Google Ads Dönüşümleri Nedir? Neler Dönüşüm Olarak Tanımlanmalıdır?

03/11/2022

Google Ads Dönüşümleri Nedir? Neler Dönüşüm Olarak Tanımlanmalıdır?

Google ADS kampanyalarında ana amaç dönüşüm elde etmektir. Yani bir reklam verdiğimizde bu reklamın bize artı değerler sağladığını yani istediğimiz dönüşümleri getirdiğini görmek isteriz. Bu içeriğimde kurumsal ve e-ticaret sitelerinin hangi etkinlikleri dönüşüm olarak takip etmesi gerektiğini, dönüşümler için birincil ve ikincil işlemlerin neler olduğunu ve dönüşümlerin nasıl optimize edilmesi gerektiğine dair bilgileri sizlerle paylaşmaya çalışacağım. Detaylı olarak aktarmaya çalışacağım bu içeriğin sizlere fayda sağlamasını dilerim :)

Kurumsal Siteler için Dönüşümler

Hizmet kategorisinde bulunan ya da online satış yapmayan siteler için dönüşümler en başta Whatsapp, telefon tıklamarı ve form doldurmaları olarak değerlendirilebilir. E-posta bağlantı tıklamaları ya da canlı destek mesajları da birer dönüşüm olarak düşünülebilir. Burada bu etkinliklerin dönüşüm olarak sayılmasının sebebi bu iletişime geçme hareketlerinin doğrudan birer potansiyel müşteri olması olarak görülebilir. Bu bakımdan kurumsal sitelerde bu bahsettiğim etkinlikler dönüşüm olarak kurulabilir.

Whatsapp ve Telefon Tıklamaları

Kurumsal siteler için bu iki iletişim aracının (Whatsapp ve telefon) tıklanması kesin anlamda bir dönüşüm olarak değerlendirilebilir. Çünkü reklamınızı tıklayan kişiler bu iki iletişim aracı üzerinden sizinle iletişime geçmeye çalıştılar ise bu gerçekten değerlidir. Yani bu iki öğe tıklandığında ziyaretçiler sizinle iletişime geçmeye çalışmışlardır. Bu yüzden kurumsal bir web siteniz için Ads reklamları kullanıyorsanız web sitenizde bu iki işleme ait gerekli teknik işlemleri yapmalı ve Google ADS üzerinde dönüşüm olarak ayarlamalısınız.

Form Doldurmaları

Yine Whatsapp ve telefona benzer şekilde form doldurma işlemleri de kurumsal siteler için oldukça önemli bir dönüşüm işlemidir. Bu yüzden web sitenizdeki formların doldurulmasını Google Ads hesabınızda dönüşümler altına kurmalısınız. Web sitenizdeki formlar için dönüşüm kurulumunu anlatan videomdan faydalanabilirsiniz.

Google ADS Formlar için Dönüşüm Kurulumu

E-Posta Tıklamaları ve Canlı Destek Mesajları

Web sitenizdeki e-posta linklerinin tıklanması ya da var ise canlı destek uygulamalarının tıklanması, mesaj gönderilmesi bir dönüşüm olarak tanımlanabilir. Eğer potansiyel müşterilerinizden bu eylemleri yapmasını bekliyorsanız bu işlemlere de dönüşüm kurmanız gerekli.

Diğer Dönüşümler

İletişim sayfası görüntülemeleri, sosyal medya hesaplarına ait tıklamalar da dönüşüm olarak izlenebilecek etkinliklerdir. Örnek olarak web sitenize giren birisinin Instagram sayfanıza ya da Youtube kanalınıza tıklama yapmanızı dönüşüm olarak değerlendirebilirsiniz. Ancak bu alanda bahsettiğimiz tıklamalar yukarıdaki gibi doğrudan sizinle iletişime geçmeye yönelik işlemler olmadığından bu tip tıklamaları ikincil işlem dönüşüm olarak tanımlamanız doğru olacaktır. Bu konunun neden önemli olduğunu birazdan ilgili bölümde sizlere anlatacağım.

Birincil ve İkincil Değer Dönüşümler

Google Ads üzerinde oluşturduğunuz dönüşümler ön tanımlı olarak birincil işlem olarak kayıt altına alınır. Yani otomatik teklif verdiğinizde, oluşturduğunuz bu dönüşümler Google'ın makine öğrenimi açısından direkt olarak sinyal olarak algılanırlar. Size değer katmayan, işinize yaramayan işlemleri dönüşüm olarak açıp, birincil işlem olarak bıraktığınızda ve stratejiji olarak otomatik teklif kullandığınızda reklamlarınızın kötü performans sergileyeceğini şimdiden söyleyebilirim.

Örnek

Teklifleri otomatik olarak kullanan bir kampanya, dönüşüm işlemi olarak Whatsapp, telefon ve form doldurmaları haricinde, Instagram ve Facebook sayfa tıklamalarını da dönüşüm olarak kurmuş olarak düşünelim. Bu senaryoda otomatik teklif kullanıldığında Google tüm bahsettiğim işlemlerin hepsini bir değerli dönüşüm olarak algılar ve bunları arttırmak üzerine çalışır. Yani bir Whatsapp tıklama dönüşümü getirmesi ile Instagram tıklamasını eş değerde görür. Algoritma Instagram tıklamasını Whatsapp tıklamasına göre daha kolay sağlayabileceğinden yanlış çalışır... Bunu önceki tecrübelerimle sabit bir şekilde aktardığımı söyleyebilirim. Buradaki örnekte Whatsapp tıklaması birincil işlem, Instagram tıklaması ikincil işlem olarak tanımlanmalıdır. Çünkü Whatsapp tıklaması gerçek değerde bir dönüşüm işlemi iken sosyal medya tıklamalarının böyle olmadığını belirtebilirim.

İkincil işlem olarak tanımladığınız dönüşümler sizin raporlamanız için önemli olan değerlerdir. Bir kampanyanızın getirdiği Whatsapp tıklamaları sizin için değerli bir dönüşüm olurken, sosyal medya tıklamaları sizin için sadece bir rapor niteliğindedir. İkincil işlem olarak belirlediğiniz dönüşümler Google Ads hesabınızın optimize edilmesi, geliştirilmesi için size fikirler sunabilir. Yukarıdaki örnekte otomatik teklif kullanırken sadece size değer katacak dönüşümleri baz almanız gerektiğini anlattım. Yani Whatsapp, telefon tıklamaları ve form doldurmaları. Diğer işlemleri ikincil dönüşüm olarak tanımlamanız reklam performansınız için oldukça önemli.

Google ADS Dönüşümleri - Birincil ve İkincil İşlemler Nedir?

Konuyla ilgili detaylı bir video içeriği bir zaman önce sizler için hazırlamıştım. Umarım faydalı olur :)

Google ADS Dönüşümleri Birincil ve İkincil İşlemler Nedir? başlıklı içeriğimde de konuyla ilgili detaylı açıklamalarımı bulabilirsiniz.

Maksimum Performans Kampanyasında Dönüşümlerin Önemi

Maksimum Performans kampanyaları son dönemde oldukça ilgi çeken, verimli bir reklam türü olarak karşımıza çıktı. Teklif stratejisi olarak dönüşümleri arttırmak ya da dönüşüm değeri olarak kullanabildiğimiz bu kampanya türünde dönüşümleri doğru olarak tanımlamak ve kurmak biraz daha önemli... Yukarıdaki örnekte olduğu gibi birincil işlem olan dönüşümleri bu reklam türüne tanımlatmak istediğiniz dönüşümleri elde etmeniz için oldukça önemli.

E-ticaret Sitelerinde Dönüşümler

E-ticaret sitelerinde dönüşüm ve dönüşüm değeri kurulumları kurumsal sitelere göre daha da önem taşıyan bir değere sahiptir. E-ticaret sitelerinde gelen sipariş 1 dönüşüm, siparişin toplam cirosu ise dönüşüm değeri olarak adlandırılır. E-ticaretlerde gelen sipariş sayısı çok bir önem taşımaz, dönüşüm değerini Google Ads üzerinde görmek yani bunu doğru tanımlamak çok büyük önem taşır...

Dönüşümleri Arttırma Teklif Stratejisi Ne Zaman Kullanılmalı? başlıklı içeriğim de ilginizi çekebilir

Sipariş Dönüşümü ve Sipariş Değeri

E-ticaret sitelerindeki dönüşümler kurumsal sitelere göre biraz farklılık gösterir. Yani e-ticaret sitelerinde elde edilen sipariş sayısı esasında e-ticaret siteleri için değerlendirmede kullanmak üzere yeterli bir veri değildir. E-ticaretlerde reklam dönüşümlerinde toplam sipariş değerini de görmek yani reklamların sağladığı toplam ciroyu görebilmek oldukça önemli bir konudur. Çünkü 100TL harcayan bir e-ticaret sitesi, bize 5 sipariş getirdiyse, bu "5" sipariş bize anlamlı bir sonuç vermez. Bu "5" siparişin bize sağladığı sipariş değerinin yani cirosunun ne olduğu görmek reklamları optimize etmek için oldukça önemlidir. 5 sipariş karşılığında 200TL ciro yapmak ile 1000TL ciro sağlamak farklıdır.

Roas Nedir?

E-ticaret için reklamlara harcadığınız maliyetin size getirisini gösteren bir değerdir. Yani örneğin 1TL reklam harcama karşılığınızda 5TL ciro ettiğinizde 1'e 5 almış olursunuz ve Roas değeriniz 5 olur... Eticaret reklamlarının ölçümlenmesinde Roas değerinin önemli bir anlamı vardır, çünkü reklamların verimliliğini direkt olarak bize gösteren değer budur.

E-ticaretlerde Whatsapp ve Telefon Tıklamaları

Ağırlıklı olarak online sipariş alan sistemlerde Whatsapp ve Telefon tıklamalarını sadece rapor anlamında görmek gerektiğini düşünüyorum. Bu bağlamda da bu tıklamaların ikincil dönüşüm işlemi olarak tanımlanması gerektiğini belirtmeliyim. Whatsapp ve telefon tıklamaları haricinde e-ticarette sepete ekleme de bir dönüşüm olarak izlenebilir. Sepete ekleme işleminin de ikincil bir işlem olarak incelenmesi gerektiğini de belirtmeliyim. Özet olarak bana göre bir e-ticaret sitesi için sipariş işlemi birincil değer taşırken diğer bütün dönüşümler ikincil işlem olarak ele alınmalıdır.

Sepet Eklemelerinin Dönüşüm Olarak İncelenmesi Ne İşe Yarar?

E-ticaret sitenizde sepete ekleme işlemlerini dönüşüm olarak izlemeniz, (bunu ikincil dönüşüm işlemi olarak ayarlayarak) size sepete ekleme ve aldığınız siparişler arasında bir değerlendirme imkanı sunar. Örneğin 100 adet sepet eklemesi karşılığında 2 başarılı sipariş aldıysanız bu sizin sepet üzerinden siparişlerinizde düşük bir oran olduğunu size gösterir. Bu sitenizde ya da sepet kısmında iyileştirmeler yapmanız için size sinyaller verir. Sepete ekleme işlemlerinin çok olup, sipariş sayısının az olması genel anlamda e-ticaret sitesi ile ilgili sorunların olduğunu ortaya koyar. Bu sorunları geliştirmek ya da iyileştirmek için de sepet eklemelerini dönüşüm olarak izlemenizi öneririm. Elbette bu işlemi ikincil işlem olarak ayarlayarak...

Özet

Google Ads reklamlarında ana amaç dönüşüm elde etmek ve bu dönüşümleri doğru takip ederek reklamları iyileştirmektir. Bu yüzden dönüşümleri doğru kurmak ve buna bağlı izleme yapmak çok önemlidir. Google Ads ile başarılı olmak istiyorsanız dönüşümleri doğru kurmalı ve bunları izleyerek doğru optimizasyonlar yapmalısınız. Bu içeriğimde konuyla ilgili tecrübelerimi sizlerle paylaşmaya çalıştım; umarım faydalı olmuştur :)

Google Tag Manager ile Google ADS Dönüşümleri Kurulumu (Eğitim Kaydı - 11.12.2021) başlıklı içeriğimde Google Ads temel dönüşümler ile ilgili tüm detayları bulabilirsiniz. Bu eğitim videosu ile Whatsapp ve telefon tıklamaları gibi dönüşümleri kolayca kurmayı öğrenebilirsiniz.

Yorumlar
Henüz yorum yapılmamış.
Yorum Yazın
Yorumunuz
Eposta (Yayınlanmayacaktır)
İsim
Web Sitesi

Konuyla alakalı içerikler:

Desteğe mi ihtiyacınız Var?

Google Ads, SEO ve Eticaret konularında profesyonel hizmeti bizden alabilirsiniz.

Eğitime mi ihtiyacınız Var?

Mert Şener Hakkında?

Google Ads, SEO ve E-ticaret alanında 18 yıllık bir tecrübe ile yüzlerce firmaya hizmet vermiş, profesyonel bir geliştiricidir...