Google Ads E-ticaret Dönüşüm ve Dönüşüm Değeri Kurulumları

24/08/2022

Google Ads E-ticaret Dönüşüm ve Dönüşüm Değeri Kurulumları

Bir e-ticaret sitesi için önemli bir pazarlama aracı olan Google Ads reklamlarında dönüşüm ve dönüşüm değerlerinin doğru ayarlanması oldukça önem taşımaktadır. Başarılı siparişleri bir dönüşüm saymak ve bunun yanında başarılı siparişin toplam cirosunu dönüşüm değeri olarak Google Ads tarafına tanımlatmak hem teklif stratejilerini doğru kullanmak, hem de doğru raporlama yapmak için oldukça önemlidir. Ben de bu içeriğimde sizlere hem siparişlerin dönüşüm olarak belirtilmesi, hem de sipariş toplamlarının dönüşüm değeri olarak nasıl tanımlanabileceği konusunda bilgi vermek istedim. Bunu da yaparken belirli e-ticaret altyapılarından örnekleri sizlere sunmak istedim. Zannederim bu konuda oldukça fayda sağlayıcı bir içeriği sizlerle paylaşmış oluyorum :)

Google Ads E-ticarette Dönüşüm ve Dönüşüm Değeri Nedir?

E-ticaret siteleri Google Ads reklamları kullanırken birincil olarak başarılı sipariş sonuçlarına odaklanmalıdırlar. Yani bir e-ticaret sitesinin temel amacı online sipariş almak olduğuna göre başarı ile sonuçlanan herbir sipariş işlemi 1 dönüşüm olarak sayılabilir. Dönüşüm değeri ise her bir alınan siparişin toplam değeridir; yani cirosu. Siparişin toplam değerini Google Ads tarafına tanımlamak belirli bir harcamanın karşılığında ne kadar gelir elde edildiğini görmek açısından önemlidir. Örneğin 100TL'lik bir reklam harcaması ile 3 sipariş almak kulağa hoş gelse de, sipariş toplamını bilmek, görüntülemek oldukça önemlidir. Örneğin 100TL ile 3 sipariş alıp, 300TL dönüşüm değeri almak ile aynı sipariş sayısı ile 1000TL'lik bir değer elde etmek çok farklıdır. Reklamlardan elde edilen toplam gelirin, reklam harcamasına bölündüğü zaman çıkan değer ise roas olarak adlandırılır. Örneğin 100TL reklam harcamasıyla 1000TL'lik bir ciro elde ederseniz roas değeri 10 olacaktır.

Google Ads E-ticaret Dönüşüm Değeri Neden Önemlidir?

Google Ads üzerinde yaptığınız reklam yatırımı karşılığında elde ettiğiniz gelir sizin için en önemli ölçümleme aracıdır. Örneğin 100TL'lik bir reklam harcaması yaptığınızda elde ettiğiniz gelir 1000TL ise ROAS değeri 10 olarak karşımıza çıkar. Yani 1TL'lik reklam harcaması ile 10TL kazandığınız anlamı burada karşımıza çıkar. Beklediğiniz ROAS değerini yakalamak, reklamlarınızı iyileştirmek için de mutlaka dönüşüm değerini doğru bir şekilde Google Ads dönüşümlerine tanımlamalısınız. Ek olarak teklif stratejisi olarak dönüşüm değerini arttırma seçeneği kullandığınızda da bu değerin doğru kurulması çok çok önemli bir kriterdir.

Google Tag Manager ile Google Ads Sipariş Dönüşümü Kurmak

İlk olarak Google Ads üzerinde yeni bir dönüşüm kurmalısınız. Araçlar ve ayarlar altında Ölçümler -> Dönüşümler menüsü altından yeni bir dönüşüm oluşturabilirsiniz. Dönüşümünüze bir isim verip "SIPARIS" gibi, Değer bölümünde ise "Her bir dönüşüm için farklı değerler kullan" seçeneğini işaretleyebilirsiniz. Bu dönüşüme ait dönüşüm değeri değişken olacağı için bu seçeneği işaretlememiz gerekmekte. Sayım bölümünde ise "Hepsini" işaretli olarak bırakabilirsiniz. Sonuçta bir kişi birden fazla sipariş verirse de Google Ads tarafından dönüşümlere kayıt edilmelidir.

Google Ads üzerinde bu işlemi sağladıktan sonra, Etiket Ayarları bölümünden Etiketinizi nasıl yüklemek istediğiniz kısmı altındaki Google Etiket Yöneticisini Kullan bölümünü tıklayın ve size verilen Dönüşüm kimliği ve Dönüşüm etiketi verilerini Google Tag Manager'da kullanmak üzere açık bırakın. Google Tag Manager üzerinde yeni bir etiket oluşturun ve bu etiketi Google Ads Dönüşüm İzleme olarak seçin. Bu seçimden sonra Google Ads paneli üzerindeki dönüşüm kimliği ve dönüşüm etiketi size bu alanda sorulacaktır. Bu değerleri de ilgili alana tanımlayın. Şimdi sıra geldi bu etiketi tetikleyecek olan tetikleyiciyi tanımlamaya... Etiketinizi oluşturduktan sonra altında bulunan tetikleyici bölümüne yeni bir tetikleyici ekleyin ve sayfa görüntülemeleri ile ilerleyin. Bu alanda siparişin tamamlandığı sayfa urlsi ile bir tanımlama yapabilirsiniz. Sayfa görüntülemeleri -> bazı sayfa görüntülemeleri ve page url şunu içerir: "order-received" gibi bir tanımlama yapabilirsiniz. Yani burada bir kişi order-received içeren bir urlyi görüntülerse dönüşümün çalışması gerektiğini belirtmiş olursunuz. Kullandığınız e-ticaret altyapısına göre bu alanı siparişin sonuç urlsine göre tanımlayabilirsiniz. Örnek: "thank-you", "siparis-alindi" gibi... Bu işlemle birlikte başarı ile tamamlanan her siparişiniz 1 dönüşüm olarak Google Ads panelinize yansıyacaktır.

Google Tag Manager ile Google Ads Sipariş Dönüşüm Değeri Tanımlamak

Dönüşüm olarak kurduğunuz işleme dönüşüm değeri eklemek için siparişin başarıyla tamamlandığı sayfada bize bir takım çıktıların sağlanması gerekmekte. Bu örnekte Wordpress'in e-ticaret sistemi yani Woocomerce altyapısının sağladığı çıktıyı ele alarak ilerleyelim. Bu sistemde siparişin başarıyla tamamlandığı sayfa içerisinde aşağıdaki şekilde bir çıktı size sunulmakta.

Wordpress E-ticaret - (Woocommerce) Dönüşüm Değeri Kurulum Örneği



 
        var xlwcty_fab_ecom = {
            'pixel_id': '',
            'fb_pa_count': '',
            'fb_pa_data': '',
            'facebook_tracking_event': '',
            'facebook_purchase_event': '',
            'facebook_purchase_advanced_matching_event': '',
            'facebook_purchase_event_conversion': '',
            'google_analytics_id': '',
            'products': '{"4980332":{"name":"ABC Hakiki Deri Cu00fczdan","category":"Fu0131rsat u00dcru00fcnlerimiz","id":49802,"quantity":1,"item_price":"179.900028"}}',
            'order_id': '77284',
            'order_total': '179.90',
            'currency': 'TRY',
            'shipping_total': '0',
            'order_tax': '13.33',
            'affiliation': 'ABC DERÄ°',
            'gproducts': '{"49802":{"id":49802,"sku":"CZD-GD-00190","category":"Fu0131rsat u00dcru00fcnlerimiz","name":"ABC Hakiki Deri Cu00fczdan","quantity":1,"price":"179.900028"}}',
        };
    

Bu örnekte bir dizi değişkeni javascript ile bize sunulmuş. "xlwcty_fab_ecom" adlı bu dizi içerisinde "order_total" değişkeni sipariş toplamını bize gösteren yapıda... O halde biz de bu çıktıyı kullanarak sipariş değerini Tag Manager aracılığı ile kolayca tanımlayabiliriz. Tag Manager'da Değişkenler bölümüne gelerek yeni bir değişken oluşturarak bu işleme başlayabiliriz. Öncelikle değişkene bir isim vererek; örneğin "TOPLAM", yeni değişkenin türünü "JavaScript Değişkeni" olarak seçip, Genel Değişken Adı bölümüne de üst kaynak kodda görünen dizi adı ve değişkenini girmeniz yeterlidir. Yani "xlwcty_fab_ecom.order_total". Bu işlemi yaptıktan sonra biraz evvel tanımladığımız SIPARIS dönüşüm etiketine giderek bu etikete ait dönüşüm değeri alanına "+" işaretine basarak bu değişkeni "{{TOPLAM}}" tanımlamanız yeterli olacaktır. Bu işlemin sonucunda sipariş dönüşümünü kurduğunuz gibi, siparişe ait toplam değeri yani ciroyu da Google Ads tarafına iletmiş olacaksınız. Her e-ticaret altyapısı için farklı tanımlama gerektiren bu değerin nasıl kurulabileceğini anlayabilmeniz için ilgili sistemin sipariş sonuç sayfasının kaynak kodlarından yararlanmanızı öneririm. Benzer şekilde sunulan çıktılar ile yukarıdaki örneğe benzer şekilde dönüşüm değerlerini kolayca Google Ads tarafına aktarabilirsiniz.

Bazı E-ticaret Altyapılarının Dönüşüm ve Dönüşüm Değeri Kurulumları

Bugüne kadar yönettiğim veya eğitim verdiğim bazı altyapılarda dönüşüm ve dönüşüm değerlerinin nasıl tanımlandığını sizlerle paylaşıyorum. Bu alanı yeni altyapılar gördükçe geliştirmeye devam edeceğim. Sizler de bu içerikte yer almayan altyapıları yorumlarda belirterek, bu içeriğe katkı sağlayabilirsiniz.

DataLayer Sunan E-ticaret Altyapıları için Dönüşüm ve Dönüşüm Değerleri



window.dataLayer = window.dataLayer || [];
dataLayer.push({
   'transactionId': '1234',
   'transactionAffiliation': 'ABC E-ticaret',
   'transactionTotal': 190,
   'transactionTax': 1.29,
   'transactionShipping': 5,
   'transactionProducts': [{
       'sku': 'DD44',
       'name': 'Mouse',
       'category': 'Apparel',
       'price': 100,
       'quantity': 1
   },{
       'sku': 'AA1243544',
       'name': 'Klavye',
       'category': 'Apparel',
       'price': 90,
       'quantity': 1
   }]
});

Yine Google Tag Manager aracılığı ile bu tip çıktılar sunan sistemlerde dönüşüm değerlerini kolayca tanımlayabilirsiniz. Push şeklinde verilen çıktılarda değişken eklerken "Veri Katmanı Değişkeni" seçmeniz ve veri katmanı değişken adı olarak transactionTotal (örnekteki kodda verilen değişken adı) yazmanız yeterli olacaktır.

Yorumlar
Henüz yorum yapılmamış.
Yorum Yazın
Yorumunuz
Eposta (Yayınlanmayacaktır)
İsim
Web Sitesi

Konuyla alakalı içerikler:

Desteğe mi ihtiyacınız Var?

Google Ads, SEO ve Eticaret konularında profesyonel hizmeti bizden alabilirsiniz.

Eğitime mi ihtiyacınız Var?

Mert Şener Hakkında?

Google Ads, SEO ve E-ticaret alanında 18 yıllık bir tecrübe ile yüzlerce firmaya hizmet vermiş, profesyonel bir geliştiricidir...