Google ADS Rehberi

08/10/2021

Google ADS Rehberi

Merhaba sevgili arkadaşlar, bugünkü içeriğimde son dönemde Instagram üzerinden paylaştığım ve çok ilgi gören Google ADS kelime reklamları ile ilgili gönderilerimi sizler için bir araya getirip derledim. Umarım beğenir ve fayda sağlarsınız. İçerikler Google ADS kurulumu, optimizasyonu, iyileştirme önerileri ve verim sağlama üzerinedir.

10 Adımda Google ADS Kelime Reklamları Kurulumu

Google ADS kelime reklamları işletmeniz için en etkili dijital reklam çözümlerinin başında gelir. Bu bölümde temel düzeyde etkili ve başarılı bir Google Ads reklamı oluşturmayı basitçe adım adım anlatmaya çalıştım. Yeni kampanya oluşturma, hedef seçimi, konum belirleme, bütçe, teklif, anahtar kelime tanımlama, etkili reklam başlığı ve açıklamaları oluşturma konusundaki örnekleri bu gönderide bulabilirsiniz. Umarım faydalı olur :)

  1. Kampanyalar bölümünden + işaretine basarak yeni bir kampanya oluşturmanın ilk adımını atabilirsiniz.
  2. Sonraki bölümde reklam hedefi seçmeniz gerekli. Satış ya da potansiyel müşteriler seçimi yapmanızı öneririm.
  3. Açılan ekranda arama ağı seçeneğini işaretlemeli, ardından web sitesi ziyaretleri kutucuğunu işaretleyerek, web site urlnizi girmelisiniz.
  4. Kampanyanıza bir isim verip, ardından ağ seçimi yapmanız gerekli. İşaretli olarak gelen iş ortakları ve görüntülü reklam ağlarındaki tikleri kaldırın. Böylece reklamlarınız sadece arama sonuçlarında gösterilir.
  5. Konum seçimi yapın. Bir eticaret sitesi Türkiye'yi, fiziki bir işletme bulunduğu şehri seçebilir.
  6. Günlük bütçenizi belirleyin. Bunu istediğiniz zaman azaltıp, yükseltebilirsiniz. Bu örnekte kampanyanız aylık 3000₺'den fazla harcamaz.
  7. Ben günlük optimizasyon ile reklam takibi yaptığım için kullanacağım kelimeler için Manuel TBM seçiminden daha fazla verim alıyorum. Hedef gösterim payı, Dönüşüm değerini en üst düzeye çıkar gibi seçenekler ile kelimeler için tekliflerinizi Google'a bırakmak da bir seçenek. Alternatif olarak kullanabileceğiniz hedef gösterim payı ile ilk 4 sonuç arasında göster ancak maksimum 3₺ teklif ver gibi bir strateji kullanabilirsiniz. Ben bu örnekte tüm kelimeler için teklifleri kendim belirleme seçeneğini (Manuel TBM) kullandım.
  8. Sonraki adımda: Reklam grubunuza bir isim tanımlamalı Varsayılan teklifinizi girmeli (Tüm kelimeleriniz için geçerli olacak tekliftir. Sonrasında istediğiniz kelimelerin bu teklifini değiştirmeniz mümkün.) ve anahtar kelimelerinizi girmelisiniz.

    Google ADS Kelime Eşleme Türleri

    Anahtar kelimelerinizi tanımlarken yukarıdaki eşleme türlerine dikkat etmelisiniz. Ben sıralı eşleme kullanmanızı öneririm.

    Google ADS Kelime Eşleme Türleri - Güncel başlıklı içeriğimde kelime eşleme konusunda oldukça detaylı ve yararlı bilgiye yer verdim.

  9. Bu adımda reklamınız tıklanınca açılacak nihai url, görünen url, başlıklar ve reklam açıklamalarını tanımlayabilirsiniz. 15 başlığı ve 4 tane açıklama tanımlamanızı reklamlarınızın daha verimli olması için öneririm. Sağ tarafta 4 tik belirene ve sonuç mükemmel görünene kadar bu alanda çalışma yapınız. Başlıklarınızla anahtar kelimelerinizin uyumlu olması ve nihai urlniz ile anahtar kelimelerinizin alakalı olması kalite puanı için oldukça önemlidir. Kalite puanı ne kadar yüksek olursa reklamlarınız o kadar verimli olur.
  10. Son adımda ise reklamlarınızı daha performanslı hale getirmek için yapmanız gerekenleri kısaca anlatmak istedim. Reklamlarınıza site, açıklama metni ya da telefon uzantısı eklemeniz, reklamlarınızın performansı için oldukça önemlidir. Bunlar arama yapanlar için reklamlarınızı daha ilgi çekici hale getirebilir. Ek olarak 1 reklam yerine 2-3 reklam grubu oluşturmanız da reklamlarınızın daha etkili olması için önemlidir. Bu örnekte sıralı eşleme kelime türü kullandığımız için negatif kelime tanımlamayı da unutmayın. Bu işlemi Anahtar kelimeler altındaki negatif anahtar kelimeler bölümünden yapabilirsiniz. Negatif anahtar kelime örneği: Kelimemiz: "seo eğitimi" arama terimi: ücretsiz seo eğitimi Ücretsiz terimi benim hedefim dışında kaldığından negatif kelimelere eklenmelidir.

Bu işlemlerden sonra reklamlarınız 1-2 saat içerisinde Google tarafından onaylanacak ve yayınlanmaya başlayacaktır. Peki bundan sonra neler yapmalısınız? Günlük olarak anahtar kelimeler -> arama terimleri bölümünden tıklama aldığınız terimleri kontrol etmeli ve gereksiz aldığınız tıklamalar için gördüğünüz terimleri negatife eklemelisiniz. Dönüşümleri izleyerek optimizasyon işlemleri yapmalısınız. Örneğin dönüş sağlamayan yaş gruplarını, cihazları, şehirleri vb. reklamlardan hariç tutmak gibi...

Gönderi 26. Eylül 2021 tarihinde paylaşılmıştır.


Google ADS 17 Kontrol Listesi

Google Ads kelime reklamları işletmeler için en başta gelen dijital reklam türü olmuş vaziyette. Bu reklamları doğru oluşturmak, optimize etmek paranızın boşa gitmemesi ve reklamlarınızın etkili olması için oldukça önemli. Peki reklamlarınızı doğru oluşturduğunuzdan emin misiniz? Ya da merak ettikleriniz, aklınıza takılanlar mı var? İşte Google Ads için 17 kontrol listesi; bakalım kaç tane soruya EVET diyeceksiniz :)

  1. Kelimelerinizi ve tekliflerinizi anahtar kelime planlayıcı kullanarak mı oluşturdunuz?
  2. Doğru teklif stratejisini bilerek ayarladınız mı? (Hedef EBM, Manuel TBM gibi)
  3. Rakip analizi yaparak doğru ve verimli olacak bütçe oluşturdunuz mu?
  4. Doğru hedefleme yaptınız mı? (Demografi, Şehir gibi...)
  5. Anahtar kelimelerinizi doğru eşleme türü ile oluşturdunuz mu? (Sıralı eşleme öneririm)
  6. Anahtar kelimeleriniz ile açılış sayfaları alakalı mı?
  7. Alakası az olan kelimelere nihai URL tanımladınız mı?
  8. Negatif anahtar kelimeler tanımladınız mı?
  9. Reklamları duyarlı kategorisinde oluşturdunuz mu?
  10. Reklamlar için en az 10 farklı başlık tanımladınız mı? (15 hakkınız var hepsini kullanmanızı öneririm)
  11. Başlıklarınızın bazılarını harekete geçirici mesaj olarak hazırladınız mı? (Hemen satın al, şimdi bilgi al gibi...)
  12. Başlıklarınızı tıklamaya teşvik edecek şekilde etkili hazırladınız mı?
  13. Başlıklarınız ile anahtar kelimeleriniz uyumlu mu?
  14. Ürün ya da hizmetlerinizi iyi açıklayan en az 2 açıklama tanımladınız mı? (4 açıklama girme hakkınız var hepsini tanımlamanızı öneririm)
  15. Site uzantıları tanımladınız mı? (Sitenizin diğer sayfalarına bağlantı vermenizi sağlar)
  16. Ek açıklama snippetları tanımladınız mı? (Ücretsiz kargo, aynı gün kargo gibi...)
  17. Alternatif reklamlar oluşturdunuz mu? (En az iki reklam kurmanızı öneririm)

Kaç Tane Evet Cevabı Verdiniz?

Evet cevabı sayısı ne kadar fazla ise o kadar doğru bir reklam oluşturmuş olduğunuzu söyleyebilirim. Reklamlar devam ederken optimizasyon yapmayı da unutmayın. Günlük olarak arama terimlerini inceleyerek negatif kelimelere ek yapmak, dönüşümleri izleyerek dönüşüm getirmeyen unsurları reklamlarınızdan hariç tutabilir ya da tekliflerini düşürebilirsiniz. (Demografi, yer, zaman, cihaz gibi...) Anahtar kelimelerinizin kalite puanını da izlemenizi ve yüksek tutmanızı öneririm.

Gönderi 3. Ekim 2021 tarihinde paylaşılmıştır.


Google ADS Tıklama Maliyetlerinizi Düşürecek 7 Öneri

Google Ads kelime reklamlarında kelimelerinize ait tıklama maliyetini düşürmek için ilgili kelimenin kalite puanını yükseltmeniz gereklidir. Bir kelimenin kalite puanı beklenen tıklanma oranı, açılış sayfası deneyimi ve reklam alaka düzeyi üçlüsü ile 10 üzerinden belirlenir. Kalite puanı 5'ten yüksek ve 10'a ne kadar yakınsa o kadar ucuz bir maliyete, 5'ten küçük ve 1'e ne kadar yakınsa o kadar pahalı bir maliyete sahip olur. Peki kalite puanlarınızı yükseltip, tıklama başı maliyetlerinizi düşürmek ister misiniz? Buyrun o halde:

Kalite Puanı Yükseltmek için 7 Öneri

  1. Doğru Kelimeleri Kullanın
  2. İşiniz ile ilgili arama hacmine sahip anahtar kelimeleri kullanın. Bunun için anahtar kelime planlayıcısını kullanabilirsiniz.

  3. Alakalı Başlıklar Oluşturun
  4. Reklam başlık ve açıklamalarınızı anahtar kelimeleriniz ile alakalı olarak oluşturun. Başlıklarda anahtar kelimelerinize yer vermeye çalışın.

  5. Etkileyici Başlıklar Oluşturun
  6. Başlıklarınız, reklamlarınız gösterildiğinde tıklanması için teşvik edici olmalıdır. Promosyon ya da avantajlarınızı öne çıkaran başlıklar oluşturabilirsiniz.

  7. Harekete Geçirici Başlıklar Oluşturun
  8. Reklamlarınız kişilere harekete geçirici mesajlar sunmalıdır. Hemen sipariş ver, Hemen rezervasyon yap gibi...

  9. Alakalı Açılış Sayfası Kullanın
  10. Kelime ile reklamın yönlendirdiği URLnin alakalı olmasına dikkat edin. Reklam ana sayfanıza yönlendirebilir; ancak kelimeler için daha alakalı URLleri nihai url kısmından tanımlayabilirsiniz.

  11. Açılış Sayfalarınızı Hızlandırın
  12. Reklamlarınızın yönlendirdiği sayfaların hızlı açılması kullanıcı deneyimi açısından önemlidir. Bu yüzden hız konusunu gözden kaçırmayın.

  13. Açılış Sayfanızı Kullanıcı Dostu Hale Getirin
  14. Açılış sayfanız kullanıcılara yararlı mı? Sayfalar arası geçişler kolay mı? Bunları gözden geçirin.

Özetle kelimeleriniz ile alakalı reklam oluşturmak, tıklanma oranını arttırmak için daha ilgi çekici - harekete geçirici mesajlar sunmak ve açılış sayfasını kelime - reklam ile alakalı olarak seçmek tıklama başına maliyetlerinizi düşürecektir. Kalite puanınızı yükselterek %50 oranında maliyet düşürebileceğinizi de söylediğime göre bunun ne kadar önemli bir konu olduğu anlaşılmıştır :)

Gönderi 5. Ekim 2021 tarihinde paylaşılmıştır.


Google ADS E-ticaret Dönüşüm Arttırma Önerileri

Google ADS dönüşüm oranı aldığınız toplam tıklama sayısı ile siparişleriniz arasındaki orandır. Yani dönüşüm oranınız ne kadar yüksek ise reklamlarınız o derece başarılı gidiyor demektir. Bu bölümde Google ADS dönüşüm oranlarınızı dönüşümleri optimize ederek, negatif anahtar kelimeler kullanarak ve etkili başlıklar oluşturarak nasıl yükseltebilirsiniz, anlatmaya çalıştım.

Öncelik olarak Google ADS dönüşüm etiketlerini sitenize tanımlamalı ve kampanyanızı bu dönüşüme bağlamalısınız. Bu sayede eticaret siteniz üzerinden aldığınız siparişler ADS kampanyanıza yansıyacaktır.

Kampanyanız belirli bir süre yayınlandıktan sonra, aşağıda belirttiğim şekillerde reklamlarınızı optimize edebilirsiniz:

Anahtar Kelimeler

Dönüşüm getirmeyen kelimeleri reklamlarınızdan kaldırmak ya da tekliflerini düşürmek doğru bir tercihtir.

Zaman Planlaması

Satış yapılmayan saat aralıklarını reklamlarınızdan hariç tutarak bütçenizin tamamını verimli saatlerde kullanmak iyi bir fikir olabilir.

Demografik Özellikler

Satış yapılmamış olan yaş aralıklarını reklamlarınızdan çıkarmak etkili bir strateji olabilir.

Yer

Yukarıdakilere benzer şekilde hiç satış yapılmayan şehirleri reklamlarınızdan hariç tutabilir ya da tekliflerini düşürebilirsiniz.

Cihaz

Masaüstü, mobil, tablet gibi cihazlara göre analiz yapıp etkisiz olan cihaz için teklif oranı düşürme stratejisi kullanabilirsiniz.

Demografik özellikler, yer ve cihazlar için teklif düşürme iyi bir optimizasyon stratejisidir. Bu bir kelime için tanımlı olan tıklama başı teklifini, belirlediğiniz oranda düşük vermesini sağlar.

Teklif Arttırma

Dönüşüm sayısı iyi olan özelliklere de yukarıdakinin tam tersi teklif arttırma stratejisi kullanabilirsiniz. Örnek olarak 18-24 yaş grubu dönüşleri çok iyi ise bu gruba +%20 gibi bir teklif oranı arttırımı tanımlayabilirsiniz. Ya da benzer uygulamayı mobil cihazlar için gerçekleştirebilirsiniz. Dönüşüm analizleri ve ayarlamaları yaparken en az 1 ay süre ile reklamların çalışmasını ve iyi bir veriye sahip olmanızı, öncelikli olarak teklif düşürmeyi, sonrasında hariç tutmayı öneririm.

Negatif Anahtar Kelimeler

Geniş ve sıralı eşleme kelime türü kullanırken negatif anahtar kelimeleri kullanmanız gereksiz tıklama almamanız ve paranızın boşa gitmemesi için oldukça önemlidir. Örneğin "store perde" sıralı eşlemesi store perde nasıl takılır aramasında reklamları tetikler. Store perde satışı yapan bir işletme için nasıl kelimesi negatif kelime için iyi bir örnektir. Soldaki Anahtar Kelimeler bölümünden Arama Terimleri kısmında yapılan aramaları görebilir ve sonrasında Negatif Anahtar Kelime bölümünden gereksiz olan kelimelerin tanımlamasını yapabilirsiniz. Bu işlemi her gün bir önceki günün terimlerini kontrol ederek yapmanızı öneririm.

Reklam Başlıkları

Reklam başlıklarınızda sunduğunuz avantajları sunarsanız, ziyaretçi eticaret sitenize daha tıklamadan artı bir puan alırsınız. Bu da sunduğunuz ürünün beğenilmesi, fiyatının uygun bulunması durumunda satın alımı tamamlamada etkili bir rol üstlenir. Bu başlıklara bazı örnekler:

  • Aynı Gün Ücretsiz Kargo
  • 500₺ Üzerine 100₺ İndirim
  • 15 Gün Koşulsuz İade
  • Bugüne Özel %20 İndirim

Bölüm Özeti

Google ADS iyi veri okuma, günlük analiz yapılması gereken bir uygulamadır. Kimse boşu boşuna para harcamak istemez. Bu yüzden sistemi baştan iyi kurmalı ve günlük optimizelerle daha az bütçe ile daha çok verim almaya çalışmalısınız. 200₺ harcama yaparken 20 sipariş almak güzel belki ama 20 siparişi 150₺ ile almak daha da güzeldir :) Bu yüzden Google ADS ile ilgili bilgisi olmayanların bu konuda profesyonel danışmanlık hizmeti almasını, bilgisi olanların da günlük olarak veri okuma, analiz ve optimizasyon yapmalarını öneririm.

Gönderi 28. Eylül 2021 tarihinde paylaşılmıştır.


Google ADS Dönüşüm Kurulumları

Siparişlere Dönüşüm Kurma

Google ADS reklamlarında dönüşümleri izlemeniz doğru analizi yapmak ve reklamlarınızı iyileştirmek için oldukça önemlidir. Bir anahtar kelime ya da bir reklam grubu size ne kadar dönüşüm sağlamış bunu bilmeniz oldukça önemlidir. Bu bölümde Google ADS dönüşümleri nedir, nasıl kurulur sizlerle paylaşacağım.

Araçlar ve ayarlar altındaki ölçüm menüsünden dönüşümlere tıklayın. Açılan sayfada + işaretine basarak yeni bir dönüşüm işlemi oluşturmaya başlayın. Kategori olarak satın alma ya da form doldurma işlemi seçebilirsiniz. Eticaret siteleri için sipariş takibinde satın alma işlemi seçmek daha doğrudur. Sonrasında ise size gösterilen etiketlerden Global site etiketini sitenize ait tüm sayfalara, etkinlik snippetını da başarı beklediğiniz - dönüşümün sağlandığı alana tanımlamanız istenecektir. Başarı anlamında bahsettiğim size bir dönüşüm getirecek alan, örnek olarak siparişinizin ödeme onay sayfası ya da size ulaşan bir formun başarı sonuç ekranıdır. Dönüşüm ayarlarını yaptıktan sonra kampanya ayarlarınızdan istediğiniz reklamı kurduğunuz bu dönüşümlere bağlayabilir ve sonuçları izleyebilirsiniz.

WhatsApp Düğme Tıklamaları Ölçümü

Bu konuyla ilgili detaylıyı bilgiyi Google ADS Whatsapp Dönüşüm Kurulumu başlıklı blog yazımda bulabilirsiniz.


Google ADS Danışmanlığı - Eğitimi

Google ADS Eğitimi ise araştırdığınız detayları ilgili bölümden inceleyebilir ve eğitime online kayıt olabilirsiniz.

Google ADS Danışmanlığı hizmeti almak istiyorsanız bana ulaşabilirsiniz.

Yorumlar
Henüz yorum yapılmamış.
Yorum Yazın
Yorumunuz
Eposta (Yayınlanmayacaktır)
İsim
Web Sitesi

Konuyla alakalı ilginizi çekebilicek içerikler:

Desteğe mi ihtiyacınız Var?

Eticaret ve SEO konularında profesyonel hizmeti bizden alabilirsiniz.

Eğitime mi ihtiyacınız Var?

Online SEO Eğitimi
Kendi siteniz üzerinden örnek anlatımlı 1:1 SEO eğitimi... Detaylar
Online Google ADS Eğitimi
Google ADS hesabınız üzerinden örnek anlatımlı 1:1 Google ADS eğitimi... Detaylar

Mert Şener Kimdir?

Eticaret ve SEO alanında 16 yıllık bir tecrübe ile yüzlerce firmaya hizmet vermiş, profesyonel bir geliştiricidir...