Google ADS Reklam Verme

16/02/2022

Google ADS Reklam Verme

Bugünkü içeriğimde sizlere Google Ads arama ağı reklamlarının kurulumunu göstereceğim ve bunu gerçek bir örnek üzerinden anlatacağım. Bu yazı içerisinde paylaştığım video ile de konu hakkında uygulamalı bir gösterimi izleyebilirsiniz. Örneğin gerçek olabilmesi açısından kendi verdiğim bir hizmet için Google Ads arama ağı reklamını hazırlayacağım. Bu da benim verdiğim iki saatlik SEO eğitimi ile ilgili olacak.

Kampanyamıza başlamadan evvel Araçlar ve Ayarlar altındaki Anahtar Kelime Planlayıcı’dan kelimelerimiz ile ilgili fikirler edinebiliriz. Yani bu alana bir arama terimi girerek hem alternatif kelimeler elde edebiliriz hem de kelimelerin tıklama başı maliyetleri ile ilgili genel fikirler edinebiliriz. Bu alana "seo eğitimi" terimini girdiğimde aşağıdaki listede "seo kursu" terimini bulmam buna bir örnek. Yani anahtar kelimelerimi çeşitlendirmem için bu araç bizlere harika fikirler sunmakta. Ek olarak her kelimenin aylık aranma hacmini de yine bu listeden görüntüleyebiliriz. Ek olarak bu listeyi ilerisi için gelecek potansiyel negatif kelimeleri tespit etmek için de kullanabiliriz. Örnek olarak ücretsiz teriminin bir hayli fazla aratıldığını görüntüleyebilir ve ücretli bir eğitim için reklam vermemizden ötürü bu kelimeyi direkt olarak negatif anahtar kelimelerine tanımlayabiliriz. Yani bu araç üzerinden kampanyaya başlamadan önce, hem yeni anahtar kelime fikirleri edinebilir, hem de negatiflerle ilgili fikirler edinebilirsiniz.

Yeni Kampanya Oluşturmaya Başlıyoruz

Kampanyalar sekmesi altına geldiğimizde, yeni kampanya oluştur tuşuna basarak reklamımızı oluşturmaya başlıyoruz. Bu alanda hedefinizi seçin altında hangisini seçmek gerekli sorusu bana gelir. Ben genellikle potansiyel müşterileri seçiyorum ancak web sitesi trafiği veya satış türünün de seçilebileceğini sizlere belirtebilirim.

Bu bölümün altında gelen dönüşüm hedeflerinden de size uygun olanı seçerek reklam oluşturmaya devam edebilirsiniz. Bu ayarları sonradan da tanımlayabileceğinizi ya da değiştirebileceğinizi de belirteyim.

Sıradaki alanda ise bir kampanya türü seçmeniz sizlerden istenecektir. Arama ağı reklamı kurmak istediğimiz için bu alanda seçmemiz gerekli olan tür "arama ağı"dır. İlgili seçimi yaptıktan sonra web sitesi ziyaretleri seçeneğini işaretlemeli ve altında web sitenizin urlsini girmelisiniz. (Reklamınızın yönlendirilmesini istediğiniz url) Bu ekranda son işlem olarak kampanyanıza bir isim verebilirsiniz.

Bütçe Belirleme

Sıradaki işlem olarak Google ADS arama ağı reklamımız için bir günlük bütçe belirlememiz gerekli. Reklam kurulumuna başlarken anahtar kelime planlayıcısında arama yaptığımızda kelimelerin aşağı-yukarı tıklama tutarlarını görüntüleyebilmiştik. Oradan edindiğimiz bilgiler dahilinde kendinize ait günlük bir bütçe belirleyebilirsiniz.

Teklif Türleri

Bütçe bölümünün altında kampanyanız için teklif stratejinizi tanımlamanız istenecektir. Bu alanda dönüşümler, dönüşüm değeri, tıklama sayısını arttırma, hedef gösterim payı ve manuel tıklama başı ücret seçeneklerini değerlendirebilirsiniz.

Dönüşümler

Kampanyanızdaki dönüşümlere odaklı çalışan otomatik bir teklif türüdür. Bu strajide amaç size maksimum sayıda dönüşüm sağlamaktır. Yani tıklama başına teklifleri Google anlık olarak kendisi otomatik belirler.

Hedef EBM

Dönüşümleri arttırmaya yönelik stratejinin bir parçası olan hedef EBM ise 1 dönüşüm için elde etmek istediğiniz tutarı tanımladığınız değerdir. Örneğin 1 form almak ya da bir telefon araması almak sizin için ne kadar değerli ise hedef EBM'yi o şekilde tanımlamanız gereklidir. Örnek olarak 1 Whatsapp mesajı almak sizin için 25TL harcamak ise, EBM'nizi 25TL olarak tanımlayabilirsiniz. Burada Google tıklamalarınızı 25TL karşılığında 1 Whatsapp tıklaması almanız üzere otomatik olarak tekliflendirecektir.

Dönüşüm Değeri

Yine otomatik bir teklif türü olan dönüşüm değeri, kampanyanıza tanımladığınız bir geri dönüş tutarı üzerinden tıklamalarınıza ait teklifi otomatik olarak belirler. Dönüşüm değeri olarak tanımladığınız en yüksek değeri size sağlamak için sinyaller çalışır.

Hedef Roas

Dönüşüm değerine hedef ROAS tanımladığınızda ise dönüşüm değerinize belirttiğiniz oranda harcama yaparak dönüşümler sağlanmaya çalışılır. Örneğin 500TL'lik bir dönüşüm için 100TL harcamak istiyorsanız ROAS değerinizi %500 olarak tanımlamanız gereklidir. Yani bu örneğe göre 1 verip 5 almak istediğinizi belirtirsiniz.

Tıklama Sayısını Arttırma

Tıklama sayısını arttırmaya yönelik otomatik teklif stratejisidir. Bu stratejide tıklamalara odaklanan bir kampanya yürütebilir ve tıklamalarınız için maksimum bir tıklama başı ücret tanımlayabilirsiniz.

Hedef Gösterim Payı

Bu içeriğe konu olan reklam kurulumunda seçtiğim strateji olan hedef gösterim payı tanımladığım değerler karşılığında reklamlarımı hedeflediğim alanlarda göstermek üzere çalışır. Burada reklamlarımı 1. sıra, ilk sonuçlar (1-4 arası) ve sayfanın herhangi bir yerine görünmesi üzerine teklif belirleyebiliriz. Bu stratejide 3 temel kıstas bulunur, bunlar reklamların görüntüleneceği sıralama - pozisyon, aramaların toplamına göre hangi oranda görüntüleneceği ve maksimum TBM.

Manuel TBM

Anahtar kelimelerinize ait tıklama başına harcamak istediğiniz tutarları manuel belirlediğiniz teklif türüdür. Yani reklamınıza ait her bir kelimeniz için tıklama başına maliyeti kendiniz belirlemelisiniz.

Ben bu kapmanyada teklif stratejisi olarak Gösterim Payı’nı kullanmak istiyorum. Çünkü hizmet verdiğim konuya göre benim için ilk 4 sırada olmak daha önemlidir diye düşünüyorum. Yani bu seçim tamamen kampanyanızın stratejisine, işletmenin amaçlarına göre değişiklik gösterebilir. Gösterim payı stratejisini kullanırken sayfanın üst kısmında, en üst kısmında veya herhangi bir yerinde görünmeyi tercih edebilirim.

Ben bu örnekte reklamlarımın üst sırada görüntülenmesi için seçim yapıyorum, yani reklamlarım arama sonuçlarının ilk 4 sonucu içerisinde gösterilecek... Gösterim oranı olarak benimle ilgili yapılan aramaların yüzde doksanında görüntülenmesini belirtiyorum ve buraya bir maksimum tıklama başı maliyet giriyorum. Bu ayarlama ile aslında şunu belirlemiş ya da tanımlamış oldum: benim reklamlarım sayfanın üst kısmında, ilk 4 sonuç arasında, benimle ilgili aramaların yüzde doksanında gösterilsin ve tıklama başına 15TL'den fazla harcamasın demiş olduk...

Reklam Gösterim Alanları

Google ADS size arama ağı haricinde başka alanlarda da reklamlarınızı göstermeyi önermekte. Bunlar iş ortağı siteler ve görüntülü reklam ağı. Ben bu ikisinde seçili gelen tikleri kaldırmanızı ve reklamlarınızı sadece Google arama ağında göstermenizi öneririm.

Reklam Hedef Yeri ve Dil

Reklamlarınızın gösterileceği bölgeleri bu alanda belirleyebilirsiniz. Ülke, şehir hatta 1 km'lik yarı çaplarla bölge hedeflemesi yapabilirsiniz. Bu örnekte ben tüm Türkiye'yi hedefleyeceğim. Yerel işletmeler bulundukları şehri (İstanbul gibi) ya da bulundukları merkeze yakın yerleri çap ile hedefleme olarak seçebilirler. Ayrıca hedeflediğiniz kişilerin konuştuğu dili de bu alanda seçebilirsiniz. Bu örnekte Türkçe seçili olarak devam ediyoruz.

Anahtar Kelimeleri Belirleme

Anahtar kelimeleri doğru tanımlamak ve doğru eşleme türünü belirlemek reklamlarınızın verimli olması açısından oldukça önemlidir. Ben bu örnek kurulumda "seo eğitimi" ve "seo kursu" kelimelerini sıralı eşleme olarak kullanmayı tercih edeceğim. Peki kampanyam için doğru anahtar kelimeleri nasıl belirlerim, sıralı eşleme nedir ya da kelime eşleme türleri nelerdir?

Kampanya için Doğru Anahtar Kelimeler Nasıl Belirlenir

Araçlar ve Ayarlar menüsünden Anahtar Kelime Planlayıcı modülünü kullanarak size uygun anahtar kelimeleri bulabilirsiniz.

Kelime Eşleme Türleri

Geniş Eşleme

Geniş eşleme türünde kelimelerinizi başında ve sonunda herhangi bir işaret olmadan tanımlarsınız. Örnek olarak kırmızı araba terimini geniş eşleme olarak tanımladığınızda bu iki kelimeden birisinin geçtiği arama sorgusunda reklamlarınız görüntülenebilir, örneğin mavi araba. Geniş eşleme türünü kullandığınız zaman reklamlarınız sayıca çokça gereksiz tıklama alabilir. Bu yüzden bu eşleme türünü kullandığınızda negatif kelime tanımlamasına ekstra hassasiyet göstermeniz gerektiğini bilmelisiniz.

Sıralı Eşleme

Sıralı eşleme ise genellikle en çok önerilen eşleme türüdür. Çünkü tanımlanan kelimelerin arama sorgusunda tamamı geçmeli ki, reklam gösterilsin. Örnek olarak "seo eğitimi" şeklinde kullanılan sıralı eşleme türünde en iyi seo eğitimi ya da profesyonel seo birebir eğitimi gibi arama sorgularında da reklam gösterilir. Burada önemli olan tanımladığınız tüm kelimelerin arama sorgusu içerisinde yer almasıdır. Potansiyel müşterileri kaçırmamak adına en doğru kullanımın sıralı eşleme olduğunu sizlere belirtebilirim. Bu eşleme türünde de negatif kelime kullanımının çok önemli olduğunu belirtmeliyim, çünkü yapısı gereği ücretsiz seo eğitimi gibi bir aramada da reklamlarım gösterilecek ve tıklama alabilecektir. Burada sıralı eşleme kullanırken de negatif kelime tanımlama oldukça önemlidir.

Tam Eşleme

Tam eşleme ise [seo eğitimi] şeklinde kullanılır. Nokta atış gibi görünen tam eşleme seçeneği sizi negatif kelime takibi yapmaktan kurtarsa bile potansiyel müşterilerinizi kaçırmanıza yol açabilir. Bu eşleme türünde belirttiğiniz terimler birebir ya da eş anlamlı arandığı zaman reklamlarınız gösterilir ve tıklama alması sağlanır.

Gördüğünüz gibi sıralı eşleme kullandığımda seo eğitimi ya da seo kursu terimlerinin önüne, ortasına, arkasına bir ibare geldiğinde de reklamlarım tetiklenecek. Bu bakımdan potansiyel aramaları kaçırmamak adına sıralı eşlemeyi tercih ettiğimi belirtebilirim. Örneğin online seo eğitimi kelimesinde de reklamlarım tetiklenecek ya da en iyi seo eğitimi gibi bir aramada da reklamlarım görünecek. Eğer bu kelimeleri tam eşleme kullansaydık, birçok terimde gösterim veya tıklama kaçırabilirdik. O yüzden sıralı eşlemeyi tercih ettim.

Burada negatif kelimelerin oldukça önemi var. Mesela şu anki sorguda "ücretsiz seo eğitimi" sorgusu da reklamlarımı tetikleyecek. Dolayısıyla "ücretsiz" kelimesini negatife anahtar kelimelere eklemem gerekir. Negatif anahtar kelime tanımlama işlemini reklamların kurulumu sonrasında kısaca tekrar özetleyeceğim.

En Önemli Kısım: Reklamlarımızı Oluşturuyoruz

Kampanyamıza tanımladığımız anahtar kelimelerin kalite puanı oldukça önemlidir ve kalite puanını sağlayan üç etkenden bir tanesi reklam başlık ve detaylarının anahtar kelimenin alakalı olmasıdır. Bir diğeri beklenen tıklanma oranının yüksek olmasıdır. Bu da başlıkların ilgi çekici olmasıyla - Google tarafından tıklanma olasılığının yüksek olmasının düşünülmesiyle alakalıdır. Son olarak anahtar kelimelerinin reklamın yönlendirdiği sayfa ile alakalı olması, açılan urlnin hızlı olması kalite puanı açısından oldukça önemlidir.

Reklam oluştururken ilk olarak görünen yol kısmında, reklamların gösterildiğinde tıklama yapacak kişinin urlnin ne ile ilgili olduğunu anlaması açısından buraya "seo-egitimi" şeklinde bir tanım yapıyorum. Görünen URL tıklanınca açılacak URL değil, reklamların üstünde görüntülenecek temsili urldir.

Reklam Başlıkları Oluşturma

Google ADS'in bize önerdiği duyarlı reklam türünde bir reklam için 15 adet başlık oluşturabilmekteyiz. Google bu başlıklardan en uygun olanını ilgili aramalarda optimize ederek ziyaretçilere gösterecektir. Bu başlıkların en az 12-13 tanesini tanımlamanızı öneririm. Başlıklarınızda anahtar kelimelerinizi kullanmayı, harekete geçirici mesajlar vermeye ve ilgi çekici başlıklar yaratmaya özen göstermenizi öneririm. Başlıklarınızda anahtar kelimelerinizi kullanırken, sunduğunuz avantajları, indirimleri, promosyonları ve rakiplerinizden farklı olduğunuz özellikleri de vurgulamanızın oldukça yararlı olacağını belirtmeliyim. Başlık oluştururken 30 karakter sınırınızın olduğunu da unutmayın.

Reklam Açıklamaları Oluşturma

Google ADS arama ağı reklamı oluşturuken 4 adet reklam açıklaması girebilirsiniz. Yine bu 4 adet açıklamayı tanımlamanızı öneririm. Açıklama alanında da 90 karakter sınırlaması olduğu bilerek, anahtar kelimeleriniz ile alakalı, harekete geçirici mesajlar içeren, sizi rakiplerinizden farklı kılan cümleler kullanabilirsiniz. Açıklama alanını başlıklarınızın biraz daha genişletilmiş hali olarak düşünebilirsiniz... Başlık alanlarında 30 karakterle sınırladığınız ifadeleri, açıklama alanında 90 karakter olarak genişletebilirsiniz.

Reklam Gücünü Mükemmel Hale Getirmek

Siz reklam başlıkları ve açıklamalarını oluştururken üst kısımda Google'ın simülasyonu ile reklam gücünüze ait fikirleri edinebilirsiniz. İlk reklam oluşturmaya başladığınızda zayıf olarak görünen bu değer, başlıklarınızı ve açıklamalarınızı girdikçe ortalama - iyi - mükemmel hale gelecektir. Benim önerim reklamınız mükemmel hale gelene kadar bu alanda çalışmanızdır. Anahtar kelimeleriniz ile alakalı, özgün, harekete geçirici başlık ve açıklamalar girdiğiniz zaman bu değer mükemmel olacaktır.

Site Bağlantı Uzantıları

Site bağlantı uzantıları da reklamlarınızın verimli olması bakımından oldukça önemlidir. Site uzantıları reklamlarınızın altında sitenize ait tanımladığınız diğer urllerin yer almasını sağlar. Bu açıdan site bağlantı uzantıları potansiyel ziyaretçilerinizin daha fazla bilgi alması ve reklamlarınızın tıklanma oranını arttırması açısından oldukça önemlidir. Kendi reklam örneğimde site bağlantısı uzantısı olarak "hakkımda" ve "referanslar" urllerini kullanmanın doğru olduğunu düşünmekteyim. Sonuçta benden hizmet almak isteyen bir kişi benim özgeçmişim ve referanslarımı incelemek isteyebilir.

Açıklama Metni Uzantıları

Reklamlarınızda açıklama metni uzantılarını da kullanmanızı öneririm. Bu değerleri sunduğunuz fırsatları 3-4 kelime ile oluşturarak verebilirsiniz. Benim örneğimde bunlar "10 Yıllık Tecrübe", "Birebir Eğitim", "Video Kaydı" ve "Gerçek Hesap Üzerinden Analiz" gibi sloganlar olabilir...

Bu aşamaları tamamladıktan sonra kampanyayı yayınla tuşuna bastığınızda reklamlarınız Google tarafından onaylanmak üzere beklemeye alınacaktır. Reklamlarınızda bir sorun görülmez ise de 1-2 saat ya da en geç 24 saat içerisinde reklamlarınız yayınlanmaya başlayacaktır.

Reklam Zaman Planlaması

Kampanyanızı günün belirli saatlerinde yayınlayabilir, belirli saatlerinde yayınlamayabilirsiniz. Hatta reklamlarınız için günün belirli saatlerinde farklı teklif, diğer berlirli saatlerinde farklı teklif verebilirsiniz. Örnek olarak mesai saatleri haricinde tekliflerinizi yüzde oranında düşürebilirsiniz. Bu teklif ayarlamasını sadece manuel TBM ve tıklamaları arttırma stratejilerinde kullanabileceğinizi de belirtmeliyim. (Benim bu örneğimdeki hedef gösterim payı ya da dönüşümleri arttırma üzerine kurulu stratejilerde zaman planlayıcı üzerinde teklif arttırma ya da azaltma kullanılamaz)

Negatif Anahtar Kelimeler

Reklamlarınız yayınlanmaya başladıktan sonra her gün arama terimlerini kontrol etmeli ve bu arama terimlerinde gördüğünüz - sizinle alakalı olmayan ya da size fayda sağlamayan kelimeleri negatif anahtar kelime olarak tanımlamalısınız. Anahtar kelimeler altındaki arama terimleri size tıklama getiren terimleri birebir gösterir. Bunları günlük olarak kontrol ederek, gereksiz tıklamaları tespit etmeli ve negatif anahtar kelime olarak tanımlamalısınız.

Google ADS Detaylı Bir Reklam Türüdür

Google ADS ile başarı sağlamak sanıldığı kadar kolay olmayabilir. Bir çok strateji, kurulum ve günlük titizlikle takip edilmesi gerekli işlemleri içerisinde barındırır. Bu yüzden Google reklamları ile ilgili bilginiz yoksa bu konuda profesyonel Google ADS uzmanlarından destek almanızı öneririm. Bu sayede bütçenizi daha verimli kullanabilir ve gereksiz yere para harcamamış olursunuz.

Google Ads Danışmanlığı - Eğitimi

Google ADS danışmanlığı teklif alın - Google ADS eğitimleri hakkında bilgi alın.

Yorumlar
Henüz yorum yapılmamış.
Yorum Yazın
Yorumunuz
Eposta (Yayınlanmayacaktır)
İsim
Web Sitesi

Konuyla alakalı içerikler:

Desteğe mi ihtiyacınız Var?

Google Ads, SEO ve Eticaret konularında profesyonel hizmeti bizden alabilirsiniz.

Eğitime mi ihtiyacınız Var?

Mert Şener Hakkında?

Google Ads, SEO ve E-ticaret alanında 18 yıllık bir tecrübe ile yüzlerce firmaya hizmet vermiş, profesyonel bir geliştiricidir...