Google Ads Maksimum Performans Kampanyası Çalışma Şekli
Bildiğiniz gibi Maksimum Performans kampanya türü Google Ads'in tüm kampanya türlerini içerisinde barındırarak reklam verenlere en çok dönüşümü getirmeye çalışıyor. Yani içerisinde arama ağı, görsel, video, Gmail, alışveriş, harita gibi kampanyaları bir arada - tek bir kampanya altında sunuyor. Bu bağlamda Maksimum Performans dönüşüm sağlaması muhtemel kitleye en uygun kampanya türünü otomatik olarak göstermekte. Google Ads ilgili kampanya türünde teklif stratejileri, kitle gibi konularda ufak tefek müdahale şansı haricinde kendi bildiğini okuyor ve en çok dönüşümü getirmeye çalışıyor. Yani yapay zeka sinyallerine göre anlık olarak en çok dönüşüm getirecek kişilere teklif veriyor ve en alakalı kampanya türünü - öğelerini onlara sunuyor. Burada Google'ın en temel amacı tüm kampanya tür ve platformlarını kullanarak reklam verene en çok dönüşümü getirmek...
Maksimum Performans Kampanyası Kurumsal Site ve E-ticaret Sitesi Dönüşümleri
Bu kampanya türünü kurumsal site - e-ticaret sitesi olarak değerlendirelim. Dönüşümleri doğru kurduğumuzda kurumsal siteler için Whatsapp, telefon, e-posta, chat vb. tıklamaları, form doldurmaları dönüşüm işlemi olarak sayılırken, e-ticaret siteleri içinse tamamlanmış - başarılı siparişler dönüşüm olarak değerlendirilmekte. Bu durumda kurumsal sitelerin bu kampanya türünde dönüşüm sayısının fazla olması ancak bu dönüşümlerin çoğunun alakasız ya da hiç iletişime geçmemiş olduğunu görüntülemek mümkün olabilir.
Çünkü Google gözünden baktığınızda Whatsapp, telefon tıklamasını ya da form gönderme dönüşümü kazanmak - sağlamak oldukça kolaydır. Ancak e-ticaret için sipariş dönüşümü getirmek diğeri kadar kolay değildir. İşte bu yüzden bu kampanya türünde kurumsal siteler için raporlama yaptığınızda çok sayıda dönüşüm görüyor ancak bir kısmının değersiz - geçersiz dönüşümler olduğunu farkediyorsunuz. Lakin yukarıda da bahsettiğim gibi Whatsapp ve telefon tıklaması gibi dönüşümleri elde etmesi Google için çok kolay. Sonuçta bu dönüşümler alt tarafı sadece bir tıklamaya bağlı...
Tam tersinde bu kampanya türünün e-ticaret sitelerinde başarılı olması da dönüşümlerin her birinin gerçek dönüşüm yani başarılı sipariş olmasından kaynaklı. Kurumsal sitelerde dönüşüm tuşlarının ya da linklerinin tıklanması yeterli iken e-ticaret sitelerinde mutlaka başarılı bir sipariş sağlanması gerekmekte... Bu yüzden de bu kampanya türü e-ticaretler için çok başarılı işlemekte. Elbette e-ticaretler için sipariş dönüşümünün doğru kurulmuş olduğunu varsayarak bunları söyleyebilirim.
Ve gelelim kampanyanın bütçe konusuna. Bu kampanya türü neden düşük bütçede daha iyi çalışmakta? Bunu şöyle izah etmeye çalışayım: Hedef kitleyi A,B,C,D,E olarak ele alalım ve en çok dönüşüm ihtimali olan grubu A olarak adlandıralım.
Hedef Kitle Gruplaması Örneği:
- A grubu: en fazla dönüşüm getirme ihtimali olan grup
- B grubu: fazla dönüşüm getirme ihtimali olan grup
- C grubu: ortalama dönüşüm getirme ihtimali olan grup
- D grubu: az dönüşüm getirme ihtimali olan grup
- E grubu: en az dönüşüm getirme ihtimali olan grup
Siz düşük bir bütçe verdiğinizde bu kampanya size en çok dönüşüm getirmesi muhtemel A grubu etrafında dolanıyor. Bütçenizi arttırdıkça da B sonra C sonrasında da sırası ile D, E grubuna yöneliyor. İşte bu yüzden Maksimum Performans kampanyasında bütçe arttırdığınızda dönüşümleriniz azalıyor.
Örnek olarak günlük 300TL bütçe ile sadece A grubunda hedefleme yaparken size 10 dönüşüm getirirken (Maliyet / dönüşüm = 30TL), bütçenizi 600TL yaptığınızda, B ve C grubuna da hedefleme yapıyor ve dönüşüm başı maliyetiniz artıyor. Örnek olarak 15 dönüşüm sağlıyor ve dönüşüm başı maliyet 40TL oluyor. Bu hesaplamayı bütçe arttırdıkça D,E gruplarını katarak kendiniz de düşünebilirsiniz.
Benzer bir örneği e-ticaret sitesi için düşünürsek; günlük 300TL bütçe ile A grubundan 10 sipariş sağlanırken (dönüşüm değeri 3000TL - roas: 10), bütçeyi 600TL olarak düşündüğümüzde 15 sipariş (dönüşüm değeri: 4500TL - roas: 7.5) gibi düşünebilirsiniz. Burada e-ticaretler için roas değerinin yüksek olması mı, yoksa elde edilen sipariş toplamının mı önemli olduğuna göre bütçe belirlenmelidir. Sonuçta bütçe yükseldikçe roas değeri düşecek ancak sipariş değeri yani ciro artacaktır.
Google Ads Çalışmalarında Maksimum Performans Kampanyası Kullanılmalı mı?
Bu sorunun da cevabını yine e-ticaret ve kurumsal siteler olarak iki ayrı grupta ele almak doğru olacaktır. Ancak şunu söylemek gayet mümkün ki, bu kampanya türü giderek diğer kampanya türlerinin yerini alacağına işaret etmekte.
E-ticaret Siteleri için Maksimum Performans
E-ticaret siteleri için tartışılmaz bir gerçek şudur ki; bu kampanya türü Google Ads kampanya türleri arasındaki en verimli kampanya çeşitidir. Yönettiğim ya da eğitim verdiğim yüzlerce e-ticaret hesabında bu kampanyanın diğer kampanya türlerine göre oldukça verimli olduğunu net bir şekilde gözlemledim. Hatta bazı e-ticaret hesaplarında hiç arama ağı kampanyası kullanmadan sadece Maksimum Performans kampanyası kullandığımı da rahatlıkla söyleyebilirim. Bu yüzden eğer e-ticaret siteniz için Google Ads üzerinde bu kampanya türünü kullanmıyorsanız çok şey kaybettiğinizi söyleyebilirim.
Google Ads Maksimum Performans Kampanyası 1 Yıl: 10,82 Roas başlıklı içerik e-ticaret konusunda ilginizi çekebilir.
Kurumsal Siteler için Maksimum Performans
Kurumsal siteler için e-ticaret sitelerinde olduğu gibi net bir şekilde verim açısından fayda sağlar ya da sağlamaz diyemem. Bunun nedenlerini içeriğimin üst kısmında belirttim. Ancak Google Ads kullanan kurumsal işletmelerin bu kampanya türünü en az 1 ay süre ile denemelerini ve aldıkları sonuçlara göre plan yapmasını öneririm. Yani bu kampanya türünü çok kısa bir süre denemek ya da hiç denememek bence yanlış.
Düşük Bütçe ile Başlangıç Yapın
Sonuç olarak Maksimum Performans kampanyası kullanılırken ilk başlangıçta düşük bir günlük bütçe ile ilerlemek ve gidişata göre bütçeyi izleyerek yavaş yavaş yükseltmek bence en doğrusu. Özellikle e-ticaret siteleri için doğru roas değeri - sipariş toplamı ekseninde en doğru ve verimli bütçeyi bularak kampanyaya devam etmek gereklidir.
Yukarıda belirttiklerim ve verdiğim örnekler kitabi ya da resmi kaynaklardaki bilgiler değil. Tamamıyla yönettiğim ya da eğitim verdiğim hesaplardan edindiğim kendi deneyimlerim ve görüşlerim. Umarım Maksimum Performans kampanyasının nasıl çalıştığını merak edenler için bu içerik faydalı olmuştur :)
Google Ads konusunda profesyonel bir Google Reklam Ajansı ile çalışmak ister misiniz?