Google Ads: Parayı Sokakta Bulanlar El Kaldırsın

20/11/2022

Google Ads: Parayı Sokakta Bulanlar El Kaldırsın

Google Ads çalışması yapan hemen herkes için bu içeriğin oldukça ilgi çekeceğini düşünmekteyim :) Peki Google Ads reklam çalışmaları sırasında parasını çöp edenler durumun farkına vardı mı? Google Ads bütçelerini çöp ettiğini fark edenler tecrübelerini içeriğin altında yer alan yorumlarda paylaşırlarsa sevinirim. Böylece Google Ads'e yeni başlayanlar ya da konuyu öğrenmek, tecrübe edinmek isteyenler için yararlı bir içerik paylaşmış olabiliriz.

Negatif Anahtar Kelime Tanımlıyor musunuz?

Tartışmasız anlamda Google Ads arama ağı reklamlarında verimi etkileyen en değerli konu negatif anahtar kelime tanımlamasıdır. Gereksiz arama terimlerini tespit edip, negatif tanımlaması yapmadığınız sürece arama ağı reklamlarından bir şey beklemeyin. Arama ağı reklamlarında gereksiz tıklama aldığınız sürece istediğiniz verimi elde edemeyeceğinizi ve beklediğinizden fazlaca parayı çöp edeceğinizi de şimdiden söyleyebilirim. Reklamlarınızı doğru kişilerin tıklaması ve buna bağlı daha çok dönüşüm elde etmek için arama terimlerini incelemeli ve alakasız olanları negatif anahtar kelime olarak tanımlamalısınız. Bugüne kadar izlediğim, danışmanlığını yaptığım ya da eğitim verdiğim Google Ads arama ağı kampanyalarında negatif anahtar kelime kullanmamanın ya da yanlış kullanmanın ortalamada bütçenin %40'ını çöpe attığını rahatlıkla söyleyebilirim.

Negatif Anahtar Kelime Nasıl Tanımlanır?

2 farklı şekilde negatif anahtar kelime tanımlaması yapabilirsiniz. Birincisi kampanyanızın altından doğrudan negatif anahtar kelimeleri ekleyebilirsiniz. İkincisi ise bir negatif anahtar kelime listesi oluşturabilir ve kampanyalarınıza bu listeyi tanımlayabilirsiniz. Negatif anahtar kelime listesini araçlar ve ayarlar -> paylaşılan kitaplık -> negatif anahtar kelime listeleri bölümünden oluşturabilirsiniz. Reklamlarınızı tıklayan kişilerin hangi arama terimi ile tıklama yaptığını da anahtar kelimeler altındaki arama terimleri menüsünden kontrol edebilirsiniz. Bu alanı günlük olarak inceleyip, gereksiz bulduğunuz kelimeleri negatif anahtar kelime olarak tanımlamanızı öneririm.

Doğru Tıklama = Daha Fazla Dönüşüm

Sizi arayan kişilere doğru kelimeler ile ulaştığınızda, ya da işletmenizle ilgili doğru kelimeleri ortaya koyup sıkı bir negatif anahtar kelime çalışması yaptığınızda reklamlarınızdan daha çok verim alacaksınız. Aldığınız tüm tıklamaların işinizle ilgili olduğunu düşündüğünüzde hem dönüşümleriniz yüksek hemde reklamlarınız bütçesel açıdan verimli çalışacaklardır.

Dönüşümleri Doğru Kurdunuz mu?

Haydi bakalım dönüşümleri kaç kişi doğru kurmuş :) Bir sayfa ziyareti, sosyal medya tıklaması ya da bir sitede ortalama geçirilen süre 30 saniyeden fazla ise gibi koşulları kaç kişi dönüşüm saydı... Bunlar doğru dönüşümler değil. Doğru dönüşümler; kurumsal siteler için telefon, Whatsapp, e-posta tıklamaları - canlı destek mesajları ya da form doldurmaları olabilir... Size değer katan işlemler yani potansiyel müşteri kazanmanıza öncelik edecek işlemler dönüşüm olarak kabul edilmelidir. Bunlar sizinle doğrudan iletişime geçen kişileri yani potansiyel müşteri adaylarını ölçümlemek olabilir. Örnek olarak yukarıda bahsettiğim gibi Whatsapp, telefon tıklamalarını dönüşüm olarak kurmak doğru bir seçenektir.

Dönüşümlerle ilgili işinize yarayacak harika bir video içeriği de burada sizlerle paylaşayım:

Google Ads Kurumsal Siteler için Tüm Dönüşüm Kurulumu Örnekleri (Tag Manager ile)

Dönüşümleri Yanlış Kurup Dönüşüm Stratejisi Kullanmak

Dönüşümleri doğru kurmayıp bir de dönüşüm arttırma stratejisi kullananların çöp ettikleri paraları epeyce gördüm. Lütfen yorumlarda deneyimlerinize yer verin ki, başkaları yanmasın :) Dönüşümleri arttırmaya yönelik otomatik teklif stratejisi kullandığınızda Google sizin tanımladığınız dönüşümleri arttırmaya yönelik hareket eder. Dolayısı ile burada dönüşümleri doğru kurmanızın önemi daha da fazla ortaya çıkmaktadır.

Birincil ve İkincil Dönüşüm İşlemlerinden Bihaber Olmak

Madem dönüşümleri arttırma stratejisi kullanıyorsunuz, birincil ve ikincil işlem dönüşümlerin ne anlama geldiğini biliyor musunuz? Bilenleri de bilmeyenleri de yorumlarda bekliyorum :) Otomatik teklif stratejisi kullanırken dönüşümlerin birincil ve ikincil dönüşüm olarak doğru ayarlanması son derece önemlidir. Otomatik teklif stratejisinde Google birincil dönüşüm işlemlerini arttırmak için tekliflerini makina öğrenimine göre verir. İkincil dönüşüm işlemleri ise sadece sizin raporlamanız için kullanılır.

Kurumsal Sitelerde Birincil ve İkincil Dönüşümler

Otomatik teklif kullanırken hemen herkesin gözden kaçırdığı çok önemli bir konunun bu olduğunu bilmenizi isterim. Yani kullandığınız teklif stratejisinin size verim sağlaması için dönüşümlerini kurduğunuz eylemlerin birincil ya da ikincil değer olarak seçilmesi oldukça önemlidir.

Google ADS Dönüşümleri Birincil ve İkincil İşlemler Nedir? başlıklı içeriğimde bu konuyla ilgili tüm detaylara ulaşabilirsiniz.

Birincil Dönüşümler

Birincil dönüşümler ön tanımlı olarak kurduğunuz tüm dönüşümlere atanan bir değerdir. Yani siz aksini yapmadığınız sürece Google Ads üzerinde kurduğunuz tüm dönüşümler birincil değer olarak atanırlar. İşte burada çok önemli bir unsur ile karşı karşıya kalırız. Çünkü birincil işlem optimizasyonu olan dönüşümler, siz Google Ads üzerinde otomatik teklif kullandığınızda Google'ın makine öğrenimi dahilinde size en çok sonuç getirmeye çalışacağı öğelerdir. Örnek olarak Whatsapp, telefon, e-posta gibi tıklamaları dönüşüm olarak kurduğunuzda bunları ikincil değer olarak işaretlemediğiniz sürece Google bu değerler üzerine size dönüşüm sağlamaya çalışır. Dolayısı ile burada yanlış olarak kurulan bir dönüşüm "Örnek olarak Facebook tıklaması" sizin teklif stratejinizin yanlış çalışmasına yol açar.

İkincil Dönüşümler

İkincil dönüşümler Google Ads'in teklif verirken dikkate almadığı dönüşümlerdir. Tani bu tip dönüşümleri sadece raporlamada kullanabilirsiniz. Örnek olarak Whatsapp, telefon tıklamaları birincil dönüşüm işlemi iken, Instagram ya da Youtube tıklamaları ikincil dönüşüm işlemi olabilirler. E-ticaret sitelerinde ise başarılı siparişler birincil dönüşüm işlemi iken, Whatsapp ya da chat tıklamaları ikincil işlemler olmalıdır.

Arama Ağı, Maksimum Performans ve Yeniden Pazarlama Üçlüsünü Denediniz mi?

En sıcak dönüşümü sağlayan 3'lü bence bu kampanya türleri. Bunları doğru şekilde kurup, ayarlayıp deneme yaptınız mı? Ya da yeniden pazarlama kampanyalarını doğru kurduğunuzdan yani sadece sitenize ziyarette bulunmuş kişileri hedefleyen reklamları kurabildiğinizden emin misiniz? Ek olarak diğer kaynaklardan elde ettiğiniz ziyaretçileri tekrar hedeflemek için yeniden pazarlama kampanyaları oldukça önem taşır. Yeniden pazarlama kampanyasında görüntülü reklamları kullanmanızı öneririm. Maksimum performans kampanyasını denemediyseniz çok şey kaçırmış olabileceğinizi düşünebilirsiniz. İlk iş bir maksimum performans kampanyası kurarak deneme yapmanız olacaktır. Maksimum performans kampanyasını düşük bütçe ile başlatarak bütçeyi zamanla yavaş yavaş arttırmanızı öneririm.

Video ve Görüntülü Reklamlara İnanılmaz Paralar Harcadınız mı?

Buna evet diyenler çok, şimdi yazarken bile tahmin ediyorum :) Arkadaşlar; bu kampanya türleri yüksek bütçeli işletmeler için yararlıdır. Kısa vadede kazanmak istiyorsanız bu reklam türlerinden şimdilik uzak durun. Belirli düzeye gelmiş ve bütçesi yüksek olan işletmeler marka bilinirliğini arttırmak için video ve görüntülü reklam kullanabilirler.

Google Ads Çalışanlarının Önerilerini Uyguladınız mı?

Sizi arayan Google Ads çalışanlarının her önerdiğini yaptıysanız bence reklamlarınızı hemen durdurun :) Bilin ki bu durumda ciddi anlamda bütçeniz harcanacak :) Elbette temsilcilerin söylediklerini dinlemeli ve işinize yarayanları uygulamalısınız. Ancak her dediklerini de yapmak zorunda değilsiniz. Kampanyanızdan memnunsanız özellikle teklif stratejisi değişimi, reklamları iş ortaklarında gösterme gibi önerileri bence göz ardı edebilirsiniz. Google temsilcilerinin dediklerini yaparak çok büyüt bütçe harcayan ve istediği dönüşümü alamayan onlarca hesabı gördüğümü belirtmeliyim.

Google çalışanlarından duyacağınız önerilerin büyük bir kısmı kampanyanız altındaki öneriler bölümünde de yer almakta. Google Ads üzerinden ara ara bu alana göz atarak aklınıza yatan önerileri uygulayabilirsiniz.

Google ADS Danışmanlığı Nedir? Google Ads Danışmanı Ne Yapar? başlıklı içerik ilginizi çekebilir.

Google Ads için Profesyonel Danışmanlık ya da Eğitim Aldınız mı?

Her zaman söylüyorum Google Ads reklam yönetimi ciddi bir bilgi birikimi ve tecrübe sahipliği ile başarılı bir şekilde yönetilebilir. Dolayısı ile bilgi ve tecrübeniz olmadan kendi kendinize Google reklamlarını kullandığınızda ister istemez kötü sonuçlar elde edebilirsiniz. Bunlar gereğinden fazla para harcaması ya da istediğiniz dönüşümleri alamamak olarak sıralanabilir. Bu yüzden profesyonel bir ajans ya da kişiden Google Ads danışmanlığı hizmeti ya da eğitimi almanızı öneririm.

Yorumlar
Henüz yorum yapılmamış.
Yorum Yazın
Yorumunuz
Eposta (Yayınlanmayacaktır)
İsim
Web Sitesi

Konuyla alakalı içerikler:

Desteğe mi ihtiyacınız Var?

Google Ads, SEO ve Eticaret konularında profesyonel hizmeti bizden alabilirsiniz.

Eğitime mi ihtiyacınız Var?

Mert Şener Hakkında?

Google Ads, SEO ve E-ticaret alanında 18 yıllık bir tecrübe ile yüzlerce firmaya hizmet vermiş, profesyonel bir geliştiricidir...