Google ADS Maksimum Performans Kampanyası
Google ADS'in yakın zamanda kullanıma sunduğu maksimum performans kampanyaları ile ilgili kullanılmaya başlamasından itibaren tarafıma Instagram üzerinden bir çok soru geldi. Ben de bu kampanya türünü anlatan bir video hazırladım ve bu videoda kendime bu türde bir kampanya oluşturdum. Kampanyayı 7 gün izledikten sonra da kampanyaya ait sonuçlara dair bir video daha çektim. Bu içeriğimde de bu yaptıklarımı sizlerle detaylıca paylaşmaya çalıştım. Umarım Google Maksimum Performans kampanyası ile ilgili aradığınız bilgilere ulaşabilirsiniz...
Makimum Performans Kampanyası Nedir?
Maksimum Performans kampanyaları, reklam verenlerin YouTube, Görüntülü Reklam Ağı, Arama Ağı, Keşfet, Gmail ve Haritalar genelindeki tek bir kampanya altından Google Ads özelliklerini - platformlarını kullanmayı sağlayan yeni bir reklam yöntemidir. Yani Google size en fazla dönüşümü sağlamak adına reklamlarınızı otomatik olarak en ilgili şekilde ve en uygun platformda kullanıcılara göstermeye çalışır.
Dönüşümleri Doğru Kurmak Önemli
Bu kampanyayı kullanmadan önce de dönüşümleri doğru olarak kurmuş olduğunuzdan emin olmalısınız. Yani satışa en yakın değerleri dönüşüm olarak tanımlamalısınız. Bunlar bir form gönderme, Whatsapp tıklamaları, telefon aramaları ya da size değer sağlayan bir başka etkinlik olabilir. Ben örnek olarak hazırladığım kampanyamda Whatsapp tıklamalarını dönüş olarak tanımladım. Yani test edeceğimiz kampanya için bana dönüş getiren değerin Whatsapp tıklamaları olduğunu belirledim. Test amaçlı kurduğumum Maksimum Performans kampanyasının Google ADS Danışmanlığı üzerine olduğunu da belirtmek isterim.
Maksimum performans kampanyasında teklif stratejinizin dönüşümleri arttırma ya da dönüşüm değerini arttırma türünde olması gerektiğini belirtmeliyim. Bu kampanya türü tamamen otomatik ve yapay zeka stratejisine dayalı olduğundan başka bir strateji (Tıklamaları arttırma, Hedef gösterim payı ya da MTBM) kullanamayacağınızı da bilmelisiniz. Ben kendime kurmuş olduğum kampanya için dönüşüm arttırma seçeneğini hedef EBM ile birlikte kullanmayı tercih ettim. Yani kampanya dönüşümlerimi arttırmaya çalışacak ancak 1 dönüşüm için belirlediğim EBM tutarı ile bunu kontrol etmeye çalışacak. Kampanyama hedef EBM olarak 25₺ belirledim. Yani işin özü, bu kampanya dahilinde bir Whatsapp tıklaması için 25₺ harcamak istediğimi strateji olarak tanımladım...
Hedef EBM'yi Nasıl Belirledim?
Daha önceki kampanya ve reklam verilerine göre bir dönüşüm için ödediğim tutarları analiz ederek hedef EBM değerini belirledim. Yani önceki kampanyalarımın genel ortalamada 1 dönüşüm için harcadığı tutarı bu kampanya için hedef EBM olarak tanımladım. Bu değeri belirtirken gerçekçi bir değer girmeniz - dönüşümlerin doğru kurulu olmasının Google'ın yapay zekasının size doğru sonuçlar getirmesi için çok önemli olduğunu da unutmayın.
Maksimum Performans Kampanyası Reklam Oluşturma
Reklam oluştururken 1 nihai url, 15 resim, 5 logo, 5 video, 5 başlık, 5 uzun başlık ve 5 tane de açıklama ekleyebilirsiniz. Bunlar Google Ads üzerinde reklam öğeleri olarak adlandırılacaktır. Bunların tamamını kullanmak - özenli bir şekilde hazırlamak dönüşümlerinizin artması için önemli gibi görünmekte. Tanımladığınız bu öğeler Google tarafından uygun mecralarda kombine edilerek ziyaretçilere gösterilecektir. Ben test kampanyası hazırlarken olabildiğince tüm öğeleri tanımlamaya çalıştım ve reklam gücü mükemmel olarak görüntülendi...
Görsel Seçimi
Reklam için tanımlayacağınız görsellerin hem kare - hem dikdörtgen boyutlarda farklı varyasyonları olmasına özen gösterin. Bu reklamlarınızın tüm platformlara uyumlu olmasını sağlayacaktır. Ek olarak görselleri ilgi çekici, kaliteli olarak oluşturmayı da unutmayın.
Başlık ve Açıklamalar
Reklamlarınızın ilgi çekici olması için tüm başlık ve açıklamalarını özenerek hazırlamanızı öneririm. Kendinizi en doğru ifade eden, ilgi çekici, harekete geçirici başlık ve açıklamalar oluşturmanız dönüşümlerinizi arttırmak için oldukça yararlı olacaktır. Başlık ve açıklamalarınızda yaptığınız işi ya da sattığınız ürünü iyi ifade etmekle birlikte, sunduğunuz kampanyaları, rakiplerinizden farklı olduğunuz özellikleri de belirtmeyi unutmayın. Ek olarak şimdi bilgi al, hemen sipariş ver, kampanyadan yararlan gibi harekete geçirici mesajlar da dönüşümleriniz üzerinde olumlu etki sağlayacaktır.
Nihai Url Genişletmesi
Alakalı arama sorgularında daha fazla dönüşüm elde edebilmek için Nihai URL genişletmesini açık tutmanız da Google tarafından önerilmekte. Nihai URL genişletmesi, sizi alakalı sorgularla eşleştirmek ve reklamlarınız için başlıkları dinamik olarak özelleştirmek üzere web sitenizdeki açılış sayfalarını kullanır. Yani kullanıcının arama sorgusu üzerine web sitenizdeki alakalı bir içeriği kullanıcıya sunabilir.
Google ADS danışmanı olarak bugüne kadar genelde tüm reklamları ayrı ayrı kurarak izlemeyi tercih etmiştik. Yani arama ağı ayrı, görüntülü reklam ayrı ve Youtube reklamları ayrı kampanyalar şeklinde reklamları kurgulamıştık. Ancak maksimum performans kampanyası ile ilgili bana çok kez soru sorulunca bir reklam oluşturup denemek istedim. 1 hafta süresince reklamları izledim ve sonuçlarını da sizlere aşağıda paylaşıyorum...
Maksimum Performans Reklam Sonuçları (Gerçek Yayınlanan Reklam)
Yukarıda da bahsettiğim gibi kendim için bu yeni kampanya türünde "Google ADS Danışmanlığı" üzerine bir kampanya oluşturmuştum. Whatsapp tıklamalarını bir dönüşüm olarak tanımlamış, hedef EBM olarak 25₺ belirlemiş ve günlük bütçemi 50₺ tanımlamıştım. Ve gelelim bir haftalık sonuçlara:
Öncelikle Maksimum Performans reklamlarının tahmin ettiğimden çok daha fazla dönüşüm getirdiğini sizlere rahatlıkla söyleyebilirim. Hazırlamış olduğum kampanya 399₺ harcama karşılığında 19 dönüşüm getirdi. Gelen dönüşümlerin hemen hepsinin hedefe yönelik olduğunu, doğru kişilere ulaştığını ve satışa dönüşenlerin (Gerek danışmanlık, gerekse eğitim) olduğunu söyleyebilirim. Bu süreçte kampanyada dönüşüm başına harcanan tutar ise 21₺ oldu. Yani belirlediğim dönüşüm için (Whatsapp) birim başına 21₺ harcamış oldum.
Google ADS Reklam Verme başlıklı içerik de ilginizi çekebilir
Performans reklamını turizm sektöründe olan bir danışmanlık yaptığım hesapta da aynı süreçte test etme imkanım oldu. Onun da 9₺ başına 1 dönüşüm alabildiğini ve bu kampanya türünden oldukça memnun kaldığını belirtebilirim.
Google ADS Görüntülü Yeniden Pazarlama Reklam Sonuçları başlıklı içerik ilginizi çekebilir.
Bu reklam türünde zaman ve bölgeleri getirdiği dönüşümler açısından incelemek - analiz etmek mümkün. Yani reklam zaman planlayıcısı ve yer menüsünü kullanmak diğer kampanya türlerinde olduğu gibi Maksimum Performans reklamlarında da kullanılabilir. Ancak daha kapsamlı bir analiz yapmak için pek fazla ekstra seçenek şu an için bulunmuyor. Bu içeriğin Şubat 2022 tarihinde hazırlandığını da not olarak düşmeliyim... Tahminim bu kampanya türü için daha detaylı analizlerin Google tarafından zamanla geliştirileceği yönünde... Yani umarım :)
Google ADS Maksimum Performans reklamlarını merak edenlerin düşük bütçeler ile denemesini öneririm. Benim denememin beni oldukça memnun ettiğini ve beklediğimden daha yararlı sonuçlar getirdiğini rahatlıkla söyleyebilirim.
Birebir Google ADS Eğitimi - Danışmanlığı hakkında bilgi almak ister misiniz?
Bu yeni kampanya türünü deneyenler yorumlarda, Instagram sayfamda ya da Youtube kanalında deneyimlerini paylaşırlar ise konu ile ilgili merak eden kişilere oldukça faydalı bilgiler ve analizler sunmuş oluruz.