Google ADS Yeniden Pazarlama Reklam Kurulumu

07/12/2021

Google ADS Yeniden Pazarlama Reklam Kurulumu

Bugünkü içeriğimde sizlere satış ve geri dönüşümlerde oldukça etkili olan bir reklam türünü detaylıca anlatmaya çalışacağım. Google ADS yeniden pazarlama reklamları web sitenizi önceden ziyaret etmiş kişilere daha sonrasında başka sitelerde reklam gösteriminizi yapar. Yani sitenizi ziyaret etmiş bir kişi, sonrasında ziyaret ettiği Google iş ortağı sitelerinde reklamlarınızı görüntüler. Özellikle kararsız kalan tüketicileri etkilemede oldukça etkili olan yeniden pazarlama reklamlarını en sık kullanılan görüntülü reklamlar üzerinden sizlerle paylaşmaya çalışacağım. Yeniden pazarlama reklamlarının sadece e-ticaret sitelerinde değil, kurumsal sitelerde de oldukça etkili olduğunu deneyimlerim paralelinde sizlere söyleyebilirim.

Google ADS Üzerinde Ziyaretçi Listesi Nasıl Oluşturulur?

Araçlar ve Ayarlar menüsü altından Paylaşılan Kitaplık -> Kitle Yöneticisi menüsüne tıklayarak web sitenizi ziyaret eden kullanıcıları Google ADS'e kayıt etme işlemine başlayabilirsiniz. + işaretine tıklayarak kitlenizi oluşturmaya başlayabilirsiniz.

Burada ister tüm sayfalarınızı ziyaret eden, isterseniz de belirli sayfaları ziyaret eden ziyaretçileri listeye almanız mümkündür. Örneğin "TÜM ZİYARETÇİLER" adı altında bir liste oluşturabilir ya da "SEO" ile ilgili sayfaları gezen kullanıcılar için listeler yaratabilirsiniz. Oluşturduğunuz listelere göre de ayrı reklamlar oluşturabilirsiniz. Listeyi oluştururken sayfa url'si şunları içerir gibi tanımlamalar ile istediğiniz veriyi oluşturabilirsiniz. Örneğin tüm sayfalarınızı ziyaret eden kullanıcıları yeniden pazarlama listesine eklemek istiyorsanız alan adınızı "Sayfa Url'si İçerir" alanına tanımlamanız yeterli olacaktır. Önceden doldurma seçenekleri 30 gün olarak ön tanımlı şekilde size sunulacaktır. Bu bugünden geriye 30 gün süresince belirlediğiniz şartları sağlayan kişilerin listenize eklenmesini sağlayacaktır.

Bu alanda bulunan üyelik süresi bölümü ise listeye kayıt olan kişinin bu listede kaç gün kalacağını belirtmeniz için önemlidir. Ön tanımlı olarak 30 gün gelen bu alanı sektör, ürün ya da hizmetinize göre belirlemeniz gerektiğini unutmayın. Örneğin Bodrum'da tatil arayan bir kullanıcı kararını hızlıca verip, satın alma işlemini kısa sürede gerçekleştireceği için 10 günlük kısa bir süre tanımlamanız doğru olabilir. Ya da av malzelemeri satışı yapan bir sitenin bu süreyi 540 güne kadar çıkarması sağlıklı olabilir. Bu alandaki değeri tanımlarken yeniden pazarlama ile kaç gün kişiyi hedeflemeye çalıştığınızı iyi belirlemelisiniz.

Kitle kaydı için sitenize yüklemeniz gereken etiketi oluşturduktan sonra bu kitleyi yeniden pazarlama reklamlarınızda kullanmaya başlayabilirsiniz. Oluşturduğunuz bu kitlenin 1-2 gün içerisinde doldurulacağını da unutmayın.

Yeniden Pazarlama Görüntülü Reklam Oluşturma

Hedef ve Tür Belirleme

Kampanyalar bölümünden Yeni Kampanya linkine basarak reklamları oluşturmaya başlayabilirsiniz. İlk olarak oluşturacağınız kampanya için bir hedef seçmeniz gereklidir. Bu alanda satış ya da potansiyel müşteriler alanını işaretlemenizi öneririm. Devamında kampanya türü olarak Görüntülü Reklam seçerek reklamınızı oluşturmaya devam edebilirsiniz. Bu reklamda özel hedefleme yapılacağından Standart Görüntülü Reklam seçeneğini işaretliyor ve altındaki URL alanına reklamlarımızın tıklandığında ziyaretçileri yönlendirileceği linki giriyoruz.

Bölge ve Dil Belirleme

Bu ekranda bize reklamlarımızın yayınlanacağı bölge ve ulaşılacak kişilerin konuştukları dil ile ilgili bilgiler sorulacaktır. Türkiye ve Türkçe seçimleri ile birlikte reklamlarımızı oluşturmaya devam edebiliriz.

Bütçe ve Teklif Belirleme

Bu ekranda ise oluşturduğumuz kampanya için günlük bir bütçe belirlememiz ve tekliflerimizi nasıl vereceğimizi ayarlamamız gerekli. Bütçe alanına günlük bütçenizi girebilirsiniz. Bu bütçeyi sonradan değiştirebileceğinizi, arttırıp ya da düşürebileceğinizi de belirtmek isterim. Teklif verme türü alanında dönüşümleri otomatik olarak en üst düzeye çıkarma modeli ön tanımlı olarak size sunulacaktır. Bu seçeneğe bağlı kalırsanız tıklama başı tekliflerinizin Google tarafından belirleneceğini ve size en fazla dönüşümü sağlamak adına çalışacağını belirteyim. Google reklamları konusunda bilgi sahibi iseniz ve günlük olarak kontrol etme şansınız varsa manuel TBM kullanmanızı öneririm. Yani tıklama başına maliyetleri kendiniz belirleyebilir ve yönetebilirsiniz. İyi ve optimize edilmiş bir reklam yönetimi ile MTBM ile daha az para harcamanız mümkün olabilecek iken, bu konuda deneyimsiz iseniz MTBM ile gereksiz harcamalar yapabilir ya da reklamlarınızın seyrek gösterilmesine neden olabilirsiniz.

Hedefleme

Görüntülü reklamlar oluşturma aşamasında geldik en önemli alana. Yeniden pazarlama reklamı kurduğumuz için Kitle Segmentleri bölümüne tıklıyor ve açılan ekranda GÖZ AT kısmına tıklayarak İşletmenizle etkileşimde bulunma biçimleri bölümünün altındaki Web sitesini ziyaret eden kullanıcıları seçiyor ve altında en başta oluşturduğumuz kitle listesini seçiyoruz. Bu durumda hedefleme altında başka bir seçim ya da tanımlama yapmadığımızda reklamlarımız sadece oluşturduğumuz kitleye gösterilecektir.

Optimize Hedefleme Alanı (Önemli)

Bu bölüm ön tanımlı olarak açık gelecektir. Sadece listenizde bulunan kişileri hedeflemek için bu alanı kapatmanızı öneririm. Bu alan açık vaziyette kaldığında Google listenizdeki kişilere benzer kişilere de reklamlarınızı gösterebilir. Yani bu alanı açık şekilde bıraktığınızda sitenizi hiç ziyaret etmemiş ancak listenizde bulunan kişilere benzerliğinden dolayı da başka kişiler reklamlarınıza tıklayabilir.

Reklam Oluşturma

Şimdi sıra geldi reklamları oluşturmaya. Bu alanda duyarlı reklam seçeneğini kullanmanızı öneririm. Çünkü tanımladığınız başlık, açıklama, resim, logo vb. ile reklam gösterilecek olan sitedeki alana en uygun reklamı Google'ın oluşturmasını sağlayabilirsiniz. Bu şekilde tüm sitelerde en uygun reklamın otomatik oluşmasını sağlayabilirsiniz. Bu alanda etkileyici başlık ve açıklama tanımlamaya dikkat etmenizi öneririm. Ayrıca logo ve görsel konusunda da titiz davranmanızı ve özenli olmanızı öneririm. İlgili tanımlamaları yaptıkça sağ alanda hem mobil hem de masaüstünde reklamlarınızın çeşitli varyasyonlarını önizleme olarak görüntüleyebilirsiniz.

Reklamı Yayınlama

Yukarıda bahsettiğim adımları tamamladıktan sonra en son adımda reklamınızı inceleyebilir ve yayına alabilirsiniz.

Yeniden Pazarlama Reklamları Optimizasyonu

Normal Google ADS reklamlarında olduğu gibi yeniden pazarlama reklamlarının dönüşümlerini izlemek ve buna göre aksiyon almak, optimizasyon çalışmaları yapmak reklamlarınızın daha da verimli olması için oldukça önemlidir. Bu yüzden yeniden pazarlama reklamlarının dönüşlerini takip etmeniz ve reklamlarınızda gerekli iyileştirmeleri yapmanız gereklidir. Yeniden pazarlama reklamlarınızın performansını belirli bir süre izleyerek demografi, yer (şehir), zaman planlaması gibi alanlarda teklif düşürme ya da hariç tutma tanımlamaları yapabilirsiniz.

Yeniden Pazarlama Reklamları Neden Önemli?

Web sitenize Google ADS arama ağı reklamları, organik arama, sosyal medya vb. gibi kanallardan ziyaretçiler çekebilirsiniz. Sitenizi bir kez ziyaret etmiş kullanıcıları internet üzerinde takip etmek ve onlara ziyaret ettikleri başka bir web sitesinde reklamlarınızı göstererek ikinci hatta üçüncü bir ziyaret sağlamak harika değil mi? Bir satış sitesi düşünün ve kullanıcının satın alım yapmadan web sitesini terk ettiğini var sayalım. Kararsız kalan bu ziyaretçiye ziyaret ettiği bir başka sitede reklam göstermek etkili olmaz mı? Karar verme sürecinde olumlu bir etki yapmaz mı? Aynı durum kurumsal siteler için de geçerlidir. Sitenizi ziyaret etmiş kişilere yeniden pazarlama reklamları sunmak hem satış sürecine olumlu katkı sağlar hem de marka bilinirliğinizi arttırır.

Tüm bu olumlu katkılarından ötürü Google ADS yeniden pazarlama reklamlarına bütçe ayırmanızı şiddetle öneririm. Google ADS danışmanlığını yaptığım hemen her işletmeye de bu reklamları önerip, kurduğumu da söylemek isterim. Yeniden pazarlama reklamlarını görüntülü reklamlar haricinde video reklamlarında da kullanabileceğinizi de yeri gelmişken belirtmeliyim. 2021 Aralık ayı verilerine göre yeniden pazarlama görüntülü reklamların düşük bütçeler ile de yayınlanabildiğini de bilmenizi isterim. Google ADS konusunda tecrübesi olmayanların bu konuda profesyonel destek almalarını da önerdiğimi son söz olarak belirteyim :)

Google ADS konusunda profesyonel destek isterseniz bana ulaşabilirsiniz. Dijital pazarlama alanında kendisini geliştirmek isteyenler, Google ADS konusunda uzmanlaşmak - işletmesini büyütmek isteyenler ise 1:1 verdiğim Google ADS Eğitimi'ne katılabilirler.

Yorumlar
Henüz yorum yapılmamış.
Yorum Yazın
Yorumunuz
Eposta (Yayınlanmayacaktır)
İsim
Web Sitesi

Konuyla alakalı içerikler:

Desteğe mi ihtiyacınız Var?

Google Ads, SEO ve Eticaret konularında profesyonel hizmeti bizden alabilirsiniz.

Eğitime mi ihtiyacınız Var?

Mert Şener Hakkında?

Google Ads, SEO ve E-ticaret alanında 18 yıllık bir tecrübe ile yüzlerce firmaya hizmet vermiş, profesyonel bir geliştiricidir...