Google Ads Maksimum Performans Kampanyası 1 Yıl: 10,82 Roas

20/12/2024

Google Ads Maksimum Performans Kampanyası 1 Yıl: 10,82 Roas

Bu içeriğimde Model Oto ile Google Ads Maksimum Performans kampanyasından aldığım tam 1 yıllık veriyi sizlerle paylaşacağım. 1.Kasım.2023 - 31.Ekim.2024 tarihleri arasında kullandığım bu kampanya ile 10,82 değerinde bir roas yakaladık. Bu kampanyada yaklaşık 55,000₺'lik bir reklam harcaması karşılığında 600,000₺'lik sipariş değeri elde etmişiz. Yaklaşık 3 yıldır e-ticaret siteleri için en verimli kampanya türünün Maksimum Performans olduğunu sizlerle sıkça paylaştım. Sadece Model Oto değil yönettiğim ya da eğitim verdiğim yüzlerce e-ticaret sitesi üzerinden de bu veriyi doğruladığımı rahatlıkla söyleyebilirim.

Eğer e-ticaret siteniz var, ya da yeni bir e-ticaret girişimi kurmak istiyorsanız Google Ads Maksimum Performans kampanyasına mutlak suretle bütçe ayırmanızı öneririm. Genel olarak e-ticaret siteleri için Maksimum Performans kampanyasının klasik arama ağı reklamlarına göre daha çok dönüşüm ve dönüşüm değeri elde ettiğini de rahatlıkla belirtebilirim.

Google Ads Maksimum Performans Kampanyası Nedir? Nasıl Çalışır?

Google'ın bu kampanya türünde tüm Google reklam türleri birleşik şekilde çalışmaktadır. Yani içerisinde arama ağı, görsel, video vs gibi kampanya türlerini barındırır. E-ticaret siteleri içinse içerisinde alışveriş reklamları da bulunmaktadır ki, bu tür e-ticaret siteleri için oldukça avantaj sağlamaktadır. Bu kampanya türünde Google dönüşümleri otomatik arttırmak üzere teklif verir ve dönüşüm yapmaya en yakın kişileri hedefler. Google bu kampanya türünde bizden başlık, açıklama, site urlsi, görsel ve videolar tanımlamamızı istemektedir. Ek olarak e-ticaret siteleri için alışveriş reklamlarında kullanmak üzere ürün feedi istemektedir. Bu değerleri doğru bir şekilde tanımladığımızda, Google en fazla dönüşümü getirecek şekilde reklamları çalıştırır.

Peki biz Model Oto için bu kampanyada ne yaptık?

Google Merchant Center (Google Alışveriş)

Öncelikle ürünleri Merchant Center'a yükleyip bu kampanyaya dahil etmek çok önemli. Önceden de belirttiğim gibi bu kampanyada dönüşümlerin çoğu alışveriş reklamlarından gelmekte. Bu yüzden ürünlerinizi doğru bir feed oluşturarak Google Merchant Center'a eklemelisiniz. Dipnot olarak belirteyim, ürünlerinizi Merchant Center'a aktardığınızda sadece Google Ads reklamlarında değil, Google'ın organik alışveriş sonuçlarında da ürünleriniz gösterilir. Bu da size ürün satışlarınızda ekstra fayda sağlayacaktır.

Google Merchant Center Ürün Yükleme başlıklı içeriğimden bu konu hakkında bilgi edinebilirsiniz.

Başlık ve Açıklamalar

Ek olarak başlık ve açıklamalarda ürünler ile ilgili bilgileri, kampanya ya da sunulan ayrıcalıklı hizmetleri belirtmek oldukça faydalı. (Ürün çeşitlerini vurgulamak, kargo avantajlarını göstermek vb.) Başlık ve açıklamalarınızda hem ürünleriniz ile ilgili bilgi, hem de sunduğunuz avantajları vurgulamanız oldukça önemlidir. Örnek olarak sunduğunuz marka - modelleri belirtmeli, ayrıca ücretsiz kargo, aynı gün kargo ya da sunduğunuz taksit ve diğer avantajlarını göstermelisiniz. Başlık ve açıklamalarda imla kurallarına da dikkat etmenizi öneririm.

Görsel ve Videolar

Maksimum Performans kampanyası sizden ürünleriniz ile ilgili görsel ve video yüklemenizi ister. Bu alanda da kullanabildiğiniz kadar görsel ve videoları tanımlamanızı öneririm. Buraya yüklediğiniz öğeler, görsel ve video reklamlarında dönüşüm yapma ihtimali olan hedef kitlelerinize gösterilecektir. Görsel ve videolarınızda güncel ürün ve kampanyalarınızı paylaşmanız da e-ticaret sitenizin dönüşüm ihtimalini arttıracaktır.

Kitle Sinyali

Maksimum Performans kampanyalarına ilk başlarken kitle sinyalsiz deneme yapmanızı öneririm. Eğer istediğiniz roas değerlerine 1 ay gibi bir sürede erişemez iseniz bu durumda kitle sinyali kullanmanızı öneririm. Biz Model Oto için kullandığımız Maksimum Performans kampanyasında ilk başta kitle sinyali kullanmadık. Ancak sonrasında bize ait markaları arayan kişileri kitle sinyali olarak ekledik. (Mini GT, Hot Wheels vb.)

Ek olarak bu paylaştığım verilerde marka aramasının katkısının olmadığını da belirtmeliyim. Çünkü marka araması için (Modeloto, Model Oto) ayrı bir arama ağı kampanyası çalışmakta...

Bütçe

Bu kampanya türüne başlarken düşük bir bütçe ile başlamanızı önermekteyim. Günümüz için 150-200TL gibi bir bütçe ile bu kampanyaya başlamak doğru olacaktır. Kampanya yayınlandıktan 2 - 4 hafta aralığında roas değerinize bakıp bütçenizi küçük - küçük yükseltmenizi öneririm. Örnek olarak 200TL ile başladığınız bu kampanyada 20. gün sonunda 4000TL harcama karşılığında 40.000TL bir dönüşüm toplamı yakaladığınızda, bütçenizi 300TL yaparak kampanyayı izlemenizi öneririm. Kampanya bütçenizi yükselttikçe roas oranınızın düşmesi muhtemel olacaktır. Bu anlamda verimli bir orta değerde ciro - roas değeri kapsamında doğru bütçeyi 2-3 ay içerisinde bulabilirsiniz. Bu süreçten sonrada dengeli bir şekilde kampanyanızı inceleyerek bütçenizi arttırabilirsiniz. Bütçe arttırdığınızda roas değeri istediğiniz değerden aşağı kalıyor ise de bütçenizi yükseltmemenizi öneririm.

Teklif Stratejisi

Maksimum Performans kampanyasında teklifler otomatik, yani Google'ın dönüşümleri baz alarak verdiği teklifler geçerlidir. Bu bağlamda "dönüşümleri arttırma" ya da "dönüşüm değeri arttırma" teklif stratejilerini kullanabilirsiniz. Dönüşümleri arttırma sipariş sayınızı arttırmaya odaklanırken, dönüşüm değeri arttırma ise cironuzu yüksek tutmayı hedefler. Örnek olarak dönüşümlari arttırma stratejisi size 10 sipariş ve toplamda 2.000TL'lik sipariş sağlayabilirken, dönüşüm değerini arttırma stratejisi size 5 sipariş fakat karşılığında 3.000TL'lik sipariş getirebilir. Tavsiyem iki strateji türünü de en az 2 hafta deneyerek karşılaştırma yapmanız olacaktır. Biz Model Oto kampanyasında dönüşüm değerini arttırma stratejisi kullandık ve hedef roas belirlemedik... Bu stratejileri belirli aralıklarla deneyerek, en iyi sonuç veren ile devam edebilirsiniz.

E-ticaret siteniz için hem dönüşüm - hem de dönüşüm değerini doğru kurmuş olduğunuzdan emin olmalısınız. Bu kampanya türünden verim elde etmek istiyorsanız hem dönüşümlerin hem de dönüşüm değerlerinin doğru kurulmuş olması gereklidir. Bu bağlamda tecrübeniz ya da bilginiz eksik ise profesyonel bir danışmanlık hizmeti almanızı öneririm.

İçerik ilginizi çekebilir: Wordpress (Woocommerce) E-ticaret Dönüşüm - Dönüşüm Değeri Kurma (Google Tag Manager)

Site Hızı, Kullanılabilirlik ve Fiyatlama

Elbette her e-ticaret sitesi satış yapar diye bir şey yok. Eğer siteniz yavaş, karmaşık, kullanımı da zor ise reklamları ne kadar özenli hazırlarsanız hazırlayın satış yapma olasılığı zayıf olacaktır. Ya da rekabetçi piyasada ürün fiyatlandırmalarını doğru yapmaz iseniz istediğiniz sonuçlara ulaşmanız pek mümkün olmayacaktır. Bu noktada doğru e-ticaret altyapısını kullanmanızı, sade ve hızlı bir tasarım seçeneği belirlemenizi ve ürün fiyatlandırmanızı makul seviyelerde yapmanızı önerebilirim.

Shopify - Ticimax Maliyet Hesaplaması başlıklı içerik ilginizi çekebilir.

Yorumlar
22/Aralık/2024 (13:13:21) tarihinde Mehmet yazdı:
Teşekkürler, ben de e-ticaretlerde maksimum performans kampanyalarından epeyce verim alabilirken, arama ağından pek verim alamıyorum. Bu yüzden maks kampanyasının ben de en iyi çözüm olduğunu düşünüyorum.
Bu yoruma cevap yaz
Yorum Yazın
Yorumunuz
Eposta (Yayınlanmayacaktır)
İsim
Web Sitesi

Konuyla alakalı içerikler:

Desteğe mi ihtiyacınız Var?

Google Ads, SEO ve Eticaret konularında profesyonel hizmeti bizden alabilirsiniz.

Eğitime mi ihtiyacınız Var?

Mert Şener Hakkında?

Google Ads, SEO ve E-ticaret alanında 18 yıllık bir tecrübe ile yüzlerce firmaya hizmet vermiş, profesyonel bir geliştiricidir...