2022 Google Ads En Çok Yapılan Hatalar

24/01/2023

2022 Google Ads En Çok Yapılan Hatalar

2022 yılında yaklaşık olarak 500 saat online Google Ads eğitimi vermişim. Bu esnada 100'e yakın hesap eğitimlerde, 100'e yakın hesabı da bu konuda danışmanlık hizmeti verirken inceleme şansına sahip oldum. Bu hesaplarda sıkça yapılan hataları da bu içerikte sizler için derledim. İyi bir gözlem ve tecrübe olarak düşündüğüm bu içerik umarım sizler için yararlı olur :)

Negatif Anahtar Kelime Kullanmamak

Arama ağı kampanyalarında maalesef bir çok hesabın arama terimlerini kontrol ederek negatif anahtar kelime tanımlamadığını gördüm. Oysa ki negatif anahtar kelime tanımlamak arama ağı reklamlarının en önemli unsuru. Gereksiz tıklamaları ne kadar azaltırsanız reklamlarınızdan o kadar fazla verim alırsınız; bunu unutmayın :)

Google Ads panelinde sol menüde anahtar kelimeler altındaki arama terimleri linkinden reklamlarınızın tıklama aldığı kelimeleri görüntüleyebilirsiniz. Negatif anahtar kelime menüsünden ya da negatif anahtar kelime listesi oluştururak negatif kelimelerinizi kampanyalarınıza tanımlayabilirsiniz.

Negatif Anahtar Kelimeleri Yanlış Tanımlamak

Negatif anahtar kelime tanımlayıp, bunları yanlış yöneten hesaplara da çok kez şahit oldum. Örneğin ücretsiz muhasebe yazılımı diye gelen bir terimi doğrudan negatife tanımlarsanız tam eşleme ile sistem bunu [ücretsiz muhasebe yazılımı] şeklinde ekler. Bu da sadece bu terimi engellemenizi sağlar. Yani birisi ücretsiz muhasebe yazılımı yerine ücretsiz muhasebe programı yazarsa reklamlarınız yine görüntülenir. Burada yapmanız gereken ücretsiz kelimesini doğrudan geniş eşleme olarak negatiflere eklemenizdir. Ücretsiz kelimesi sizin için her türlü negatif olduğundan bu şekilde giriş yaparsanız artık ücretsiz kelimesinden gösterim almazsınız. Genellikle gelen yorumlar "hocam ücretsiz kelimesini negatif yapmama rağmen halen tıklama geliyor" şeklindeydi. İşte bu sorun tam eşleme ile negatif eklemekten kaynaklı.

Arama terimlerini kontrol ederken gereksiz olan kelimeleri notepad gibi bir programa satır satır kopyalayarak, en son bu kelimelerin tümünü negatif anahtar kelime ya da listenize yapıştırarak işlem yapabilirsiniz.

Yerel İşletmelerde Yer Seçeneklerinde Yanlış Seçimi

Özellikle yerel işletmeler için yer seçeneklerinde hedef veya ilgi alanı yerine varlık seçmek doğrudur. "Hocam İstanbul seçmeme rağmen başka şehirlerden arama geliyor" diyenlerdenseniz yer seçeneklerine göz atın. (Kampanya ayarları altındaki yer seçeneği) Burada varlık seçmek demek sadece o yerde fiziken bulunan kişileri hedeflemek demektir. Yer seçeneklerinde hedef veya ilgi alanı seçeneğinin ön tanımlı işaretli olarak geldiğini de unutmayın. Yani siz aksini yapmadığınızda kampanya ayarlarınızda yer olarak hedef veya ilgi alanı kullanılacak, bu da hedeflediğiz şehir dışından da tıklama almanıza yol açacak.

Görüntülü Reklamları Arama Ağına Dahil Etmek

Arama ağı kampanyası oluştururken Google ön tanımlı olarak iş ortakları ve görüntülü reklamları da kampanyanıza dahil eder. Özellikle bu alanda görüntülü reklam seçeneğini kaldırmanızı öneririm. Bu seçeneği işaretli olan kampanyalarda bu tercihin pek bir fayda sağlamadığını, hatta ciddi anlamda bütçe tükettiğini rahatlıkla söyleyebilirim. İş ortakları kısmı için tercihi size bırakıyorum ama benim fikrim bunu da kullanmamak olacaktır.

Reklamlara Özenmemek

Tüm kampanya türleri için reklam başlık, açıklama ve görselleri için çoğunlukla özenilmediğini de maalesef görüntüledim. Halbuki tüm kampanyalarınıza ait reklamlarda en azından reklam gücü olarak "iyi" seviyesini yakalamış olmalısınız. Elbette reklam gücünü "mükemmel" hale getirirseniz reklam performansınız için çok iyi olacaktır. Başlıklara, açıklamalara ve görsellere özenmeniz gerektiğini unutmayın. Başlık ve açıklamalar arama ağı kampanyalarınızda kalite puanınız için de oldukça önemli unsurlardır.

Dönüşümleri Yanlış Kurma ya da Hiç Kurmama

Dönüşümler reklamlarınızın optimize edilmesi ve otomatik teklif kullanırken doğru sinyaller vermesi bakımından önemlidir. Çoğu hesapta dönüşümlerin hiç kurulmadığını ya da yanlış kurulduğunu gözlemlediğimi söyleyebilirim. Örnek olarak kurumsal bir site için form doldurma, telefon ya da Whatsapp tıklamaları doğru dönüşüm iken ana sayfa görüntülemesini dönüşüm olarak kurandan tutun da, 2 sayfa gezeni dönüşüm olarak sayan hesaplar gördüm. Google Ads dönüşümleri size fayda sağlayan, katkı getiren işlemlerdir. E-ticaret sitelerinde de birincil dönüşüm işlemi başarılı siparişlerdir.

Yanlış Teklif Stratejileri

Dönüşümleri yanlış kuran bir hesabın kampanya stratejisi olarak dönüşümleri arttırma stratejisi kullanması kadar yanlış bir şey olamaz. Çünkü dönüşümleri arttıran teklif stratejisi bu belirlediğiniz dönüşümü en çok sayıda gerçekleştirmek için çalışır. Yani ana sayfa tıklamanıza dönüşüm tanımladığınızda strateji yanlış çalışır ve paranız çöp olur. Dönüşüm teklif stratejilerini ancak ve ancak dönüşümleri doğru kurduğunuzda kullanmalısınız. Dipnot olarak belirtmeliyim ki, yeni kampanyalarınızda tıklama stratejileri ile başlangıç yapmanız daha verimli bir bütçe ile yola devam etmenizi sağlayabilir.

Dönüşümleri Arttırma Teklif Stratejisi Ne Zaman Kullanılmalı? başlıklı içeriğim ilginizi çekebilir.

Birincil ve İkincil İşlem Dönüşümlerinden Bi Haber Olmak

Otomatik teklif stratejisi yani dönüşümleri arttırma ya da dönüşüm değeri arttırma stratejisi kullanırken Google Ads üzerinde oluşturduğunuz dönüşümlerin birincil mi, yoksa ikincil mi olarak tanımlanması son derece önemlidir. Google Ads otomatik teklif kullanırken birincil işlem olan dönüşümlere odaklanır. İkincil işlem dönüşümlere odaklanmaz. Örneğin bir e-ticaret sitesinin sipariş dönüşümü birincil işlem kategorisinde, Whatsapp tıklamaları ikincil işlem kategorisinde ise, Google teklif verirken birincil işlem olan dönüşüme odaklanır yani siparişlere. Ancak Whatsapp dönüşümleriniz birincil işlem olarak tanımlı ise, ki ek bir işlem yapmazsanız böyle olur; bu durumda Google e-ticaret siteniz için Whatsapp dönüşümlerine de odaklanır. Bu konunun çoğu kişi tarafından bilinmediğini net bir şekilde söyleyebilirim.

Bu içeriğimde konuyla ilgili çok detaylı bilgiyi sizlerle hem içerik hem de video olarak paylaştım; merak edenler ziyaret edebilirler: Google ADS Dönüşümleri Birincil ve İkincil İşlemler Nedir?

Tıklama Stratejisinde Maksimum TBM Kullanmamak

Tıklamaları arttırma stratejisi ile teklif türü kullanmak tamam; doğru. Fakat bu stratejiyi kullanırken mutlaka maksimum tıklama başı maliyet belirlemelisiniz. Yani bu alanı işaretleyip bir değer tanımlamaz iseniz tıklama başına limitsiz bir teklif vermiş olursunuz. Maalesef bu alanın tanımlanmamasından ötürü çöp olan onlarca paraya şahit oldum.

Açılış Sayfalarına Önem Vermemek

Google Ads reklamlarını dört dörtlük kurmak ve izlemek tek başına yeterli değil. Reklamların yönlendirildiği web sitesinin işlevi reklamın kalitesini tamamlayan çok önemli bir faktör. Yani web sitenizin hızı, kullanıcı deneyimi, dönüşüm almaya yönelik olması oldukça değerli. Ancak maalesef bu konuda çoğunlukla göz ardı edilen bir diğer unsur. Oysa ki Google Ads reklamlarına onca para harcamadan önce web sitesini iyileştirmek bence çok doğru bir karar olacaktır.

Reklam Zaman Planlaması Kullanmamak

Özellikle kurumsal sitelerde, yani telefon ya da Whatsapp ile dönüşüm almak isteyen işletmelerde reklamların mesai saatleri içerisinde daha yoğun yayınlanması oldukça önemli. Bazı işletmelerde mesai dışı alınan dönüşümler tıklama başına ödenen maliyetlere göre değerli olmayabiliyor. Bu yüzden özellikle sıcak anlamda bir etkileşim kurmak istiyorsanız reklam zaman planlayıcısını kullanarak reklamlarınızı mesai saatleriniz içerisinde yayınlayabilirsiniz. Ya da alternatif olarak tıklama stratejisi kullanırken mesai saatleri haricinde tekliflerinizi %50 - %70 düşürebilir, bu saatlerde daha ucuza tıklama alarak deneme yapabilirsiniz. Maalesef söyleyebilirim ki çoğu reklam veren reklam zaman planlayıcısını kullanmadığı için ciddi anlamda bütçesini boş yere harcamış.

Kampanyaları Sık Sık Kapatıp Açmak

Reklamları manuel olarak günün ya da haftanın belirli zamanlarında kapatıp açmayın. Bunun için reklam zaman planlayıcısını kullanın. Kendi kendinize reklamları kafanıza göre kapatıp açtığınızda reklamlarınızın dengesini bozduğunuzu unutmayın :)

Düzenli Ödeme Yapmamak

Reklamlarınız ödeme sorunu ya da bakiye bitmesi yüzünden 1-2 gün kapalı kaldığında reklam performansınız için olumsuz durumlar oluşur. Bu yüzden ödemelerinizi ve Google Ads bakiyenizi düzgün takip etmenizi öneririm.

Maksimum Performans Kampanyalarının Kullanılmaması

2022 yılına damga vuran bir kampanya türü oldu Maksimum Performans. Ve halen çoğu reklam veren bu kampanya türünü denemiş değil. Eh, ne diyeyim, denememeye devam edin :) Bu kampanya türü ile ilgili bir çok gönderi ve video içeriği paylaştım, yararlanmak isteyenler profilimi ve Youtube kanalımı ziyaret edebilirler.

Yeniden Pazarlama Kampanyalarının Kullanılmaması

Yeniden pazarlama Google Ads için adeta bir verim arttırıcı araçtır. Bu yüzden işletme kategorisi bu kampanya türünü kullanmaya uyuyorsa yeniden pazarlama reklamlarını kullanması oldukça önemlidir. Çoğu hesapta gördüğüm bir diğer eksiklik de bu kampanya türünün kullanılmıyor olması. Yeniden pazarlama reklamlarını (görüntülü reklam ağı ile) mutlaka kullanmanızı öneririm.

Google Ads Kolay Bir İş Değil

Google Ads konusunda hiç tecrübeniz yoksa reklamları kendi kendinize oluşturmaya kalkmanız size ciddi anlamda zarar yaratacaktır. Bütçenizi etkisiz kullanacağınızdan paranız boşa gidecek ve reklamlardan istediğiniz verimi alamayacaksınız. Bu konuda yüzlerce örnek gördüğümü sizlere rahatlıkla söyleyebilirim. Bu yüzden Google Ads konusunda yeterli bilgi ve tecrübeye sahip değilseniz profesyonel bir Google Ads danışmanlığı hizmeti almanızı öneririm. Konuyla ilgili merak ettiklerinizi detaylı şekilde şu içeriğimde sizlerle paylaşmaya çalıştım: Google ADS Danışmanlığı Nedir? Google Ads Danışmanı Ne Yapar?

Yorumlar
Henüz yorum yapılmamış.
Yorum Yazın
Yorumunuz
Eposta (Yayınlanmayacaktır)
İsim
Web Sitesi

Konuyla alakalı içerikler:

Desteğe mi ihtiyacınız Var?

Google Ads, SEO ve Eticaret konularında profesyonel hizmeti bizden alabilirsiniz.

Eğitime mi ihtiyacınız Var?

Mert Şener Hakkında?

Google Ads, SEO ve E-ticaret alanında 18 yıllık bir tecrübe ile yüzlerce firmaya hizmet vermiş, profesyonel bir geliştiricidir...