Google Ads Doğru Başlık Oluşturma Rehberi

02/08/2021

Google Ads Doğru Başlık Oluşturma Rehberi

Google ADS ile ilgili hem Instagram hesabımda hem de bu kişisel sitemde bir çok yararlı bilgiyi sizlerle paylaştım. Bugün ise Google ADS reklamlarında başarılı olmak için çok önemli bir unsur olan başlıkların doğru oluşturulması ile ilgili fikirlerimizi sizlerle paylaşacağım. Google ADS kelime reklamlarında doğru başlıkları kullanmak reklamlarınızın etkili olması ve verimli sonuçlar doğurması için oldukça önemlidir. Bir kullanıcı arama yaptığında listelenen reklamlar içerisinde ilk olarak başlık kısmına odaklanırlar ve site ziyareti konusunda anlık olarak kararları bu esnada sağlanır. Dolayısı ile zaten reklam veriyorum deyip geçmeyin, reklam başlıklarınızı özgün, ilgi çekici ve harekete geçirici olarak ayarlamak için kafa patlatın.

Google Ads Doğru Başlık Oluşturma Rehberi

Google Kelime Reklamları için Bilmeniz Gereken Önemli 3 Unsur

  1. 30 karakteri geçmemeli
  2. İlgi çekici ve özgün olmalı
  3. Reklam için tanımladığınız anahtar kelimeleri içerisinde barındırmalı

Başlıkların 30 karakteri geçmemesi gerekliliği Google'ın reklam düzen ve formatlarını en verimli şekilde sağlamak için kendisinin koyduğu bir kuraldır. Google ADS başlık oluştururken 31. karaktere geçtiğiniz anda ilgili başlığı kayıt etmenize izin vermez. Bu yüzden etkili bir cümle ile 30 karakteri geçmeden doğru ve etkili reklam başlığını oluşturmak için iyi düşünmelisiniz. Rakiplerinizin kullandığı başlıkları incelemek, onlardan fikir almak belki doğru olabilir. Ancak siz yine de kendi ürün ya da hizmetinize ait vurucu bir başlığı 30 karakter içinde verebilmelisiniz. Reklam başlıklarınız ne kadar ilgili çekici olursa reklam tıklanma oranınız da o kadar yüksek olur ve bu kalite puanınız için harika bir olaydır. Tıklama oranı yani Google ADS içerisinde TO olarak geçen ölçüm ne kadar yüksek olursa kalite puanınıza artı değer katar. TO oranınız yüksek olduğu sürece tıklama başına maliyetleriniz de daha düşük olur. Başlıklarınız reklama tanımladığınız anahtar kelimeler ile alakalı olmalıdır. Bu da yine kalite puanınızı arttıracak ve tıklama maliyetlerinizi düşürecek önemli bir unsurdur. Unutmayın bir kelime için verdiğiniz teklif ve kelimeye ait kelime puanınız sizin reklam sıralamanızı belirleyen etkenlerdir.

Gelelim Google ADS Başlık Örneklerine

Öncelikle Google ADS'e reklam vermek ile hemen kazanç sağlayacağınız fikrinden kurtulun. Çünkü şu an dijital dünyada en etkili reklam yöntemlerinden birisi Google ADS ve rekabet gerçekten çok çekişmeli. Yani bir bütçe ayırdınız, reklam oluşturdunuz ve bunun karşılığında başarılı olacağınıza eminsiniz. Bu yanlış bir düşünce... Doğru bütçe, doğru reklam, doğru hedef kitle seçimi haricinde sizinle birlikte görünen 8-9 reklam içerisinden öne çıkmanız gerekli. İşte reklam başlıkları burada öne çıkmakta... 8-9 reklam içerisinde arama yapan kullanıcı sizi niye tıklasın? Bu sorunun cevabını doğru bulduğunuzda doğru başlıkları da oluşturabilirsiniz demektir.

Şöyle bir düşünelim... Organik zeytinyağı almak istiyoruz, arama yaptık... Karşımıza çıkan 8 ADS reklamı ve 10 organik arama var.

Ürün veya Hizmetinizi Gösterin

  • Ayvalık'tan Organik Zeytinyağı
  • %100 Organik Zeytinyağı
  • Yerel Üreticiden Doğal Zeytinler

Eticaret Yapıyorsanız Online Kelimesine Vurgu Yapın

  • Online Zeytinyağı Satışı
  • Ayvalık'tan Kapınıza Zeytinyağı

Gönderim ve Teslimat Seçeneklerini Sunun

  • Koşulsuz 15 Gün İade
  • Ücretsiz Kargo
  • Aynı Gün Kargo

Avantajlarınızı Ortaya Koyun

  • Tamamen Saf, Organik Zeytinyağı
  • Sağlıklı ve Doğal Besinler
  • %100 Doğal Zeytin - Ege'den

Promosyonlarınızı Gösterin

  • Bugüne Özel %25 İndirim
  • X Ürünü Siparişinize Y Bedava
  • Erken Kayıtta %50 İndirim

Fiyat ve Ödeme Seçenekleri Sunun

  • 99₺'den Başlayan Fiyatlar
  • Peşin Fiyatına 9 Taksit

Harekete Geçiren Mesajlar Verin

  • Stok Bitiyor Hemen Sipariş Ver
  • Şimdi Alışveriş Yap
  • Ücretsiz Keşif, Hemen Kaydol
  • Ücretsiz Test Sürüşüne Kaydol

Seçenekleri Ortaya Koyun

  • 1000'den Fazla Model Seçeneği
  • 10 Çeşit Zeytin Türü
  • 10 Renk Seçeneği

Markayı Öne Çıkarın

  • X İçin En İyi Fiyatlar
  • X En İyi Fiyat Garantisi

Başlıklar Neden Önemli?

Bir kullanıcı arama yaptığında karşısına çıkan reklam içerisinde ilk dikkat çeken öğe başlıktır. Dolayısı ile arama yapan kullanıcının ilgili reklamı tıklama kararında başlıkların etkisi yüksektir. Bu yüzden Google ADS reklamları oluştururken başarılı olacak başlıklar oluşturmak için gayret göstermenizi öneririm.

Duyarlı Reklamlar ve Başlıklar

Google ADS kelime reklamları için bize çok faydalı bir seçenek sunuyor. Bu da duyarlı reklamlar... Peki nedir bu duyarlı reklamlar? Duyarlı reklam seçeneğinde Google bize bir reklam için 15 tane farklı başlık oluşturma imkanı tanır. Reklamın kullanıcı tarafından aratılması sonrasında da reklamın pozisyonuna göre bunlardan 2 ya da 3'ünü kullanıcıya gösterir. Hangi başlıkları göstereceğini ise kendi algoritmasına göre belirler. Yani reklamlarınız yayınlandığında tüm başlıklarınızı rastgele kullanıcılara gösterir ancak sonrasında daha etkili olanları daha çok kombinler ve onları gösterir. Bu da size doğru başlıkları kullanmanız için yol gösterebilir.

Duyarlı Arama Ağı Kullandığınızda Başlıklar ile İlgili Şunları Bilmenizde Fayda Var

Google ADS destek sayfalarında belirtilen yönergelerden önemli olabilecekler:

  • Başlıklarınızın herhangi bir sırayla görünebileceğini unutmayın.
  • Anahtar kelimelerinizden en az birini başlıklarınıza eklediğinizden emin olun ve hedeflediğiniz anahtar kelimelerle alakalı başlıklar oluşturun.
  • Mümkün olduğu kadar çok sayıda benzersiz başlık sağlamaya odaklanın. Ne kadar fazla başlık girerseniz Google Ads'in mesajlarınızdan alakalı reklamlar oluşturmak için o kadar fazla seçeneği olur. Bu sayede reklam performansı artabilir.

Kaynak: https://support.google.com/google-ads/answer/7684791?hl=tr

Google ADS kendi uygulaması içerisindeki destek ve bilgi bölümüne şu cümleleri aktarmış: "Birden çok başlık ve açıklama seçeneği ekleyerek zamandan tasarruf edin ve Google Ads'in müşterilerinize en alakalı kombinasyonları göstermesine izin verin." "Duyarlı arama ağı reklamları daha fazla açık artırmada rekabet etmenize yardımcı olduğundan, mevcut metin reklamlarınızın yakalamadığı ek tıklamaları ve dönüşümleri çekerek reklam grubu performansını artırabilirsiniz." "Ne kadar fazla başlık ve açıklama girerseniz Google Ads, potansiyel müşterilerinizin arama sorgularıyla daha yakından eşleşen reklamları sunmak için daha fazla fırsat elde eder ve bu da reklam performansınızı artırabilir." Kaynak: https://support.google.com/google-ads/answer/7684791?hl=tr

Google Ads Başlık Önerileri

Google ADS üzerinde reklamlarınız için başlık üretirken, sağ tarafta Google'ın size olan önerilerini görebilirsiniz. Daha fazla başlık ekleyin önerisi başlık sayınızın az olduğunu, Başlıklarınıza popüler anahtar kelimeler ekleyin önerisi başlıklarınıza daha alakalı anahtar kelimeler eklemeniz gerektiğini, Başlıklarınızı daha benzersiz hale getirin önerisi de başlıklarınızı daha ilgi çekici hale getirmenizi gösteren tavsiyelerdir.

Google Ads Başlık Önerileri Kelimeye Göre

Google ADS Başlıkları ile İlgili Diğer Bilmeniz Gerekenler

  • Başlıklarda ünlem işareti kullanamazsınız.
  • Reklam başlığında telefon numarası kullanamazsınız.

Dipnot olarak belirteyim telefon numaranızı reklam uzantıları altından tanımlayarak reklamlarınıza ekleyebilirsiniz. Fakat başlık ya da açıklama alanında Google ADS telefon numarası göstermenize izin vermeyecektir.

Google ADS kelime reklamları için başlıkların ne denli önemli olduğu bilgisini bu içeriğimde sanırım sizlere sunabildim. Başarılı bir reklam çalışması için başlıklarınıza emek vermelisiniz. Onları rakiplerinizden farklı, ilgi çekici ve sizi iyi anlatan şekilde hazırlamaya çalışmalısınız. Her zaman söylüyorum herkes Google ADS reklamlarını yönetebilir, ancak bunun için zaman, takip ve disiplin gereklidir. Eğer zamanınız yok veya reklamlarla ilgilenecek potansiyeliniz yoksa Google ADS konusunda profesyonel destek almalısınız.

Haydi bu içerik de tam bu konuya uygun; o halde bonus olsun: Google ADS Eğitimi

Google ADS konusunda profesyonel destek ihtiyacınız varsa bana ulaşabilirsiniz: İletişim Bilgilerim

Yorumlar
Henüz yorum yapılmamış.
Yorum Yazın
Yorumunuz
Eposta (Yayınlanmayacaktır)
İsim
Web Sitesi

Konuyla alakalı ilginizi çekebilicek içerikler:

Desteğe mi ihtiyacınız Var?

Eticaret ve SEO konularında profesyonel hizmeti bizden alabilirsiniz.

Eğitime mi ihtiyacınız Var?

Online SEO Eğitimi
Kendi siteniz üzerinden örnek anlatımlı 1:1 SEO eğitimi... Detaylar
Online Google ADS Eğitimi
Google ADS hesabınız üzerinden örnek anlatımlı 1:1 Google ADS eğitimi... Detaylar

Mert Şener Kimdir?

Eticaret ve SEO alanında 16 yıllık bir tecrübe ile yüzlerce firmaya hizmet vermiş, profesyonel bir geliştiricidir...