E-ticaretlerde Google Ads Arama Ağı Dinamik Reklamları

12/12/2022

E-ticaretlerde Google Ads Arama Ağı Dinamik Reklamları

Özellikle çok ürün ve kategorili e-ticaret sitelerinin Google Ads arama ağı kampanyalarında tüm ürün ve kategorilerini kolayca hedefleyebilmesi için dinamik arama ağı reklamlarını oluşturmalarını öneririm. Çünkü dinamik reklam ile satış yapmak istediğiniz kategori ya da ürünlerinizi tek bir reklam grubundan kolayca hedefletebilirsiniz. Son dönemdeki gözlemlerime göre bu dinamik reklamlar oldukça etkili olabiliyor ve verim sağlıyor. Dinamik arama ağı reklamlarının standart arama ağı reklamına göre çok daha kolay yönetilebildiğini, size ciddi anlamda zaman kazandıracağını ve kaçırmanız muhtemel potansiyel müşterileri yakalayacağını da şimdiden söylemek isterim.

Google Ads dinamik reklamları kısaca şu şekilde özetlemiş: "Alakalı aramaları hedeflemek ve otomatik olarak başlıklar oluşturmak için web sitenizin içeriğini kullanan metin reklamlar. Dinamik Arama Ağı Reklamları, Google'da tam olarak sunduğunuz ürün veya hizmetleri arayan müşterileri bulmanın en kolay yoludur." (Kaynak: Google Ads)

Arama ağında dinamik bir reklam grubu oluşturduğunuzda sadece hedeflenecek URL'ler, URL içerikleri ya da Google indeksinden gelen kategorilerinizden seçim yaparak reklamlarınızı yayınlayabilirsiniz. Burada Google belirlediğiniz URL'lere trafik sağlamak üzere web site içeriğinizden yararlanacaktır. Bu tip reklamlar oluştururken sadece 2 tane açıklama eklemeniz yeterlidir. (90 karakter ile sınırlı)

Her bir kategoriniz için ayrı reklam grubu oluşturmak yerine tek bir dinamik reklam grubu ile istediğiniz URL'lerinizi hedefletebilirsiniz. Burada Google web site title ve içeriğinizi kullanarak reklamlarda gösterim yapacağı anahtar kelimeyi kendisi belirler. Tabii ki bu reklam türünün sağlıklı çalışması için web sitenizdeki title, description ve içeriklerin iyi hazırlanmış olması gereklidir. Yani title, description ve içerikleriniz kategori ya da ürününüzü net bir şekilde ifade etmelidir.

Dinamik Reklam Oluşturmak

Standart arama ağı kampanyası oluştururken yapılan gibi aynı işlemleri takip edebilirsiniz. Teklif verme aşamasından sonra Kampanya ayarları kısmında Dinamik reklamlar bölümünde Dinamik arama ağı reklamları bölümüne web site URL'nizi girebilirsiniz. Bu şekilde yaptığınızda oluşturacağınız ilk reklam grubu dinamik olacaktır. Mevcut arama ağı kampanyanızda önceden oluşturulmuş standart reklam grubu varsa da, yeni reklam grubu oluştur seçeneğinden reklam grubu türü ön tanımlı olarak gelen standart seçeneğini dinamik olarak seçerek reklam grubu oluşturabilirsiniz.

Dinamik Reklamlarda Bütçe ve Teklif Stratejisi

Standart reklamlarda olduğu gibi anahtar kelime planlayıcısından yararlanarak günlük bütçenizi belirleyebilirsiniz. Yani kelimelerinize ait ortalama bir TBM belirleyerek günlük bütçeniz hakkında fikir oluşturabilirsiniz. Teklif stratejisi olarak ise tıklamaları arttırma stratejisi kullanıp, maksimum bir TBM vermenizi öneririm. Genel olarak söylediğim gibi, işler yolunda giderse tıklama stratejisi ile ilerlemek, işler kötü giderse de dönüşüm değerini arttırma stratejisine geçmenizi öneririm. Bu işlem için de en az 30 gün reklamlarınızı izlemenizi öneririm. 1-2 günlük veri ile teklif stratejinizi değiştirmenizi önermem.

Dinamik Reklamlarda Anahtar Kelime

Dinamik reklamlarda yapılan arama sorgusuna göre reklamınızın gösterilip, gösterilmeyeceğine Google karar verir. Sağladığınız içeriklere uygun yapılan aramalarda reklamlarınızı göstermeye çalışır. Burada seçtiğiniz strateji ve verdiğiniz teklifin de önemli olduğunu ayrıca unutmayın.

Anahtar Kelimeler

Dinamik reklamlarda, standart reklamda olduğu gibi siz anahtar kelime belirleyemezsiniz. Dinamik reklamlarda hangi anahtar kelimede reklamlarınız gösterilecek buna Google kendisi karar verir. Ancak arama terimlerini kontrol ederek negatif anahtar kelime ekleme imkanınız var. Bu tip reklamlarda Google nihai url ve başlıklarını web sitenizdeki içeriğe ve arama sorgusuna göre kendisi belirler.

Negatif Anahtar Kelimeler

Dinamik reklamlar için siz anahtar kelime belirleyemiyorsunuz ancak arama terimlerini kontrol ederek gereksiz gördüğünüz kelimeler için negatif anahtar kelime tanımlaması yapabilirsiniz. Hatta bunu yapmanız reklam başarınız için oldukça önemli. Dinamik reklam kullanırken de, standart reklamlarda olduğu gibi arama terimlerini düzenli kontrol ederek, gördüğünüz alakasız terim ya da terimleri negatif anahtar kelime olarak belirlemelisiniz.

Dinamik Reklam Hedefleri

Hedefleyeceğiniz URL'leri belirlerken, Google dizinindeki kategori ve ürünlerinizden seçim yapabilir, doğrudan URL tanımlayabilir ya da URL içerisinde şu ifadeler geçen şeklinde hedefleme yapabilirsiniz. Örneğin gömlek ve kazak satışı yapan bir işletme, URL içerisinde "gomlek" ve "kazak" geçen bir hedefleme yaparsa, url içerisinde bu terimlerin geçtiği tüm ürünlerini ve kategorilerini dinamik reklam için hedefletmiş olur. Bunu yapmak için hedef belirlenen alanda kural oluştur sekmesini kullanabilirsiniz.

Hedef belirlerken, Tam URL'ler kullan seçeneğini kullanarak alanadi.com/gomlek gibi doğrudan url tanımlaması yapabilirsiniz. Ya da Web sayfası hedeflemek için kurallar oluştur sekmesinden URL şunu içerir: gomlek gibi tanımlama yapabilirsiniz. Web sayfası hedeflemek için kurallar oluştur kullanmak size belki daha fazla yarar sağlar. Tek tek url tanımlarken gözden kaçırdığınız URL'ler olabilecektir. Ancak URL içerisinde "gomlek" geçmesi gibi bir kural oluşturduğunuzda, içerisinde gomlek geçen tüm URL'ler reklamlar tarafından hedeflenecektir. (Hem kategoriler, hem ürünler) Yine aynı alandan Google indeksinden kategori ya da ürün seçimi yapmanız ya da tüm sayfalarıyla web sitenizi hedefletmeniz mümkündür.

Konuyla bağlantılı ilginizi çekebilecek bir diğer içeriğim: Google Ads Kampanyalarında Web Sitesinin Önemi

Reklam Açıklamaları

Anahtar kelime ve başlıklar oluşturmadan doğrudan dinamik bir şekilde oluşturulan bu reklamlar, normal arama ağı reklamlarında kaçırmanız muhtemel müşterileri yakalar. E-ticaret siteniz için bu reklam grubu türünü kullanmanızı, denemenizi öneririm. 2 açıklama ve URL hedeflemesi yapmanız bu reklam türünü kullanmanız için yeterli. 2 tane girmeniz gerekli olan açıklamalarda genel bilgiler kullanmanızı öneririm. İşletmenizi öne çıkaran özellikleri, kampanya ve fırsatları bu 2 açıklama alanında kullanabilirsiniz. Örnek olarak: "Tüm Türkiye aynı gün ve ücretsiz kargo fırsatı." - "Yeni sezon ürünlerinde kaçırılmayacak kampanyalar. Şimdi alışverişe başla." - "3 Al 2 Öde Kampanyasında Son Günler. Şimdi Ürünleri Keşfet" gibi...

Ayarlar

Bu reklam grubunun tüm ayarları da doğrudan kampanyanızın ayarlarına bağlı olacaktır. Yani teklif stratejisi, yer hedefleme gibi konular kampanya düzeyindeki tanımlamalara göre olacaktır... Tekrar belirtmeliyim, URL hedeflemesi yaparken de Web sayfası hedeflemek için kurallar oluştur sekmesinden URL şunu içerir bölümünden ilerlemenizi tavsiye ederim. Böylelikle ürün ve kategorileriniz ile alakalı hiçbir aramayı kaçırmamış olursunuz.

Maksimum Performans VS Dinamik Reklamlar

Google Ads Maksimum Performans kampanyalarından yaklaşık 1 yıldır sürekli söz ediyorum. Bu kampanya içerisindeki arama ağı da dinamik reklamlardakine benzer ancak daha da otomatik bir sistemle çalışıyor. Tavsiyem Maksimum performans ile dinamik reklamları birlikte deneyerek gidişata göre karar vermeniz olabilir.

Google Ads, 15.000TL ile 218.000TL Ciro başlıklı içeriğime göz atmak ister misiniz?

Hem Maksimum Performans Hem de Dinamik Reklamları Birlikte Kullanmalı mıyım?

Bence evet, her iki reklamı da birlikte çalıştırarak reklamları izlemenizde fayda var. Dinamik arama ağı ile Maksimum Performansı birlikte kullanarak ikisinden de verim aldığınız sürece bu şekilde devam etmenizi öneririm. Genel gördüğüm ve deneyimlediğim Maksimum Performans kampanyaları kadar e-ticarette başarı sağlayan bir kampanya türü yok. Ancak genel fikrim dinamik reklamlarda, e-ticaret site içeriği kuvvetli ise verimli çalışıyor. Bu yüzden iki kampanyayı karşılıklı test ederek izlemenizi ve karar vermenizi öneririm.

Yorumlar
Henüz yorum yapılmamış.
Yorum Yazın
Yorumunuz
Eposta (Yayınlanmayacaktır)
İsim
Web Sitesi

Konuyla alakalı içerikler:

Desteğe mi ihtiyacınız Var?

Google Ads, SEO ve Eticaret konularında profesyonel hizmeti bizden alabilirsiniz.

Eğitime mi ihtiyacınız Var?

Mert Şener Hakkında?

Google Ads, SEO ve E-ticaret alanında 18 yıllık bir tecrübe ile yüzlerce firmaya hizmet vermiş, profesyonel bir geliştiricidir...