Google Ads Alışveriş Reklamlarında Dikkat Etmeniz Gerekenler

25/05/2022

Google Ads Alışveriş Reklamlarında Dikkat Etmeniz Gerekenler

Bu içeriğimde Google Ads alışveriş reklamlarını kullanırken dikkat etmeniz gereken noktaları sizlerle paylaşmak istedim. Özellikle dönüşümler, dönüşüm değeri, teklif stratejisi ve negatif anahtar kelime tanımlamaları alışveriş reklamlarının performansını doğrudan etkileyen önemli konular. Bahsettiğim maddeler hakkında gerçek hesaplar üzerinde edindiğim izlenimlerimi bu içeriğimde detaylıca sizlerle paylaşmaya çalıştım. Umarım alışveriş reklamları kullananlar için yararlı ve reklamlarının performansını arttırmaya yardımcı olacak bir kaynak olur.

Google Merchant Center üzerinde e-ticaret sitenizde satışa sunduğunuz ürünlerinizi tanımladınız, ürünleriniz Google tarafından onaylandı ve alışveriş reklamları kullanmaya başladınız. Alışveriş reklamları doğru kullanıldığında e-ticaret sitenize oldukça katkı sağlayacak, yani e-ticaret satışlarınızın artmasına gözle görülür bir şekilde yardımcı olacaktır. Ancak alışveriş reklamlarını iyi okumak, izlemek ve analiz etmenin reklamlarınızın performansını doğrudan olumlu yönde etkileyeceğini unutmayın.

Google Alışveriş Reklamları Kullanırken Nelere Dikkat Etmelisiniz?

Alışveriş reklamlarında dönüşümlerin doğru kurulması, dönüşüm değerinin tanımlanabiliyor olması, doğru teklif stratejisini bulma ve negatif anahtar kelime analizi - takibi oldukça önemli konulardır. Arama ağı reklamlarında olduğu gibi özellikle negatif anahtar kelime takibi ve tanımlamanın alışveriş reklamlarında çok önemli bir yeri olduğunu belirtmeliyim.

Dönüşümler ve Dönüşüm Değeri

Öncelikle Google ADS üzerinde hesabınız için dönüşüm ve dönüşüm değerlerini doğru bir şekilde kurmalısınız. Yani başarılı her bir siparişi 1 dönüşüm ve siparişin toplam değerini (tutarını) de dönüşüm değeri olarak Google Ads tarafına tanımlayabilecek işlemleri yapmalısınız. Hesabınızda kurduğunuz sipariş dönüşümleri birincil işlem, diğer dönüşümler (Whatsapp, Telefon tıklamaları gibi) ikincil işlem olmalıdır. Burası oldukça önemli çünkü dönüşümlere odaklı strateji kullanırken Google Ads birincil işlem olan dönüşümleri dikkate alır. Yani teklifleri otomatik verirken birincil işlem olan dönüşümlere odaklanır. Bu yüzden e-ticaret sitenizde birincil değer sadece başarılı sipariş sonucu yani müşterinizin siparişini tamamladığı - ödemesini bitirdiği işlem olmalıdır. Kurmuş olduğunuz tüm dönüşümler öntanımlı geldiği gibi birincil işlem olarak çalışırsa otomatik tekliflerde Google'ın yanlış sinyaller kullanacağını ve reklamlarınızın performansının düşeceğini unutmayın.

Bu konuyla ilgili şu içeriğim ilginizi çekebilir: Google ADS Dönüşümleri Birincil ve İkincil İşlemler Nedir?

Hedef ROAS

Roas değeri belirli bir reklam harcaması karşılığında ne kadar kazandığınızı gösteren bir değerdir. Örnek olarak 1000TL reklam harcaması ile 5000TL kazanç elde ettiyseniz Roas değeriniz %500 olacaktır. Burada bahsettiğim kazancın ettiğiniz kar değil toplam elde ettiğiniz satış tutarı olduğunu da belirtmek isterim. Dönüşüm stratejisinde doğru teklif vermek için Roas değerinin makul oranda tanımlanması ve dönüşüm değerinin Google ADS tarafına doğru yansıdığından emin olmalısınız.

Teklif Stratejisi

Teklif stratejisi olarak benim önerim tıklamalar ile reklamlara başlamanız ve belli süre izlemeniz. Reklamlarınızı belirli bir süre izledikten sonra dönüşümlerden memnun değilseniz o durumda dönüşümler stratejisine geçebilir ve makul bir hedef Roas değeri belirleyebilirsiniz. Örnek olarak tıklama stratejisi kullandığınız bir kampanya ile yüzde 500 Roas değeri elde ettiyseniz yani 1 koyup 5 aldıysanız ve memnun değilseniz Roas değerini yüzde 700 gibi tanımlayıp otomatik stratejiye geçebilirsiniz. Bu durumda sizin tıklama stratejisi ile 1'e 5 aldığınız kampanya, Google'ın otomatik teklif stratejisi ile 1'e 7 getirmeye çalışacaktır. Tıklamalar ile başladığınız kampanyadan memnun olduğunuz sürece diğer stratejiye geçip risk almanızı da önermem. Ek olarak tıklamaları arttırmaya yönelik strateji kullanırken mutlaka maksimum tıklama başı maliyet (Maksimum TBM) belirlemenizi de öneririm. Bu tıklama başına yüksek değerler ödemenizin yani kötü sürprizler yaşamanızın önüne geçecektir. Maksimum tıklama başı maliyetini nasıl tespit edebileceğiniz konusunda deneyiminiz yoksa en kolay şekilde anahtar kelime planlayıcı kısmından bunun hakkında doğru fikirler edinebilirsiniz.

Negatif Anahtar Kelime Takibi

Arama ağı reklamlarında olduğu gibi alışveriş reklamlarında da negatif anahtar kelime tanımlamanın ve takibinin oldukça önemli olduğunu söyleyebilirim. Anahtar kelimeler menüsünün altındaki arama terimlerinden size uymayan - alakasız terimleri mutlaka negatif anahtar kelime olarak eklemeli ve bu işlemi günlük takip etmelisiniz. Bu takip ve işlemler reklamlarınızın verimini gözle görülür biçimde arttıracaktır. Genellikle gördüğüm; insanlar alışveriş reklamlarında anahtar kelime tanımlama olmamasından ötürü bu konuya dikkat etmiyor ve negatif anahtar kelime konusunu gözden kaçırıyor. Burada bu işlemin çok çok önemli olduğunu incelediğim bir çok hesapta gözlemledim ve sadece negatif anahtar kelime tanımlaması ile reklamların performansının ciddi şekilde arttığını tecrübe edindim.

Google alışveriş reklamlarında sizin sağladığınız ürünlerle alakalı aramalarda ürünlerinizin reklamını gösterir. Sizin anahtar kelime tanımlama şansınız yoktur. Dolayısı ile arama terimlerini inceleyerek bir çok gereksiz kelimeden tıklama aldığınızı görebilirsiniz. Özellikle rakip ya da büyük firmaların arama terimlerinde yer aldığını kesinlikle görebilirsiniz. Deneyimlerim bu rakip marka aramalarının çoğunlukla negatif anahtar kelime olduğunu bana göstermekte.

Reklam Optimizasyonu

Alışveriş reklamlarında doğru teklif ve negatif anahtar kelime takibi bana göre en önemli konular. Ancak elbette alışveriş reklamlarını optimize etmeye çalışmak da reklamlarınıza ekstra verim sağlayabilir. Örneğin tıklamalara yönelik strateji kullanırken dönüşümü olmayan şehirlerin tekliflerini oransal olarak azaltmak, dönüşümleri yüksek olan şehirlerin teklif oranını arttırmak iyi bir fikir olabilir. Bu işlemi sadece tıklamaları arttırma ya da manuel TBM teklif türlerinde yapabileceğinizi tekrar belirteyim. Dönüşüm stratejisinde ise dönüşüm getirmeyen şehirleri reklamlardan hariç tutabilirsiniz. Benzer işlemi cihazlar ve reklam zaman planlaması için de uygulayabilirsiniz. Tabii bu optimizasyon için reklamların belirli bir süre çalışması ve yeterli dönüşüm verisine ulaşmış olması gerektiğini de unutmayın. Kısa süreli dönemlerin analizi ile bu optimizasyonu yapmak reklamlarınızın performansı için yanlış - olumsuz sonuçlar getirebilir. Bu optimizasyon işlemlerini gerçekleştirmek için 100 siparişe ulaşmak ya da reklamların 2 ay çalışmasını beklemek iyi bir fikir olabilir.

Alışveriş Reklamları Doğru Kullanıldığında Satışlarınızı Arttırır

Google alışveriş reklamları ürünlerinizi pazarlamak için ideal bir reklam aracıdır. Doğru kullanıldığında ve analiz edilerek optimize edildiğinde e-ticaret siteniz için ciddi başarı sağlayacaktır. Alışveriş reklamları konusunda tecrübe sahibi olmayanların bu konuda profesyonel bir eğitim ya da danışmanlık alarak bu reklamları kullanmalarını öneririm. Aksi takdirde harcadıkları bütçenin büyük bir bölümü maalesef çöp olacaktır :(

Alışveriş Reklamları ve Maksimum Performans Kampanyası

Google'ın yakın zamanda kullanıma sunduğu Maksimum Performans Kampanyaları Google'ın tüm reklam mecralarını tek bir kampanya altında otomatik olarak kullanmamızı sağlıyor. Alışveriş reklamları da bu kampanya türünün altında yer almakta. Yani ürünlerinizi Google Merchant Center'a kayıt ettiğinizde ve bunlar onaylandığında maksimum performans kampanyalarınızda alışveriş reklamlarını da kullanabiliyorsunuz. Bu kampanya türünün de son dönemde oldukça çarpıcı ve başarılı sonuçlar getirdiğini gerçek hesaplar üzerinden sizlerle paylaşmıştım.

Maksimum Performans Kampanyası ile ilgili Maksimum Performans Kampanyası: 40 Hesapta Deneme Sonuçları ya da Google ADS Maksimum Performans Kampanyası başlıklı yazılarımı okumak ister misiniz?

Yorumlar
Henüz yorum yapılmamış.
Yorum Yazın
Yorumunuz
Eposta (Yayınlanmayacaktır)
İsim
Web Sitesi

Konuyla alakalı içerikler:

Desteğe mi ihtiyacınız Var?

Google Ads, SEO ve Eticaret konularında profesyonel hizmeti bizden alabilirsiniz.

Eğitime mi ihtiyacınız Var?

Mert Şener Hakkında?

Google Ads, SEO ve E-ticaret alanında 18 yıllık bir tecrübe ile yüzlerce firmaya hizmet vermiş, profesyonel bir geliştiricidir...