Google Reklam Ajansı
Google reklam ajansı Google platformu üzerinden yapılacak reklam - tanıtım çalışmalarını müşterileri adına sürdüren işletmelerdir. Google reklamları Google Ads platformu üzerinden kurulur, yönetilir, geliştirilir, raporlanır ve optimize edilir. Google reklam ajansı tüm bu süreçleri profesyonel olarak verimli olacak şekilde müşterisi (reklam veren) adına sürdürür. Ajans Google Ads sistemini kurmadan önce gerekli analizleri yapar, bütçe belirler, doğru kampanya ve stratejiler ile yola çıkar. Sonrasında ise kurduğu sistemi daha iyiye taşımak için gerekli optimizasyon ve geliştirmeleri yapar. Belirli periyodlarda da kampanyaların gidişatı hakkında detaylı raporlama yapar ve müşterisine sunar. Ek olarak Google reklam ajansları güncel Google teknojilerini takip eder ve bilgi, birikim ve uygulamalarını sürekli güncel tutar.
Google Ads Nedir?
Google Ads (eski adıyla Google Adwords) işletmelerin tanıtımlarını Google platformu ve onun iş birliği ortakları üzerinden yapabilmelerini sağlayan çok gelişmiş bir tanıtım - reklam sistemidir. Başka bir deyişle Google'ın işletmelerin ürün veya hizmetlerini tanıtmak için kullanabileceği çevrimiçi reklam platformudur. Google Ads, işletme ve bireylerin hedef kitlelerine ulaşmasını sağlamak için farklı kampanya türleri, dönüşüm ve hedefleme seçenekleri sunar.
Google Ads Kampanya Türleri
Google Ads üzerinde tüm işletmelerin tanıtımını yapabilmesi için farklı kampanya türleri bulunmaktadır. Bunları başlıca arama ağı, Maksimum Performans, Video, Görüntülü kampanyalar olarak belirtebiliriz. Hizmet sunan ya da ürün satan tüm işletmeler ve bireyler için hedef kitlelere ve sunulan hizmet - ürüne göre farklılık gösteren bu kampanya türlerinden doğru olanın kullanılması ve optimize edilmesi istenilen hedeflere ulaşmak için oldukça önemlidir.
Google Ads içerisinde en çok tercih edilen kampanya türleri:
Arama Ağı Kampanyaları
Google Ads'in klasik ve en eski olan kampanya türü olan arama ağı, Google üzerinde sizinle ilgili kelimeler aratıldığında reklamlarınızın gösterilmesini sağlar. Tıklama, dönüşümler, hedef gösterim payı şeklinde teklifler verilebilir. Geçmişten günümüze hemen her işletmenin kullandığı bir kampanya türüdür.
Maksimum Performans Kampanyaları
Google'ın son dönemde öne çıkardığı ve içerisinde tüm kampanya türlerini barındıran ve size en çok dönüşümü getirmeye çalışan otomatik bir kampanya türüdür. Özellikle e-ticaret siteleri için diğer kampanyalara göre daha fazla dönüşüm - satış getirdiği görülmektedir.
Görsel ve Video Kampanyaları
Marka bilinirliğini arttırmaya yönelik bu kampanya türleri de işletmenin hedef kitlesi ve amacına göre tercih edilen diğer kampanya türleridir. Genellikle arama ağı ve Maksimum Performans kampanyaları ile birlikte kullanılır. Özellikle yeniden pazarlama reklamlarında görüntülü kampanya türü oldukça etkilidir.
Google Ads'i Kimler Kullanabilir?
Küçük, orta, büyük işletmeler ve bireysel anlamda hizmet, danışmanlık veren ve ürün satışı yapan kişiler, e-ticaret siteleri Google Ads'i kullanabilir. Google Ads dönüşümlerin - satışların ve marka bilinirliğinin artması için günümüzdeki en önemli dijital pazarlama araçlarının başında yer almaktadır. Hali hazırda birçok işletme Google Ads'i kullanmakta ve reklam veren sayısı da her geçen gün giderek artmaktadır.
Google ADS Sıkça Sorulan Sorular başlıklı içeriğe de göz atabilirsiniz.
Google Reklam Ajansının Görevleri Nelerdir?
Ajans, danışmanlığını yaptığı reklam verenin Google reklamları ile ilgili tüm gereksinimlerini karşılamak, bütçelerini en makul - verimli düzeyde kullanmak, sürekli geliştirmeler, analizler yapmak ve detaylı raporlar sunmakla yükümlüdür. Ek olarak sürdürdükleri reklam işlerini şeffaf bir şekilde reklam verene sunmak, anlatmak ve detaylandırmak da ajansın bir diğer görevidir. Bu bağlamda Google reklam ajansı ve danışmanları başarıyı yakalamak için kısa vadeli değil uzun vadeli çalışmalar sürdürürler.
Ajansın bir Google Ads projesine başlamadan önce, başlarken ve işin sonrasında yapması gerekenleri şu başlıklarla belirtebiliriz:
İşe Başlamadan Önce Analiz
Google reklam ajansındaki danışmanlar bir işletme ile çalışmaya başlamadan önce hedef kitle analizi, anahtar kelime planlama, doğru kampanyaları belirleme ve bütçe belirleme gibi işlemleri yaparlar. Bunları yaparken ajansın önceki reklam verileri, sektördeki analizler, rakip incelemesi gibi değerler göz önünde bulundurulur. Tüm bu detaylar reklamveren ile paylaşılır, gerekli onaylar alındıktan sonra da reklam - kampanya oluşturma sürecine geçilir.
Kurulum İşlemleri
Gerekli analizler yapıldıktan sonra ajans içerisindeki uzmanlar gerekli kampanyaları kurmaya başlarlar. Bu bağlamda önceden belirledikleri strateji, bütçe ve maliyet gibi konulara paralel ilerlerler. Ek olarak reklamların geri getirisini ölçümlemek, doğru teklifleri verebilmek için dönüşümlerin kurulumlarını eksiksiz - doğru bir şekilde tamamlarlar. Dönüşümlerin doğru kurulması ve çalışması kampanyaların optimize edilmesi ve doğru veri analizi yapılması için çok önemlidir. Dönüşümler kurumsal siteler için Whatsapp, telefon, form doldurma, fiziki mağazalar için mağaza ziyaretleri, adres tarifi alma, e-ticaret siteleri için de tamamlanan siparişler ve sipariş getirisi (ciro) gibi adlandırılabilir.
Kampanyaları İzleme - Geliştirme
Kampanyaların kurulumundan sonra günlük olarak kampanyaların incelenmesi, dönüşümlerin analiz edilmesi, gerekli kontrollerin sağlanması, hedefe ulaşmayan kampanyaların elden geçirilmesi gibi işlemler de ajans tarafından sürdürülür. Bu süreçte ajans ve reklam veren daima iletişim içerisinde olur ve ajans müşterisini doğru bir şekilde yönlendirir. Burada amaç reklam verenin sürekli büyümesi, satışlarını arttırmaktır.
Ajans hedefe ulaşmayan kampanyalardan ya da çıkan sonuçlardan daha fazla verim alınabilmesi için gerekli strateji, kreatif, bütçesel değişiklikleri reklam veren ile karşılıklı görüşmeler sonucunda gerçekleştirir. Ajansın hedefi kurulan ve izlenen kampanyalardan müşterisinin maksimum fayda sağlaması; yani potansiyel müşterilerine ulaşması ve sonucunda satış yapmasıdır.
Öneriler Sunma
Ajans yönettiği kampanyaları iyileştirme, geliştirme ve müşterisine daha fazla fayda sağlatmak adına önerilerini reklam veren ile paylaşır. Bu öneriler müşterisi tarafından kabul edildiğinde de ajans tarafından uygulanır. Kampanyaların gidişatı hakkında öneriler sunmak reklam verenin beklediği dönüşümleri ve hatta fazlasını elde etmesine yardımcı olur.
Raporlama
Google reklam ajansı yönettiği her hesaba ait haftalık ya da aylık raporlarını reklam verene sunar. Bu raporlar sistemin daha verimli çalışmasına yönelik çalışmalar yapmak, bütçeyi daha doğru ve verimli bir şekilde kullanmak için oldukça önemlidir. Bu raporlarda en basit haliyle reklamların tıklanma sayıları, tıklama başı maliyetleri, dönüşüm sayıları, dönüşüm değerleri ve bu değerlere ait oranları yer alır.
Google Reklam Ajansları ile Freelancerlar Arasındaki Fark Nedir?
Ajanslar en az iki kişiden oluşan işletme tipi olarak adlandırılabilir. Yani içerisinde birden fazla konusunda uzman bireyler barındırır ve çalışmalarını ajans olarak hep birlikte, bir ekip çalışması halinde sürdürürler. Freelancerlar ise tek kişiden oluşan uzmanlardır. Bu kişiler de çalışmalarını bireysel olarak kendileri sürdürürler.
Ajans mı, Freelancer mı?
Bu konuda cevap vermek oldukça güçtür. Öncelikle çalışmak istediğiniz ajans ya da kişinin tecrübelerini ve özellikle size benzer sektörlerdeki geçmiş çalışmalarını incelemelisiniz. Ajanslar daha büyük hacimli ve daha çok işletmeye hizmet verirken, freelancerlar daha az sayıda reklam verene hizmet verirler. Ancak ajans ya da freelancer daha iyi, daha başarılı olur demek kesinlikle yanlıştır. Google Ads danışmanlık hizmeti almadan önce iyi bir araştırma yaparak doğru karara varabilirsiniz.
Google Reklam Ajansı ya da Freelancer Seçerken Nelere Dikkat Etmelisiniz?
- Google Ads ile ilgili tecrübelerine
- Sizin konu - sektörünüzle ilgili önceki çalışmalarına
- Çalışma prensiplerinin sizinle uyuşuğ uyuşmadığına
- Rapor - destek gibi konularda ne sıklıkla çalıştıklarına
- Google Ads panelinin olası bir iş sonlandırmada size ait olup olmamasına
- Google Ads'e ödenen reklam bütçelerinin sizin mi yoksa çalıştığınız ajans / freelancerın mı ödediği
- Hizmet süresinde bir bağlayıcılık olup olmadığına
- Devamlı ulaşabileceğiniz ve hızlıca cevap alabileceğiniz (telefon, mail ya da mesaj) bir kişi ya da müşteri temsilcisinin olmasına
- Sektörünüzdeki, ürün veya hizmetlerin satışı konusundaki ilerleyişi yakından takip edip, etmeyeceğine
- Aylık istenilen danışmanlık ücretinin sizin bütçenizi uzun vadede zorlamamasına
- İşinizi iyileştirip, geliştirmek için öneriler sunması gibi konuları detaylıca düşünüp kararınızı vermelisiniz.
Google Ads reklam yönetimi ve bunu yapan ajans ya da kişiler, sizin iş hayatınızdaki en büyük yardımcılarınızdan birisidir. Dolayısı ile işinizi, paranızı (bütçenizi) emanet edeceğiniz işletme ya da bireyi doğru seçmeniz oldukça önemlidir. Yukarıda bahsedilen değerleri tek tek ele alıp, düşünüp Google reklamlarını yönetmek için doğru kararı vermenizi öneririz.
Google Reklam Ajanslarının Ücretleri Nelerdir?
Google Ads yönetim ve danışmanlık ücretlendirmesi ajanstan ajansa değişiklik gösterebilir. Bu yüzden bu soruya net bir cevap verebilmek mümkün değildir. Ancak ajanslar genelde müşterilerinin bütçesi, hedef pazar - kitle ve hacime göre aylık bir ücret talep ederler. Bazı ajanslar ise reklamlara harcanan toplam bütçe üzerinden belirli bir oranda komisyon alarak çalışmalarını sürdürürler. Google Ads bütçe ödemeleri de genellikle reklam verenin kendi kredi kartından otomatik olarak reklam hesabından çekilmektedir. Bu konuda ajansların çalışma şekilleri farklılık gösterebilmektedir.
Ajans ile Çalışırken Google Ads Paneli Kime Ait Olur?
Normal şartlarda ajans müşterisine bir Google Ads paneli oluşturur ve kendisine bu hesabı yönetmek için yetki verir. Yani reklam veren istediğinde Google Ads paneline girebilir, kampanyaları inceleyebilir. Reklam veren ajans ile çalışmayı sonlandırdığında ise bu hesaptan ajansın yetkisini kaldırabilir.
Reklam verenin hali hazırda bir Google Ads hesabı varsa da yeni çalıştığı ajansa ya da freelancera hesabına erişip, yönetebilmesi için yetki vermesi yeterlidir.
Google Partners Nedir?
Google'ın kişilere - ajanslara verdiği bir sertifikasyondur. Google Partner olabilmek için 3 kriter vardır. Bunlar tüm yönetilen kampanyalarda yeterli düzeyde reklam harcaması (son 3 ayda 10.000USD), %70 üzerinde optimizasyon puanı ve Google'ın sunduğu sınavların en az 3 tanesinden (arama ağı, görüntülü, video reklamları) belirli bir başarı oranını (her birinden en az %80) elde etmektir. Bu şartları gerçekleştiren kişi ya da ajanslar Google Partner olmaya hak kazanırlar.
Google Ads Konusunda Tecrübe ve Bilginiz Yoksa Mutlaka Profesyonel Destek Alın
Google Ads çok detaylı, inceleme ve analiz gerektiren bir sistemdir. Bu sistemle ilgili bilginiz olmadan reklam vermeye çalıştığınızda bütçenizin çoğunu boşa harcayabilirsiniz. Bu yüzden Google reklamları konusunda bilgi ve tecrübeniz yoksa ya bir profesyonelden eğitim ya da bu konuda uzman bir ajans ya da kişiden danışmanlık hizmeti almalısınız. Bugüne kadar profesyonel şekilde yönetilmeyen bir sürü hesapta, çok ciddi bütçenin nasıl boşu boşuna harcandığını maalesef gözlemledik. Bu yüzden bütçenizin verimli kullanılması ve hedefinize doğru bir şekilde ulaşmak için profesyonellerden destek alabilirsiniz.
Bütçesel - Parasal Bir Örnek
50.000TL aylık bütçeniz ile bilginiz ve herhangi bir tecrübeniz olmadan kendi kendinize Google Ads kampanyaları oluşturduğunuzu düşünün. Birçok etkenden ötürü (negatif kelime takibi, yanlış hedefleme, başlık ve açıklamaların yanlış kullanılması) bakımından bütçenizin yarısı boşa harcanabilir. Bu durumda boşa giden paranız, harcadığınız zaman ve emek yerine bir profesyonel uzmandan destek almanız daha karlı ve mantıklı olacaktır.
Bu içerik te ilginizi çekebilir: Google ADS Danışmanlığı Nedir, Google Ads Danışmanı Ne Yapar?
Sıkça Sorulan Sorular?
Google Reklam Ajansları Sadece Ads Yönetimi mi Yaparlar?
Bu ajansın verdiği hizmetlerle ilgilidir. Kimi ajans sadece Google reklam yönetimi hizmeti sağlarken, kimisi hem SEO hem de Google Ads danışmalığı hizmeeti vermektedir.
Hem Google Ads Hem de SEO Danışmanlığı mı Almalıyım?
Bu soru da sizin uzun vadeli tercihiniz, yatırım bütçenize göre karar vereceğiniz bir konudur. Uzun vadede başarılı bir Google çalışması için her iki hizmetin de önemi büyüktür.
Ajanstan Beklediğim Verimi Alamadım? Ne Yapmalıyım?
Ajans ile belirli bir süre çalıştıktan sonra reklamlardan istediğiniz verimi almadığınızı düşünüyorsanız öncelikle konuyu ajans yetkilileri ile görüşmelisiniz. Gerekli görüşmeler ve buna bağlı yapılan iyileştirme çalışmalarına rağmen halen reklamlarınızdan düşük verim alıyorsanız bu durumda o ajans ile çalışmayı sonlandırabilirsiniz.
Çalıştığım Ajans Rakiplerimle de Çalışabilir mi?
Kimi ajans etik olarak bir sektörden sadece tek bir işletme ile çalışmalarını sürdürür. Ancak bu konuyu netleştirmek için bir ajans ile çalışmadan önce bu konuda detaylı bilgi alabilirsiniz.