Google Ads ve E-ticaret

23/07/2022

Google Ads ve E-ticaret

E-ticaret siteleri için Google Ads (Google Reklamları) kullanmak isteyenlere yönettiğim ya da eğitim verdiğim hesaplardan tecrübelerime bağlı - izlenimlerimi içeren güncel bir içerik oluşturmak istedim. Umarım fayda sağlar :)

Alışveriş Reklamları için İşlemler

Öncelikle Google Merchant Center'da hesap oluşturup ürünlerinizi yüklemelisiniz ve bu hesap ile Google Ads hesabınızı bağlamalısınız. Yapacağınız bu işlem, alışveriş reklamlarını kullanabilmek için önemli bir adımdır. Ürünlerinizi Merchant Center'a kayıt etmek için kullandığınız e-ticaret altyapısı sizlere bir feed - kaynak yani dosya sunacaktır. Bu dosya ürünlerinizin anlık olarak güncellendiği ve dışarıdan okunabilen bir veridir. Yani stoklarınız ya da ürün fiyatlandırmanız değiştiğinde bu kaynak anında güncellenir ve dışarıdan veri okuyanların da bilgileri otomatik olarak güncellemesini sağlar. Google Merchant Center da bu veri dosyanızı ürünlerinizi güncellemek için otomatik olarak kullanır. Dolayısıyla kullandığınız eticaret altyapısından bu veri feedini almanız ve tanımlamaları doğru yapmanız, Google'da da ürünlerinizin güncel olması açısından oldukça önemlidir.

Alışveriş reklamları arama sonuçlarında alışveriş sekmesi altında görüntülenen sponsorlu sonuçlardır. Yani birisi bir ürün aradığında, alışveriş sekmesine tıkladığında sponsorlu sonuçları ve aynı zamanda ücretsiz listelemeleri görüntüleyebilir. Alışveriş sekmesinde yer alan bu ürünler altında kendi ürünlerinizin yer alması için Google Merchant Center'ı kullanmanız gereklidir. Aynı zamanda ürünlerinizin bu alanda listelenebilmesi için her bir ürününüzün Google politikalarına uyması gerektiğini de bilmelisiniz. Google politikalarına uygun olmayan ürün, görsel yada içerikler Google Merchant Center'da onaylanmaz ve yayınlanmaz. Ürünlerinizi bu alana yükledikten sonra varsa sorunları yine bu araç üzerinde görüntüleyebilir ve düzeltmeniz gerekli konuları görüntüleyebilir, düzenlemeleri yaparak uygun hale getirebilirsiniz.

Google Merchant Center'a Nasıl Ürün Yüklenir?

Merchant Center'a ürün yüklemenin en pratik yolu olan feed konusunu aşağıdaki videoda sizlere anlatmaya çalıştım. Videodaki adımları takip ederek kolaylıkla yüklemelerinizi yapabilirsiniz.

Alışveriş Reklamları mı, Maksimum Performans Reklamları mı?

Son günlerde pek çok kez deneyimlediğim ve sizlerle de paylaştığım gibi doğrudan Google alışveriş reklamları yerine, maksimum performans kampanyası oluşturmanızı öneririm. Maksimum performans kampanyası içeriğinde alışveriş reklamlarını da barındırmakta olduğundan, bu kampanya içerisinde alışveriş kısmında da reklamlarınız görüntülenecektir. Maksimum performans reklamları Google'ın tamamıyla dönüşümleri arttırmaya yönelik olan ve yeni olarak bizlere sunduğu bir kampanya türü. İçerisinde arama ağı, görüntülü, video reklamlarını da kapsadığı gibi aynı zamanda alışveriş reklamlarını da içermekte. Son dönemde alışveriş reklamları ile maksimum performans reklamlarını karşılaştırdığım en az 10 Google Ads hesabında da maksimum performans kampanyalarının alışveriş reklamlarına göre çok daha iyi sonuçlar getirdiğini sizlere belirtebilirim. Maksimum performans reklamı içerisinde alışveriş kısmını da kullanabilen hesaplarda oldukça iyi dönüşümler ve diğer reklam türlerine göre yine daha düşük maliyet/dönüşüm değerlerine ulaştığımızı da belirtebilirim.

Eğer Google Ads için günlük bütçeniz kısıtlı ise sadece ve sadece maksimum performans kampanyası ile yola çıkmanızı öneririm. Böylece düşük bütçelerle test edebilir ve size getirisini-götürüsünü takip edebilirsiniz.

Maksimum Performans Kampanyasında Dikkat Edilmesi Gerekenler

Öncelikle bu kampanya türüne düşük bir günlük bütçe ile başlamanızı ve zaman geçtikçe bütçenizi ufak ufak kontrollü bir şekilde arttırmanızı öneirim. Örneğin bu kampanyaya günlük 100₺ ile başlayarak, gidişata göre 50₺ olarak haftalık olarak bütçe arttırımı yapabilirsiniz. Çok ciddi bütçeler kullanmak ya da hızlı artış ve düşüşler yapmak tüm reklamlarda olduğu gibi bu reklam türünde de olumsuz sonuçlara ve reklamın iyi performans göstermemesine sebep olabilir. Ek olarak Google'ın önerdiğinin aksine kampanya içerisinde kitle sinyali kullanmanızı önermiyorum. İzlediğim ya da eğitim verdiğim hesaplarda kitle sinyalini kaldırdıktan sonra daha iyi sonuçlar geldiğini sizlere rahatlıkla belirtebilirim. Dolayısıyla bu reklam türünü kullanırken bir kitle sinyali eklemeden kullanın ve takip edin. Son olarak bu kampanya türünde de reklam öğelerini hazırlarken reklam durumunu mükemmel seviyesine getirmenizi şiddetle öneririm. Bu reklamlarınızın verimli çalışması için oldukça önemli bir unsur. Her ne kadar makismum performans reklam türünde Google pek çok çalışmayı kendi yapıyor gibi görünse de, reklam kurulumu sırasında sağlayacağınız veriler oldukça önemli. Başlık ve açıklamaları özenli bir şekilde oluşturmalı ve reklamınızı, reklama tıklayacak kişi gözüyle düşünmelisiniz. İlgi çekici başlıklar üretmeli, öne çıkan özelliklerinizi vurgulamalı, yükleyeceğiniz görsellere özen göstermeli, sizi yansıttığından emin olmalısınız. Bu verileri girerken simülasyonda Google sizi uyaracak ve eklemeniz gereken detaylar konusunda öneride bulunacaktır. Bu önerileri de dikkate alarak girdiğiniz reklam öğelerini geliştirebilirsiniz.

Maksimum Performans Kampanyası Reklamı Nasıl Mükemmel Düzeye Gelir?

Öncelikle başlık ve açıklamalarınıza oldukça özen göstermelisiniz. Sizi yansıtan, özgün ve harekete geçirici başlıklar ile açıklamalar kullanmalısınız. Başlık ve açıklamalarınızı oluştururken imla kurallarını da dikkate almayı unutmayın. İfadelerinizde tutarlılık olmasına özen gösterin. Maksimum performans kampanyanıza görsel eklerken de Google'ın isteklerine dikkat edin. Kare, dikdörtgen ve yatay olarak kaliteli, ürünlerinizi iyi yansıtan görselleri reklamlarınızda kullanın. Görsel ölçüleri ve görselin çözünürlüğü de bu kısımda çok önemlidir. Ufak görseller yada kalitesi düşük görseller kullanmanız reklamınızın da kötü görünmesine sebep olacaktır. Kullandığınız görseller kendi görsellerinizden olmalıdır, farklı sitelerden ve herkeste görülen görselleri kullanmanız yine reklamınızın ilgi çekiciliğini düşürecektir. Reklam öğelerinize video eklemeyi de ihmal etmeyin. Bu video özenle çekilmiş, ürünlerinizi iyi anlatan şekilde olursa reklamınızın performansı artacaktır. Yukarıda yazdıklarımı yaptığınızda maksimum performans kampanyasına ait reklam öğelerinizin durumu mükemmel seviyede görünecek ve reklamınız verimli şekilde işleyecektir.

Arama Ağı Reklamları ve E-ticaret

Yüksek bir bütçeye sahipseniz doğru yapılandırdığınız arama ağı kampanyası da e-ticaret sitenize oldukça katkı sağlayacaktır. Çok ürüne sahip bir e-ticaret siteniz varsa dinamik reklamları kullanarak tüm ürünlerinizi bulunabilir yapabilirsiniz. Burada reklamınıza ait dinamik reklam hedeflerini doğru olarak ayarladığınızdan emin olmalısınız. Yani url, kategori bazlı olarak Google'a doğru ve geçerli sinyalleri sunmalısınız. Doğru strateji ile teklif vermek ve günlük negatif anahtar kelime takibi yapmak bu kampanya türü için oldukça önemlidir. Bunları ne kadar doğru yaparsanız, arama ağı kampanyasından o kadar verim elde edersiniz. Reklamınızı günlük olarak takip edip aldığınız tıklamaları ve bu tıklamaların arama terimlerini değerlendirmelisiniz. Eğer size uymadığını düşündüğünüz terimler varsa bunları negatif anahtar kelime olarak ekleyip gereksiz tıklama almanın önüne geçebilirsiniz.

Ben e-ticaret reklamlarına tıklama odaklı strateji ile başlamaktan yanayım. Ya tıklamaları arttıran strateji ya da manuel TBM ile reklamlara başlamaktayım. Reklamların gidişatına göre yani harcadığım reklam harcamasına göre elde ettiğim dönüşüm değerinin değerlendirmesine göre teklif stratejisini dönüşüm değerini arttırma olarak ileriki dönemde güncelleyebiliyorum. Ancak reklamı başlatırken kullandığım tıklamaları arttırma yada manuel TBM stratejilerinde reklam harcamamdan elde ettiğim dönüşüm değeri beklediğim seviyelerde ise tıklama stratejileri ile devam etmek benim tercihim. Tıklama stratejilerinde maksimum tıklama başına ücret belirleme gibi bir özellik olmasından ötürü tekliflerim yani tıklama başı ücretlendirmeler konusunda kontrol sahibi olabiliyorum. Size de önerim tıklama stratejisi ile ilerlerken işler iyi ise teklif stratejisini değiştirmemeniz. Disiplinli bir şekilde reklamınızı takip ettikçe, veriler aldıkça bütçenizde de yine kontrollü olarak ufak adımlarla artışlar yapabilirsiniz.

E-ticarette Teklif Stratejisi ile ilgili Örnek

Bir e-ticaret sitesi için arama ağı kampanyası oluşturduk ve tıklamaları arttırmaya yönelik strateji seçtik. Bu strateji dahilinde de maksimum tıklama başı ücret olarak 1TL belirledik. Reklamımız 2 ay süresince çalıştı ve roas değeri olarak bize bir sonuç verdi. Yani bize 1TL reklam harcamamız sonucunda elde ettiğimiz dönüşüm değerini (ciroyu) gösterdi. 2 ay sonunda elde ettiğimiz bu değerin bizi memnun edip etmemesi, teklif stratejisini gözden geçirmemizi düşündüren en önemli etken olacaktır. Örneğin biz bu reklam sonucunda 1 koyup 10 aldıysak belki de macera aramadan bu strateji ile devam etmemiz gerektiğini anlayabiliriz. Ancak biz 1 koyup 2 aldıysak ortada bir problem var demektir ve teklif stratejisini gözden geçirmemiz gerekebilir. 2 ay süresince negatif anahtar kelime takibi ve tanımlaması, bölgesel optimizasyon çalışması yapıp beklenen düzeyin altında bir roas değeri aldığımızda teklif stratejisi olarak dönüşüm değeri arttırma seçebilir ve beklediğimiz roas değerini bu stratejiye hedef roas olarak tanımlayabiliriz. Örnek olarak 1TL harcama ile 5TL dönüşüm değeri elde etmek istiyorsak hedef roas değerini %500 olarak tanımlamalıyız.

Yeniden pazarlama reklamları her kategoride olduğu gibi e-ticaret siteleri için de oldukça önemli. Kararsız tüketicileri kazanmak için yeniden pazarlama reklamlarına bütçe ayırmanızı öneririm. Yeniden pazarlama için görüntülü reklamları kullanabilirsiniz. Her reklam türünü kurarken olduğu gibi yeniden pazarlama reklamlarında da tüm reklam öğelerini, başlık ve açıklamalrı, görselleri yine özenle seçmeli ve reklam performansınızı yükseltmelisiniz. Özetle e-ticaret siteleri için başta maksimum performans kampanyası olmak üzere, arama ağı ve görüntülü yeniden pazarlama reklamlarını önermekteyim... Google Ads konusunda yeterli bilgiye sahip olmayanların bir profesyonelden destek almaları gerektiğini de belirteyim.
Yorumlar
Henüz yorum yapılmamış.
Yorum Yazın
Yorumunuz
Eposta (Yayınlanmayacaktır)
İsim
Web Sitesi

Konuyla alakalı içerikler:

Desteğe mi ihtiyacınız Var?

Google Ads, SEO ve Eticaret konularında profesyonel hizmeti bizden alabilirsiniz.

Eğitime mi ihtiyacınız Var?

Online SEO Eğitimi
Kendi siteniz üzerinden örnek anlatımlı 1:1 SEO eğitimi...
Online Google ADS Eğitimleri
1:1 gerçek ya da örnek hesap üzerinden Google ADS Eğitimleri...

Mert Şener Kimdir?

Google Ads, SEO ve E-ticaret alanında 16 yıllık bir tecrübe ile yüzlerce firmaya hizmet vermiş, profesyonel bir geliştiricidir...