Google Tag Manager ile Google ADS Whatsapp Dönüşümleri Kurulumu

24/11/2021

Google Tag Manager ile Google ADS Whatsapp Dönüşümleri Kurulumu

Bugünkü içeriğimde Google Tag Manager ile Google ADS Whatsapp tıklamalarını nasıl dönüşüm olarak izleyebilirsiniz bunun kurulumunu anlatacağım. Verdiğim eğitimlerde ya da Instagram hesabım üzerinden en çok danışılan konulardan birisinin de bu olduğunu söyleyebilirim. Bu yüzden konuyu hem yazılı olarak ele almak hem de video ile ekran gösterimli anlatım yapmak istedim. Umarım faydalı olur :)

Google Tag Manager'ı Sitenize Kurma

Google Tag Manager'da oturum açtıktan sonra hesap ekleme işleminden web sitenizin URL'sini kapsayıcı bölümüne tanımlayabilirsiniz. Bu tanımlamaları yaptıktan sonra web sitenize eklemeniz için Tag Manager size iki parça kod verecektir. Bu kodları web sitenizin tüm sayfalarına eklemenizin ardından Google Tag Manager ile web siteniz arasında bağlantı oluşmuş olacaktır.

Bu işlemden sonra Google ADS dönüşümlerini Google Tag Manager üzerinden web sitenize tanımlayabilirsiniz. Google Tag Manager üzerinden web sitenizle ilgili bir çok işlemi de sağlayabileceğinizi belirtebilirim. Örneğin Google Analytics kurulumu - etkinlik yönetimi, Google ADS yeniden pazarlama ya da özel html alanından javascript ve css yönetimi gibi...

Whatsapp Tıklamaları Dönüşüm Kurulumu

Öncelikle Google ADS hesabınız üzerinden Araçlar ve Ayarlar menüsünden Dönüşümler bölümüne gidin. Buradan yeni bir dönüşüm oluşturmayı seçin ve dönüşümünüze ait tanımlamaları gerçekleştirin. Bunlar dönüşümünüze bir isim verme: "Whatsapp Tıklamaları", kategori: "Giden Tıklamalar" şeklinde olabilir. Dönüşümü kayıt ettiğinizde site bu dönüşüm etiketini nasıl yüklemek istediğiniz sorulacaktır. En sağda bulunan Google Etiket Yöneticisi seçimini yaparak size verilen Dönüşüm Kimliği ve Dönüşüm Etiketi değerlerini bir yere not edin.

Google Tag Manager hesabınıza ilk dönüşümü kurmadan önce solda bulunan değişkenler menüsü ve ardından yapılandırı tıklayın. Tıklamalar (click) ile ilgili olan bölümdeki tüm değerleri işaretleyin. Bunlar tetikleyicinizde click özelliklerini kullanmanız için gerekli olacaktır.

Şimdi Whatsapp tıklamalarını Google ADS dönüşümü olarak kurmanız için herşey hazır.

Sol taraftaki Etiketler menüsüne tıklayarak yeni etiket oluşturma işlemini başlattıktan sonra hazır gelen liste içerisindeki Google ADS Dönüşümleri seçeneğini işaretleyin. Seçtiğiniz bu etiketi tetiklemesi için hemen altta önünüze çıkan Tetikleyici bölümünden ise yeni bir tetikleyici oluşturun. Bu alanda bağlantı tıklamalarını seçmeli ve bazı bağlantı tıklamalarını işaretlemelisiniz. Şimdi burada karşınıza çıkan seçenekler içerisinden Click URL değerini seçebilir ve şunu içerir şeklinde "whatsapp" terimini ekleyebilirsiniz.

Bu örnekte şunu demek istedik: Bazı bağlantı tıklamaları, Url içerisinde "whatsapp" terimi geçen tüm eylemleri etikette belirttiğimiz dönüşüme tetikleyici olarak belirledik.

Bu tanımlamayı Click Id tanımlaması yaparak da sağlamak mümkündü. Örneğin link verilen kod içerisindeki id değeri de size bunu yapmanızı sağlayabilirdi. Yukardaki Click URL yerine Click ID seçimi yaparak bağlantının ID'sini tetikleyicinize tanımlayabilirsiniz. Bu durumda da bazı bağlantı tıklamaları, URL idsi "wa" olan tıklamaları dönüşüm olarak belirle şeklinde bir düzen oluşturabilirsiniz. (Başka bir çok yol ile de bu tip tanımlamaları yapmanız mümkündür.)

Etiket ve tetikleyicinize isim verdikten sonra gerekli ayarlamaları sonlandırmak için sağ üst köşedeki Yayınla tuşuna basmanız yeterli olacaktır. Kurduğunuz işlemin doğru çalışıp çalışmadığını da yine sağ üst köşedeki Önizleme tuşuna basarak test edebilirsiniz. Bu örnekte bu önizleme ile sitenize bağlandığınızda Whatsapp etiketini not fired (tetiklenmedi) olarak görür ancak ilgili linke tıkladığınızda bunu fired (tetiklendi) alanına geçmiş olarak görürsünüz. Google Tag Manager üzerinde kurduğunuz tüm etiket ve tetikleyicileri önce deneyebilir ve varsa yanlışları düzelttikten sonra tekrar test ederek web sitenize gönderebilirsiniz.

Google ADS Dönüşüm Tanımlarken Neden Tag Manager?

Tek bir merkezden web sitenize müdahale etmeden Google Ads dönüşümlerini kolayca kurmak - tanıtmak mümkündür. Web sitenizdeki kodlara sadece bir kez Google Tag Manager kodlarını tanımlamanız yeterlidir. Dolayısı ile her işlemde web sitenizi hazırlayan yazılımcı ya da firmadan destek almanız gerekmez. Tüm bu işlemleri tek merkez ve kendi başınıza yapabilir olmanız da elbette ki verim sağlamak adına oldukça önemlidir.

Tek Merkezden Sitenize Tanımlamalar Yapabilirsiniz

Google Etiket Yöneticisi ile tek merkez üzerinden kolayca tanımlamalar yapabilirsiniz. Kodlama bilmenize gerek olmadan bir çok işlemi Etiket Yöneticisi üzerinden web sitenize tanımlayabilirsiniz.

Kimseye İhtiyacınız Olmaz

Web sitenize bağlanıp, dosya güncelleme, kodları değiştirme gibi gereksinimler olmadığı için tüm işlemleri kendiniz yapabilirsiniz. Bu da size zaman anlamında ciddi katkı sağlar. En önemlisi de bu tip kurumları yaparken yazılımcınıza bağlı kalmazsınız.

Google ADS için Neleri Dönüşüm Olarak Ayarlayabilirsiniz?

Google reklamlarını kullanırken aldığınız her bir tıklamanın bir amacı olmalıdır. Size dönüş sağlayan her bir değeri dönüşüm olarak tanımlayabilirsiniz. Sepete ekleme, sipariş gibi değerler klasik eticaret dönüşümleri olarak değerlendirildiği gibi kurumsal siteler için de bir form doldurma, Whatsapp tıklamaları ya da iletişim sayfası görüntülemeleri bir dönüşüm değeri olarak kabul edilebilir.

Google ADS Dönüşümlerini İzlemek Neden Önemli?

Reklamlarınızın performansını ölçümlemek, gözlemlemek ve buna bağlı optimizasyonlar - iyileştirmeler yapmanız için Google ADS dönüşümlerini takip etmeniz çok önemli bir konudur. Google ADS üzerinden reklam verdiğinizde dönüşümleri takip etmiyorsanız doğru bir ölçümleme yapamayacağınız için reklamlarınızdan iyi ya da verimli bir performans alamaz, olması gerekenden fazla para harcarsınız. Kelimelerinizin, kitlelerinizin, reklam gruplarınızın iyileştirme çalışmalarını yapabilmek için mutlaka size değer katan işlemleri dönüşüm olarak reklamlarınıza tanımlamalısınız. Örnek olarak dönüşüm getirmeyen kelimeleri reklamlarınız yayınlandıktan bir süre sonra tespit edebilir, bu kelimeleri artık kullanmayabilir ya da tekliflerini düşürebilirsiniz. Benzer şekilde zaman aralıklarını, coğrafi hedeflerinizi dönüşümlerinize göre optimize edebilirsiniz.

İlk başlayanlar için Tag Manager'ın biraz karışık görünebileceğini söyleyebilirim. Aslında kurcaladıkça ve kullandıkça çok basit ve hedefe yönelik bir araç olduğunu anlayacaksınız. Bu yüzden pes etmeden çalışmalarınızı sürdürmenizi öneririm.

1:1 Google ADS Eğitimi - Danışmanlığı Hakkında Bilgi Almak İster misiniz?

Yorumlar
Henüz yorum yapılmamış.
Yorum Yazın
Yorumunuz
Eposta (Yayınlanmayacaktır)
İsim
Web Sitesi

Konuyla alakalı içerikler:

Desteğe mi ihtiyacınız Var?

Google Ads, SEO ve Eticaret konularında profesyonel hizmeti bizden alabilirsiniz.

Eğitime mi ihtiyacınız Var?

Mert Şener Hakkında?

Google Ads, SEO ve E-ticaret alanında 18 yıllık bir tecrübe ile yüzlerce firmaya hizmet vermiş, profesyonel bir geliştiricidir...