İşletmenizi Büyütecek Strateji: Google Stratejisi

08/06/2021

İşletmenizi Büyütecek Strateji: Google Stratejisi

Dijital çağ içerisinde artık işletmeler için web sitesi en önemli tanıtım aracı haline geldi. Hal böyle olunca tüm işletmeler birer web sitesi edinmek haricinde bu web sitesi ile nasıl yeni müşteriler kazanırım ya da mevcut portföyümü nasıl daha fazla genişletebilirim diye düşünmeye ve stratejiler geliştirmeye başladı. Evet günümüzde web sitesi sahibi olmak bir işletme için zorunluluk. Ancak tek başına, işlevi olmayan ya da yeni kişilere ulaşmayan bir web sitesinin de işletmeye hiçbir yararı olmayacağı oldukça açık bir durumdur.

Ben bu yazımda işletmeler için sadece Google ve ona ait servisler ile kullanabilecekleri, kendi işimde de en çok sevdiğim ve güvendiğim stratejiyi sizlerle paylaşmak istedim.

Google Stratejisi ile İşletmenizi Büyütün!

Google'ı tek başına arama sonuçlarında sizi gösteren bir uygulama olarak düşünmeyin. Google bunun haricinde de size bir çok pazarlama ve tanıtım aracı sunmaktadır. Bunları Google Ads ve remarketing olarak yazımın devamında ele alacağım...

Aslında bu yazının özetini SEO - Google Ads ve remarketing (yeniden pazarlama) olarak düşünebilirsiniz. Bu üçgende kurgulanan doğru bir sistemin işletmenizi %100 olarak başarılı sonuçlara götüreceğinden emin olabilirsiniz.

Öncelik SEO

Bence dijital pazarlama çalışmaları içerisinde en çok değer verilmesi gerekli alan SEO. Niye diye soracak olursanız, kendisi ile ilgili arama terimlerinde 7/24 Google'da birinci sayfada bulunmak bir işletme için harika bir sonuçtur. Her an yeni bir kitleye ulaşmak, müşteri kazanmak diğer pazarlama araçlarına göre SEO çalışmalarını öne çıkarabilir. Elbette diğer pazarlama yöntemlerinin de bu konuda katkısı çok yüksektir ancak benim fikrim ve deneyimlerim SEO konusuna öncelik vermenin bir işletme için en büyük yatırım olduğu yönünde... Bu içeriğimde de zaten SEO çalışmalarını Google Ads ve yeniden pazarlama reklamları ile nasıl daha verimli kullanabilirsiniz bunu anlatmak istedim.

Öncelikli olarak teknik altyapısı güncel teknoloji yapısına uygun, kullanıcısını memnun etmek üzere tasarlanmış bir web sitesine sahip olduğunuzu varsayıyorum. Şimdi ilk iş bu site için kaliteli, özgün ve ziyaretçilerin ilgisini çeken içerikler oluşturmaktır. Konuyla ilgili rakiplerin gözlenmesi, içerik üretme konusunda sizi doğru yönlendirebilir. Fakat içerik üretirken kopya içerikten kaçınmak, tamamen özgün içerikler oluşturmak SEO'da birinci kuraldır. Bu yüzden içerik üretimi konusunda kendiniz yetersiz iseniz mutlaka profesyonel destek almanızı öneririm. Aynı şekilde web site altyapınızı da kusursuz hale getirmek için belirli bir yatırımı yapmaktan çekinmemelisiniz. SEO çalışmalarının uzun vadede işletmenize fayda getirecek çalışmalar olduğunu unutmayın. Bu yüzden sabırlı olun ve yapılan çalışmaları dikkatlice izleyin. Yavaş yavaş web sitenizin Google üzerinde yükseldiğini ve bir süre sonra sabit olarak ilk sayfada yer alacağını göreceksiniz. Tabii ki bu sonuçlar için web sitenizin altyapısı ve içerik konusunda profesyoneller ile çalıştığınızı ya da bu konularda kendinizin tecrübeli - bilgili olduğunu varsayarsak... SEO çalışmalarında içeriğin en önemli unsur olduğunu önceki yazılarımda da defalarca belirttim. İçeriğiniz zayıf ise yazının devamını okumanızın da bir faydası olmayacağını hatta boşuna para harcamanızı engelleyecek olacağını da söyleyebilirim :) Bu bakımdan önce web site içeriğinizi kuvvetlendirin, sonrasında da anlatacağım diğer Google stratejilerine kulak verin!

Google Ads Anahtar Kelime Reklamları

Google Ads ile hemen şimdi istediğiniz kelime ya da kelime terimlerinde reklam vererek arama sonuçlarında sponsor gösterim elde edebilirsiniz. SEO çalışmalarınız sürerken ve ilk sayfada yer almanız gereken süreyi boş geçirmemek adına Google Ads ile anahtar kelimelerinize reklam oluşturmanız sizin için oldukça faydalıdır. Örnek olarak Brezilya kahvesi satan bir işletme bu kelime öbeğinde başarılı bir SEO çalışması sonucunda 2-3 ay içerisinde ilk sayfada yer alabilir. Bu bekleyiş sürecinde ilgili işletme Google Ads reklamlarını kullanarak yeni müşterilerilere ulaşabilir ve kazanç elde edebilir. Daha sonra ilgili kelime dahilinde organik aramalarda ilk sayfada çıkan işletme bütçesi dahilinde Google Ads reklamlarını kullanmaya devam edebilir. Bu durumda kelime öbeği aratıldığında hem sponsor hem de organik alanda yer alan işletme satış yapma oranını daha da arttıracaktır.

Google Ads için ilk 3 sıralamada verilen teklif uygun olduğu sürece hem Google Ads'i hem SEO çalışmalarını birlikte yürütmenizi öneririm. Bütçeniz kısıtlı ise ve kelime öbeğindeki rekabet yüksek ise o zaman sadece organik aramalar üzerinde yoğunlaşmanızı ve tüm bütçenizi bunu ayırmanızı öneririm. 15₺'lik bir Google Ads tıklaması ile günde 300₺ harcayarak 20 tıklama almak yerine aylık 3.000₺'lik bir profesyonel SEO çalışmasının size daha fazla getirisi olacağını düşünüyorum. Tabii ki burada doğru bir SEO çalışmasının yürütülmesinin - doğru bir SEO uzmanı ile çalışmanın da çok önemli olduğunu belirteyim. Bugüne kadar yaptığım SEO danışmanlığı çalışmalarında organik aramalarda doğru sonuçlar alındığında ciddi bir organik trafiğin sağlandığını ve geri dönüşlerin sağlandığını belirtebilirim.

Remarketing Reklamları

Gelelim yeniden pazarlama reklamlarına. İşletmenizi büyütmeniz için gizli kahramanın bu reklam türü olduğunu söyleyebilirim. Çünkü bu reklamlar web sitenizi ziyaret eden kişileri takip eder ve gezdikleri başka sitelerde yakalar ve sizin reklamınızı onlara gösterir :) Web sitenizi organik ya da Ads reklamları üzerinden ziyaret etmiş kişileri bir haber sitesinde ya da Youtube üzerinde yakalamanız ve onlara tekrar web sitenizi ziyaret etmeleri için reklamlar göstermeniz mümkün. Google Ads yukarıda bahsettiğim anahtar kelime reklamları haricinde de bu tip reklamları aynı panel üzerinden yaratmanızı ve yönetmenizi sağlar. Bu konuda tecrübe ya da bilginiz yoksa yine profesyonel destek alarak Google Ads yeniden pazarlama reklamlarından yararlanmanızı öneririm.

Yeniden pazarlama reklamları kararsız kalan tüketiciler için çok etkilidir. Sadece 1 kez görüntülediği 3 işletme arasında karar vermekte zorlanan bir tüketicinin karşısına 2.kez çıkmak satış anlamında çok büyük etkene sahiptir. Bu yüzden Google stratejimde yeniden pazarlamanın ayrı bir yeri olduğunu tekrar belirteyim.

Sosyal Medya ve Remarketing

Sosyal medya üzerinde de remarketing kampanyaları oluşturmak mümkündür. Yani web sitenizi ziyaret etmiş kişilere Facebook ya da Instagram üzerinde reklamlar gösterebilirsiniz. Bu tür kampanyaların da oldukça önemli olduğunu düşünüyorum. Ancak bu yazımı ya da stratejimi sadece Google tabanlı oluşturduğum için sosyal medya remarketing reklam ya da pazarlama konusunu başka bir blog yazısına bırakıyorum :)

Ziyaretçi Kazan - Sonra Tekrar Getir

Google'da organik arama ile ya da Ads ile bir ziyaretçi kazandığınızda o kişiyi bir daha web sitenize getirmek üzerine bir strateji kurmalısınız. Bunu da Google yeniden pazarlama reklamları ile sağlamalısınız. Burada önemli olan bir konuyu da belirtmeden geçmeyeyim: Gereksiz kaynaklardan ziyaretçi aldığınız zaman yeniden pazarlama listesindeki kişileriniz sizin hedef kitleniz olmayabilir... Bu yüzden oradan buradan gereksiz ziyaretçi alarak onları yeniden pazarlama listenize yazdırmayın. Çünkü buna benzer bir durumda yeniden pazarlama reklamlarınız sizinle ilgisi olmayan kişilere gösterilecektir. Farklı kategorilerde hizmet veren bir işletme iseniz her bir kategoriniz için ayrı yeniden pazarlama listeleri oluşturabilir ve o listelere ait özel reklam gösterimi yapabilirsiniz. Örneğin işletmenizin satışını yaptığı ayakkabı kategorisini inceleyenlere ayakkabı, çanta kategorisini ziyaret edenlere çanta reklamı gibi. Ya da sadece ana sayfanızı ziyaret edenlere genel bir reklam gösterimi sağlayabilirsiniz...

Konuyla ilgili Stratejinin Özeti:

  1. SEO çalışmalarına önem vermek - organik aramalarda birinci sayfada yer almak
  2. SEO çalışmaları başarıya ulaşana kadar ADS ile yeni portföy kazanmak
  3. Ads ile organik aramalarda geride kalınan kelimelere reklam vermek
  4. Tüm bu ziyaretçileri bir yere kayıt edip onlara tekrar reklam göstermek

Sorular

Profesyonel SEO Çalışması için Kimden Hizmet Alabilirim?

Eğer bir web siteniz yok ise web sitenizi yapacak kişi ya da ajanstan hem web sitesi tasarımı hem de SEO hizmeti almanızı öneririm. Bu çalışmaların daha başarılı olmasını sağlayacaktır. Bir web siteniz var ve SEO konusunda profesyonel destek ihtiyacınız varsa o zaman profesyonel bir SEO danışmanı ya da ajansına başvurarak konu ile ilgili bilgi almanızı öneririm.

SEO Danışmanlığı konusunda sorularınız varsa yardımcı olmak isterim.

Google Ads Anahtar Kelime Reklam Maliyetleri Nedir?

Bu reklamı yapılacak olan anahtar kelime öbeğine göre değişkenlik gösterir. Örneğin Çiçek siparişi kelimesi rekabeti çok yüksek olan bir terimdir ve dolayısı ile tıklama başına 10₺ civarında bir maliyet getirebilir. Ancak Brezilya kahvesi daha düşük rekabete sahip bir terim olduğu için tıklama başına 2₺ ile size verimli sonuçlar getirebilir.

Google Ads Anahtar Kelime Planlayıcı

Google Anahtar Kelime Planlayıcı uygulaması ile kelimeleriniz adına bütçesel ve tıklama anlamında fikir edinebilirsiniz.

Google Ads Yeniden Pazarlama Reklam Maliyetleri Nedir?

Google Ads reklamları aylık -+500₺ benzeri bütçeler ile sürdürebileceğiniz bir reklam türüdür. Bu yüzden tüm işletmelere bu reklam türünü kullanmalarını şiddetle öneririm. Ortalama olarak 0,25₺ ile bir tıklama alındığında 10₺lik bir bütçe ile 40 tane ziyaretçiyi web sitenize çekiyorsunuz... Ve en önemlisi bu 40 kişi daha önceden de web sitenize ziyarette bulunmuş... Sanırım konuyu anlatabildim :)

Google Ads ile Nerelerde Yeniden Pazarlama Reklamı Gösterebilirim?

Google Ads ile Youtube üzerinden ya da Google Ads reklam veren tüm siteler üzerinden reklam gösterimi yapabilmek mümkündür. Hatta sadece spor siteleri, film siteleri gibi kategorilerde de reklam vermek mümkündür. Benzer şekilde sadece spesifik bir site üzerinden reklam yayınlamak da mümkündür. Örneğin sadece Hürriyet ve Milliyet'in internet sitesinde reklam gösterebilirsiniz.

Google Ads'i Profesyonel Destek Olmadan Kullanabilir miyim?

Google Ads başlı başına ciddi bir çalışma alanıdır. Konuyla ilgili tecrübe ve bilginiz bulunmuyorsa profesyonel destek almanızı öneririm.

SEO Danışmanlığı için Profesyonel Destek İster misiniz?

O halde bana ulaşabilirsiniz. İşletmenizi yükseltmek, yeni müşteriler kazandırmak için doğru stratejileri size sunabilirim. İletişim bilgilerim

Yorumlar
Henüz yorum yapılmamış.
Yorum Yazın
Yorumunuz
Eposta (Yayınlanmayacaktır)
İsim
Web Sitesi

Konuyla alakalı ilginizi çekebilicek içerikler:

Desteğe mi ihtiyacınız Var?

Eticaret ve SEO konularında profesyonel hizmeti bizden alabilirsiniz.

Eğitime mi ihtiyacınız Var?

Online SEO Eğitimi
Kendi siteniz üzerinden örnek anlatımlı 1:1 SEO eğitimi... Detaylar
Online Google ADS Eğitimi
Google ADS hesabınız üzerinden örnek anlatımlı 1:1 Google ADS eğitimi... Detaylar

Mert Şener Kimdir?

Eticaret ve SEO alanında 16 yıllık bir tecrübe ile yüzlerce firmaya hizmet vermiş, profesyonel bir geliştiricidir...