Maksimum Performans ile 241₺ ile 8.195₺ Ciro

01/06/2022

Maksimum Performans ile 241₺ ile 8.195₺ Ciro

Geçen hafta eğitime başladığımız bir Google Ads hesabında Maksimum Performans kampanyası ile çok güzel bir sonuç yakaladık. Oldukça düşük bir reklam harcaması ile harcamanın yaklaşık 40 katına yakın bir dönüşüm değeri elde ettik: 241₺ reklam harcaması ile toplam değeri 8195₺ tutan 4 adet sipariş aldık. İçeriğin zamanının anlaşılması açısından dönemin Mayıs 2022 olduğunu da belirteyim. Reklam kullandığımız işletme ev dekorasyonu sektöründe. Yani ürünleri mutfak ve banyo ürünlerinden oluşmakta. İşletmenin maksimum performans reklamları tüm Türkiye genelinde çalışmakta...

Maksimum Performans Kampanyası Nedir?

Maksimum Performans kampanyaları, reklam verenlerin arama ağı, Youtube, Görüntülü Reklam Ağı, Gmail ve Haritalar genelindeki tek bir kampanyadan tüm Google Ads reklam platformlarına erişebilmelerini sağlayan yeni bir yöntemdir. Yani tek bir kampanya ile Google'ın tüm reklam ağlarında reklam yayınlamanızı kolaylaştıran ve bunu otomatik olarak sağlayan bir sistemdir. Merchant center üzerinden ürünlerini ekleyen yani alışveriş reklamlarını kullanan hesaplar da bu kampanya türünde aynı zamanda alışveriş reklamlarını da kullanabilmekte. Örnekteki işletme bir e-ticaret sitesi olduğundan maksimum performans altında alışveriş reklamlarını da otomatik olarak kullanmakta...

Google ADS Maksimum Performans Kampanyası başlıklı içeriğimde bu kampanya türü ile ilgili detaylı bilgiye ve bir kaç reklam denemesi sonuçlarına yer verdim.

Maksimum Performans Kampanyası Bütçesi

Maksimum performans kampanyası firma tarafından eğitimden önce oluşturulmuş ve 2-3 hafta kadar kullanılmıştı. Ancak işletme kampanyanın dönüşümlerinden memnun kalmamış... İlk iş olarak günlük 200₺ olan kampanya bütçesini 50₺'ye indirdim. Evet bu kampanya türü benim izlediğim ve tecrübe edindiğim kadarıyla düşük bütçeler ile daha verimli çalışıyor.

Nihai URL Genişletmesi

Site bir e-ticaret oluşumu olduğu için tüm URL'lerin maksimum performans reklamlarında kullanılmasını tercih ettik. Zaten Google varsayılan olarak bu kampanya türünde nihai url genişletmesini açık olarak önümüze getirmekte.

Nihai URL Genişletmesi Nedir?

Nihai url genişletmesinin ne olduğuna dair resmi kaynaktaki yani Google ADS üzerindeki açıklama da şu şekilde: *"Nihai URL genişletmesini alakalı aramalardan daha fazla dönüşüm elde etmek için kullanın. Google, dönüşüm sağlamak için her reklamın başlığını aramanın amacına uygun şekilde otomatik olarak günceller ve en iyi açılış sayfasına yönlendirir. Gösterilecek sayfaları sınırlamak için hariç tutulacak URL'leri girin" *Kaynak: ads.google.com

Kitle Sinyali

Google maksimum performans reklamlarında bir kitle sinyali oluşturmanızı önermekte. Yani kendi adına daha doğru sinyaller ile çalışabilmek adına önceden oluşturduğunuz bir hedef kitleyi tanımlamanızı önermekte... Ancak ben bu kampanyanın kitle sinyalsiz daha verimli çalıştığını düşünmekteyim. Zaten eğitime başladığımızda kitle sinyali ile çalışan bu reklamın kitle sinyalini kaldırdım. Bu işlemle birlikte reklamların gelen siparişler doğrultusunda daha verimli çalıştığını çok net bir şekilde sizlere söyleyebilirim. Bugüne kadar yaklaşık 45 hesapta test ettiğim ve çoğunun çok başarılı sonuçlar getirdiği maksimum performans reklamlarında kitle sinyalini kullanmadığımı da belirtmeliyim.

Kitle Sinyali Nedir?

Yine Google Ads'in kendi sitesinde anlattığı şekli ile kitle sinyali: "*Doğru kitlelere daha hızlı ulaşmak için bir kitle sinyali kullanın. Kitle oluşturarak veya ekleyerek başlayın. Maksimum Performans bu sinyali, Google genelinde yeni dönüşümler bulmak için bir başlangıç noktası olarak kullanır. Kitle sinyali ile, dönüşüm gerçekleştirme olasılığı en yüksek olan kullanıcıları Maksimum Performans kampanyasına bildirirsiniz. Sinyal, verilerinizi (eski adıyla yeniden pazarlama ve Müşteri Eşleştirme listeleri) veya özel segmentlerinizi (eski adıyla özel kitleler) içerebilir. Arama, Görüntülü Reklam Ağı, Video ve diğer platformlar genelinde dönüşüm bulmak amacıyla benzer veya daha güçlü amaca sahip yeni kullanıcıları aramak için Maksimum Performans kampanyaları, sinyalinizi kullanır." *Kaynak: ads.google.com

Reklam Zaman Planlaması

Bu kampanya türünün gündüz ya da mesai saatlerinde daha alakalı kişilere ulaştığını söyleyebilirim. Bu yüzden bu kampanyada reklam zaman planlaması kullandım ve reklamların her gün saat 08:00-19:00 arasında çalışmasını sağladım. Bir sonraki seviyede reklamları 24 saat çalıştırmak iyi bir fikir olabilir ve gelen sonuçlara göre reklam zaman planlamasında nihai kararı vermek yerinde olacaktır. Maksimum performans reklamlarını ilk kez kullananlara ilk etapta reklamlarını gündüz saatlerinde çalıştırmalarını öneririm. Gidişata göre 24 saat deneme yapmaları bence daha doğru olacaktır.

Google ADS Reklam Zaman Planlaması ile ilgili detaylı bir içeriğim mevcut; ilginizi çekebilir :)

Reklam Öğeleri

Reklamın başlık, açıklama ve görsellerinde de biraz iyileştirmeler yaptık. Bu alanda da reklam gücünün en az "iyi" olması, eğer olabiliyorsa "mükemmel" olması reklamlarınızın performansı için oldukça önemli. İşinizi en iyi anlatan başlık ve açıklamalar ve tanımlayan görselleri maksimum performans reklamlarında kullanmanızı öneririm. Kısa maksimum performans reklamlarında da reklam öğelerine özen göstermenizin oldukça önemli olduğunu belirtebilirim. Kullandığınız görsellerin çözünürlük bakımından kaliteli olduğundan - çok çeşitli farklı görseller sunduğunuzdan ve başlık - açıklamalarınızın da ilgi çekici, özgün ve dil kurallarına uygun olduğundan da emin olmalısınız. Ek olarak bu kampanya türüne uygun video sağlayabiliyorsanız bu da sizin için avantaj olacaktır.

Teklif Stratejisi

Maksimum performans kampanyalarında sadece 2 türlü strateji kullanabilirsiniz. Dönüşümler ve dönüşüm değeri... Ek olarak dönüşümleri kullandığınızda hedef ebm, dönüşüm değeri kullandığınızda ise hedef roas belirleyebilirsiniz. Ben bu örnekte dönüşümler seçeneğini kullandım ve bir hedef ebm belirlemedim.

Dönüşüm Değeri - Hedef Roas Nedir?

E-ticaret sitelerinde dönüşümleri arttırmaya yönelik stratejilerde satış yapılan ürünlerin fiyatlarının farklı olması bakımından dönüşümleri arttırma stratejisi yerine dönüşüm değeri metriği kullanılır. Yani dönüşüm değeri kullanılarak reklam harcaması karşılığında en yüksek dönüşüm değerinin sağlanması amaçlanır. Örnek olarak bir kurumsal web sitesi dönüşümleri arttırmaya yönelik strateji için hedef ebm (edinme başı maliyet) 50₺ belirlerse her bir dönüşüm için 50₺ harcamak istediğini belirtmiş olur. Oysa ki e-ticaret sitelerinde sipariş başına bir işlem maliyeti belirlemek getiri olacak olan cirosal değerlerden dolayı doğru olmaz. Dönüşüm değeri kullanıldığında ve hedef roas tanımladığınızda 1 reklam harcaması için kaç birim dönüşüm değeri elde etmek istediğinizi belirtebilirsiniz. Örnek olarak hedef roas değeri olarak %700 tanımlaması yaptığınızda 1000₺'lik bir reklam harcaması ile 7000₺'lik satış yapmak istediğinizi belirtmiş olursunuz. Kısaca bu örnekte 1 koyup 7 almak istediğinizi belirtmiş olursunuz.

Google Ads Alışveriş Reklamlarında Dikkat Etmeniz Gerekenler başlıklı yazım da ilginizi çekebilir.

Özet

Kurumsal siteler haricinde e-ticaret sitelerinde de maksimum performans kampanyalarının verimli çalıştığını rahatlıkla söyleyebilirim. Bu örnek sanırım kampanya türünü izlediğim 10. eticaret sitesi... Hemen hepsinde güzel sonuçlar gelmeye devam ediyor. Eticaret için Ads kullananların bu kampanya türünü mutlaka denemelerini öneririm... Reklamlar doğru kurulduğunda çoğunlukla alışveriş reklamlarından daha verimli sonuçlar getirdiğini göreceksiniz.

Yorumlar
Henüz yorum yapılmamış.
Yorum Yazın
Yorumunuz
Eposta (Yayınlanmayacaktır)
İsim
Web Sitesi

Konuyla alakalı içerikler:

Desteğe mi ihtiyacınız Var?

Google Ads, SEO ve Eticaret konularında profesyonel hizmeti bizden alabilirsiniz.

Eğitime mi ihtiyacınız Var?

Mert Şener Hakkında?

Google Ads, SEO ve E-ticaret alanında 18 yıllık bir tecrübe ile yüzlerce firmaya hizmet vermiş, profesyonel bir geliştiricidir...