Dönüşümleri Arttırma Teklif Stratejisi Ne Zaman Kullanılmalı?

06/10/2022

Dönüşümleri Arttırma Teklif Stratejisi Ne Zaman Kullanılmalı?

Google Ads arama ağı kampanyalarında çok merak edilen konulardan bir tanesi de teklif strateji türüdür. Yani kampanya kurulumu yaparken hangi teklif stratejisinin kullanılacağı konusunda kararsızlık yaşayanların sayısı oldukça fazla. Ana düzeyde 3 ana teklif stratejisi bulunan Google Ads arama ağında; tıklama, dönüşümler ve hedef gösterim payı stratejilerinden birisini kullanmanız gereklidir. Yeni başlayanlar için Google Ads'in yeni bir kampanya oluştururken dönüşümleri arttırmaya yönelik stratejiyi seçmenizi önerdiğini söylemeliyim. Google Ads ile ilgili tecrübesi olmayan ve reklamları kendi kendine yönetecek zamanı ve bilgisi olmayanların dönüşüm stratejisi ile ilerlemeleri doğru olabilir. Ancak reklamları optimize etmek isteyen, daha verimli kullanmak isteyenlerin kampanyalarına tıklama stratejilerinden birisi ile başlamalarını öneririm. Bunlar tıklamaları arttırma ya da manuel tıklama başı maliyet stratejileridir. Ben bu içeriğimde teklif stratejileri ile ilgili kendi tecrübelerim doğrultusunda fikirlerimi sizlere aktarmak istedim, umarım faydalı olur :)

Arama Ağı Kampanyasına Başlarken Hangi Teklif Stratejisi Kullanılmalı?

Ben arama ağında genellikle tıklama stratejileri ile kampanyayı başlatmaktayım. Neden diye soracak olursanız hem teklifler üzerinde kontrol sahibi olmak istiyorum hem de ilerleyen zamanda kendime göre optimizasyonlar yapmayı tercih ediyorum. İleri düzey optimizasyonlar ile ilgili detaylı bilgiyi başka bir içeriğimde sizlerle paylaşacağım. Bu içerikte sadece şehir, hedef kitle bazlı teklif arttırma ve azaltma opsiyonlarını sadece tıklama stratejilerinde kullanabileceğinizi söyleyebilirim. Yani dönüşümleri arttırma stratejisinde İstanbul şehrine +%20 ya da Bolu'ya -%50 teklif ayarlaması yapamazsınız. Ya da erkekler için +%20 - kadınlar için -%40 gibi... Bu tip teklif ayarlamaları sadece tıklama stratejilerinde çalışacaktır. (Tıklamaları arttırma ve manuel TBM) Dönüşümleri arttırma stratejilerinde ancak bu şehirleri ya da kitleleri kampanyanızdan hariç tutabilirsiniz.

Dönüşümleri Arttırmaya (Dönüşüm sayısını en üst düzeye çıkarma) Yönelik Strateji Nasıl Çalışır?

Google Ads'in gelişmiş makina düzeyi ile çalıştırdığı bu stratejiyi kullandığınız zaman teklifleriniz Google tarafından dönüşümlerinizin en fazla olacak şekilde olması adına otomatik verilir. Yani bu stratejide Google sizin dönüşümlerinizi arttırmak için kendisi otomatik teklif verir. Bu stratejiyi kullandığınızda tıklama başına verilen teklifler üzerinde kontrol sahibi olamazsınız. Portföy teklif stratejileri kullanarak limit belirleyebilseniz de, Google bunu önermemekte. Çünkü Google bu stratejide yönetimi tamamen kendi eline almak istemekte ve her hangi bir limitleme ile kendisine kısıt verilmemesini istemekte.

Bu stratejide amaç Google Ads'in kullandığı sinyaller doğrultusunda size dönüşüm getirecek tıklamayı sağlamaktır. Dönüşüm sayısını en üst düzeye çıkarma stratejisini Google kendi kaynağında şu şekilde bizlere açıklamakta: "Google Ads, dönüşüm sayısını bütçeniz dahilinde en üst düzeye çıkarmanıza yardımcı olmak için tekliflerinizi otomatik olarak ayarlar. Teklifleri otomatik olarak optimize etmek için gelişmiş makine öğrenimi kullanan bu strateji, teklifleri her bir açık artırma için uyarlayan açık artırma anında teklif verme olanağı sunar. Bu makalede, dönüşümleri artırma stratejisinin işleyiş şekli açıklanmaktadır." Daha fazla detay için Google Ads Destek sayfasını ziyaret edebilirsiniz.

Dönüşüm Nedir?

Web sitenizde size fayda sağlayan, müşteri etkileşimi sağlayan olayları dönüşüm olarak adlandırabiliriz. Kurumsal sitelerde Whatsapp, telefon, e-posta tıklamaları, form doldurmaları birer dönüşüm olarak nitelendirilebilir. Eticaret sitelerinde ise başarı ile tamamlanan siparişler bir dönüşüm olarak sayılmaktadır. Dönüşümlerin doğru olarak kurulmuş olması, dönüşümleri arttırmaya yönelik strateji kullanırken reklamlarınızın başarısı için oldukça önemlidir. Çünkü burada Google sizin sağladığınız dönüşümlere katkı sağlamak adına otomatik olarak teklif vermektedir. Yanlış dönüşümler kurarak bu stratejiyi kullanırsanız reklamlarınızın yanlış sinyaller ile çalışarak size katkı sağlamayacağını da belirtmek isterim.

Google ADS Neler Dönüşüm Olarak İzlenebilir? başlıklı içeriğim ilginizi çekebilir.

Google Tag Manager ile Whatsapp dönüşümü kurmayı öğrenmek ister misiniz? O halde Google ADS Whatsapp Dönüşüm Kurulumu başlıklı içeriğimi inceleyebilirsiniz.

Hedef EBM Nedir?

Dönüşümleri arttırma stratejisinde opsiyonel olarak hedef EBM tanımlayabilirsiniz. Peki nedir bu hedef EBM? Kısaca 1 dönüşüm başına harcamak istediğiniz tutardır. Yani örneğin kurumsal bir siteniz var ve dönüşümleriniz de Whatsapp ve telefon tıklamaları kurulu... Hedef EBM olarak 50TL gibi bir tanımlama yaptığınızda Google'a şunu demiş olursunuz: "Ben bir dönüşüm için 50TL harcama yapmak istiyorum. Yani 1 Whatsapp dönüşümü için 50TL harcamak istiyorum..." Elbette bu tanımlamış olduğunuz EBM harcamanızı etkileyen bir unsur değil. Siz bu örnekte sadece dönüşüm başına harcamak istediğiniz tutarı Google'a bildirmiş oluyorsunuz. Yani Google'a dönüşüm başı maliyet için bir sinyal vermiş oluyorsunuz.

Arama ağında Hedef EBM kullandığınızda da tıklama başına ücret ödersiniz. Yani 50TL EBM belirlediğinizde hiç dönüşüp alamadan da 100TL harcama durumunuz vardır. Arama ağında mutlaka tıklama başına ödeme yaparsınız. Bunu yeri gelmişken belirtmekte fayda var... Burada tanımladığınız hedef EBM'nin Google'a dönüşüm başına maliyet olarak harcamak istediğiniz tutar sinyali olduğunu unutmamalısınız.

Hedef EBM Kullanmalı mıyım?

Bence evet. 1 dönüşüm başına harcamak istediğiniz tutarı Google'a belirtmek bence daha sağlıklı. Bu yüzden dönüşümleri arttırma stratejisinde hedef EBM tanımlamanızı öneririm.

Tıklamaya Yönelik Strateji Nasıl Çalışır?

Tıklama arttırma stratejisi ya da manuel TBM verdiğiniz maksimum tıklama başı maliyet ile size maksimum sayıda tıklama kazandırmaya çalışır. Google bu stratejilerde dönüşümlerinizi arttırmaya yönelik makina öğrenimi kullanmaz ve reklamlarınızı verdiğiniz teklifler dahilinde mümkün olduğunca fazla kez tıklatmaya çalışır. Ancak burada önemli olan bu stratejilerde tıklama başı maliyetleriniz için bir üst limit belirleme şansınız olmasıdır. Yani tıklamaları arttırmaya yönelik strateji kullanırken maksimum tıklama başı maliyet belirleme şansına sahipsinizdir. Ve bu stratejiyi kullanırken kesinlikle bir maksimum TBM tanımlamanız gerektiğini sizlere söyleyebilirim.

Tıklama Stratejisi Kullanırken Maksimum TBM Belirlemeyen Bir Hesapta Bakın Neler Olmuş?

Tıklama stratejisi kullanılırken hedeflenen şu olmalı: Doğru arama terimi ile doğru kişiyi web sitesine dahil etmek... Bunu yaptığınız zaman Google Ads reklamları ile isteneni sağlamış olursunuz... Doğru arama terimi, doğru web sitesi, doğru müşteri ilişkileri başarının temelidir... Kullanıcı arama yapar, sitenizi ziyaret eder ve size dönüşüm bırakır... Google Ads ile amaçlanan da doğru kelimeler ile profesyonel hazırlanmış, işinizi iyi yansıtan bir web sitesine ziyaret ve arkasından da size ulaşan bir ziyaretçi yakalamaktır.

Negatif Anahtar Kelime Takibi

Hangi teklif stratejisini kullanırsanız kullanın negatif anahtar kelime takibini günlük olarak yapmak Google Ads arama ağı reklamları için en önemli değerdir. Aldığınız gereksiz tıklamaları ne kadar çabuk yok ederseniz, reklamlarınız o kadar etkili - verimli olacaktır. Bu yüzden günlük olarak bir gün öncesinin arama terimlerine bakarak gereksiz kelimeleri negatif anahtar kelime olarak belirlemek reklamlarınızın başarılı olması açısından oldukça önemlidir. Bana göre negatif anahtar kelime takibi yapmak ve tanımlamak Google Ads arama ağı reklamlarında yapılabilecek en değerli optimizasyondur.

Tıklama Stratejisi ile Başlanan Bir Kampanya Hangi Durumlarda Dönüşüm Arttırma Stratejisine Geçirilmeli?

Herşeyi dört dörtlük yaptık ve tıklama stratejisi ile ilerleyen kampanyamızın dönüşümlerinden memnun kalmadık, ya da edinme başı maliyetlerimiz beklediğimizden yüksek göründü. Örnek olarak 1 Whatsapp dönüşümünü 50TL ile almayı beklerken bu değer 100TL oldu. İlgili kampanyayı 45 gün kadar izledik ve elde ettiğimiz dönüşüm başı maliyetten memnun olmadığımızı düşünürsek, işte bu anda bir teklif stratejisi değişikliğine gidebilir ve dönüşümleri arttırma stratejisine geçebiliriz. Yani tıklama stratejisi ile başladığımız bir kampanyayı 45 gün kadar izleyip, sonuçlarından memnun kalmadığımızda dönüşümleri arttırma stratejisine başvurabiliriz. Bu şu demek aynı zamanda: "ben tıklama stratejisi ile istediğimi alamadım, tümüyle teklif vermeyi Google'a bırakıyorum :)"

Tıklama Stratejisinden Dönüşüm Stratejisine Geçerken Nelere Dikkat Edilmeli?

Hedef EBM belirlemek (kişisel fikrim) ve dönüşümleri doğru olarak kurmak bu stratejiyi kullanmak istediğinizde oldukça önemli özelliklerdir. Ek olarak bu stratejiyi kullanırken yer, zaman planlaması ya da hedef kitle özelliklerinde yüzdesel olarak teklif arttırma ya da azaltma yapabileceğinizi unutmayın. Eğer tıklama stratejinde bu özellikleri tanımladıysanız dönüşüm stratejisine geçiş yaptığınızda bunlar geçersiz olacak ve çalışmayacaktır.

Hedef EBM

Dönüşüm stratejisi kullanmaya karar verdiğinizde hedef EBM belirtmeniz gerektiğini düşünüyorum. Bu hedef EBM Google'ın vereceği otomatik teklifler için en önemli sinyal olacaktır. Dönüşüm başı maliyetlerinizi de düşürmek istiyorsanız gerçekçi bir EBM belirlemek sizin için doğru olacaktır. Örneğin tıklama stratejileri ile 70TL ile ettiğiniz 1 dönüşüm maliyetini düşürmek istiyorsanız hedef EBM olarak 50TL belirleyerek kampanyanızı bir süre izleyebilirsiniz.

Dönüşümler

Doğru dönüşümleri kurduğunuzdan emin olmalısınız. Yani size değer katan işlemleri dönüşüm olarak belirlemelisiniz. Örneğin Whatsapp, telefon tıklamaları ya da form doldurmaları. Sosyal medya tıklamalarını da dönüşüm olarak kurabilirsiniz ancak bu tip tıklamalar gerçek bir dönüşüm olmayacağı için bunları ikincil işlem (otomatik tekliflerde hesaba katılmayan dönüşümler) olarak tanımlamalısınız. Yani bu örnekte Whatsapp, telefon ve form dönüşümleri birincil, sosyal medya tıklamaları ikincil işlem olarak tanımlanmalıdır. Bu senaryoda Google Ads otomatik teklif verirken sadece birincil değerleri göz önüne alacaktır. Birincil ve ikincil dönüşüm işlemleriyle ilgili detaylı bir blog yazım ve videolu içeriğim mevcut; merak edenler göz atabilir: Google ADS Dönüşümleri Birincil ve İkincil İşlemler Nedir?

Yorumlar
24/Mart/2023 (03:58:45) tarihinde Ameliyathane terliği yazdı:
Çok başarılı bir makale olmuş değerli bilgiler için çok teşekkürler.
Bu yoruma cevap yaz
Yorum Yazın
Yorumunuz
Eposta (Yayınlanmayacaktır)
İsim
Web Sitesi

Konuyla alakalı içerikler:

Desteğe mi ihtiyacınız Var?

Google Ads, SEO ve Eticaret konularında profesyonel hizmeti bizden alabilirsiniz.

Eğitime mi ihtiyacınız Var?

Mert Şener Hakkında?

Google Ads, SEO ve E-ticaret alanında 18 yıllık bir tecrübe ile yüzlerce firmaya hizmet vermiş, profesyonel bir geliştiricidir...