Google Ads ile 1 Ayda 20.000TL Nasıl Çöp Edilir

23/10/2022

Google Ads ile 1 Ayda 20.000TL Nasıl Çöp Edilir

Çöp konusunda uzunca vakittir yeni içerik girmemişim, geçenlerde bir takipçim "yeni çöp hikayeleri yok mu?" diye bir mesaj attı; ben de olmaz mı dedim :) Üzerine de sizlerle bu bilgileri yapılan gerçek hatalar ile paylaşmak istedim. Google Ads kullananlar için gereksiz harcama yapmamak için güzel ve faydalı bir içerik olabileceğini düşünmekteyim; umarım fayda sağlar :)

Eğitim verdiğim 30.000TL aylık bütçeli bir hesabın, tamı tamına 20.000TL'yi her ay boşa harcadığını maalesef ki yine görmüş oldum. Peki neydi yapılan hatalar ya da yapılmayan doğrular birazdan anlatacağım. Gerekli iyileştirmeleri yaptıktan sonra şu an bu kampanyanın 10.000TL aylık bütçe ile çalıştığını ve güzel dönüşümler getirdiğini de belirteyim...

Ah Şu Negatif Anahtar Kelimeler :)

Hemen her Google Ads hesabında gördüğümüz negatif anahtar kelimelere dikkat etmeme konusu maalesef bu hesapta da mevcut. Hiç bir arama terimi kontrolü yapılmamış ve dolayısı ile negatif kelimeler tanımlanmamış. Yazılım sektöründe hizmet veren işletme konusu gereği "belediye, belediyesi" gibi terimlerden ve hemen her reklamda başımızın belası "ücretsiz, bedava" gibi terimlerden tıklama almış... Bunlar da reklam hesabının günlük bütçesinin yaklaşık olarak %70'ini boşa harcamış.

Arama Terimlerini Nasıl Kontrol Etmeli?

Anahtar kelime eşleme türü olarak sıralı ya da geniş eşleme kullandığınızda gereksiz arama terimlerinden tıklama almanız çok muhtemel. Bu yüzden her gün bir önceki günün arama terimlerini kontrol etmeli, gereksiz gördüğünüz kelimeleri negatif kelime olarak tanımlamalısınız. Arama ağı reklamlarında negatif kelime tanımlama işlemi kampanyanıza yapabileceğiniz en önemli optimizasyon türüdür. Yani kampanyanıza başka hiçbir şey yapmıyorsanız dahi negatif anahtar kelime tanımlamanız çok önemli bir konudur. Anahtar Kelimeler menüsü altındaki Arama Terimleri menüsünden ziyaret aldığınız terimleri görüntüleyebilir, Negatif Anahtar Kelimeler altından ya da bir Negatif Anahtar Kelime Listesi oluşturarak alakasız terimleri negatif olarak tanımlayabilirsiniz.

Google Ads Negatif Anahtar Kelimeler başlıklı blog yazımı da incelemek ister misiniz?

Bu Hesapta Negatiflerle İlgili Biz Ne Yaptık?

Arama terimlerine tek tek bakarak güzel bir negatif listesi oluşturduk ve kampanyaya tanımladık. Bütçenin %70'inin gereksiz tıklamalara gittiğini gördüğümüzden kampanya bütçesini de 30.000TL'den 10.000TL'ye düşürdük. Sonuçta aldığımız gereksiz tıklamaları sildiğimize göre bunu bütçemize doğru orantıda yansıtabiliriz :) Belirli bir süre 10.000TL bütçe ile ilerleyip dengeli bir şekilde bütçe yükseltmenin doğru olduğunu düşündük...

Strateji ve Dönüşümler

Google'dan her reklam hesabı için bir çalışan sizinle ilgilenir. Ara ara da sizleri arayarak kampanyalarınız üzerinde sizlere tavsiyelerde bulunurlar... Bu danışanların ortak özelliği yaptıkları her aramada size dönüşümleri arttırmaya yönelik stratejiyi kullanmanız konusunda ısrarcı olmalarıdır. Bu hesapta da aynı şey meydana gelmiş. Kampanyalar dönüşümleri arttırma stratejisi kullanıyor evet ama dönüşümler hiç kurulmamış - ya da yanlış kurulmuş. Makina öğreniminde dönüşümleri izleyemeyen bir otomatik teklif stratejisinin size başarı getirmesi bence mümkün değil. Yani teklif stratejimiz otomatik ve dönüşümleri arttırma üzerine ancak kurulan dönüşümler ana sayfa ziyaretleri, en az iki sayfa görüntüleme gibi kriterler üzerine kurulan, gerçekte size hiçbir artı değeri olmayan işlemler...

Kurumsal sitelerde doğru dönüşümlerin Whatsapp, telefon tıklamaları ya da bir form doldurma olduğunu kesinlikle bilmelisiniz. Ve dönüşümlerinizi bu değerler üzerine kurgulamaya öncelik vermelisiniz. Bahsettiğim bu örnek bir yazılım satışı yapan işletme olduğundan dönüşüm için sadece demo taleplerini saymayı doğru bulduk. Yani Google Reklamlarından gelen başarılı dönüşümleri sadece demo oluşturma üzerine kurguladık. Çünkü burada işletme için gerçek anlamda değer elde etmeyi özetleyen tek konu ziyaretçilerinin demo talebinde bulunması...

Dönüşümlerle İlgili Biz Ne Yaptık?

Ben kampanyalarda dönüşümleri doğru bir şekilde kurarak (Demo talebi isteği), tıklama stratejisine geçtim. Ve tıklama stratejisinde maksimum bir tıklama başı maliyeti belirledim. Sonuçta doğru arama terimine doğru teklifi verdiğimde dönüşümleri arttıracağımı ve aynı zamanda da teklifler üzerinde kontrol sahibi olabileceğimi düşümdüm ve haklı çıktım... Belirli bür süre sonra tıklama stratejisinden fayda sağlayamasaydım, ben de dönüşümleri arttırma stratejisine geçebilirdim. Bu genelde kullandığım bir yöntem, ancak bu hesapta tıklama stratejisi ile istediğimiz dönüşümleri elde edebildik. Tıklama stratejisi ve dönüşümleri arttırmaya yönelik stratejiler ile ilgili genel fikirlerimi aşağıdaki video içeriğimde bulabilirsiniz.

Dönüşümleri Arttırma Teklif Stratejisi Ne Zaman Kullanılmalı? başlıklı içeriğim tam bu noktada sizin için yararlı olabilir :)

Otomatik Teklif Kullanırken Birincil ve İkincil Dönüşümler

Otomatik teklif kullandığınızda dönüşümleri doğru kurma haricinde bir diğer önemli konu karşımıza çıkmakta. Bu da birincil ve ikincil işlem dönüşümler... Bunu basit bir örnek ile sizlere açıklamaya çalışayım. Örnek olarak Whatsapp tıklaması sizin hedeflediğiniz ve size fayda sağlayan bir dönüşüm işlemidir. Ancak Youtube sayfanızın tıklama alması sizin için dönüşüm sağlayan bir işlem değildir. Bu örnekte eğer ki Whatsapp ve Youtube tıklamalarına dönüşüm tanımlar ve bunları birincil değer olarak bırakırsanız Google otomatik teklif kullanırken size her ikisi için de dönüşüm getirmeye çalışır. Youtube tıklamaları Google tarafından size daha kolay sağlanacağı için dönüşüm stratejisi kullandığınızda size yanlış sinyaller getirmesine neden olur. Bu örnekte doğru mantıkta Whatsapp birincil dönüşüm işlemi, Youtube ikincil dönüşüm işlemi olarak tanımlanmalıdır.

Whatsapp'ı birincil, Youtube'u ikincil dönüşüm işlemi için tanımladığınızda dönüşümleri arttırmaya yönelik stratejide Google Whatsapp tıklamalarınızı arttırmaya odaklanır. Youtube tıklamaları ise sadece size rapor olarak sunulur.

Bu konuyla ilgili detaylı bir içeriğim mevcut, merak edenler inceleyebilirler: Google ADS Dönüşümleri Birincil ve İkincil İşlemler Nedir?

Başarılı Reklamlar için Başlık ve Açıklamalar Çok Önemli Öğelerdir

Google Ads arama ağı reklamlarında başlıklarınıza ve açıklamalarınıza özen gösterin. Reklam gücünün en az iyi mümkünse mükemmel düzeyde olmasına gayret gösterin. Bunu sağlamak için yapmanız gerekenler ise şunlardır:

  • Anahtar kelimelerinizi reklam başlıklarınızda geçirmek
  • İlgi çekici, benzersiz başlıklar oluşturmak
  • Tıklamaya teşvik edici başlıklar tanımlamak
  • En az 12-13 başlık tanımlamak
  • En az 3 açıklama oluşturmak ve açıklamalarınızda anahtar kelimelerinizi kullanmak

İpucu! Reklam alaka düzeyinizi yükselterek daha verimli tıklamalar alabilirsiniz. Bunu sağlamak için reklamınıza ait anahtar kelime ve başlıklarınızla reklamınızı yönlendirdiğiniz web sitesinin alakasını arttırabilirsiniz. Yani kelime ve başlıklarınızın reklamı yönlendirdiğiniz URL'deki içerikle uyumlu olmasını sağlayabilirsiniz. Site hızı ve kullanıcı deneyimi de reklam alaka düzeyi için oldukça önemli bir kriterdir.

Başlıklar ve Açıklamalar ile İlgili Biz Ne Yaptık?

Reklam güçlerini mükemmel düzeye getirmek için doğru başlık ve açıklamaları oluşturduk. Hem kendimizi, ürünü anlatan hem de tıklama potansiyelini yükseltmek adına çalışmalar gerçekleştirdik. Ek olarak web site içeriğinde de iyileştirmeler yaptık. Bu kalite puanımıza doğrudan katkı sağladığı için ekstra avantaj elde ettik.

Özet

Google Ads reklamlarını kendiniz yönetmek istiyorsanız mutlaka konuyla ilgili yeterli bilgi ve tecrübeye sahip olmanız gerekli. Eğer Google Reklamları ile ilgili bilginiz eksik ve tecrübeniz yoksa mutlaka bir eğitim ya da profesyonel danışmanlık hizmeti almanızı öneririm. Öteki türlü eğitim ya da danışmanlığa harcayacağınız para çöp edeceğiniz tutarın yanında hiç bir şey :) Elbette eğitim ya da danışmanlık alırken de doğru kişilere ulaşmaya özen gösterin...

Yorumlar
Henüz yorum yapılmamış.
Yorum Yazın
Yorumunuz
Eposta (Yayınlanmayacaktır)
İsim
Web Sitesi

Konuyla alakalı içerikler:

Desteğe mi ihtiyacınız Var?

Google Ads, SEO ve Eticaret konularında profesyonel hizmeti bizden alabilirsiniz.

Eğitime mi ihtiyacınız Var?

Mert Şener Hakkında?

Google Ads, SEO ve E-ticaret alanında 18 yıllık bir tecrübe ile yüzlerce firmaya hizmet vermiş, profesyonel bir geliştiricidir...