Google ADS Kelime Eşleme Türleri - Güncel

14/09/2021

Google ADS Kelime Eşleme Türleri - Güncel

Son dönemde Google Ads kelime reklamlarında kelime eşlemelerine dair bazı güncellemeler oldu. Örneğin +seo +eğitimi şeklinde kullandığımız geniş eşleme türüne ait özellik artık sıralı eşleme seçeneğinde kullanılıyor. Yani eskiden sıralı eşlemede tanımladığımız terimin başına ya da sonuna gelen arama sorguları değil, arasına giren aramalarda da reklamlarımız görüntüleniyor.

Klasik geniş eşlemenin halen kullanıldığını ifade edebilirim. Bu içeriğimde güncel Google ADS kelime eşleme türlerini (Geniş, Sıralı, Tam) örnek ve açıklamalarıyla bulabilirsiniz. Doğru kelime öbekleri oluşturmak ve kelime eşleme türü seçmenin Google ADS reklamlarında çok önemli olduğunu belirtmeliyim. Bu bahsettiğim kriterleri ne kadar iyi sağlarsanız reklamlarınız size geri dönüşü o denli iyi olacaktır.

Anahtar Kelime Eşleme Türleri

Arama Terimi: seo eğitimi

Kelime Eşleme Türleri

Yukarıdaki tabloda gördüğünüz üzere geniş eşleme kullanımında kelime öbeğinin içindeki 1 kelimenin arama terimi içerisinde geçmesi reklamlarınızın görüntülenmesi için yeterlidir. Sıralı eşlemede ise reklamlarınızın kelime terimlerinizin tamamının arama terimi içerisinde geçmesi gereklidir. Tam eşlemede reklamlarınızın görüntülenmesi ise belirttiğiniz kelime öbeği ile aranan kelime teriminin birebir eşleşmesi ya da aynı anlamı içermesi gereklidir.

Geniş Eşleme

Reklamlarınız anahtar kelimenizle alakalı aramalarda gösterilebilir ve bu aramalardan bazıları anahtar kelime terimlerini içermeyebilir. Örneğin seo eğitimi geniş eşlemesinde bir kelimenin yer aldığı arama sonucunda reklamlarınız gösterilir. seo danışmanı arama terimi gibi. Geniş eşleme türünde diğer eşleme türlerine göre en fazla tıklama sayısını alırsınız. Bunun sebebi anahtar kelime öbeklerinde bulunan tek bir kelimenin reklam gösterimini tetiklemesidir. Fakat negatif anahtar kelime tanımlaması yapmaz iseniz ciddi oranda gereksiz tıklama alabilirsiniz. Negatif kelime izleme, tespit etme ve tanımlamayı içeriğimin son bölümünde sizlerle paylaşacağım.

Geniş eşleme kullanımı: seo eğitimi

Sıralı Eşleme

Sıralı eşleme, geniş eşleme seçeneğinden daha kesin hedefli, ancak tam eşlemeden daha esnektir. Örneğin seo eğitimi kelimelerinin hepsinin yer aldığı arama sonucunda reklamlarınız gösterilir. en iyi seo eğitimi - online seo eğitimi - seo uzmanı eğitimi arama terimleri gibi. Geniş eşleme türüne göre gereksiz tıklama alma oranı daha düşük olsa da verimli bir kampanya için sıralı eşlemelerde de negatif arama kelimeleri mutlaka kullanılmalıdır.

Örneğin ücretsiz seo eğitimi aramasında da bu reklam gösterileceği için gereksiz bir harcama yapılabilir. Bu yüzden istenmeyen ya da size gereksiz tıklama sağlayacak kelimeler negatif anahtar kelimelere eklenmelidir.

Sıralı eşleme kullanımı: "seo eğitimi"

Tam Eşleme

Reklamlar tanımladığınız anahtar kelime ile birebir aynı ya da aynı anlamı ifade ettiğinde reklamlarınız gösterilir. Örneğin seo eğitimi kelime terimi birebir aratıldığında reklamlarınız gösterilir. seo eğitimi arama terimi gibi. Ek olarak tam eşlemede Google algoritmasına bağlı kelime terimi birebir olmasa da aynı anlamı taşıyan kelime öbeklerinde de reklamlarınız gösterilebilir.

Google kendi sitesinde şu örneği vermiş:
Arama terimi: çim biçme hizmeti
Birebir sonuç: çim biçme hizmeti
Aynı anlam sonuç: ot kesme hizmeti

Tam eşleme kullanımı: [seo eğitimi]

Google ADS Kelime Reklamlarında Seçtiğiniz Eşleme Türü Bütçenizi Doğrudan Etkiler

Reklamlarınızda kullandığınız eşleme türleri bütçenizi doğrudan etkileyecektir. Geniş eşleme eğer ki negatif kelime kullanmaz iseniz size yüksek ihtimal ile ciddi anlamda zarar doğuracaktır. Kontrolü daha kolay olsa da sıralı eşleme için de negatif kelime kullanmak bütçenizden boşa harcama yapmamak için önemlidir. Tam eşlemede ise gereksiz tıklama alma olasılığınızın az ama bu sefer de gerekli bir arama terimini kaçırabilme olasılığınızın olduğundan bahsetmek isterim. Bu yüzden benim fikrim negatif kelime tanımlayarak, optimize ede ede sıralı eşleme kelime seçeneğini kullanmaktır.

Negatif Anahtar Kelime Kullanımı

Geniş ya da sıralı eşleme kelime türünü kullandığınızda mutlaka negatif anahtar kelime tanımlaması yapmalısınız. Eğer bunu yapmaz iseniz bütçenizden boşu boşuna harcama yapacağınızı şimdiden belirteyim.

Gereksiz Tıklama Aldığım Kelimeleri Nasıl Tespit Ederim?

Her gün bir önceki güne ait tıklama aldığınız anahtar kelime terimlerini kontrol etmelisiniz. Google ADS hesabınızda sol menüde yer alan Anahtar Kelimeler menüsünün altında Arama Terimleri menüsüne tıklamanız bunun için yeterli. Bir önceki güne ait tıklama aldığınız arama terimlerini gözden geçirin ve size gereksiz tıklama sağladığını düşündüğünüz kelimeleri bir kenara not edin. Bu kontrolü günlük olarak yapmanız reklamlarınızın daha verimli olması için çok önemlidir; benden söylemesi :)

Nasıl Negatif Anahtar Kelime Tanımlayabilirim?

Bir önceki günün arama terimlerini kontrol ederken tespit ettiğiniz size uymayan - gereksiz kelimeleri Anahtar Kelimeler bölümü altındaki Negatif Anahtar Kelimeler bölümüne tıklayarak o alana tanımlayın. Bu tespit, analiz ve tanımlamayı günlük olarak devam ettirin. Belirli bir süre sonra bazen hiç negatif kelime denk gelmeyecek ve reklamlarınız %100'e yakın optimize olacaktır. Negatif anahtar kelime tanımlaması reklamlarınızın verimini inanılmaz derecede arttıracaktır.

Negatif Anahtar Kelime Tespiti ve Tanımlaması Örneği

Reklamlarınızı bir önceki günün sonuçlarını gösterecek sekilde filtreleyin. Anahtar Kelimeler altındaki Arama Terimleri menüsüne tıklayın. Görüntülediğiniz listeye göz atın ve size uymayan kelimeleri not alın. Örneğin SEO eğitimi sizin için profesyonel bir hizmet ise ücretsiz SEO eğitimi öbeğindeki ücretsiz ibaresi size boşa tıklama aldırmıştır. Ya da SEO eğitimi PDF gibi bir kelime öbeği de yüksek ihtimal ile gereksiz bir tıklamadır. Bu örnekten yola çıkarak ücretsiz ve pdf kelimelerini negatif kelime olarak belirleyebilirsiniz. Bu veri okuma ve negatif kelime tanımlama işlemini hergün aynı şekilde sürdürün. Bu durumda bundan sonrasında reklamlarınız ücretsiz ve pdf kelimelerinde gösterilmeyecek ve boş yere harcama yapmak zorunda kalmayacaksınız.

Günlük olarak bu kontrol, analiz ve negatif kelime tanımlamasını yaptığınızda bir süre sonra gereksiz hiç bir tıklama almayarak bütçenizin tamamını verimli bir şekilde harcamış olacaksınız.

Benim Google ADS Çalışmalarındaki Tercihim

Google ADS kelime reklamlarında genel olarak sıralı eşleme seçeneğini kullanmaktayım. Tam eşleme seçeneğinde tüm varyasyonları tanımlamak zaman zaman gözden kaçabilir. Sıralı eşleme kullanarak, alakalı tıklama kaybetmeden verimli sonuçlar alıyorum. Ancak negatif kelimeleri günlük olarak takip edip, gereksiz tıklamaların önüne geçmeye çalışıyorum. Yukarıda da bahsettiğim gibi her gün bir önceki günün arama terimlerini kontrol ederek, gereksiz olarak gördüğüm ya da bana boşuna harcama yaptıran kelimeleri negatif anahtar kelimelere ekliyorum. Böylece gün geçtikçe aynı bütçe ile daha çok alakalı tıklama alınmasını sağlıyorum. Negatif kelimeleri günlük olarak tanımladığınızda gün geçtikçe de bunların azaldığını ve reklamların daha verimli olduğunu göreceksiniz.

Doğru ADS Çalışması Yapın

Google ADS kelime reklamlarını doğru ve bilinçli kullanmak bütçenizin verimli bir şekilde kullanılması için çok önemlidir. Eğer Google ADS konusunda tecrübe ya da bilginiz yoksa kendi kendinize reklam oluşturmanızı hiç önermem. Lakin bu durumda gereksiz yere çok ciddi bütçeler harcayabilirsiniz. Google ADS kullanmak istiyor ve bu konuda bilgi ve tecrübeniz yok ise Google ADS konusunda profesyonel destek - danışmanlık almanızı ya da öncesinde iyi bir Google ADS eğitimi alıp ondan sonra bu tip reklamları oluşturmanızı ve yönetmenizi öneririm.

Kendinizin bilgi sahibi olmadan günlük 50₺ bütçeye sahip Google ADS reklamlarını bir Google ADS uzmanı 20₺ bütçe ile yönetebilir. Bu yüzden Google ADS Danışmanlığı için neden para vereyim gibi bir düşünce içerisine girmeyin.

Doğru Google ADS Uzmanını Bulun

Google ADS tamamen tecrübe, bilgi ve analize dayalı bir reklam çalışma türüdür. Bu yüzden profesyonel bir hizmet alırken kişinin ya da Google ADS ajansının bu konuda ne kadar tecrübeli olduğu sorgulayın. Referanslarını ve yaptığı - sürdürdüğü Google ADS işlerini inceleyin.

Google ADS Uzmanı Bulmak

Google reklamları için bir uzman araştırıyorsanız öncelikli olarak tanıştığınız bu kişinin tecrübesine - yaptığı ya da sürdürdüğü işlere bakın. Sürdürdüğü ya da yapmış olduğu Google ADS reklamlarını inceleyin. Google reklamlarından ortalama olarak ne kadar dönüş alabileceğinizi öngördüğünü sorun. Bütün bunlar sizi tatmin ederse Google ADS Danışmanlığı konusunda ilgili kişi ile çalışabilirsiniz.

Google ADS Ajansı Bulmak

Google reklamları için bir ajans ile çalışmak istiyorsanız öncelikli olarak bu ajansın ve ekibinin tecrübesine - yaptığı ya da sürdürdüğü projelere göz atın. Aktif olduğu Google ADS reklamlarını inceleyin. Genel olarak bu incelemeler size doğru Google ADS Reklamlarını sürdürecek ajansı bulma konusunda yardımcı olacaktır.

Google ADS Eğitimine Katılmak İster misiniz?

2 saat, birebir - online, gerçek bir Google ADS hesabı üzerinden nasıl ADS reklamları oluşturulabilir, nasıl verimli dönüşler alınabilir konularında eğitim ve bilgi veriyorum.

Online Google ADS Eğitimi ile Neler Öğreneceksiniz

  • Google ADS temel kavramları
  • Doğru anahtar kelime bulma ve tanımlama
  • Negatif kelime tanımlama
  • Kalite puanı yükseltme
  • Doğru başlık oluşturma
  • Doğru açıklama oluşturma
  • Dönüşüm oluşturma
  • Dönüşümleri takip etme
  • Yeniden pazarlama kitlesi oluşturma
  • Yeniden pazarlama reklamları oluşturma

Google ADS ile eski adı Google Adwords, 2005 yılından bu yana ilgilenmekteyim. Bugüne kadar yüzlerce işletmeye Google ADS danışmanlığı ya da reklamı hizmeti verdim. Google ADS konusunda profesyonel destek ya da bilgiye ihtiyacınız olduğunda bana ulaşabilirsiniz.

Yorumlar
Henüz yorum yapılmamış.
Yorum Yazın
Yorumunuz
Eposta (Yayınlanmayacaktır)
İsim
Web Sitesi

Konuyla alakalı içerikler:

Desteğe mi ihtiyacınız Var?

Google Ads, SEO ve Eticaret konularında profesyonel hizmeti bizden alabilirsiniz.

Eğitime mi ihtiyacınız Var?

Mert Şener Hakkında?

Google Ads, SEO ve E-ticaret alanında 18 yıllık bir tecrübe ile yüzlerce firmaya hizmet vermiş, profesyonel bir geliştiricidir...