Google ADS Danışmanlığı Nedir? Google Ads Danışmanı Ne Yapar?

27/12/2021 (18/03/2023 tarihinde güncellendi)

Google ADS Danışmanlığı Nedir? Google Ads Danışmanı Ne Yapar?

Google ADS danışmanlığı hizmeti, reklamlarınızın doğru yönetilmesi, doğru stratejiler oluşturulması ve düzenli takip edilmesi, reklamlardan en üst noktada verim almanızı sağlar. Bu doğru takip ve optimizasyon olarak bahsedilen nedir, reklamlarınızdan nasıl maksimum düzeyde fayda sağlayabilirsiniz, Google ADS danışmanlığı ve Google ADS danışmanı nedir sorularının yanıtlarını bu yazımda size detaylı bir şekilde vermek istedim. Umarım sizlere fayda sağlar :)

2022 yılında 70'in üzerinde işletmeye Google Ads danışmanlığı hizmeti, 100'ün üzerinde hesaba da bu konuda birebir ya da grup eğitimleri verdiğimi söylemeliyim. Bu hesapların içerisinde Türkiye'nin önde gelen işletmelerinin yer alması da benim açımdan oldukça faydalı bir tecrübe oldu. Yapılan hataları gerçek zamanlı gözlemleme ve düzeltme imkanına sahip oldum.

Google ADS Nedir?

Google Ads, sektörel olarak çeşitli anahtar kelimelere verilen fiyat teklifleri ile Google aramalarında sitelerin ücretli olarak sıralama almasını sağlayan bir reklam türüdür. Google ADS’in de kendi içerisinde arama ağı, görüntülü reklam ağı, video reklamlar, alışveriş reklamları gibi reklam türleri vardır. Tüm bu reklam türlerinin her birinin bir uygulama şekli, kendine göre ince ayrıntıları, takip ve kurulum yöntemleri, reklamın kurulumu için eklenmesi gereken öğeleri bulunmaktadır. ADS’te tüm bu öğeler ayrı ayrı incelenir, en uygun şekliyle sunulur ve profesyonel bir şekilde takip edilir ise firmanıza hem bilinirlik, hem de satış anlamında çok ciddi katkılar sağlar. Reklam kurulumlarının profesyonel şekilde takip edilmesiyle alabileceğiniz geri bildirimler sayesinde potansiyel müşterilerinizin size ulaşma tercihleri ve aldıkları bilgilerle içeriklerinizi ve reklamlarınızı geliştirme olanağı da sunar.

Google ADS Danışmanı Kimdir?

Google ADS danışmanı, bu reklamların kurulumu ve optimizasyonu hakkında bilgi ve deneyim sahibi olan, doğru reklam türleri ile firmaların olumlu geri dönüşümler almasını sağlayan, reklamın işlevselliğini arttırabilen ve tüm bu geri dönüşler ile reklamın anlatmak istediğini doğru okuyabilen kişilerdir. 

Herkes Google ADS Danışmanı Olabilir mi?

Reklamlara ve sunulan konulara bir ilginiz varsa, araştırıp takip edebilecek ve daha da önemlisi tam anlamıyla reklamınızla ilgilenmeye ayıracak vaktiniz var ise kendi reklamınızı takip edebilirsiniz. Ancak reklamları okumak, bütçeyi nasıl optimize edeceğinizi bilmek ve reklamın aynı getiriyle daha az harcama yapmasını sağlamak emek ve deneyimle doğru orantılı olduğundan uzman demek yerine bir ilgiden bahsetmek daha doğru olacaktır.

ADS Danışmanlığı Hangi Hizmetleri Kapsar?

Google ADS genel olarak, sektörel bazda ve amaca uygun olarak kullanıldığında iyi bir reklam yatırımıdır. Google ADS danışmanı ya da uzmanı olan kişi de reklam hizmeti verirken hangi aşamaları takip eder, takip süresince neleri kontrol eder, hangi konularda optimizasyon yapacağını nereden anlar biraz da bunlardan bahsedelim.

ADS Danışmanlığı Hizmetinde Neler Yapıyorum?

Google ADS reklam kurulum ve optimizasyon hizmetleri verirken öncelikle tüm çalışmalardaki tüm reklam verenleri kendi firmam olarak görüyor ve o şekilde yönetiyorum. Bütçeniz yüksek de olsa düşük de olsa her zaman doğru tıklamaları almayı, doğru kişilere ulaşmayı ve firmaya yapılan geri dönüşlerde doğru potansiyel müşteriye ulaşmayı hedefliyorum. Elbette bu süreçte firmadan aldığım geri bildirimler de büyük değer taşıyor. Her durumu birlikte değerlendiriyor ve optimizasyon sürecinin kusursuz olmasını hedefliyorum.

Reklamların Kurulumu

Kurumsal bir site ya da online satış sitesi konu farketmeksizin öncelikle reklamın doğru bir şekilde kurulması çok önemlidir. Doğru kelimelerin belirlenmesi, kelimelerin arama hacimlerinin ve rekabetlerinin değerlendirilmesi, konuya uygun dikkat çekici ve arama yapan kullanıcıyı reklama tıklamaya sevk edecek başlıkların ve eklentilerin kullanılması önem verdiğim konulardan biridir. Kullanıcının ilgisini çekerken aynı zamanda farklı bir beklenti oluşmamasına da özen gösteririm, yani ziyaretçi tarafından tıklandığında ulaşacağı sayfa, firmanın verdiği hizmet ve sağladığı imkanlar, verilen başlıklar tarafından karşılanıyor olmalıdır ki, ziyaretçi tıkladığında ulaşacağı şey, zaten beklediği şey olsun.

Anahtar kelimeleri belirlerken kelime eşleme türlerinin doğru kullanımı da uzmanlık gerektiren bir konudur. Daha çok tıklama almak için geniş eşleme kullanmak sık karşılaşılan bir hatadır ve eğer kelime takibi yapılmaz ise çok ciddi boyutta gereksiz harcamayı da beraberinde getirir.

Doğru kampanyalar ve doğru reklamlar oluşturulurken, kelimelerin doğru belirlenmesi kadar, kelimenin kalite puanı da oldukça önem verdiğim bir  konudur. Kelimenin kalite puanının ortalamanın üzerinde olması, tıklama maliyetlerini optimize etmede en büyük yardımcılarımızdan biri olacağından, reklamveren firmaya da bu konuda önerilerde bulunarak açılış sayfasının iyileştirilmesi yönünde adımlar atmasını sağlarım.

Arama ağı reklamları dışında yine sektörel olarak ya da firmanın reklam verme amacına uygun reklam türleri hakkında da önerilerde bulunurum. Görüntülü reklam ağı kampanyaları için ilgi çekici görseller oluşturmak, video reklam kampanyaları için dikkat çekecek videolar kullanmak çok önemlidir. Firmanın vizyonu doğrultusunda oluşturduğu video ve görseller bu reklam türleri için kullanılabilir. 

Reklam verenin reklam verme amacı da reklamların kurulumunda hassas bir roldedir. Firmanın amacı prestij ve bilinirlik ise buna uygun reklam türleri ve stratejileri için, eğer müşterisini, satışını arttırmak ise de buna uygun reklam tür ve stratejilerini kullanırım.

Konuyla ilgili şu yazım ilginizi çekebilir: Google ADS Yeniden Pazarlama Reklam Kurulumu

Tıklama Maliyetlerinin Takibi

Reklam kurulumundan sonraki birkaç gün en yoğun takip yapılan ve doğru analizin hayati önem taşıdığı zaman dilimidir. Reklam verenin web sitesine ait reklamlar ilk gösterimlerini ve tıklamalarını almaya başlar ve beraberinde getirdiği müşterileri takip etmek için de en doğru dönemdir. Ziyaretçiler nasıl aramalar yaparak reklama ulaşıyor, tıkladıktan sonra sitede nasıl bir reaksiyon gösteriyor, firmayla irtibata geçme eğilimi, aradığını bulma eğilimi, sitede vakit geçirme süresi gibi pek çok etken, reklamın devamlılığı konusunda yol gösterici olduğundan bu süreçte reklamveren ile irtibatta kalarak optimizasyon adımlarını atmaya başlıyorum.

Aynı şekilde kurulu bir reklamı yönetme süreciyle de oldukça sık karşılaşıyorum. Reklam  kurulumu yapılmış, bir süredir yayında, harcama da yapıyor ama istenen geri dönüşler alınamıyorsa, bu reklamı optimize etmek için kurulumda yapılan varsa hataların önceden düzenlenmesi ve reklamın takibine devam edilmesi daha doğru bir optimizasyon süreci getirecektir.

Her bir kelimenin tıklama maliyetleri ile harcama tutarları gün gün kontrol edilerek getirisini götürüsünü doğru analizlerle destekliyor ve reklamda var olup olmaması gerektiğine karar veriyorum.

Tıklama Maliyetlerinin Düşürülmesine Yönelik Optimizasyon

Her sektör için reklam rekabeti aynı değildir. Bazı sektörlerde rekabet daha az ise, bu reklam bütçelerine ve kelime tıklama başı ücretlerine de yansıyacağından uygun teklifleri yönetmek için çalışmalar yaparım. Ancak bazı sektörlerde rekabet oldukça yüksek ve rakipler de oldukça dişli olabilir. Kaldı ki, aynı sektördeki reklam verenden çok daha yüksek bütçelerle de rekabete katılıyor olabilirler. Bu durumda da elbette deneyim çok önemli olduğundan, doğru stratejiyi kurarak ve izlenmesi gereken tüm yolları belirleyerek reklamverenin bu rekabete katılabilmesi için gerekli geri bildirimlerde bulunurum.

Reklamdaki düzenli ve bilinçli takiple gerek kelimeler gerekse reklam yapılanmasındaki optimizasyonlar yapılarak tıklama maliyetlerine yönelik harcamalar düşürülebilir.

Doğru Hedef Kitle Belirleme

Kurumsal firmaların sağladığı hizmet sektörlerinde de, ürün satışı yapan eticaret sitelerinde de hedef kitleler aynı değildir ve alım kapasiteleri de aynı şekilde seyretmez. Doğru hedef kitleyi belirlemek için reklam verenin ürün ya da hizmeti ile kendisini reklam vermeye yönlendiren etkenler iyi değerlendirilmelidir. İlgili ürün ya da hizmeti tercih edebilecek kullanıcılar yaş, cinsiyet, bulunduğu bölge, kullanım alışkanlıkları ve daha bir çok kriterde değerlendirilerek doğru kitleler hedeflenmeli ve reklam sürecinin tamamında yine bu kitlelerdeki her bir ulaşma potansiyeli olumlu-olumsuz kullanıcı deneyimi gözetilerek optimize edilebilir. Özellikle reklamların tıklamalarında, ziyaretçi hareketleri doğru gözlemlenmeli ve ortaya çıkan veriye uygun bir şekilde gerekirse yeniden düzenlenmelidir. 

Pek çok sektörde düşündüğünüzün aksine sonuçlar çıkabilir. Siz belli bir yaş aralığına odaklanırken, aslında siziz tercih eden müşteri kitlesi farklı bir yaş grubunda olabilir. Elbette bu durum 1-2 günlük bir inceleme ile ortaya çıkmayacak ve aslında sağlam ve net bir rapor ile karşınıza gelecektir. Bu durumda verileri iyi okumak ve ısrarcı davranmadan doğru hedef kitleye yönelik çalışmalar yapmak, reklam verene çok şey katacaktır.

Gereksiz Tıklama Alan Kelimeleri Engelleme

Negatif anahtar kelime takibi, her reklam hesabında mutlaka uygulanması ve düzenli takip edilmesi gereken; ancak en çok atlanan konudur. Özellikle kelime tıklama maliyetleri düşük hesaplarda daha çok göz ardı edilir. Misalen 0,20 kuruş tıklama maliyeti ile sitenize reklam üzerinden ziyaretçiler geldiğini düşünelim. Her gün en az 10 kere de gereksiz bir kelimeden tıklama aldığınızı düşünelim. Bu küçük gibi görünen tutar aylar içerisinde ciddi bir gereksiz tıklama harcamasına ulaşacak ve neredeyse bbirkaç günlük bütçenizi boşa harcatacaktır.

Konuyla ilgili şu yazım ilginizi çekebilir: Google ADS Günlük 800₺ Bütçeyi 250₺'ye Nasıl Düşürdüm?

Negatif anahtar kelimeler her sektör için ayrı ayrı belirlenmelidir ve bunu değerlendirmek de  sektörün getirileri ile reklam verenin reklam verme amacı ile örtüşebilir. Bir-iki örnekle bunu daha anlaşılır hale getirelim:

El yapımı ürünler satan bir eticaret siteniz var diyelim. Bir ürünü arayan kişiler olabileceği gibi, o ürünün evde nasıl yapılabileceğini aratan kişiler de olacaktır. Keçe kedi evi aramasında, keçeden yapılmış kedi evleri satan bir eticaret sitesinin arama sonuçlarında görülmesine yönelik reklam çalışması yapılabilir. Ancak keçeden kedi evi nasıl yapılır aramasında artık o ziyaretçinin satın alma amacıyla bir ürün aramadığı, nasıl yapıldığını anlatan bir video ya da bir makaleye ulaşmaya çalıştığı çok bellidir. Bu ve bunun gibi pek çok arama terimi geleceğinden her biri değerlendirilerek, gereksiz tıklama alacak kelimeler negatif anahtar kelime olarak belirlenmeli ve reklamın bu kelimelerden tıklama alması engellenmelidir.

Negatif anahtar kelime takibi, reklam devam ettiği sürece her gün vakit ayrılması gereken bir çalışmadır. Aylarca optimize edilmiş bir reklamda bile umulmadık bir kelimeden ve üzerine gereksiz bir kelimeden harcama yapılabilir ve bir hafta kontrol yapılmamış bir reklamda ciddi bir tutarda gereksiz tıklama alınmış olabilir. Bu yüzden danışmanlık hizmeti verdiğim tüm hesaplarda negatif anahtar kelime takibini günlük olarak yapmaktayım. 

Dönüşümleri Kurma

Dönüşüm, reklam üzerinden tıklama yaparak siteye gelen bir ziyaretçinin site üzerindeki hareketlerini izlemenize yardımcı olur. Son zamanlarda özellikle Whatsapp kullanımı hem eticaret hem de kurumsal hizmet siteleri arasında oldukça yaygın kullanılıyor. Sitede bir Whatsapp butonu olması, ziyaretçinin sorusunu hemen sorabilmek için bir yetkiliye ulaşabilmesi, hızlı yanıt alabilmesi, müşteri memnuniyetinin sağlanması açısından önem taşıyor. Dolayısıyla reklamdan tıklayan bir ziyaretçinin Whatsapp tıklamaları önemli bir dönüşüm değeri sayılabilir. Aynı şekilde yine kurumsal bir site için iletişim sayfası tıklamaları bir dönüşüm değeri sayılabilir. 

Eticaret sitelerinde de yine Whatsapp tıklamalarını bir dönüşüm değeri sayabileceğimiz gibi aynı zamanda sepete eklemeler, sipariş sonuç sayfaları gibi değerleri de dönüşüm değeri olarak sayabiliriz. Detaylandırmak gerekirse; eticaret siteniz üzerinden aldığınız bir Whatsapp dönüşüm değeri bir potansiyel müşteri demektir. Ürünleriniz, teslimat-iade gibi konularda sorular alabilir ve hızlı geri dönüşlerle bir potansiyel müşteriyi, gerçek müşteriye çevirebilirsiniz. Eticaret sitenizde sepete ekleme dönüşüm sayılarınızın siparişe oranla daha çok olması elbette normaldir ama eğer çok ciddi sayılara ulaşıyor ve sipariş sayınız çok düşük kalıyorsa bu konuda sitenizle ilgili de önerilerde bulunurum. Her zaman siparişe dönüşmemesinin sebebi alımdan vazgeçmek olmayabilir, sipariş adımları pratik olmayabilir, site güven vermeyebilir, çok yavaş çalışıyor olabilir ve ziyaretçi beklemek istemeyerek sayfayı kapatmış olabilir. Bütün bu bilgileri de takip ederek danışmanlığını yaptığım firmalara her zaman iyileştirme geri bildirimlerinde de bulunuyorum.

Reklamlara dönüşüm kurmamak ya da doğru takip etmemek, binbir emekle ektiğiniz tohumlara hiç su vermemeniz anlamına gelir. Reklamın getirisi, ne kazandırdığı ve dönemsel olarak karşılaştırmalarının yapılması başarılı bir reklamın temel öğelerinden bir tanesidir.

Dönüşümleri Takip Ederek Reklamı Verimli Hale Getirme

Aynı negatif anahtar kelime takibi gibi uzun soluklu ve disiplinli takip edilmesi gereken bir optimizasyon sürecidir. Reklamın başlangıcından itibaren doğru bir mantıkla kurulmuş tüm dönüşümler hassasiyetle takip edilmeli, dönüşümün neticesinde ziyaretçi davranışı değerlendirilmeli, harcama yapan ama dönüşüm almayan kelimeler için analizler yapılmalıdır. Elbette dönüşümler de her gün takip edilmelidir; ancak çok az bir veriyle aksiyon almak doğru olmayacağından süreci analiz ederek stratejiye uyarlamakta da fayda vardır.

Dönüşüm kurulumlarında da bahsettiğim gibi sepete eklemelerden sonra siparişin devamlılığı ne oranda sağlanıyor, Whatsapp tıklamalarında ziyaretçilerin sorduğu sorular, yani geldikleri kelime ile arama amacı örtüşüyor mu, bütün bunlar reklamlar ile bağlantılı mı gibi soruların cevapları çok net değerlendirilmelidir.

Dönüşüm takip etmenin pek çok boyutu vardır. Hem hedef kitle, hem ziyaretçi haraketleri, hem tıklama alınan bölgeler, hem tıklama alınan saatler, tıklama alınan yaş, cinsiyet gibi öğeler değerlendirilmeli ve ilerleyen süreçler içerisinde alınan raporlara göre her biri ile ilgili iyileştirmeler yapılmalıdır.

Kalite Puanlarını İyileştirme Konusunda Öneriler Sunma

Kalite puanı Google ADS reklamlarında genellikle kimsenin üzerinde durmadığı, üzerinde durulsa da tam verimli işlemler uygulanması tam anlamıyla sağlanamayan, genelde atlanan bir konudur.

Kalite Puanı Ne Demektir? 

Google, verilen reklam anahtar kelimesini hedef sitedeki uyumluluk, alaka düzeyi, beklenen tıklama oranı ve açılış sayfası deneyi olarak inceler. Örneklemek gerekirse: bir petshopunuz var ve evcil hayvan gıda ve aksesuarlarının online satışını yapıyorsunuz. “kedi maması” anahtar kelimesini sitenizin ana sayfasına yönlendirmek, kalite puanının düşük olmasına yol açacaktır. Ancak her bir anahtar kelimeyi, kelimeyle ilgili ürünlerin bulunduğu sayfaya yönlendirirsek hem reklam tıklama amacına uygun sayfaya direkt bağlanmış olacak hem de ziyaretçinin tekrar sitede ürün aramak durumunda kalmadan ürünlerine ulaşmasını sağlayacağından ziyaretçi deneyimi açısından da doğru bir sonuç verecektir.

Yönettiğim tüm reklam hesaplarında belirlenen ve reklamda kullanılacak anahtar kelimeler doğrultusunda her birini uygun urlye yönlendirmek için gerekli çalışmaları yaparım. Ancak bazen sadece nihai url belirlemek de kelimenin kalite puanını yükseltmek konusunda yeterli olmaz. Bu durumda da reklam verene ilgili sayfaların iyileştirilmesine yönelik önerilerimi sunarım. Bu önerilerim doğrultusunda sitelerinde ve sayfalarında yapacakları iyileştirmeler konusunda hassas davranmaları halinde, birlikte reklamı çok daha işlevsel ve düşük maliyetli boyutlara taşıyabiliriz.

Kalite Puanının Yüksek Olması Ne Kazandırır?

Doğru bilinen yanlışlardan bir tanesi, kelimenin tıklama başı maliyetini ne kadar yüksek verirsek o kadar üstte çıkacağımız düşüncesidir. Eğitimlerimde ve paylaşımlarında sık sık üzerinde durmaya çalıştığım bir konu da kalite puanının işlevselliğidir. Örneklemek gerekirse, en yakın rakibinizi düşünün, en önemli anahtar kelimenizde eğer rakip firma 3₺ tıklama maliyeti veriyor, siz 4₺ tıklama maliyeti veriyorsanız, koşulsuz, kayıtsız, şartsız onun üzerinde çıkacağınızı düşünürsünüz. Pek çok firma böyle düşünür ama anlaşıldığı üzere bu, hatalı bir düşüncedir. Açılış sayfası deneyimi, beklenen tıklama oranı, açılış sayfası deneyimi ve reklam alaka düzeyine bağlı belirlenen kalite puanı hangi firma için yüksek ise onun avantajı var demektir. Bu durumda rakibinizin kalite puanı ortalamanın altında, sizin reklam kelimenizin kalite puanı ortalamanın üstünde ise, rakibiniz 3₺ tıklama maliyeti, siz 2₺ tıklama maliyeti verdi iseniz, siz üstte çıkarsınız.

Google ADS reklam optimizasyonu yaparken kalite puanlarını yükseltmek için tüm çalışmaları yapmak, bütçeyi optimize ederek rekabeti yüksek kelimelerde bile maliyet düşürmek açısından çok önemli bir konudur ve atlanmaması gerekir.

Ziyaretçi Davranışına Göre Öneriler Sunma

Google ADS konusunda danışmanlık hizmeti verirken disiplin ve süreklilik gerekir. Reklamın her gün takip edilmesi, düzenli olarak iyileştirmeler yapılması, bu işlemlerin günlük olarak takip edilip doğru analiz edilmesi ve doğru hamleler yapılması ile reklam optimize edilmiş hale gelebilir. Danışmanlık hizmeti verdiğim her sektörden, her bütçeden her müşterimin reklam çalışmasını her gün aynı titizlikle inceliyor, geri bildirimleri alıyor ve en detay analizi bile gözden kaçırmıyorum. Bu süreç içerisinde reklam verenden doğru bildirimleri almam da benim için çok şey ifade ediyor. Ziyaretçi deneyimine göre sitede önerdiğim iyileştirmeleri derhal yürürlüğe sokmaya çalışan tüm reklam verenlerimde her zaman daha sağlıklı çalışma süreçleri yürütüyoruz. Tüm reklam optimizasyon sürecinde verdiğim geri dönüşüm bilgileri ne kadar değerli ise, danışmanlığını verdiğim firmadan aldığım geri bildirimler de çok değerli.

2005 Yılından Beri Adwords Çalışmaları Yapmaktayım

20 yıla yakın süredir takip ettiğim Google ADS reklam çalışmaları konusunda 2005 yılından bu yana pek çok işlemeye reklam danışmanlığı hizmeti verdim. O zamanki ismi Google Adwords olan ADS reklamları elbette ilk zamanlar bu kadar fazla bilinmiyor, bilinse de firmalar tarafından önemi, günümüze nispeten daha az anlaşılıyordu. Elbette yine günümüzde gelinen kaynak sayısı ve ulaşılabilecek bilgiler de sınırlıydı. Ancak o günden bu yana reklam alanında tüm gelişmeler her zaman adım adım yükselerek, günümüzdeki halini aldı. Bu süre zarfında 1000+ müşteri ve onlarca farklı sektörde Google reklam danışmanlığı hizmetim içerisinde Google reklamları kurulumları ve optimizasyonları gerçekleştirdim ve halihazırda pek çok sektör ile çalışmaya devam ediyorum.

Profesyonel Google ADS Hizmeti Alırken Nelere Dikkat Etmelisiniz?

Bu konuyu şöyle değerlendirmek gerekir: Her sektörün bir uzmanı olması normaldir. Siz kendi işinizde çok iyi olabilir, işinizde büyük başarılara imza atmış ve her detayına hakim olmuş olabilirsiniz. Bu başarıyı elde etmek için çalıştığınız saatleri, araştırdığınız konuları, kazandığınız deneyimleri bir düşünün. Bütün bu süreçler ve verdiğiniz emek, kendi işinizde başarılı olmanızı sağladı ve hala da başarıyla işinizi yürütmenize yardımcı oluyor. ADS reklamları için de bir çok dokümana, eğitime ve reklamlarınızın nasıl yönetileceğine dair bilgiye ulaşmanız mümkün. Ama acaba yeterli mi? Teorik bilginiz yeterli gelse bile acaba deneyim ve verileri okuma bilginiz yeterli mi? Eğer bunlara yeterli değil diyorsanız Google ADS reklamlarında gereksiz tıklamalar almanız ve reklamı tam olarak optimize edememenizden kaynaklı yüksek ücretler ödemeniz ve gereğinden fazla para harcamanız mümkün.

Dolayısıyla eğer tüm anlattıklarım içerisinde ben bunlara tam olarak hakkıyla vakit ayıramam diyorsanız mutlaka profesyonel bir Google ADS uzmanı ile çalışmanız size fayda sağlayacaktır. Google ADS reklamınızı bir profesyonele emanet ederken neler yapmanız gerekir, kısaca bahsedelim:

Öncelikle reklamlardan beklentiniz konusunda net ve açık olun. Unutmayın ki firmanızın reklamlarını yönetecek uzman ile firmanız bir takım. Aynı taraftasınız ve ikiniz de başarılı bir reklam ile müşteri potansiyelinizi arttırmayı hedefliyorsunuz. Hedefleriniz ve talepleriniz konusunda açık olun ve gelecek bilgilendirmeleri de mümkün olan en kısa sürede çözmek için elinizden geleni yapın.

Reklam süreçlerinde her zaman doğru bilgileri paylaşın. Google raporları üzerinden görülen dönüşüm sayıları, tıklamalar, gösterim sayıları gerçeği yansıtır; ancak bu tıklama ve dönüşümlerin ne kadar alakalı olduğu, ne kadarının müşteriniz olduğuyla ilgili açık ve tutarlı olun. Böylece ADS danışmanınız tıklamaların hedefine ulaşıp ulaşmadığını daha kolay analiz edebilir ve yanlış giden bir şey varsa faydanıza olacak şekilde düzenlemeleri yapabilir.

Çalışacağınız Google ADS uzmanını da aynı şekilde seçin. Çalışma yöntemleri konusunda size karşı şeffaf olduğundan emin olun. Bilgisi, yeterliliği ve deneyimi hakkında sorular sorun ve yönettiği hesaplardan bir kaçının reklamlarını aratın. Böylece firmalar hakkında bilgi sahibi olursunuz.

Sabırlı olun. Elbette hacminizi büyütmek istiyorsunuz ama unutmayın ki bu tarz hizmetlerde sabırlı olursanız getirileri her zaman daha büyük ve verimli olur.

ADS danışmanınızın tüm önerilerini dikkate alın, boşverelim o konuyu da demeyin. Mesela dönüşüm kurulumları için sitenize bir kod eklenmesi gerekiyorsa, mümkün olan en kısa sürede işlemi sağlayın ki, takip sürecini daha doğru yönetin.

Size gönderilen analizleri, tıklamaları, harcamaları, dönüşüm bilgilerini inceleyin. Öneriler konusunda bilgi edinin ve zamanla bu gelişimlerin birlikte meyvesini toplamaya büyük destek olun.

Google Partners Nedir?

Google Partners, reklam hesapları yönetimi ve optimizasyonu konusunda uzmanlaşmış, Google ADS reklam verenlerine aracılık ve reklam kurulumları konusunda danışmanlık hizmetleri veren firma ya da kişilerdir. Bir kişi ya da firmanın Google Partners olabilmesi için 3 temel şart bulunmaktadır.

Son 3 Ayın Reklam Bütçesi Harcaması

Google ADS danışmanı, Google ADS Partners hesabı üzerinde yönettiği hesapların toplamında, son 3 ayda 10.000 USD bütçe harcamasına ulaşmış olmalıdır. Takip eden her 90 günlük dönemde de bütçe harcamaları belirtilen tutarın altına düşmemelidir.

Bu harcama bütçesini elbette, müşteri sayısı ve süreklilik ile sağlamak mümkündür. Aksi takdirde birkaç kullanıcıya reklamının harcama kapasitesinden çok bütçe harcatmak hesabın yanlış yönetildiği ve başarısız bir ADS çalışması yapıldığı anlamına gelecektir.

Google ADS Reklamcılık Sertifikaları

Google ADS reklam türlerinden en az 3 tanesinin sertifikasını almaya hak kazanmış olmak için sınavlarının başarı ile tamamlanmış olması gerekmektedir. Bu sertifikalar alındığı tarihten itibaren 1 sene boyunca geçerlidir ve her sene hesap uzmanlarının tekrar sınavları başarı ile tamamlayarak sertifikalarını yenilemeleri gerekmektedir.

ADS üzerinde bulunan reklam türlerinden arama ağı, görüntülü reklam ağı, video reklamları, alışveriş reklamları ve uygulama reklamları sertifikalarından en az 3 konuda sertifikanın alınması gerekir.

Kampanya Optimizasyon Puanı

Partners hesabı altında yönetilen hesapların optimizasyon puanının ortalamada %70'ten yüksek olması gerekmektedir. Kampanya optimizasyon puanı, reklamların optimize edilebilmesi ve en verimli sonuçların alınabilmesi için yapılan tüm işlemleri kapsar. Kampanya kurulum işlemleri ve devamlılığında yapılacak tüm işlemler optimizasyon puanını etkiler. Google önerileri dahil tüm işlemlerin bilgi ve deneyimle yönetilebilmesi sonucunda kampanyanın optimizasyon puanı ortaya çıkar. %70’in altındaki değerler kampanya yönetiminde yanlış giden birşeyler olduğunu gösterebilir; ancak zaten deneyimli bir Google Partners bu sınırın yakınında dahi olmayacaktır.

Güncel: 2022 Yılında Google Ads Üzerinde En Çok Yapılan Hatalar

Yukarıda da bahsettiğim gibi 2022 yılında yüzlerce hesabı inceleme ve yönetme imkanına sahip oldum. Google Ads reklamlarında 2022 yılında yapılan önemli hatalar ise kısaca şöyle:

  • Negatif anahtar kelime tanımlamamak, arama terimlerini düzenli takip etmemek
  • Negatif anahtar kelimeleri yanlış kullanmak
  • Yer seçenekleri ve hedeflemeleri yanlış tanımlamak
  • Reklamlara özenmemek
  • Dönüşümleri yanlış kurmak ya da hiç kurmamak
  • Yanlış teklif stratejileri kullanmak

Bu hatalarla ilgili detaylı bir içerik mevcut: 2022 Google Ads En Çok Yapılan Hatalar

Profesyonel Google ADS Uzmanı mı Arıyorsunuz?

Tüm genel hatlarıyla ADS danışmanlığı ve kilit noktaları ile uyguladığım yöntemleri aktarmaya çalıştım. Bugüne kadar pek çok farklı sektörde pek çok farklı Google ADS danışmanlığı verdim ve hali hazırda da bir çok firmaya danışmanlık hizmeti vermeye devam ediyorum. Sizler de bu konuda profesyonel hizmet almak istiyorsanız, aklınızda soru işaretleriniz var ise ve bilgi sahibi olmak istiyorsanız bana ulaşmaktan çekinmeyin.

Yorumlar
26/Şubat/2023 (22:37:48) tarihinde Burak İşleyici yazdı:
Makale için teşekkürler. Yaklasık 1 yıldır Global olarak hizmet veren sitemiz icin Ads danısmanlıgı almak istiyoruz.
Cevaplar
27/Şubat/2023 (23:56:40) tarihinde Mert Şener yazdı:
Rica ederim. Bilgi için 05465867476 nolu telefondan bize ulaşabilirsiniz.
Bu yoruma cevap yaz
Yorum Yazın
Yorumunuz
Eposta (Yayınlanmayacaktır)
İsim
Web Sitesi

Konuyla alakalı içerikler:

Desteğe mi ihtiyacınız Var?

Google Ads, SEO ve Eticaret konularında profesyonel hizmeti bizden alabilirsiniz.

Eğitime mi ihtiyacınız Var?

Mert Şener Hakkında?

Google Ads, SEO ve E-ticaret alanında 18 yıllık bir tecrübe ile yüzlerce firmaya hizmet vermiş, profesyonel bir geliştiricidir...