Google Ads Kelime Türlerinde Önemli Güncelleme

02/07/2021

Google Ads Kelime Türlerinde Önemli Güncelleme

Google ADS kelime reklamlarına eşleme türleri ile ilgili önemli bir güncelleme geliyor. Bu güncellemeye ait detaylı bilgi ve yorumlarımı bu içeriğimde sizler ile paylaştım.

Google ADS üzerinde geniş, sıralı ve tam olmak üzere şu an 3 eşleme türü bulunurken artık geniş eşleşmelerin reklamlarda kullanılmayacağı Google tarafından duyurulmuştu. Nisan 2021 yılında bazı ülkelerde bu değişiklik yapılmıştı. Tüm ülkelerde ise Temmuz 2021 tarihinde ilgili güncelleme yapılacak. Bu güncellemeye göre artık Google Ads kelime reklamlarında geniş eşleme türü bulunmayacak ve sadece tam ve sıralı eşleme kelime türlerini kullanabileceğiz...

Şu Ana Kadar Kullanabildiğimiz Kelime Eşleme Türleri

  • Tam Eşleme: Örnek olarak [seo çalışması] şeklinde kullanılan (kelime öbeğinin başına [ ve sonuna ] değeri verdiğimiz) ve birebir olarak bu kelime ile reklamların gösterilmesini sağlayan kelime eşleme türüdür. Risk aramayan ve nokta atışı hedef kitleye uyanların tercih ettiği kelime eşleme türüdür. Sadece belirtilen kelime öbeği ile ilgili reklamları kullanıcılarına gösterir.
  • Sıralı Eşleme: Örnek olarak "seo çalışması" şeklinde kullanılan (kelime öbeğinin başına " ve sonuna " değeri verdiğimiz) ve belirttiğimiz kelime öbeğinin başına ya da sonuna bizim belirtmediğimiz kelimeler eklendiğinde reklamlarımızın gösterilmesini sağlayan eşleme türüdür. Örneğin: profesyonel seo çalışması...
  • Geniş Eşleme: Başına ya da sonuna herhangi bir imleç koymadan* tanımlanan kelime eşleme türüdür. Örnek olarak seo çalışması şeklinde bir tanımlama yaptığımızda seo uzmanı arama sonuçlarında da reklamlarınız gösterilebilir. *Veya +seo +çalışması şeklinde bir tanımlama yaptığınızda seo içerik çalışması gibi bir arama sonucunda da reklamlarınız görüntülenir. Yani kelime öbeğiniz içerisinde araya yazılan harici bir kelimede de reklamlarınız görüntülenir.

Google Ads Kelime Türlerinde Önemli Güncelleme

Google Ads'in yeni güncellemesi ile birlikte geniş eşleme türü bundan böyle kullanılamayacak. Peki geniş eşleme türüne sahip mecvut reklamlarda ne gibi gelişmeler olacak? Google bu konuda mevcut geniş eşleme kullanan kelime türlerinin otomatik olarak sıralı eşleme türüne bağlı olacağını söylüyor. Örnek olarak seo çalışması gibi belirttiğiniz geniş eşleşmeli bir tanımlamanız var ise bu yeni güncelleme ile beraber "seo çalışması" şeklinde sıralı eşleme olarak reklam yayına devam edecek.

Anlattıklarımdan da gördüğünüz üzere çok kısa bir zaman sonra geniş eşleme türü ortadan kalkıyor ve geniş eşleme özellikleri sıralı eşlemeye taşınıyor.

Google resmi kaynaklarından bu güncelleme için şu ifadeleri kullanmış:

Güncellenen sıralı eşleme, sıralı eşlemenin denetimiyle geniş eşleme düzenleyicinin genişletilmiş erişimini birleştirerek eşleme türlerini basitleştirir. Yeni eşleme davranışı, sıralı eşlemeden daha kapsayıcı olacak, ancak GED'den biraz daha kısıtlayıcı olacaktır. Örneğin, "Ankara ile İstanbul arası taşıma hizmetleri" sıralı eşlemeli anahtar kelimesi, "Ankara ile İstanbul arası uygun fiyatlı taşıma hizmetleri" gibi aramaları da kapsamaya devam edecektir. Ayrıca "Ankara ile İstanbul arası kurumsal taşıma hizmetleri" gibi, geleneksel olarak yalnızca GED ile eşleşen aramaları da kapsayacaktır.

Google'ın açıklamaları ve verilen örnekler bize geniş eşleme seçeneğinin daha iyileştirmeler kazanarak sıralı eşleşmeye dahil edileceğini, sıralı eşleşmelerin de daha fazla alakalı seçeneği reklamlarda göstermesi için geniş eşleme türüne yaklaştığını bize göstermekte.

Eski - Yeni Dönem Karşılaştırması

Eski Dönem: Seo Hizmeti (Geniş Eşleme) sorgusu

Reklam sonuçlarında Seo danışmanlığı, seo uzmanı ya da seo nedir gibi arama terimlerinde de reklam göstermekte idi. Ve bazı arama terimleri aslında reklam için verilen kelime öbeği için ilgisizdi. Örneğin: nedir

Eski Dönem: +Seo +Hizmeti (Geniş Eşleme) sorgusu

Reklam sonuçlarında seo hizmeti kelime öbeklerinin arasında geçirilen sorgularda da reklamın görüntülenmesini sağlayan eşleme modeli idi. Bu aynı şekilde hizmet vermeye devam edecek, sadece tüm özellikleri eskiden bunları barındırmayan sıralı eşlemeye dahil olmuş olacak.

Eski Dönem: "Seo Hizmeti" (Sıralı Eşleme) sorgusu

Reklam sonuçlarında seo hizmeti kelime öbeklerinin başına ya da sonuna bir kelime eklendiğinde reklamların gösterilmesini sağlanırdı. Yeni güncelleme ile önceki paragrafta belirttiğim + uygulamasındaki gibi kelime öbeklerinin arasında yapılan sorgularda da bu reklamın gösterimi sağlanacak. Örneğin: seo için en iyi hizmeti veren firma

Geniş Eşleme Sıralı Eşleme Türüne Geçerken Yapılan İyileştirmeler

Önceki dönemde seo danışmanlığı gibi bir geniş eşlemeye ait kelime tanımında seo eğitimi arama sonucunda da reklamlar gösterilebilmekte idi. Google'ın açıklamaları yeni dönemde bu kelime öbeğinin sıralı eşleme türünde kullanılırken kendisinden çok alakasız aramalarda reklamların gösterilmeyeceği yönünde. Yani örneğimizi ele alırsak seo danışmanlığı veren bir firmanın eğitim konusunda önceliğinin olmadığını ve buna göre reklamlarının gösterilmemesi gerektiğini Google Algoritması anlamış ve bunu canlı ortamda uygular durumda.

Anlamamız Gereken

Geniş eşleme türü sıralı eşlemeye dahil edilirken geniş eşleme özellikleri biraz kısalıyor, sıralı eşleme özellikleri de biraz artıyor. Yani geniş eşleme ile sıralı eşleme arasında bir dengeleme kurularak reklamlar yayınlanmaya devam ediyor. Burada Google'ın amacı reklam verenlerin reklamlarını daha alakalı kişilere göstermek ve bundan fayda sağlamak...

Bu Güncelleme Tam Eşleme Kelime Türünü Etkilemeyecek

Yeri gelmişken tam eşleme kelime türü kullanan reklam verenlerin bu güncellemeden etkilenmeyeceğini de belirtmek isterim. Yani [] ile tanımladığınız tam eşleme türüne giren anahtar kelimeler Google Ads'in bu güncellemesinden etkilenmeyecek.

Ne Yapmamız Gerekli? (Sıralı ve Geniş Eşleme Kullanan Kişiler İçin)

Geniş eşleme türü ile reklam kullanan kişiler bu güncelleme ile birlikte reklamlarından aldıkları trafikte kayıp yaşayabilirler. Çünkü geniş eşleme seçeneği sıralı eşleme seçeneğine dahil olacağından dolayı ve bu yeni güncelleme geniş eşleşmeyi daha iyi - alakalı sonuçları göstermek üzerine kurulacağı için gösterim ve tıklama kaybı yaşanmasına sebep olabilir. Bu durumda anahtar kelimeler üzerinde ekstra bir çalışma yapıp mevcut ve memnun olunan kelime öbekleri için ekstra analizler yapılmasını öneririm.

Sıralı eşleme türü kullanan reklam verenler ise yukarıdaki kitlenin tam tersine beklediklerinden daha fazla tıklama ve bütçe harcaması durumu ile karşı karşıya kalabilirler. Lakin önceki dönemde sadece arama öbeğinin başına ve sonuna gelen kelimeler ile reklamlar gösterilirken birden bu durum değişecek ve kelime öbekleri arasına eklenen kelimeler ile de reklamlar gösterilecek. Sıralı eşleşme türü kullanan reklam verenler için negatif anahtar kelime aracının kullanımının öneminin artacağını belirtmek isterim. Bildiğiniz gibi negatif anahtar kelimeler ekleyerek kelime öbeklerinizin gereksiz tıklanmasını - sizinle alakasız arama sonuçlarında görüntülenmesini engelleyebilirsiniz.

Mevcut reklamların da geniş eşleme ya da sıralı eşleşme türü kullanan reklam verenler için reklamlarının yayını konusunda herhangi bir kısıtlama ya da gösterime engel bir durum olmadığını belirteyim. Sadece geniş eşleme türü olan reklam kelimelerin bu güncellemeden sonra sıralı eşleme türüne döneceğini, sıralı eşleme türüne sahip anahtar kelimelerin de daha esnek yapıda eski düzende geniş eşleme türüne yakın sonuçlarda gösterebileceğini söyleyebilirim.

Google Ads konusunda profesyonel destek almak için bana ulaşabilirsiniz. 16 yıllık tecrübem ile size en verimli Google Ads hizmetini sunmaya hazırım: İletişim Bilgilerim

Yukarıda bahsettiğim durumlardan ötürü Google Ads hesabınız üzerinde şimdiden önlem almanızı öneririm. Uygulanacak olan bu güncelleme ile birlikte reklam hesaplarınızda ciddi bir trafik kaybı veya bütçe harcaması yaşamanız olağandır...

SEO Uzmanı ise aradığınız bu içerik ilginizi çekebilir.

Yorumlar
Henüz yorum yapılmamış.
Yorum Yazın
Yorumunuz
Eposta (Yayınlanmayacaktır)
İsim
Web Sitesi

Konuyla alakalı içerikler:

Desteğe mi ihtiyacınız Var?

Google Ads, SEO ve Eticaret konularında profesyonel hizmeti bizden alabilirsiniz.

Eğitime mi ihtiyacınız Var?

Mert Şener Hakkında?

Google Ads, SEO ve E-ticaret alanında 18 yıllık bir tecrübe ile yüzlerce firmaya hizmet vermiş, profesyonel bir geliştiricidir...