Google Merchant Center Ürün Yükleme

29/07/2022

Google Merchant Center Ürün Yükleme

E-ticaret siteleri için Google Ads alışveriş reklamlarını kullanmak oldukça etkili bir yöntemdir. Son dönemde Google'ın bize sunduğu Maksimum Performans kampanya türü içerisinde barındırdığı alışveriş reklamları ile daha da etkili sonuçları ortaya koymakta. Peki bir e-ticaret siteniz var ve ürünlerinizi alışveriş reklamlarında listelemek istiyorsunuz; ne yapmanız gerekli? Bu içeriğimde hem video destekli, hem de adım adım ürünlerinizi Google Merchant Center'a ekleyerek ve Ads hesabınız ile Merchant Center hesabınızı nasıl birbirine bağlarsınız anlatmaya çalıştım. Umarım bu içerik bu konuyu araştıranlar ya da merak edenler için yararlı olur :)

Google Merchant Center Hesap Açmak ve Ads Hesabına Bağlamak

Öncelikle Google Merchant Center üzerinde hesabınızı oluşturmalısınız. Sonrasında üst menüdeki Ayarlar kısmında Bağlı Hesaplar menüsüne tıklayarak Hesabı Bağla sekmesi altından Google Ads müşteri kimliği numaranızı ekleyerek Ads bağlantısı için davet göndermeniz gerekmekte. Bunu yaptıktan sonra Ads hesabınıza giriş yapın ve Araçlar - Ayarlar menüsü altındaki Bağlı Hesaplar menüsünden gelen daveti onaylayın. Evet bu işlemleri sağladıktan sonra Merchant Center ile Ads hesabınız birbirlerine bağlanmış olacaklar.

Merchant Center Feed Aracılığı ile Ürünleri Yüklemek ve Güncellemek

Merchant Center'a ürünlerinizi tek tek ya da bir dosya yükleme ile manuel olarak ekleyebilirsiniz. Ancak benim önerim e-ticaret sitenizin size sağladığı bir feed ile bu ürünleri dinamik bir şekilde yüklemeniz olacaktır. Bu metodla ürünleriniz sağladığınız feed üzerinden otomatik olarak güncelleme alacak, yeni eklediğiniz ürünler de otomatik olarak Google'ın veritabanına işleyecektir. Doğru sağladığınız bir feed dosyası ile Google Merchant Center'a ürünlerinizi otomatik olarak yükletebilir, günlük olarak stok, fiyat güncellemesini otomatik olarak yaptırabilirsiniz. Ek olarak yeni eklediğiniz ürünler de otomatik olarak sisteme dahil olurlar...

Merchant Center'a Feed Tanımlamak

Sol menüdeki Ürünler menüsü altındaki Feed'ler menüsüne tıklayın. + işaretine basarak yeni bir feed oluşturmaya başlayın. Satış yapılan ülkeyi ve dili seçerek işleminize devam edin. Hedef olarak alışveriş reklamları ve ücretsiz listelemeleri seçin. Eğer ürünleriniz Google politikalarına uygunsa sadece alışveriş kısmından reklam olarak değil, alışveriş sekmesinde ücretsiz listelemelerde de görüntülenecektir.

Sonraki adımda feedinize bir isim tanımlamanız ve feedi nasıl kullanacağınızı seçmeniz gerekecek. Bu alanda Planlı getirme seçeneğini seçerek işlemlerinize devam edebilirsiniz. Sonraki adımda dosyanıza bir isim vermeniz, getirme sıklığı seçmeniz (günlük önerilir), getirme saati ve saat dilimi seçmeniz gerekli. Dosya URL'si alanına ise e-ticaret altyapı sağlayıcınızın size verdiği URL'yi girmeniz gerekli. Örnek bir feed URL'si için https://www.miivv.com/gmm.xml linkine göz atabilirsiniz. Eğer sağlanan bu feed şifre korumalı ise alttaki alana kullanıcı adı ve şifresini de girmelisiniz. Herhangi bir şifre koruması yok ise bu alanları boş bırakabilirsiniz. Feed oluştur tuşuna bastıktan sonra ürünleriniz Merchant Center alanına belirli bir süre içerisinde yüklenecektir.

Bu Feed Hangi Verileri Sağlar?

  • Ürün Numarası
  • Ürün Adı
  • Ürün Detayı
  • Fiyat
  • Para Birimi
  • Barkod Numarası
  • Stok Durumu
  • Ürün Görseli
  • Ürün Url'si

Ürünlerin Onaylanması

Feed ile sağladığınız ürünler 1-2 gün içerisinde Merchant Center hesabınızda görüntülenecektir. Ürünleriniz Google politikalarına uyuyor ise onaylanacak, uymayanlar ise onaylanmayacaktır. Sol alanda bulunan Ürünler sekmesinin altındaki Teşhiş bölümünden onaylanan ve onaylanmayan ürünlerinizi görüntüleyebilirsiniz. Onaylanmayan ürünlerinizin neden onaylanmadığını da yine bu alandan görebilir, gerekli düzenleme ve güncellemeleri yapabilirsiniz.

Onaylanmayan Ürünler için Sebepler

Ürüne ait bir barkod numarası olmaması, resim url'sinin yanlış ya da bozuk olması, ürün resminin çok küçük olması, resim kalitesinin düşük olması gibi sebepler ürünlerinizin Merchant Center tarafından onaylanmamasına yol açabilir. Ayrıca Google reklamcılık politikalarına uygun olmayan ürünlerin satışı için ekleyeceğiniz ürünler de onaylanmayacaktır. Teşhis bölümünden ürününüze ait gelişmeleri inceleyebilir ve fikir edinebilirsiniz.

Google Ads Alışveriş Reklamları

Alışveriş reklamları aranan ürünü resim, başlık ve fiyatı ile kullanıcılara gösteren yapıya sahip bir Google reklam türüdür. Google arama sonuçları sayfasında alışveriş sekmesi altında görüntülenir. 2021 yılı sonuna kadar oldukça etkili bir şekilde tercih edilen bir reklam türüydü. 2021 yılında kullanıma sunulan Maksimum Performans kampanyaları ile birlikte alışveriş reklamları yerine Maksimum Performans kampanyası kullanmak daha doğru bir seçim oldu. Çünkü Google'ın tüm reklam alanlarını tek bir kampanya altında sunduğu Maksimum Performans kampanyaları, içerisinde alışveriş reklamlarını da barındırmakta. Şu an Google Ads üzerinde alışveriş kampanyası oluşturmaya çalıştığınızda Google'ın Maksimum Performans kampanyasına geçmenizi önerdiğini de belirtmeliyim. Yani görünen o ki, kısa bir zaman sonra alışveriş reklamlarının yerini bu yeni kampanya türü alacak. Takip ettiğim yada eğitim verdiğim pek çok hesap üzerinde de eticaret sitelerinin maksimum performans kampanyası içerisinde alışveriş reklamlarını da kullanarak oldukça güzel siparişler aldığına tanık oldum. Elbette bu sonuçları alabilmek için reklamlar maksimum özenle kuruldu ve takibi yapıldı.

Maksimum Performans Kampanyası Nedir?

Google'ın 2021 yılında bizlere sunduğu, içerisinde tüm reklam mecralarını bulunduran (Arama ağı, görüntülü, video, Gmail reklamları, alışveriş vb.) ve amacı otomatik teklif türü ile bize daha çok dönüşüm getirmeyi hedefleyen bir kampanya türüdür. İçerisinde alışveriş reklamlarını da barındırmasından ötürü özellikle e-ticaret sitelerinde 2022 yılının ilk 6 ayında çok ciddi dönüşümler sağladığını sizlerle pekçok kez paylaştım. Google Ads reklamlarını kullanan eticaret sitelerinin mutlaka ürünlerini Merchant Center'a kayıt etmesini ve maksimum performans kampanyaları içerisinde alışveriş reklamlarını da kullanmalarını şiddetle önerdiğimi söyleyebilirim. Merak edenler için ilgili içerikleri aşağıda veriyorum:

E-ticaret ve Maksimum Performans Kampanyaları

Son dönemde danışmanlığını yaptığım ya da eğitim verdiğim bir çok e-ticaret hesabı üzerinde Maksimum Performans kampanyasını test etme şansına sahip oldum. Bu gözlemlerimde bu yeni kampanya türünün hem alışveriş hem de arama ağı reklamlarına göre çok daha verimli ve etkili sonuçlar ortaya koyduğunu sizlere söyleyebilirim. E-ticaret sitesi sahibi iseniz ve Google reklamlarını kullanıyorsanız mutlaka Maksimum Performans kampanya türünü denemenizi sizlere öneririm.

E-ticaret ve Google Ads Stratejisi

Şu an yukarıda da bahsettiğim sebeplerden ötürü, Maksimum Performansa birincil olarak kampanyalarınızda yer vermenizi öneririm. Bunun haricinde e-ticaret için arama ağı ve yeniden pazarlama reklamları da kullanmanızı tavsiye edebilirim. Ancak benim 10 üzerinde reklam hesabında incelediğim ve gördüğüm tecrübeler, Maksimum Performans reklamlarının diğer kampanya türlerine göre çok daha verimli olduğu yönünde...

Google Ads ve E-ticaret başlıklı içerik ilginizi çekebilir.

Google Ads Kendim Yönetebilir miyim?

Google Ads konusunda pek çok kanaldan faydalı içeriklere ulaşmanız mümkün olduğu kadar, kafa karıştırıcı, güncel olmayan ve bazı durumlarda hatalı bir şekilde reklam kullanarak bütçenizi boşa harcamanıza sebebp olacak bilgilere de maalesef ulaşmanız mümkün. İncelediğim, danışmanlığını yürüttüğüm yada eğitim verdiğim, uzun yıllardır Google reklamlarını kullanan pekçok hesapta maalesef yanlış yönetilmekten yada düzenli takip edilmemekten kaynaklı oldukça fazla boşa harcanmış bütçe ve geri dönüşüm alınamamış yöntemler görmekteyim. Doğru bilinen yanlışlar sebebiyle reklamverenler yıllardır reklam kullanmalarına karşın Google Ads'ten verim alamamış ve değişen platformada ayak uydurmada oldukça zorlanmış görünüyor. Bu sebeple reklamlarınızın doğru bir şekilde kurulması kadar, doğru bir şekilde takip edilmesi de reklamların verimi açısından olmazsa olmaz bir konudur.

Google Ads her geçen gün rekabeti yükselen oldukça verimli fakat bir o kadar da zor bir dijital reklam alanı olmuştur. Bu yüzden reklamlar ile günlük ilgilenme vaktiniz, bilginiz yoksa bu konuda profesyonel bir danışmanlık hizmeti almanızı öneririm. Bu konu için ayıracak vaktiniz varsa da bir profesyonelden Google Ads eğitimi alarak çalışmalara başlamanızı öneririm.

Yorumlar
02/Ağustos/2022 (22:44:15) tarihinde Bozok yazdı:
Elinize sağlık
Bu yoruma cevap yaz
Yorum Yazın
Yorumunuz
Eposta (Yayınlanmayacaktır)
İsim
Web Sitesi

Konuyla alakalı içerikler:

Desteğe mi ihtiyacınız Var?

Google Ads, SEO ve Eticaret konularında profesyonel hizmeti bizden alabilirsiniz.

Eğitime mi ihtiyacınız Var?

Mert Şener Hakkında?

Google Ads, SEO ve E-ticaret alanında 18 yıllık bir tecrübe ile yüzlerce firmaya hizmet vermiş, profesyonel bir geliştiricidir...