Google Ads E-ticaret, Para Nasıl Çöpe Atılmış?

01/01/2025

Google Ads E-ticaret, Para Nasıl Çöpe Atılmış?

Bugün bahsedeceğim e-ticaret hesabı erkek giyim üzerine faaliyet gösteren bir işletme. Ekim 2024 tarihine kadar bizim yönettiğimiz hesap, Kasım ayı ile birlikte işletmenin kendi dijital pazarlama ekibini kurması ile bizim yönetimimizden çıkmıştı. Şimdi Ekim ve Kasım ayından sonra neler olmuş, para nasıl boşa harcanmış, karşılaştırmalı olarak sizlerle paylaşmak istedim. (Şunu da belirtmeliyim ki; yeni yıl ile birlikte hesap tekrar bizim yönetimimize geçti ve bu şekilde bizden ayrı olan dönemde yapılan hataları da net bir şekilde görmüş oldum)

Bizim Dönemimizde Google Ads Kampanyaları Nelerdi, Sonuçları Ne Olmuştu?

Google Ads kampanyalarını bizim yönettiğimiz dönemde 1 marka arama ağı kampanyası ve 1 tane de Maksimum Performans kampanyası mevcuttu. Maksimum Performans kampanyası Ekim ayında 30.000₺ harcama ile 10 roas elde etmişti, yani 300.000₺ sipariş toplamı olarak bizlere yansımıştı. Baktığımız zaman bütçe ve elde edilen satış geliri tatmin edici ve hatta beklenenden fazla düzeydeydi.

Bizden Sonraki Dönemde Ne Olmuş?

Kasım ayında ise bu kampanyanın (Maksimum Performans) bütçesi birden bire çok arttırılmış ve bu ayda (Kasım 2024) 55.000₺ harcama yapılmış. Bu harcama ile toplam sipariş tutarı yine 300.000₺ civarında kalmış, yani harcanan bütçe yüksek bir şekilde artarken ciroda - satış toplamında kayda değer hiç bir değişiklik olmamış.

Sonuç olarak Maksimum Performans kampanyasında arttırılan bütçe ile yaklaşık 25.000₺ bütçe boşa harcanmış.

Her zaman söylüyorum, bütçelerinizi yavaş yavaş, dengeli ve izleyerek arttırmalısınız. Yani birden bütçeyi %50 ya da yukarı oranda arttırmak doğru değil. Yavaş şekilde, roas değerlerini izleyerek bu kampanya türünde bütçe arttırmalısınız.

Örneğin 100TL bütçe ile 10 roas alıyorsanız, 120tl yaptığınızda bütçeyi roas 9 olduğunda, ya da bu şekilde ilerlettiğinizde en doğru roas değerini bulduğunuzda bütçenizi sabitleyebilirsiniz. Örneği sürdürecek olursak, 100TL ile 10 roas alırken, 300TL ile roas değeriniz 5'li seviyelere düştüğünde bu sizin için kötü bir sonuçsa, ortalama bir bütçede kampanyanızı sabitlemelisiniz; mesela 250TL gibi...

Google Ads Maksimum Performans Kampanyası 1 Yıl: 10,82 Roas başlıklı içeriğim de ilginizi çekebilir.

Ve Gelelim Saçma Sapan Kurgularla Açılmış Olan Arama Ağı Kampanyasına

Bu arama ağı kampanyasında anahtar kelimeler geniş eşlemeli olarak tanımlanmış ve sonucunda alakasız kelimelerle siteye tıklama sağlanmış. Elbette alakasız kelimelerle siteye tıklama almak gereksiz para harcamaktan başka bir şey değil...

Arama Ağına Eklenen Kelimelerden Bazıları

  • erkek giyim
  • erkek kıyafet

Bu kelimeler geniş eşleme türünde kampanyaya girildiği için 2 kelimeden birisi arama teriminde geçtiğinde reklamlar gösterilmiş. Bu da elbette alakasız ve gereksiz tıklamalara sebebiyet sağlamış. Örnek olarak: kadın kıyafet, en güzel kıyafet gibi arama terimlerinde reklamlar gösterilmiş. Bu kampanya 1 ay içerisinde yaklaşık 30.000₺ gibi bir bütçe harcarken, sipariş anlamında da 1 roas değerini dahi yakalayamamış; reklam kendisini dahi kurtaramamış. Yani özet söylemek gerekirse 30.000TL'de arama ağı kampanyasında maalesef boşa harcanmış.

Arama ağı kampanyalarının e-ticaretler için iyi sonuçlar vermediğini (çoğunlukla) devamlı sizlere anlatmaya çalıştım. Üstelik bir de geniş eşleme ile kurulan bir arama ağı kampanyası, işletmenin bütçesini tamamen çöpe atmış. Arama terimlerinin hiç kontrol edilmediğini ve negatif kelimeler girilmediğini de belirtmeliyim.

E-ticaret siteniz için arama ağı kampanyası deneyip , 1-2 ayda beklediğiniz sonuçları alamadığınızda bu kampanya türünü kullanmamanızı öneririm. Bunun yerine düzgün kurgulanmış bir maksimum performans kampanyası e-ticaret siteniz için çok daha verimli olacaktır. Unutmayın Google Ads Maksimum Performans kampanyası içerisinde tüm Google Ads kampanya türlerini barındırmakta. Yani içeriğinde arama ağı reklamları da mevcut.

Youtube kanalımda ayrıcalıklı üyelere özel satış getiren Maksimum Performans kampanyası kurulumu da kanala yüklenecektir. Ayrıcalıklı üye olup bu içerikten faydalanabilirsiniz.

Arama ağı kampanyalarında en azından kelime türü olarak geniş eşleme yerine sıralı eşleme ile kelime girişi yapılmış olsa belki de bu kadar zarar edilmezdi. Örnek kelime girişi: "erkek giyim" - "erkek kıyafet" gibi...

Gördüğünüz gibi ayda 30.000₺ harcarken gayet güzel sonuçlar aldığımız kampanyalar sadece 1 ay sonrasında nasıl bozulmuş ve ne kadar gereksiz para harcamış... 80.000₺ yaklaşık bir harcama ile bir önceki ay ile benzer sonuçları ancak alabilmiş. Yani 50.000₺ civarında bir bütçe maalesef çöpe atılmış.

Bu tip örneklerle sıkça karşılaştığımı ve zaman zaman sizinle paylaştığımı hatırlayacaksınız. Google Ads bir deneme yanılma tahtası değildir. Doğru giden, verim veren kampanyalar ile sabırlı bir şekilde ilerlemek her zaman sizin yararınıza olacaktır.

Shopify - Ticimax Maliyet Hesaplaması başlıklı içerik e-ticaret ile İlgilenenler için faydalı olabilir.

Yine her zaman söylediğim gibi, e-ticaret siteleri için en iyi Google Ads kampanya türü Maksimum Performans’tır. Bunda da küçük bütçeler ile başlayarak dengeli olarak arttırım yapmalısınız. Kontrolsüz - yüksek bütçe arttırımları maalesef paranızı boşa harcar ve size verim sağlamaz.

Ek olarak e-ticaret siteniz için arama ağı kampanyası denemek istiyorsanız da mutlaka kelimeleri sıralı eşleme olarak kullanmalı, arama terimlerini kontrol ederek sağlam bir negatif anahtar kelime listesi oluşturmalısınız. Bu şekilde arama ağı kampanyalarından verim alma ihtimaliniz artacaktır. Diğer türlü önceden de belirttiğim gibi arama ağı kampanyası ile e-ticarette satış yapmak, ya da istenilen roas değerlerine ulaşmak pek kolay değil.

Umarım Google ads üzerinde parasını boşa harcayanlar için yararlı bir içerik olmuştur, yorum ve deneyimlerinizi bekliyorum.

Yorumlar
Henüz yorum yapılmamış.
Yorum Yazın
Yorumunuz
Eposta (Yayınlanmayacaktır)
İsim
Web Sitesi

Konuyla alakalı içerikler:

Desteğe mi ihtiyacınız Var?

Google Ads, SEO ve Eticaret konularında profesyonel hizmeti bizden alabilirsiniz.

Eğitime mi ihtiyacınız Var?

Mert Şener Hakkında?

Google Ads, SEO ve E-ticaret alanında 18 yıllık bir tecrübe ile yüzlerce firmaya hizmet vermiş, profesyonel bir geliştiricidir...