Google ADS mi, Instagram Reklamları mı?

31/01/2022

Google ADS mi, Instagram Reklamları mı?

Google ADS mi, Instagram reklamları mı kullanmalıyım? Bu soru bir çok ziyaretçimden ve Google Ads yöneticiliğini yaptığım - hesaplarını yönettiğim kişilerden bana sıkça sorulur.

Öncelikle bazı sektörlerin reklam konusunda Instagram'a, bazı sektörlerin ise Google Ads'e ağırlık vermesi gereklidir. Elbette ikisini de doğru bir şekilde kullanmak oldukça önemlidir. Yani reklamları doğru bir şekilde kurgulamak, hedefleme belirlemek oldukça önemli bir konudur.

Google ADS'in Avantajları

Google ADS reklamlarında ürün ya da hizmetinizi arayan kişiler reklamınıza tıklar. Bu Google Ads'in en önemli özelliğidir. Yani sizin ürün ya da hizmetinizi arayan kişilere reklamlarınız gösterilir. Dolayısı ile nokta atış bir reklam türü kullanmış olursunuz.

Instagram Reklamlarının Avantajları

Instagram'da ürün ya da hizmetiniz ile ilgilenebilecek kişilere reklamlarınızı gösterebilirsiniz. Yani sizi arayan değil, sizin konunuz ile ilgi alanları örtüşen kişiler reklamlarınızı görür. Doğru hedeflemeyi yaptığınızda ilgi alanı, demografi ve konum bazında doğru kişilere reklamlarınızı gösterebilir ve etkileşim sağlayabilirsiniz. Instagram üzerinde görsel anlamda öne çıkabileceğiniz için çekici gelebileceğinizi ve etkileşim alabileceğinizi söyleyebilirim.

Google ADS ve Instagram Reklam Farklılıkları

Google ADS reklamlarında ana öncelik belirlenen anahtar kelimeler iken, Instagram'da ise ilgi alanı, demografik özellikler ve konum öne çıkmaktadır. Yani Google ADS üzerinde arama ağı reklamı oluştururken birincil kriterler girmiş olduğunuz anahtar kelimeler iken, Instagram reklamlarında bu kriter ilgi alanı, demografik özellikler ve konumdur. Her ne kadar Google arama ağı reklamlarında da demografik özellik, konum gibi değerleri belirleyebilseniz de ana öncelik anahtar kelimelerdir. Google ADS arama ağı reklamları ile sizi arayanlara, Instagram reklamları ile size ilgi duyanlara ulaşabilirsiniz. Yani Google ADS ile hızlı satışlar yapabilirken, Instagram reklamları ile uzun vadede satışlar gerçekleştirebilirsiniz. Çünkü buradaki temel nokta Google reklamlarında o an bir hizmet ya da ürün arayanların karşısına çıkarsınız, Instagram'da ise o ürün ya da hizmete ilgili duyan ancak satın alımı uzun vadede gerçekleştirecek kişilere ulaşırsınız.

Maliyetler

Genellikle Instagram üzerinden reklam vermek Google Ads'e göre daha düşük maliyetler ortaya çıkarır. Benzer bir maliyet ile Instagram üzerinden daha çok kişiye ulaşabilirsiniz. Ancak Google ADS ile nokta atış bir hedefleme ve erişim aldığınızı da unutmayın.

Anahtar kelimelerinin tıklama başı maliyetleri yüksek olan işletmeler Instagram reklamları ile daha verimli sonuçlar alabilirler. Örneğin 15₺ tıklama başı maliyet ile günde 150₺'lik bir Google ADS reklam kullanımı 1-2 dönüşümü ancak getirebilirken, günlük 150₺'lik bir Instagram reklamı işletmeye ciddi sayıda dönüşüm getirebilir. Ek olarak Instagram'da dönüşümler haricinde yeni takipçi ve etkileşimler de işletmeye ek katkılar sağlayabilir.

Benim Tecrübelerim - Önerilerim

Benim tecrübelerime göre ürün - hizmetin görsel olarak ilgi çekici olması durumunda Instagram reklamlarına ağırlık verilmesi, ancak desteklemesi açısından Google reklamlarının kullanılması doğrudur. Örnek olarak bayan giyim kategorisinde olan bir işletme bütçesinin %60'ını Instagram'a, %40'ını Google Ads'e ayırabilir. Makina, teknik ürün satan ya da hizmet veren - görselleri ilgi çekmeyecek olan işletmeler ise Google Ads üzerinden reklamlara ağırlık verebilir. Veya bir otel eşit oranda hem Google Ads'e hem Instagram'a reklam yatırımı yapabilir.

İncelemeleri - analizleri sektör ve kategori bazında değerlendirelim:

Bayan Giyim

Bayan giyim görsel olarak ilgi çekeceği için ve Instagram üzerinde hazır kitlesi bulunduğu için bu kategorideki reklamların Instagram üzerinde etkili olacağını söyleyebilirim. Ancak "kadın kazak", "kadın ayakkabı" gibi aramaların da Google üzerinde çokça yapıldığını düşünürsek Google ADS reklamlarının da kullanılması gerektiğini söyleyebilirim. Bu örnek için reklamlara ayrılan bütçeye göre %70 - %30 Instagram - Google ADS dağılımının doğru olduğunu düşünüyorum.

Araç Kiralama

Araç kiralamak isteyen bir kişi anlık olarak Google üzerinde araştırma yapabilir ve karşısına çıkan sonuçlar içerisinden teklifler alabilir. Bu örnekte Google ADS reklamları kullanmanın daha doğru olduğunu söylemek mümkün olabilir. Instagram üzerinde bir kitle belirleyerek araç kiralama sayfasına yönelik tanıtımlar marka bilinirliğini arttırabilir, ancak anlık olarak satışa dönüşmesi pek kolay değildir. Bu örnekte reklam bütçesinin çoğunun Google ADS'e ayrılması gerektiğini düşünmekteyim.

Otel

Bodrum'da bir otel reklam stratejisi olarak neleri düşünmeli? Nasıl bir reklam kurgusu yapmalı? Bana göre bütçesinin yarısını Instagram'da, diğer yarısını Google ADS üzerinden kullanabilir. Ya da yaz ayları yaklaştıkça Google ADS arama ağı bütçesini arttırıp, Instagram üzerinde rölantide devam edebilir. Bu örnekte, Bodrum'daki bir otelin Instagram üzerinde etkili paylaşımlar yapıp bunları öne çıkarmasının kendisine uzun vadede yararlı olabileceğini söyleyebiliriz. Ancak "Bodrum Otel" şeklinde arama yapan birisinin reklamı tıklaması anlık olarak otele geri dönüşüm sağlayabilecektir.

E-ticaret Siteleri

Kar marjı düşük olan e-ticaret sitelerinin Instagram'a ağırlık vermesini öneririm. Kendi üretimi ya da kar marjı yüksek olan e-ticaretler ise ağırlığı Google Ads'e verebilir, ancak Instagram ile de reklamları ya da tanıtım faaliyetlerini destekleyebilirler. Bu seçimi yaparken tamamıyla kategori ve kar marjını göz önünde bulundurmanızı öneririm.

Gıda Sektörü

Restoran ya da benzeri işletmeler için benim önerim Instagram reklamları olacaktır. Çok küçük bir pay Google ADS'e ayırarak ana bütçeyi Instagram üzerinde kullanmaları bana göre çok daha etkili olacaktır. Görsel olarak ön plana çıkabilecekleri bu kategoride Instagram reklamları ile belirli bir konum çekerek hızlı bir şekilde reklamlarından satış elde edebileceklerdir. Yemek siparişi ya da bir restorana gitmek anlık bir karar olduğundan ve olağan bir süreç olduğundan burada diğer sektörlere nazaran gıda sektörü reklamlarından uzun vadeli değil de kısa vadeli olarak fayda sağlayabilecektir.

Çilingir

Bir çilingirin reklam için en doğru adresi Google ADS'tir. Çilingir, kapıda kalan, anahtarını kaybeden bir kişi için acil bir hizmet türüdür. Dolayısı ile anahtarını kaybeden ya da kapıda kalan bir kişi ilk iş olarak Google'da arama yapacak ve karşısına çıkan 2-3 sonuç içerisinde arama yaparak karar verecektir. Dolayısı ile bu örnekte Google ADS reklamları bütünüyle önem kazanmaktadır. Hatta bu örnekte sadece Google ADS değil, strateji olarak en üst sıralarda yer almanın önemi de ayrıca incelenmelidir.

Diğer Fikirler

Niş ürünlere sahip işletmelerin Instagram'a, anlık aranan ürün - hizmetler sağlayan işletmelerin Google ADS'e öncelik vermeleri daha verimli olacaktır. Niş ya da özel ürünler insanların arama terimleri ile kolay bulunan ürünler olmayacağı için bunlar için Instagram reklamlarının kullanılmasını tecrübelerime bağlı olarak daha doğru bulmaktayım. Örnek olarak kişisel planlayıcı (organizer) üreten bir firma Google ADS yerine Instagram üzerinde daha verimli reklamlar verebilecektir. Benzer şekilde firmalara klasik ajanda üreten bir promosyon firması ise Google ADS üzerinden daha fazla verim sağlayabilecektir.

ADS hizmeti verdiğim işletmelerin genel olarak durum özeti şu şekilde: ADS üzerinden hızlı dönüşler almaktalar, Instagram üzerinden ise uzun vadede geri dönüş sağlamaktalar. Hızlı satışlar yapmak için Google ADS'i, orta ve uzun vadede satışlar yapmak için Instagram reklamlarını tercih edebilirsiniz. Elbette bu stratejileri belirlerken sektör, ürün, hedef kitle gibi değerleri doğru bir şekilde analiz etmelisiniz.

Google ADS Yeniden Pazarlama Reklamları

Bazı sektörler için, örneğin yukarıda belirttiğim Bodrum Otel örneği gibi kategorilerde yeniden pazarlama reklamları bir hayli önem taşır. Web sitenize giren bir kullanıcıyı takip ederek, diğer sitelerde onlara reklamlarınızı gösterebilir ve onların web sitenizi tekrar ziyaret etmelerini sağlayabilirsiniz. Konuyla ilgili Google ADS Yeniden Pazarlama Reklam Kurulumu başlıklı yazım ilginizi çekebilir.

Instagram Üzerinden Reklam Nasıl Verilir?

Bir gönderinizi öne çıkarmak için şu adımları takip edebilirsiniz:

Gönderiyi Öne Çıkar

Gönderinizin altında görünen bu tuşa basarak Instagram üzerinde gönderi oluşturmaya başlayabilirsiniz. Bu aşamadan sonra Instagram üzerinde reklam verebileceğiniz 3 tür sizlere sorulacaktır.

1- Daha Fazla Profil Ziyareti

Profilinizin daha fazla ziyaretçi alması için ya da yeni takipçiler kazanmak için bu seçeneği tercih edebilirsiniz. Doğru hedefleme yaptığınızda takipçilerinizin artacağını ve yüksek bir erişim alacağınızı sizlere söyleyebilirim.

2- Daha Fazla İnternet Sitesi Ziyareti

Web sitenizin ziyaretçilerini arttırmak ya da seçtiğiniz kitlenin sitenizi ziyaret etmesini istiyorsanız bu seçenek sizin için uygun olacaktır.

3- Daha Fazla Mesaj

Reklam amacınız size sorular gelmesi ise bu seçeneği işaretleyerek potansiyel kişilerden mesaj almayı hedefleyebilirsiniz.

Kitle Seçimi

Bu alanda yaş aralığı, konum ve ilgi alanı belirleyebilirsiniz. Örnek olarak Ankara - 20-45 yaş ve dijital pazarlama gibi... Daha lokal - yerel bir işletme iseniz bu alanda çap ile işletmenize yakın 1-2 kmlik bir alanda da reklamlarınızı gösterebileceğinizi söyleyebilirim. Örneğin restoranlar ya da butik mağazalar bu yöntem ile fiziki mağazalarına çok yakın kişilere kolaylıkla ulaşabilirler.

Bütçe Belirleme

Ve son olarak kampanyanız için günlük bir bütçe ve kampanyanızın yayınlanacağı gün sayısını belirleyebilirsiniz. Burada Instagram reklam konularında uzman olanlar en az 7-10 gün seçilmesi konusunda fikir belirtmektedirler. Kampanya oluştururken bunları dikkate almanızı öneririm.

Google ADS danışmanlığı yaptığımı, ancak Instagram konusunda bir hizmetim - danışmanlığım bulunmadığını da belirtmeliyim. Bu içeriği genel bir fikir vermesi açısından tecrübelerime dayanarak, sizin de doğru kararları vermeniz için derledim. Umarım fayda sağlar :)

Yorumlar
Henüz yorum yapılmamış.
Yorum Yazın
Yorumunuz
Eposta (Yayınlanmayacaktır)
İsim
Web Sitesi

Konuyla alakalı içerikler:

Desteğe mi ihtiyacınız Var?

Google Ads, SEO ve Eticaret konularında profesyonel hizmeti bizden alabilirsiniz.

Eğitime mi ihtiyacınız Var?

Online SEO Eğitimi
Kendi siteniz üzerinden örnek anlatımlı 1:1 SEO eğitimi...
Online Google ADS Eğitimleri
1:1 gerçek ya da örnek hesap üzerinden Google ADS Eğitimleri...

Mert Şener Kimdir?

Google Ads, SEO ve E-ticaret alanında 16 yıllık bir tecrübe ile yüzlerce firmaya hizmet vermiş, profesyonel bir geliştiricidir...