Google Ads: E-ticaret 2022 Kategorilere Göre Satış Raporu

05/01/2023

Google Ads: E-ticaret 2022 Kategorilere Göre Satış Raporu

Bir yılı daha iyisiyle kötüsüyle geride bıraktık. Teknolojik yeniliklerin hızla dünyamıza girmeye devam etmesi e-ticareti de hayatımızın önemli bir kavramı haline getirdi. Ben de bugünkü blog içeriğimde yönettiğim - danışmanlık yaptığım e-ticaret hesaplarının Google Ads ile 2022 yılında sektörel (kategorisel) olarak nasıl sonuçlar aldığını sizlerle paylaşmak istedim. Bunun bir genel raporlama değil, benim yönettiğim hesaplar üzerinden sektörsel analizler olduğunu da unutmayın :) Umarım e-ticaret meraklıları ya da yeni girişimciler için faydalı bir içerik/analiz ortaya çıkmıştır...

2022 raporları için ev dekorasyon, kadın - erkek giyim, aksesuar, telefon aksesuarları, oto yedek parça ve kitap kategorileri ile ilgili deneyimlediklerimi sizlerle paylaşmak istedim. Bu sektörleri ele almamın sebebi, her birinden çok sayıda hesabı yönetmem ve bütçesel olarak yüksek harcama yapmış olmaları.

Ev Dekorasyon

Farklı ev dekorasyon kategorilerinde yönettiğim, banyo aksesuar - mobilya, ev dekor - mobilya ve ev içi aksesuar alanlarında satış yapan e-ticaret sitelerinin 2022 yılında ROAS olarak 10 civarında bir değer yakaladığını sizlere söyleyebilirim. Değerlerini paylaştığım bu 3 e-ticaret sitesinin 2022 toplam Google Ads harcaması da 1.000.000TL...

Kadın Giyim

Yönetmiş olduğum kadın giyim e-ticaret sitelerinde ise 2022 yılında ortalamada 8 roas değeri elde ettik. Kadın giyim kategorisinde yönettiğim 10'a yakın e-ticaret sitesi mevcut. Bu kategorideki harcamamız ise geçen yıl yaklaşık 2.000.000 TL... Özellikle genele hitap eden yani kadın pantolon, etek, gömlek, kazak gibi kategorilerde Google Ads üzerindeki rekabetin bir hayli yüksek olduğunu da sizlere söylemeliyim. Kadın giyimde Google Ads üzerinde başarı sağlamak için diğer sektörlere göre biraz daha kafa patlatmak gerekli :)

Kadın Giyim E-ticaret Kampanya Etkisi

Tüm e-ticaret sitelerinde indirim ve belirli kampanyalar satışların artmasında ciddi oranda etkilidir. Ancak kadın giyimde bu etkinin çok daha fazla olduğunu gözlemlediğimi söyleyebilirim. Bu kategoride indirim ve kampanya dönemlerinde yakalanan roas değerinin normal yani indirimsiz dönemlere göre 2 kat fazla olduğunu rahatlıkla söyleyebilirim. Elbette indirimleri yeniymiş gibi gösteren ancak 365 gün indirim yapmaya çalışan sitelerin bu konuda başarılı olamayacağını da belirtmiş olayım. Normal dönemde ya da sezonda normal ürün fiyatlandırmaları yapan ancak sezon sonu ya da indirim dönemlerinde kısa süreliğine indirim ya da kampanya yapan e-ticaret siteleri satışlarını arttırma konusunda oldukça başarılı olabilmekte.

Erkek Giyim

Erkek giyim kategorisinde, kadın giyime göre daha az rekabet olduğunu tecrübe ettiğimi belirtebilirim. Yönettiğim erkek giyim sitelerinde geçen yıl ortalamada 15 gibi bir roas değeri yakalamışız. 2022 yılı reklam harcamamız ise bu kategoride yaklaşık 700.000TL... Erkek giyim kategorisinde de özellikle Kasım ayında yapılan kampanyaların satışlara etkisinin ciddi bir oranda olduğunu söylemeliyim.

Hazır e-ticaret cirolardan bahsediyorken ilgilinizi çekecek bir içeriğe daha göz atmak ister misiniz? Google Ads: E-ticaret İngiltere'de Maksimum Performans Kampanyası

Aksesuar (Cüzdan, Kemer, Gözlük Vb.)

Cüzdan, kemer, gözlük vb. gibi aksesuar satışı yapan e-ticaretlerde 2022 yılında yaklaşık 12-13 roas değerini raporladık. Bu kategorilerde de verdiğim sonuçlar dahilindeki hesaplarda yaklaşık olarak 1.000.000 TL harcama yaptık.

Cep Telefon - Tablet Aksesuarları

Telefon - tablet aksesuarı satışı yapan e-ticaret hesaplarında ise 8-15 arası değişen bir ROAS değeri yakaladık. Apple ürünleri için satış yapan sitelerde bu değer 15 civarında iken, Android cihazlar için olanlarda 8-9 civarında... Bu alanda orjinal olmayan yani yan sanayi ürün satan e-ticaretlerin Google Merchant hesaplarının ve ürünlerinin onaylanmadığını ve buna bağlı olarak Google alışveriş reklamlarını kullanamadığını da yeri gelmişken belirtmeliyim.

Google alışveriş reklamlarını kullanmak istiyor ve nasıl kurulum yapacağınızı bilmiyor musunuz? O halde bu içeriğim tam size göre; detaylı anlatım ve video mevcut: Google Merchant Center Ürün Yükleme

Oto Yedek Parça

Şimdi belki de çok şaşıracaksınız ama 2022 yılında en yüksek roas oto yedek parça kategorisinde karşımıza çıktı. Bu kategoride yakaladığımız ortalama roas 20. Oto yedek parça alanında rekabetin diğer kategorilere daha az olması, ürünlerin çok spesifik olması roas değerlerinin ortalamanın üzerinde olmasında etkili tabii ki...

E-ticarete Başlamak İsteyenler İçin İpucu

Tam bu noktada e-ticaret yapmak isteyen ve bu konuda ürün araştırma içerisinde olanlar için şunları söylemek mümkün: Öncelikle çok sayıda e-ticaret sitesinde yer alan ürünleri satmaya çalışmak, e-ticaret serüveninizi zorlaştıracaktır. E-ticaret üzerinde daha az bulunan, niş ve yeni - ilgi çekici ürünler ile e-ticarete başlamak her zaman için avantaj olacaktır. Aranan yani ilgi çeken bir ürün ne kadar az e-ticaret sitesinde yer alırsa, satış şansı - roas değeri o kadar yüksek olacaktır. Elbette doğru ve profesyonel bir Google Ads kullanımı yaptığınızda bu başarıyı çok daha yükseklere çıkarmanız mümkün olacaktır.

Kitap

Kitap kategorisinde rekabetin çok yüksek olduğunu ve satılan aynı ürünün binlerce e-ticaret sitesinde satıldığını belirtmeliyim. Bu rekabetten ötürü kitap kategorisinde yakalanan roas değeri diğer kategorilere göre biraz daha düşük olarak karşımıza çıktı. Kimi sitede 4, kimi sitede ise 6 roas değerlerini gözlemledik. Bir iki örnekte ise maalesef daha düşük roas değerlerine şahit olduk. Bu alanda ürün ücretlendirmesi rakiplere göre yüksek olan işletmelerin e-ticarette hiç bir şansının olmadığını söylemekte de yarar var.

Konu Özeti

Yukarıdaki örneklerin hemen hepsinde maksimum performans başta olmak üzere, arama ağı ve yeniden pazarlama kampanyaları kullanmaktayım. Konuyla ilgili bir çok gerçek kurulum ve deneyimlerime Youtube kanalımdan erişebilirsiniz... Bugüne kadar çok kez anlatmama rağmen bu içerikte de kısa bir detay vermekte yarar var. Maksimum performans reklamları özellikle e-ticaret kanalında oldukça etkili. Diğer kampanya türlerine göre e-ticarette maksimum performans kampanyaları ile daha etkili sonuçlar alabileceğinizi kesinlikle söyleyebilirim. Bunun haricinde doğru kullanılan yeniden pazarlama kampanyaları da e-ticaret satışları için oldukça etkili. Arama ağı kampanyalarında ise oluşan yüksek rekabet ile istediğiniz sonuçları alamayabilirsiniz. Ancak e-ticaret siteniz için de özellikle dinamik arama ağı reklamlarını denemenizi ve sonuçlarını gözlemlemenizi öneririm.

E-ticarette Başarı

E-ticarette başarılı olmak için sadece Google Ads reklamlarınızın profesyonel olarak hazırlanmasının yetmeyeceğini, ürünlerinizin rakiplerinize göre uygun fiyatlı olması, e-ticaret sitenizin profesyonel bir görünümde olması, müşteri ilişkilerinizin kuvvetli olması gibi kriterleri de düşünmeniz gerektiğini bilmelisiniz.

Ürünlerinizi doğru fiyatlandırmak, rakiplerinize göre ciddi avantajlar sunuyor olmak e-ticaret siteniz için oldukça önemli bir unsurdur. Kargo ve teslimat koşullarınız, iade politikalarınız, satış öncesi ve sonrası desteğiniz e-ticaret sitenizin başarısını etkileyecek en önemli diğer faktörlerdir. Ayrıca e-ticaret sitenizin profesyonel bir görünüme sahip olması, hızlı yüklenmesi, harika bir kullanıcı deneyimi sağlaması satışlarınıza doğrudan etki edecek özelliklerdir.

Son olarak her ürün satmak isteyen, parası olan, Google reklamları ya da sosyal medya reklamı verenlerin e-ticarette başarılı olmasının mümkün olmadığını belirteyim. E-ticaret ciddi - profesyonel bir iştir; seçilen üründen, yatırım yapılan stoğa, e-ticaret altyapısından, müşteri ilişkilerine ve doğru yapılan reklam işlemlerine göre ilerleyen bir sistemdir. Bu yüzden e-ticarete başlamak isteyenlerin profesyonel bir danışmanlık hizmeti alarak bu alana giriş yapmasını öneririm.

Raporlarını Verdiğim E-ticaret Siteleri Hangi Altyapıyı Kullanıyor?

Bahsettiğim örneklerden az da olsa bir kısmı özel yazılım kullanırken, çoğunlukla kullanılan altyapıları Shopify, Ticimax, Ideasoft, Tsoft, Wordpress (WooCommerce) ve Ikas olarak sıralayabilirim.

Hangi E-ticaret Altyapısını Tercih Etmeliyim?

Belki de bana Instagram üzerinden en çok sorulan soru budur: "Hocam hangi e-ticaret altyapısını tercih etmeliyim?". Bu konuda iyi bir özel yazılımın her türlü çözümden iyi olabileceğini; ancak bu çözümün biraz pahalı bir tercih olacağını söylemeliyim. Bu bakımdan hazır sistemler arasında favorim Shopify... Ancak yukarıda bahsettiğim Ikas, Ticimax, Tsoft ve Ideasoft ile de çok sayıda başarılı e-ticaret sitesi hazırlanmış durumda. Wordpress konusunda ise hız konusunda tereddütlerim var. Belki iyi bir tema, hızlandırıcı eklentiler ile Wordpress ile de başarı sağlanabilir.

Yorumlar
12/Ocak/2023 (00:25:34) tarihinde Mehmet yazdı:
Oto yedek parçada firmaların binlerce ürünü var. Her ürün için ayrı ayrı reklam açmak imkansız olacaktır? Bunun bir otomasyonu var mı? Tüm ürünler için ürün başlık ve açıklamasından otomatik anahtar kelime başlık açıklama çekmesi gibi bir şey var mı) Veya kategorilere mi reklam verdiniz? Tıklayan kişiler kategoriye mi gitti? Normal Arama ağı reklamları mı yoksa alışveriş kampanyaları mı daha verimli oldu? Teşekkürler
Cevaplar
24/Ocak/2023 (01:15:55) tarihinde Mert Şener yazdı:
Selamlar, evet var. Arama ağında dinamik reklamları kullanabilirsin. Buradan ilgili bir içeriğime ulaşabilirsin. Ek olarak Maksimum Performans kampanyası kullanabilirsin (içerisinde alışveriş reklamları da mevcut). Yeniden pazarlama reklamlarını da unutma :)
Bu yoruma cevap yaz
Yorum Yazın
Yorumunuz
Eposta (Yayınlanmayacaktır)
İsim
Web Sitesi

Konuyla alakalı içerikler:

Desteğe mi ihtiyacınız Var?

Google Ads, SEO ve Eticaret konularında profesyonel hizmeti bizden alabilirsiniz.

Eğitime mi ihtiyacınız Var?

Mert Şener Hakkında?

Google Ads, SEO ve E-ticaret alanında 18 yıllık bir tecrübe ile yüzlerce firmaya hizmet vermiş, profesyonel bir geliştiricidir...