Google ADS Whatsapp Dönüşüm Kurulumu

28/09/2021

Google ADS Whatsapp Dönüşüm Kurulumu

Google ADS dönüşüm işlemleri için kurulum yapmak reklamlarınızın performansını ölçümlemek için oldukça önem taşımaktadır. Reklamlardan aldığınız verimi ölçmek reklamlarınız için doğru bütçeyi kullanmak ve daha fazla verim almanız için oldukça önemlidir. Eğer web sitenizde bir Whatsapp tıklama eklentisi kullanıyorsanız bunun dönüşümlerini takip etmeniz size oldukça fayda sağlayacaktır.

Bu içeriğimde web sitelerinde sıkça kullanılan Whatsapp eklentisine Google ADS dönüşümleri nasıl kurulur, yani Google ADS reklamlarınızdan sitenize gelip Whatsapp ikonunu tıklayanları nasıl dönüşüm olarak sayabilirsiniz bunun kurulumunu anlatacağım. Umarım faydalı olur :)

Dönüşüm Oluşturmaya Başlayın

Araçlar Ayarlar -> Ölçüm -> Dönüşümler menüsünden yeni bir dönüşüm oluşturma işlemini başlatın. İzlemek istediğiniz dönüşüm türünü olarak web sitesi seçeneğini işaretleyin. Sonraki ekranda Kategori olarak Giden Tıklama seçebilir ve dönüşümünüz için bir isim belirleyebilirsiniz. Herhangi bir satın alma işlemi takip edilmeyeceği için Değer bölümünde Her dönüşüm için aynı değeri kullan seçeneğini işaretleyebilirsiniz.

Sayım bölümünde Hepsini seçeneğini işaretlediğinizde bir kullanıcı reklamınızı tıklayıp farklı zamanlarda 2 ayrı satın alma işlemi gerçekleştirirse 2 dönüşüm kaydedilir. Bir seçeneğini işaretlediğinizde ise sadece ilk etkileşim değerli olduğundan potansiyel müşteriler, kayıt işlemleri ve diğer dönüşümler için önerilir. Burada size uygun olan seçimi işaretleyebilirsiniz.

Dönüşüm Oluşturmaya Başlayın

Tıklama dönüşümü aralığı ise gün sayısı olarak reklamınız tıklandıktan maksimum kaç gün sonra ilgili dönüşüm olduğunda sayma işlemi yapılmasını ifade eder. 30 gün bu alan için ön tanımlı olarak gelmektedir. Daha uzun bir süre dönüşüm kabul etmek isterseniz gün sayısını arttırabilirsiniz. Ya da benzer şekilde tam ters azaltabilirsiniz. Diğer gelen değerleri de ön tanımlı geldiği şekilde bırakabilir ya da isteklerinize özel editleyebilirsiniz.

Google ADS Global Site Etiketini Web Sitenize Yükleyin

Dönüşümünüzü kayıt ettikten sonra etiketleri web sitenize yüklemeniz için talimatlar gelecektir. Öncelikle Global Site Etiketini web sitenizin tüm sayfalarında görüntülenecek şekilde kaynak kodlarına ekleyin. Bu etiket tüm sayfalarınızda görüntülenmelidir. Global site etiketi reklamlarınızdan gelen tıklamalar ile web sitenizdeki gezintiyi takip eder. Not olarak düşmemde fayda var: bu etiketi birden fazla dönüşüm kullanmanız halinde dahi sitenize 1 kez eklemeniz yeterlidir. Yani her bir ayrı dönüşüm için global etiketini tekrar sitenize eklemeye gerek yoktur.

Google ADS Global Site Etiketini Web Sitenize Yükleyin

Google ADS Etkinlik Snippetını Değiştirin ve Web Sitenize Yükleyin

Etkinlik Snippeti altında seçili gelen Sayfa Yükleme seçeneğini Tıklama seçeneği ile değiştirmelisiniz. Sonrasında ise size gösterilen Etkinlik Snippetini sitenize eklemelisiniz. Etkinlik Snippetı dönüşüm değeri oluşturan koddur. Yani bu örnekte Whatsapp linkiniz tıklandığında çalışacak olan tetikleyici ve ADS hesabınıza dönüşümü yazacak olan kodlardır.

Google ADS Etkinlik Snippetını Değiştirin ve Web Sitenize Yükleyin

Not olarak belirtmek istedim: sayfa yükleme seçeneği web sitenizde bir işlem olduktan sonra çalışan bir değerdir, örneğin sipariş tamamlanması ya da bir form gönderilmesi. Whatsapp tıklamasında web siteniz üzerinde bir tetikleme olmayacağı için bu ayarlamada tıklama seçeneği olarak işaretlenmesi gerekir.

Onclick Tanımlaması

Son olarak sitenizdeki Whatsapp ikonuna ait olan koda onclick tanımlaması yapmalısınız.

Normal kod:


<a class="fab fa-whatsapp-square" href="https://api.whatsapp.com/send?phone=905555555555&text=&source=&data="></a>

Olması gereken:


<a onclick="return gtag_report_conversion('https://api.whatsapp.com/send?phone=905555555555&text=&source=&data=');" class="fab fa-whatsapp-square" href="https://api.whatsapp.com/send?phone=905555555555&text=&source=&data="></a>

Tıklama aldığımız link kodlamasının içerisine Google'ın bize verdiği gtag_report_conversion fonksiyonu ve urlmizi belirterek tıklamaları saymasını sağlamış olduk.

Gördüğünüz gibi etkinlik snippetının tetiklenmesi için bağlantı kodumuzun içine onclick fonksiyonu tanımladık:

onclick="return gtag_report_conversion('https://api.whatsapp.com/send?phone=905555555555');"

Oluşturulan dönüşüm kampanyalarda kullanılmak üzere artık hazır. Tek yapılması gereken ilgili dönüşümü kullanmak istediğiniz kampanyaya tanımlamanız. Kampanyalar -> Ayarlar -> Dönüşüm İşlemleri seçeneğinden kampanyanıza oluşturduğunuz dönüşümü tanımlamanız kampanyanızın dönüşümlerini takip etmek için yeterli olacaktır.

Bu özelliği ya da dönüşümü sadece Whatsapp için değil, tüm tıklama değerli tuş ya da metinler için kullanabilirsiniz, örneğin bir canlı destek tıklaması ya da e-posta bağlantısı tıklaması gibi...

Örnek:


<a href="mailto:mert@mertsener.com.tr">Bize Yazın</a>

<a onclick="return gtag_report_conversion('mailto:mert@mertsener.com.tr');" href="mailto:mert@mertsener.com.tr">Bize Yazın</a>

Whatsapp Dönüşümlerini İzlemek Ne İşe Yarar?

Reklamlarınızdan gelen tıklamaların ne kadarının size dönüş olarak geldiğini görüntülemenizi ve buna bağlı gerekli optimizasyonlar - iyileştirmeler yapmanızı sağlar. Örnek olarak 25.Eylül tarihinde 50₺ harcama ile kaç Whatsapp tıklaması aldığınızı görebilirsiniz. Ya da hangi kelimeler ile daha çok dönüşüm aldığınızı tespit edebilir, dönüşüm başı maliyetlerinizi görüntüleyebilir ve reklamlarınızı iyileştirmek adına optimizasyonlar için fikirler edinebilirsiniz.

Örnek olarak: son 10 gün içerisinde hiç dönüşüm getirmeyen bir anahtar kelimeyi reklamlarınızdan kaldırabilirsiniz. Ya da dönüş sağlamayan bir yaş grubunu reklamlarınızdan hariç tutabilirsiniz. Bu reklam bütçenizin dönüş sağlayan kelime ya da yaş grupları için kullanılmasını sağlayacağından reklamlardan alacağınız verimi arttıracaktır.

Diğer bir örnek tablet cihazlarından dönüşüm olmadığını farketmek ve bu cihaz grubuna ait teklif ayarlarını düşürmek yine iyi bir fikir olabilir. İyi giden mobil cihazlar için teklifi %50 arttırmak, dönüşü daha az olan tablet cihazlar için teklifi %50 azaltmak mantıklı bir strateji olabilir. Bu örneğin sonucu şu olacaktır: Bir kelime için 1₺ tıklama başı maliyet belirlediyseniz mobil cihazlarda bu kelime arandığında teklifiniz 1.5₺, tablet cihazlarda bu kelime arandığında teklifiniz 0.5₺ olmuş olur. Sol menüdeki Cihazlar bölümünde Teklif Ayarlaması sütunundan bu işlemleri yapabilirsiniz.

Benzer örneği Demografi menüsü altından yaş gruplarına (18-24 yaş %50 düşürmek) ya da Yer menüsünden şehirler için (Ankara için %50 arttırmak - Adana için %50 azaltmak), Zaman Planlaması menüsünden de (01:00-03:00 arasında %50 azaltmak) saat aralıkları için de yapabilirsiniz.

Google ADS reklamlarının geri dönüşlerinin ölçümlenmesi, buna bağlı optimizasyonlar yapılması bütçenin verimli kullanılması için oldukça önemlidir. 100₺ harcayıp 10 geri dönüş alsanız dahi, aynı dönüşümü 70₺ harcayarak sağlamanın yöntemleri vardır. Ya da 100₺ harcayıp (aynı bütçe) 15 dönüş almanın imkanları vardır. Bu yüzden Google ADS üzerinde geri dönüşümleri gözlemlemek ve buna bağlı çalışmalar yapmak çok önemlidir.

Whatsapp eklentisi bir çok web sitesi sahibinin ziyaretçilerinin kendisi ile iletişime geçmesi için kullandığı bir eklenti. Bu eklentinin Google ADS reklamları ile bağlantısı konusunda ne ve neden yapılması gerektiği konusundaki fikirlerimi bu içerikte sizlerle paylaştım. Yararlı olduysa ne mutlu :)

Google ADS konusunda tecrübeniz yoksa Google reklamlarını kendi kendinize yönetmenizi önermem. Bunun yerine profesyonel bir Google ADS danışmanlığı hizmeti almanızı öneririm. Kendi kendinize boş yere bütçenizi fazla fazla harcama ihtimaliniz yüksek; bu konuda uzman bir kişi ya da firma ile çalışarak daha az harcama yaparak verimli reklamlar kullanabilirsiniz.

2005 yılından beri Google Reklamlarını - eski adıya Adwords, yenisi ADS - profesyonel olarak kullanmaktayım. Bu konuda profesyonel danışmanlık ve isteyenler için eğitimler veriyorum. Google ADS konusunda profesyonel destek ya da eğitim isterseniz bana ulaşabilirsiniz. İletişim Bilgilerim

İlginizi çekebilir: Google Ads Doğru Başlık Oluşturma Rehberi

Yorumlar
Henüz yorum yapılmamış.
Yorum Yazın
Yorumunuz
Eposta (Yayınlanmayacaktır)
İsim
Web Sitesi

Konuyla alakalı ilginizi çekebilicek içerikler:

Google ADS Rehberi 9 gün önce

Desteğe mi ihtiyacınız Var?

Eticaret ve SEO konularında profesyonel hizmeti bizden alabilirsiniz.

Eğitime mi ihtiyacınız Var?

Online SEO Eğitimi
Kendi siteniz üzerinden örnek anlatımlı 1:1 SEO eğitimi... Detaylar
Online Google ADS Eğitimi
Google ADS hesabınız üzerinden örnek anlatımlı 1:1 Google ADS eğitimi... Detaylar

Mert Şener Kimdir?

Eticaret ve SEO alanında 16 yıllık bir tecrübe ile yüzlerce firmaya hizmet vermiş, profesyonel bir geliştiricidir...