Google Ads E-ticaret Yeniden Pazarlama Raporları

31/08/2022

Google Ads E-ticaret Yeniden Pazarlama Raporları

Yönetimini sürdürdüğüm bir hesabın 31 günlük (Ağustos 2022) yeniden pazarlama reklam sonuçlarını sizlerle paylaşmak istedim. Sektör oto yedek parça ve yeniden pazarlama kampanya türü olarak da görüntülü reklam kullanılmakta. Yeniden pazarlama reklamlarını video kampanyaları dahilinde de kullanabilirsiniz ancak dönüşüm bakımından tecrübelerim doğrultusunda görsel kampanyaların bu konuda daha verimli yani dönüşümlerinin daha iyi olduğunu rahatlıkla söyleyebilirim.

Hedef Kitle

Yeniden pazarlama kitlesi olarak siteye giren ziyaretçileri 7 gün süresince takip etmeyi tercih ettim. Bu sürenin sektöre, ürüne göre değişebileceğini belirtmeliyim. Örnek olarak aracına bir yedek parça almayı düşünen insanların 7 gün içerisinde bu satın almayı tamamlayacaklarını düşündüm. Ancak değişik bir örnek vermek gerekirse, bir av malzemesi satan sitenin ziyaretçilerini Google Ads'in maksimum listede tutma süresi olan 540 günü değerlendirmesi gerektiğini düşünebiliriz. Çünkü bugün olta ya da yem arayan bir kullanıcı, bu ihtiyacı yenileneceği için devamlı olarak o sitenin potansiyel müşterisi olabilecektir. Kitelenizi oluştururken sektör, ürün ve ihtiyaç zamanlamalarını göz önüne almalısınız. Hızlı ve nadiren sipariş edilen ürün segmenti içerisinde bulunan sektörler, yeniden pazarlama listelerini kısa zaman aralığında bırakmalıdırlar.

İlgili içeriklerden: Google ADS Yeniden Pazarlama Reklam Kurulumu

Kitle Zamanları - Gün Sayısı Belirlemek için Örnekler

İnsanların sıkça satın aldığı ürünler için - hızlı tüketim ürünleri - örnek olarak tuvalet kağıdı, diş macunu vb. kitlenin listede kalma süresini 540 gün olarak belirleyebilirsiniz. Sonuçta bu insanlar ayda 1 ya da 15 günde 1 bu ürün çeşitlerinden sipariş veriyorlar. Ya da kendim üzerinden örnek vermem gerekirse, Google Ads eğitimi araştırması yapan bir kullanıcıyı benim 540 gün süresince takip etmem benim yararıma olur. Çünkü bu süreç dahilinde benimle iletişime geçebilir, bir başkasından eğitim ya da danışmanlık almış olsa bile benimle etkileşime geçebilir.

Kitleyi listede tutma süresi daha kısa olması gereken sektörler de elbette ki var. Bu örnekteki gibi; oto yedek parça satışı yapan bir işletmenin sattığı ürün fren balatası ya da anlık gerekli bir araba parçası ise bu listeyi 500 gün gibi uzun bir süre tanımlamak yanlış olacaktır. Çünkü bu ziyaretçi 3-5 gün içerisinde arabası için gerekli parçayı satın alıp, bu konuyu kapatacaktır. Bu sektörde yeniden pazarlama listesinin 7 gün kadar olması gerektiğini düşünüyorum. Aşağıda satış raporlarını verdiğim örnek işletme için de yeniden pazarlama listesini 7 gün ile sınırladığımı söylemek isterim.

Bir otel reklamı yönetiyorsanız yine yeniden pazarlama listenizi kısa süreç üzerine oturtmalısınız. Çünkü bir başka şehirde otel arayan bir kişi, kısa bir süre içerisinde kararını verecektir. Otel reklamlarında yeniden pazarlama listesi için doğru zaman ayarlaması 7 gün olabilir... Veya bir cep telefonu almak isteyen bir kullanıcı için bu süre 30 gün ile limitlendirilebilir. Bu süreç tamamen sektör, ürün ve insanların taleplerine göre tarafınızdan doğru bir şekilde belirlenmelidir.

Kitlenizi Hangi URL'ler Dahilinde Belirlemelisiniz?

Kitlenizi oluştururken e-ticaret sitenizin tüm sayfalarını ziyaret eden kullanıcıları tanımlamak bir seçenektir. Ancak satın almaya daha yakın olan kişileri hedeflemek sizin için daha iyi olabilir. Örneğin sepetine ürün ekleyen, ya da ödeme işlemine geçen ama satın alma işlemini tamamlamamış kişileri hedeflemek yeniden pazarlamada sizin için daha doğru bir seçenek olabilir. Kitlenizi oluştururken tüm ziyaretçilerinizi hedeflemek isterseniz URL alanına "/" girebilir, sepet işlemlerinde kalanlar için URL içerir "sepet" tanımlayabilir ya da ödeme işlemine başlayıp sipariş tamamlamayanlar için URL içerir "odeme" ve içermez "siparis-alindi" gibi tanımlama yapabilirsiniz. Altyapınızın sağladığı URLlere göre bu işlemleri kolayca yapabilirsiniz.

Görüntülü Reklamlarda Yeniden Pazarlama için Kitle Listesinde Minimum Kaç Kişi Olmalı?

Oluşturduğunuz kitlede minimum 100 kişi olduğu zaman görüntülü reklamları kullanabilirsiniz. Bunu görüntülemek için Araçlar ve Ayarlar -> Paylaşılan Kitaplık -> Kitle Yöneticisi altından oluşturduğunuz listenin Boyut: Görüntülü Reklam Ağı sütununu gözden geçirebilirsiniz.

Optimize Hedefleme

Kampanya kurulumu esnasında kitle seçiminde optimize hedeflemenin kapalı olarak işaretlediğimi söylemek isterim. Bu optimize hedefleme sitenizi ziyaret eden kişilere benzer kişileri de dahil ederek reklamlarınızı onlara gösterdiği için tam olarak istediğiniz yeniden pazarlama reklamı kurgunuza engel olabilir. Bu hedeflemeyi tercih etmek ya da denemek isterseniz ayrı bir kampanya oluşturmanızı öneririm. Ben yeniden pazarlama kampanyalarında optimize hedeflemeyi mutlaka kapatmaktayım.

Günlük Bütçe ve Teklif Stratejisi

Günlük 40TL ile oluşturduğum bu kampanya teklif stratejisi olarak "dönüşüm sayısını en üst düzeye çıkarma" seçeneğini hedef EBM olmadan kullanmakta... Yani kampanya stratejisi Google'ın makina öğrenimine bağlı olarak dönüşümleri arttırmaya yönelik olarak oluşturulmuş ancak dönüşüm başı maliyet sinyali belirtilmemiş. Hedef EBM bir dönüşüm başına harcamak istediğiniz tutarı simgeler. Yani 1 tane dönüşüm için harcamak istediğiniz tutardır. Ancak düşük bütçeli bir kampanya olması bakımından ben yeniden pazarlama olarak kullanılan görsel kampanyalarda hedef EBM kullanmıyorum. Bu örnekteki kampanya da bu şekilde oluşturuldu... Yeniden pazarlama kampanyasında günlük bütçenizi oluşan listenizin büyüklüğüne göre değiştirebilirsiniz. Yani oluşturduğunuz liste çok kalabalık ise daha yüksek bir bütçe ile kampanyanızı sürdürebilirsiniz.

Ek olarak bana çokca sorulan sorulardan birisi de şudur: "Hedef EBM belirlediğimizde harcamalarımız bu EBM ile mi sınırlıdır?" Hayır, tıklama başına ücret ödersiniz. Özellikle arama ağı reklamlarında ödemeler tamamen tıklama başına ücretlerle belirlenir. Ancak görüntülü reklamlarda bazı hesaplar dönüşüm başına ücretlendirmeye uygundurlar ve onlar bu uygunluk çerçevesinde her bir dönüşüm üzerine ödeme yaparlar. Bunu görüntülü reklam ağı kullanırken ayarlar bölümünden görebilir ve hesabınızın uygunluğuna göre seçim yapabilirsiniz.

Gerçek Hesap Sonuçları (Ağustos 2022)

Gerçek Hesap E-ticaret Sonuçları

Kampanyanın 31 günlük raporu ise 1.216,67TL harcama sonucunda 8 adet sipariş ve dönüşüm değeri yani elde edilen ciro 12.2521TL. Kampanyanın roas değeri yani dönüşüm değeri / maliyeti ise 10... Bence ortaya çıkan sonuç oldukça tatmin edici. Sonuçta yeniden pazarlama reklamlarıyla daha önceden web sitemizi ziyaret eden ancak dönüşüm yapmayan kişilere bir şans daha vermiş oluyoruz. Aslında ilk ziyaret için yapılan harcamaları - buna bağlı dönüşüm başı maliyetleri - yeniden pazarlama ile biraz daha düşürebiliyoruz. Özellikle Google reklamlarından sitemizi ilk kez ziyaret etmiş kişilere tekrar gösterim yaparak 2. ya da 3. ziyarette dönüşüm olasılığını arttırmış oluyoruz.

Yeniden Pazarlama Kampanyasında Görüntülü mü Video Reklam mı?

Dönüşümlerinizi arttırmak yani satışlarınızı yükseltmek isteğindeyseniz yeniden pazarlama reklamlarında görüntülü reklam türünü kullanmanızı öneririm. Bugüne kadar elde ettiğim deneyim yeniden pazarlama reklamlarında görüntülü reklamların video reklamlarına göre çok daha fazla dönüşüm elde ettiğidir. Ancak marka bilinirliği için yeniden pazarlamada video reklamlarını da elbette kullanabilirsiniz.

Görüntülü Reklamlarda Reklam Öğeleri

Görüntülü reklam hazırlarken reklamın gücünün en az iyi olacak şekilde görsel, başlık ve açıklamaların girilmesi gereklidir. Hatta reklam gücünü mükemmel hale getirebilirseniz, reklamınızdan daha fazla verim almanız olasıdır. Üzerinde bahsettiğimiz reklamın yeniden pazarlama olması bakımından başlıklarda şu gibi harekete geçirici mesajlar vermeniz iyi olacaktır:

  • Erteleme, Şimdi Satın Al
  • Sepetindeki Ürünleri Hemen Al
  • Dev Kampanyadan Şimdi Yararlan

Görüntülü reklamlarınızda kullanacağınız görsellere de özen göstermeli, dikkat ve ilgi çekici olanları kullanmalısınız. Google'ın sizden istediği tüm oranlara göre görsel tanımlamanız da sizin yararınıza olacaktır.

İlginizi çekebilir: Google Merchant Center Ürün Yükleme

Google Ads kullanırken tüm kampanyalarınızı doğru bir yeniden pazarlama kampanyası ile desteklemenizi öneririm. Bu sitenize mevcut reklamlarınızdan ya da başka yerlerden edindiğiniz ziyaretçileri etkilemek, karar vermelerinde etkili olduğu için oldukça önemli...

Yorumlar
Henüz yorum yapılmamış.
Yorum Yazın
Yorumunuz
Eposta (Yayınlanmayacaktır)
İsim
Web Sitesi

Konuyla alakalı içerikler:

Desteğe mi ihtiyacınız Var?

Google Ads, SEO ve Eticaret konularında profesyonel hizmeti bizden alabilirsiniz.

Eğitime mi ihtiyacınız Var?

Mert Şener Hakkında?

Google Ads, SEO ve E-ticaret alanında 18 yıllık bir tecrübe ile yüzlerce firmaya hizmet vermiş, profesyonel bir geliştiricidir...