu an için %80 oranında dönüşümlerinin çok çok iyi ve verimli olduğunu tekrar söyleyebilirim. Kampanya türünün yeni olması, az kullanılması yani rekabetin olmaması mı - düşük olması mı dönüşümler üzerinde çok etkili bunu da ilerleyen günlerde hep birlikte göreceğiz...